روايات

رواية بنت الشيطان الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان البارت الرابع والثلاثون

رواية بنت الشيطان الجزء الرابع والثلاثون

بنت الشيطان
بنت الشيطان

رواية بنت الشيطان الحلقة الرابعة والثلاثون

الفصل السابع
زينه ببسمه ساحرة / حبايب ماما وحشتوني
نظرت نور لزينة بفرحه وركضت لها وهي تصرخ بجنون / زيييينه
زينه وهي تركض لها / نور
سمر بسخريه / احمممددد مننننه
ضحك عليها أسد بشده وذهب ليرحب باخته / اوعي كدة يانور خلينا أرحب باللي طلعت عيني
زينه وهي تبتعد عن أسد / كده يا ابو الاسود ده انت الحته الشمال ياباشا
أسد بضحك وهو يضم اخته / باشا قلبي والله وحشتيني جدا يا زيزو
زينه وهي تبتعد وتنظر له وهمست له بكل حب اخوي / شكرا ليك يا أسد علي كل حاجه عملتها ليا زمان
أسد وهو يلعب في شعرها / يابنت انتي اختي ايه شكرا دي
مالك وهو ينظر لهم ببسمه / وانا ماليش حضن ولا كله لاسد
زينه وهي تبتعد عن أسد وتنظر لمالك بدموع وتركض لحضنه / مالك
عانقها مالك بشده / حمدلله علي سلامتك ياقلبي
زينه / الله يسلمك يا قلبي
ادم بمزاح / كالعادة انا غير مرئ
ضحك أسد واقترب منه وعانقه / اه حمدلله علي سلامتك يا رفيق
ادم بحب اخوي / شكرا لك يا أسد
سمر وهي تمسح دمعه وهميه / اه اتأثرت اوي يا جماعه متيلا عشان رجلي وجعتني
سراج بنظره حانقه / ملهاش في ام الرومانسيه ولا المشاعر
سمر وقد سمعته / لا ليا في المحشي والبشاميل بس
ثم تركته وذهبت حيث الفتيات ذهب مالك وفتح الباب ودخل الجميع للمزرعه الكبيره جدا والتي تتكون من منزل كبير به اكثر من 50 غرفه حيث كان في القديم منزل للضيافة والمناسبات وبه اسطبل وحدائق كثيره واماكن جميله جدا
ركض الأطفال وهم يصرخون بفرحه اقتربت زينه من نور / الا هي سمر مالها قالبه علي سراج كدة
نور بضحكه مكتومة / دي حكايه طويله هبلغك بيها بعدين
ثم نظرت للطفل الذي يتعلق بها /يا حبيبي انا اسمه اية السكر ده
زينه بنظره حنان لطفلها صاحب ال6 أعوام /اسمه غيث
نور باعجاب / اسمه جميل اوي
زينه بنظره بحب وحنان ولكن بها بعض الحزن / عمه اللي سماه
نور بتعجب من حزنها / شكل عمه عنده ذوق اوي
زينه وهي تلعب في رأس ابنها بحنان / عمه ده مفيش منه ابدا هو قال حابب يسميه اسم قريب من اسمه فسماه غيث وعمه اسمه ليث
نور /ربنا يخليهم لبعض يارب تعالي يلا نلحق شله ريا وسكينة دي بس استني
نور بصوت عالي / اسطا عبده
عبدالرحمن / نعم يا كبير
نور /معلش تعالي عايزاك
ركض عبدالرحمن تجاه نور /نعم ياباشا اؤمرني
نور وهي تنظر لغيث / معلش ممكن تلعب ابن عمتك معاك أصله شكله مش واخد علي حد خدة معاك وخلي بالك منك انا واثقه فيك يا عبدالرحمن
عبدالرحمن ببسمه حنونة وهو يميل لهذا الطفل الهادئ كثيرا / اسمك ايه يا جميل انت.
اختبئ الطفل خلف زينه
زينه بحنان / اسمه غيث يا عبده
تعالي يا غيث سلم علي ابن خالك يا حبيبي
نظر له غيث بتردد اقترب منة عبدالرحمن وجلس علي ركبتيه / اهلا يا غيث انا اسمي عبدالرحمن علي فكرة اسمك حلو اوي
غيث وهو ينظر له ببراءه / عمو ليث هو اللي اختاره
عبدالرحمن ببسمه / عمو ليث ذوقه حلو اوي
غيث وقد ابتسم وتحمس / اه انا بحب عمو ليث
عبدالرحمن / طب ايه رأيك تيجي معانا نلعب انا وانت ودانه مع بعض
قال كلامه وهو يشير لدانه التي تنتظره بعيدا
غيث وهو ينظر لزينة بمعني هل يذهب اشارت له بالموافقه فذهب مع عبدالرحمن
نور بضحكه / يلا نلحق بقيت العصابه
دخلت نور وزينه للمنزل للبحث عن باقي النساء ولكن عندما دخلوا وجدوا سمر تنظر لبسمه بقرف
سمر / اوووف يا ستير خنقه خنقه بطريقه فظيعه
جميله بضحك / بس الجو حلو يا سموره
سمر وهي تنظر لبسمه / معرفش مره واحده حسيت بخنقه كبيره كده
بسمه وهي تنهض بحده / عن اذنكم هروح اتمشي عشان الخنقة
ساره وهي تنهض خلفها / استني يابسمه هقولك حاجه
ثم نظرت لسمر / عجبك يا حاجة كدة
سمر ببسمه منتصره / جدا عاجبني جدا
ساره وهي ترحل خلف بسمة / عمرك ما هتعقلي يا سمر
سمر وهي تنظر لاثرها / مالها دي
ثم نظرت لنور وزينه / وانتي وهي واقفين ليه تعالوا اقعدوا
جنه وهي تنظر لزينة / وحشتينا اوي يازينة ايه الغيبه دي
زينه ببسمه / بعد جوازكم سافرت ألمانيا مع ادم طبعا وهو جوزي وهناك اتعالجت الحمدلله من كل حاجه وربنا رزقني بغيث اجمل حاجه في حياتي
سمر ببسمه حنونة / ربنا يديمه ليكي يارب
زينه يارب
عند الرجال في الخارج
ضحك أسد بصخب علي سراج / ياختي دي سمر دي حكايه
ثم نظر لسراج / من حقك والله هههههههه بجد حاجه تغيظ
سراج / والنبي تسكت عشان الواحد علي آخره ده انا هموت او اتنقط أيهما أقرب
مالك وهو يريح ظهره للخلف وقال ببسمه باردة / احسن عشان تتربي
عمر بضحكه / قلتلك سمر مش بتيجي بالعند دي بتيجي بالحنيه
سراج بسخريه / حنيه وسمر والنبي تسكت انت متعرفش حاجه
مازن ببرود / والله جدعه سمر الوحيدة اللي قدرت عليك
سمعوا صوت يقترب منهم / ممكن اقعد معاكم
رفع مالك والجميع نظره ببرود لهذا الصوت
مازن وهو يزفر بضيق من بسمه / احنا كلنا رجاله هنا خليكي مع الستات جوا
بسمه وهي تجلس بجوار سراج / اصل الست اللي اسمها سمر دي بجد مزعجه مش عارفه ليه حطاني في دماغها
نظر أسد لسراج وانفجر ضحكا / مراتك عالميه يابني والله
سراج وهو يتمتم / الله يخربيتك يا سمر جيبالي الكلام علي طول
عمر / ههههههههههه هي علمت عليكي ولا ايه استلمي بقي.
وقع نظر أسد علي خلف بسمه / من ناحيه هتستلم فهي هتستلم
نظر سراج لما ينظر له وجدوا سمر تأتي إليهم بغضب والفتيات يحاولن منعها ابتسم بخبث شديد ثم اقترب من بسمه / قوليلي سمر عملت ليكي ايه
أسد وهو ينظر باستمتاع ويرفع كوب العصير / الفاتحه علي روح المرحومه
عمر وهو ينظر لسراج / ده انت لو هتقدمها قربان مش هتعمل فيها كده
سمر وهي تتقدم بغضب يحرق الأرض اسفلها / وديني لاجبها من شعرها الولية دي سيبوني بس
نور وهي تكتفها من الخلف / صلي علي النبي ياحجه وامسكي أعصابك كدة الخطه تبوظ
مانت سمر علي وشك الكلام ولكن وجدت سراج يقترب. من بسمة فضحكت ضحكة مرعبة /هي اللي جابته لنفسها سيبيني يانور مش هعمل حاجه متخافيش مش هعمل حاجه
تركتها نور وهي تتأهب لأي رد فعل منها
سمر وهي تنظر لهم بخبث / انا مش هلوث ايدي بيها انا هسلمها للي مش بيرحم
نظرت نور بجهل
سمر ببسمه مختله /هسلمها لعيالك
فتحت نور فمها وهزت رأسها بالنفي
ولكن سمر كانت قد أخذت قرارها
تركتهم وذهبت لإحضار. دانه وعبدالرحمن
نور وهي تنظر لجميله وزينه / انتو بتبصوا ليا الحقوها دي هي وعيالي هيخربوها
زينه بتعجب / اهدي يا نور مش للدرجه دول أطفال هيعملوا ايه
نور برعب / هيقتلوها عيالي هيقتلوها
ركضت نور حيث توجد سمر وجدت سمر تجلس علي مقعد وأمامها عبدالرحمن الذي يحمل غيث علي قدمه وهو نائم ودانه التي تجلس بجانبه
عبدالرحمن بتفكير / يعني انتي عايزانا نعمل اية
سمر / اي حاجه المهم افشي غلي فيها
عبدالرحمن وهو ينظر لدانه باستمتاع / ايوه بس بابا واونكل س…..
سمر مقاطعه / عيب عليك اتكل انت علي الله والباقي عليا
ابتسم عبدالرحمن بشر هو ودانه
اقتربت نور منهم ونظرت لهم بتعجب وهي تحاول أن تعرف فيما يفكرون
جاءت زينه / ايه دة غيث نام هاته اروح احطه في السرير احسن شكرا ليك يا عبده
عبدالرحمن بيسمه /علي اية ده اخويا
ابتسمت زينه عليه ثم قالت بصوت منخفض وهي تمشي / حرام عليكي يانور ظلمتي عيالك ماهم عسلات اهم
نور وهي تنظر لها بسخريه / عسلات هههه اوي يعني مفيش كلام
ثم نظرت لهم / عارفين تعملوا حركه كده ولا كده هعلقكم انتم الاتنين انا لسه منستش اخر مره
ثم تركتهم ورحلت
سمر وهي تنظر لاثرها / مالها دي مش فاهمه المهم اتفقنا يا معلم عبده
عبدالرحمن / اتفقنا ياريسه
سمر بفضول / هتعلموا اية
دانه وهي تنظر لعبدالرحمن / لا دي تسيبيها علينا
كانت نور تسير بغيظ من سمر وطفليها فجأه صرخت عندما شعرت بأحد يحذبها للاعلي اغمضت عينها برعب فتحتها عندما شعرت بتحركها وجدت نفسها تمتطي حصان ومالك خلفها وهو يضمها اليه نور وهي تتمسك به بشده / مالك كنت هتوقف قلبي والله
مالك بضحك وهو يبطئ قليلا من سير الحصان ويضمها له كي لا تقع / بعد الشر عليكي يانوري
انا بس حبيت استغل اليومين دول معاكي انا مش جاي اقضيه مع الشباب مهم كل يوم واحد منهم يجيلي بمشكله في البيت
نور بضحكه سلبت قلبه / ربنا يديمك ليهم وليا يا مالك
مالك / امين بس برضو يرحموا اهلي شويه انا برضو متجوز وعايز اعيش حياتي
نور وهي تضمه / بحبك يا مالك اوي
مالك بحنان وهو يمسك اللجام بيد ويوقف الحصان ومد يده الاخري وضمها له / ربنا يخليكي ليا يانور قلبي
كانت بسمه تسير بغيظ من هذه المدعوة سمر منذ أن رأتها وهي تتعمد ايغاظتها نظرت أمامها لابد لها أن تجد من يحبها وينتشلها من الإفلاس هذا فهي كل ما تملكه من المال أوشك علي النفاذ في البدايه كانت تضع عينها علي مازن ولكن منذ رأت اهتمام سراج بها وجدتها فرصه سهله بالأخص انها تعلم كره مازن لها لاتعرف لماذا ولكن واضح انه لا يحبها
كانت تسير وهي هائمه فجأه سمعت صوت من خلفها لحظه هذا صوت كلببببببببب
نظرت خلفها وجدت كلب يركض تجاهها وكان كلب ضخم يبدو أنه كان يحرس المزرعة نظرت له بذعر وأخذت تركض وهي تصرخ بجنون وهو يركض خلفها
وهي تصرخ بجنون كبير
كان كلا من عبدالرحمن ينظرون من بعيد لما يحدث وهم يبتسمون بخبث
فجأه انزلقت قدم بسمة وانزلقت في مخلفات الاحصنة حيث كانت قد دخلت لمنطقه الاحصنة في المزرعة
سمع مالك صراخ شديد ابتعