روايات

رواية طفله غيرت شيطان الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم بسملة حسن

رواية طفله غيرت شيطان الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم بسملة حسن

رواية طفله غيرت شيطان البارت الثاني والعشرون

رواية طفله غيرت شيطان الجزء الثاني والعشرون

طفله غيرت شيطان
طفله غيرت شيطان

رواية طفله غيرت شيطان الحلقة الثانية والعشرون

اسيل و سجده بصدمه: زين
زين: اقدر اعرف اتأخرتي ليه عن المحاضره
اسيل بغضب مكتوم: اسفين يا دكتور بس سجده كانت تعبانه شويه
زين بخوف بص علي سجده علشان يطمن عليها بس سجده لابسه النقاب مش باين حاجه
زين بهدوء: تقدري تخشي و ياريت متتأخروش تاني
زين ببتسامه: انا الدكتور زين الي هيديكم ماده البزنس بدل دكتور ناصر
انهارده المحاضره هتكون تعارف علي بعض نبداء بي الاسماء
زين كان مش مركز مع حد لحد ما جه عند سجده
زين بغموض: وانتي اسمك اي
سجده بتوتر: سجده
زين بمشاغبه: اول مره اسمع اسمك بس حلو
سجده وشها احمر من الاحراج
زين بداء يعرف اسامي الطلاب وهو مش مركز غير في سجده
البنات الي قاعدين وره سجده
البنت الاول: يالهوي ده الدكتور بتاعنا ده قمر اوي
البنت التانيه: دي كلمت قمر عليه قليله ده عنده عيون يالهوي ولا جسمه مش شايفاه رياضي ازاي
سما : بس ده شكله متجوز
شروق : وانتي عرفتي ازاي
سما: مش شايفه لابس الدبله في ايده
شروق: حته لو متجوز زي منتي بتقولي انا حاطه عيني و هخليه يطلق مراته و هتشوفي
كل ده و سجده سمعاهم
سجده بعصبيه لفت وشها ليهم: انتم مش محترمين ازاي تتكلمو عليه كده
سما: وانتي مالك ولا علشان عنيكي عليه انتي كمان
سجده بنرفزه و صوت عالي شويه: انتي واحده مش محترمه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين بزعيق: بس انتم هنا في محاضره مش في الشارع و اتفضلو انتم التلاته بره
سجده بعصبيه: انت متعرفش قالو عليك اي
شروق بمسكنه: أبداً يا دكتور انا كنت بقول عليك امور اوي
زين ابتسم لما عرف سجده غيرانه عليه
طيب ممكن تقعدو
سجده بعصبيه لمت حاجتها و خرجت
زين بغضب: رايحه في يا انسه المحاضره لسه مخلصتش
سجده بعصبيه: مدام وانا مش حابه اكمل المحاضره
زين: لو خرجت من هنا مش هتحضري تاني و هتشيلي الماده
سجده بعناد: تمام وانا عايزه اشيل الماده و سابته و مشيت
سجده خرجت من المحاضره دخلت الحمام و فضلت تعيط
عقلها: بتعيطي ليه كنت فاكراه هيطرد البنات دي علشانك
قلبها: بعيط علشان كنت فاكراه هيعمل اي حاجه
عقلها: يعمل ايه ها اوعي تكوني حبيتي بعد الي عمله فيكي
قلبها: و ليه لا زين طول الشهر الي فات وهو بيعمل اي حاجه علشان يراضيني فضل كل يوم يغني و يجبلي هديه علشان ارضي عنه و هو عرف انو بحب الاجواء الرومنسيه
عقلها: و متنسيش انو اغت”صبك خسرتي اغلي حاجه في حياتك
سجده بصريخ: بس بقا كفايه و قامت غسلت وشها و لبست النقاب حست بدوخه
خرجت من الحمام و كانت ماشيه لقت الي مسك ايديها
زين بعصبيه: لازمته اي الي عملتيه في المحاضره
سجده قبل ما تقول اغم عليها
زين برعب: سجده شالها و حطها في العربيه
وبدء يفوقها لكن مش بتستجاب معاه
راح لي اقرب مستشفى
زين برعب: هي كويسه صح عندها اي
الدكتور ببتسامه: الف مبروك المدام حامل.
زين واقف مذهول: حامل
الدكتور: ايوه يا فندم في شهر بس ياريت يكون في عنايه في الاكل و ممنوع اي مجهود علشان لسه الحمل في اوله بيكون ضعيف
زين مش عارف يتكلم من الفرحه الي جواه: ط.. طيب انا ممكن أسفرها امريكا
الدكتور: ملوش لزوم بس اهم حاجه الراحه اول تلت شهور
زين افتكر انها مريضة سكر: هي عندها سكر ده يؤذي الطفل
الدكتور: ما تخليهاش تاكل حاجه فيها سكر كثير ولا النواشف وانا هكتبلها علي شويه فيتامينات
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين: هو هيكون في اعراض تعرف انها حامل دلوقتي
دكتور بعدم فهم: مش فاهم حضرتك بتقول اي
زين: يعني بطنها هتكبر و هيكون في اعراض اي
دكتور : لا بطنها مش هتكبر دلوقتي لانو الجنين لسه صغير فا بيكون في اعماق الر”حم و الاعراض انها ممكن تحس بدوخه او غمام نفس
زين بهدوء: تمام يا دكتور اكتبلي علي خروج دلوقتي حالا
الدكتور: ازاي يا فندم و المريضه لسه ما فقتش
زين مسكه من هدومه: ملكش دعوه اعملي الي بقولك عليه
دكتور بخوف: حاضر حاضر
زين زقه و قرب من سجده و شالها بي كل رقه و حنيه
و خرج من المستشفى و ركب العربيه و راح الفيلا
كوثر اول لمه شافت زين شايل سجده وهي مغم عليها
كوثر بخوف: مالها سجده يا زين عملت فيها اي
زين مردش عليها و طلع في الاوضه و حط سجده بي كل حنيه و حنان
كوثر: ماله سجده يا زين رد عليا
زين حط ايده علي بطنها بحب: سجده حامل
كوثر بذهول و فرح: بجد
في نفس الوقت اسيل خرجت بعد زين و فضلت تدور علي سجده مش لقياها و ترن عليه مش بترد
خالد جه عندها
اسيل بعصبيه: صحبك خد سجده و راح فين
خالد استغرب: صحبي مين
اسيل بعصبيه:يعني انت متعرفش
خالد بنرفض: اسيل من غير لف و دوران انتي بتتكلمي علي مين
اسيل: زين انهارده كان في الجامعه و هو الي أدانا بزنس بدل دكتور ناصر
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
خالد: زين انا مش فاهم حاجه تعالي نقعد و احكيلي كل حاجه
اسيل و خالد قعدو في الكافيه و بدأت تحكي كل حاجه زين عملها
خالد ابتسم: زين بيعمل كل ده علشان يرجع سجده لي زين بيحبها
اسيل: لو بيحبها مكانش عمل فيها الي عمله
خالد: الي بيحب بيسامح و سجده كمان بتحبه
اسيل لسه هتتكلم قاطعها خالد في الكلام
صدقيني متاكد انو سجده بتحبو زي منا متاكد انك بتحبيني برضو
اسيل بكسوف: خالد
خالد بحب: اي يا قلب خالد و عيون خالد
اسيل وشه احمر: اتلم
خالد: لا كده كتير هو احنا مش ناوين يتقفل عليه باب واحد
اسيل بعصبيه خفيف: اتلم يا خالد بقا
خالد: لا كده كتير خديلي معاد مع ابوكي فاهمه
اسيل: طيب و سجده
خالد باستغراب: ماله سجده ما زين
اسيل: لا انا مش هتجوز غير لما اطمن علي سجده
خالد كتم ضحكت: لا اطمني زين هيقوم بي الواجب و زياده
في نفس الوقت مراد جه الجامعه و فضل يرن علي سجده مش بترد عليه رن علي اسيل
مراد: انتم فين يا بنات و سجده مش بترد عليا ليه
اسيل بتوتر: بصراحه يا مراد سجده
مراد بقلق: مالها سجده يا اسيل رد عليا
اسيل: سجده مش موجوده في الجامعه يا مراد
مراد بعصبيه: هتكون راحت فين
و قفل السكه في وشها
خالد بغضب مكتوم: ده مراد صح
اسيل هزه راسه بي اه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كوثر برفض : انت مجنون ازاي متعرفهوش سجده انها حامل
زين: انا بعمل كده علشان لو عرفت هتكرر تنزله
كوثر: لا سجده مش هتفكر في كده سجده بتخاف من ربنا
زين للاسف: سجده بقت بتكره اي حاجه من ناحيتي فا ارجوكي يا داد متحكيش حاجه عن الحمل
كوثر بقلت حيله: ماشي الي تشوفو
سجده بدات تفوق لقت نفسها نايم علي السرير و النقاب متشال
سجده قامت مفزوعه
زين حس انو سجده فاقت دخل الاوضه
سجده بدوخه مسكت دماغها
جري عليها زين: مالك
سجده بضعف: انا جيت هنا ازاي
زين بهدوء: اهدي يا حبيبتي انا الي جبتك
سجده: متقوليش حبيبتي دي و ابعد عني متلمسنيش
زين لسه هيتكلم سمع دوشه بره خرج
شاف مراد جايب الشرطه
زين بعصبيه: انت بتعمل اي هنا
مراد: هو ده الي خطف اختي يا حضرت الظابط
الضابط بهدوء: انت مطلوب القبض عليك بتهمت خطف الانسه سجده
زين بسخرية: انسه دي مراتي و ام ابني
مراد بزعيق: كداب انت الي اغتص”بتها
زين: انت مجنون ولا اي بقولك سجده مراتي شرعا و قانونا
الضابط باحراج: طيب ممكن تندهلنا مدام سجده نفهم منها انت فعلا خاطفها ولا لا
زين بغضب: اخطف مين انت مجنون عموما انا هطلع اجبهالكم من فوق
زين طلع دخل علي سجده:
مراد تحت
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سجده اول لمه سمعت اسم مراد كانت هتنزل بس زين وقفها
زين بعصبيه: استني رايحه فين
سجده: هنزل اروح لي مراد
زين بغضب مكتوم: تعالي هنا
سجده لسه واقفه زين بزعيق: قولت تعالي
سجده راحت عنده بخوف
زين بهدوء: اخوكي جاب الشرطه
سجده بخوف: شرطه
زين: هتنزلي دلوقتي تقولي انك مراتي وانا مش خطفك
سجده بعند: لا هقول الحقيقه
زين بهدوء مخيف: براحتك بس متزعليش علي الي هيتعمل في مراد
سجده بخوف: هتعمل في اي
زين: هخلي رجالتي تخلص عليه
سجده شهقت برعب: لا متعملش كده علشان خاطري
زين: يبقا تنزلي و تقولي الي قولتلك عليه
فعلا سجده نزلت مع زين
مراد جري عليها بخوف: انتي كويسه يا حبيبتي وبص لي زين بشر هو الي خطفك صح
سجده: لا زين حبيبي و جوزي اي الي يخلي يخطفني
مراد بصدمه: انتي بتقولي اي
سجده: في اي يا مراد زين جوزي و مفيش واحد بيخطف مراته
زين ابتسم ابتسامه نصر و قرب من سجده و حاوطها من وسطها:
دلوقتي عرفت ان مفيش حد بيخطف مراته و سجده قالت بي نفسها
الظابط بأسف: اسفين يا زين باشا و مشيو
مراد قرب من زين بشر: انا عارف انك هددتها بس متفرحش اوي هرجع ليك تاني سابه و مشي
سجده بعياط: عمرك ما تتغير و جريت علي فوق و عماله تعيط
كوثر دخلت لي سجده لقتها بتعيط
كوثر بحنان: كفايه عياط يا سجده
سجده بعياط: هو ليه بيعمل كده
كوثر: هو بيعمل كده علشان بيحبك و قبل ما تقولي اي حاجه انا عارفه انو غلط بس هو بيحبك سامحيه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سجده: مش عارفه يا داد انا بحبه بس في نفس الوقت مش قادره اسامح و لا انسا الي عمله معايا
كوثر: خلاص سيبي كل حاجه لي وقتها المهم تعالي ننزل ناكل
سجده: لا مليش نفس كلي انتي يا داد
كوثر بإصرار: لا هناكل مع بعض و خدت سجده و نزلو في المطبخ و قاعدين ياكلو كوثر كانت بتهتم بي سجده في اكلها جداً
كوثر: اشربي العصير ده يا سجده
سجده : خلاص يا داده كلت كتير
كوثر برفض: مفيش حاجه اسمه كلت كتير يالا اشربي العصير
سجده لسه هترفض قاطعتها كوثر باصرار: يالا اشربي العصير
سجده شربته بعد اصرار من كوثر
سجده: خلاص شربت العصير عايزني اكل اي حاجه تاني ولا اشرب عصير تاني
كوثر بضحك: لا خلاص شويه كده نبقا ناكل
سجده برفض: لا ولا شويه ولا بكره انا كلت كتير
كل ده و زين شايف
عده وقت و زين مركز مع سجده في كل حاجه بتعملها و جه وقت النوم
سجده بهدوء : لو سمحت يا داده
جهزي لي اوضه انام فيها
زين: وده ليه ما اوضتنا موجوده
سجده: قصدك الاوضه الي اغتصب”ني فيها
زين بعصبيه مكتومه: سجده انا قولتلك ميت مره اسف و برجع اعتز منك وانتي مش مسامحاني
سجده: وانا مش قابله اسفك و سبني انام في اوضه لي وحدي
زين بعصبيه: ماشي يا سجده روحي نامي في اوضه لي وحدك
سجده طلعت مع كوثر و جهزو الاوضه
و نامت فيها بعد ما صلت زين استني لمه نامت و اتسحب و دخل عند سجده فضل يتامل في وشها و قد اي هي و حشاه
انا عارف انك زعلانه مني بس انا هعمل اي حاجه علشان تعرفي انو بحبك ولو هموت علشانكم و حط ايده علي بطنها
يمكن انت متعرفش انا مين بس انا ابوك و عايزك تقف جنبي علشان اصالح مامتك
عده كام يوم من غير احداث كتير زين بيعمل اي حاجه علشان سجده تتصالح و كوثر مهتميه بي اكل سجده
و سجده لحد دلوقتي متعرفش انها حامل و مراد كل شويه يتصل بي سجده يطمن عليها
بقلم بسمله حسن
بمساعده منه سيد
خالد قاعد مع محمود: بصراحه ياعمي انا عايز اتجوز اسيل
محمود: ده الي هو ازاي انتم لسه مش مخطوبين
خالد: لازمته اي الخطوبه واحنا فاهمين بعض يا عم انا بحب اسيل ما اقدرش استغنى عنها خليني اتجوزها و صدقني هخليها اسعد انسانه في الدنيا
محمود لي اسيل: ايه رايك يا اسيل موافقه تتجوزي
اسيل بكسوف: اللي تشوفه يا بابا
خالد: يبقى على بركه الله الفرح هيكون الخميس اللي بعد الجاي
محمود بضحك: ده انت مستعجل اوي
خالد بص لي اسيل بحب: اوي اوي يا عمي
حنان زغرطت من الفرح
الف مبروك يا ولاد
خالد: الله يبارك فيكي يا حماتي
اسيل: الله يبارك فيكي يا حبيبتي
*****
زين دخل عند سجده لقاها مسكها بطنها و باين عليه التعب
زين بخوف: مالك يا سجده انتي تعبانه
سجده بوجع: بطني وجعاني يا زين
زين سندها سجده اول لمه قربت منو و شمت البرفان بتاعه جريت على الحمام وقعدت ترجع
زين جري عليها و فضل يطبطب علي ضهرها براحه
و غسل وشها بي المياه سجده حاسه بدوخه فا زين شالها و حطها علي السرير
زين بخوف: تعالي نروح لي الدكتور
سجده بتعب: لا ملوش لازمه انا بس عايزه انام لما اصحي هكون كويسه
زين لسه هيعترض بس شاف سجده فعلا تعبانه و محتاجه راحه
خرج بره و كلم الدكتور: سجده تعبانه و عماله ترجع و بطنها وجعاها
الدكتور بهدوء: كل ده طبيعي يا استاذ زين بس اهم حاجه بتاخد العلاج في مواعيده
زين: ايوه انا بحطه لها في العصير
زين قفل مع دكتور لقا خالد بيتصل بيه
خالد بفرح : بارك لي يا صاحبي اسيل وافقت اني اتجوزها
زين: مبروك يا خالد
خالد حاسه انو صوت زين متغير: متزعلش يا زين كل حاجه بتاخد وقتها المهم انت عرفت سجده انها حامل ولا لسه
زين: لسه بس اعترف لها لما اجي اتقدم لها انا ناوي اعوضها عن كل حاجه عملتها فيها هتجوزها من اول وجديد وهعمل فرح كبير سجده تستحق كل ده
خالد: امتا هتعترف لها بحبك
زين في اقرب فرصه المهم انت هتعمل فرحك امتا
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
خالد: الخميس الي بعد الجاي
طيب متعمل لي سجده مفاجاه وتتجوزها معايا انا و اسيل
زين: ماشي هعمل كده و هي اكيد هتفرح
جزين قفل مع خالد و خرج وراح اوتيل بتاع افراح
البنت الي هناك: تحب اساعدك في حاجه
زين:لا اختار انا
وفضل يدور علي فستان حلو لي سجده لحد ما اختار فستان ابيض جميل جداً
زين شاور علي الفستان: هاخد ده
البنت بإعجاب: جميل جداً الفستان ده هيكون حلو علي حبيبتك
زين اشتره الفستان و قرر انو يعمل اي حاجه علشان سجده تسامحه و حابه الفستان في البيت الي كان جايبه لي سجده في الاول
روح البيت لقا سجده قاعده
زين ببتسامه: اي ده قاعده مستنياني
سجده بتوتر: انا استناك ليه انا بس كنت عايزه اقول لك على حاجه
زين: قولي
سجده: انا عرفت ان اسيل هتتجوز فعايزه اكون معاهافي كل حاجه هي بتعملها
زين سكت شويه و بعد كده اتكبم: وايه المقابل
سجده بعصبيه: مقابل ايه انا عايزه اكون مع صحبتي
زين قرب منها وهي بتبعد:
المقابل عشان تكوني مع اسيل انك تديني فرصه
سجده اتوترت من من قربه ليها
زين قرب منها و لسه هيبوسها
سجده زقته: ابعد عني ما تلمسنيش
زين: خلاص انا مش هلمسك بس عايزك تكوني مع اسيل في كل حاجه اديني فرصه
سجده بدموع: صعب يا زين اللي عملته فيا موتني وسابته وطلعت
زين نفخ ه: وانا هخليكي تثقي فيا من الاول وجديد يا سجده
سجده بقت بتنزل مع اسيل وهي بتجيب حاجات
سجده: وانتي لسه مش بتكلمي زين
اسيل: لا و مش عايزه اكلمه
سجده: مينفعش يا اسيل ده اخوكي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
اسيل برفض : مش اخويا الي يعمل فيكي كده يبقا مش اخويا
سجده لسه هتتكلم بس حست بدوخه
اسيل بخوف: مالك يا سجده
سجده بدوخه: معرفش يا اسيل بحس بي دوخه بقالي فتره
اسيل: طيب تعالي نروح لي الدكتور نكشف
و فعلا راحو لي الدكتور
اسيل: طمنينا يا دكتوره سجده فيها اي
الدكتوره ابتسامه: مفيش داعي للخوف هو الحمل في اولو متعب كدا
سجده بصدمه: 😳😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفله غيرت شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *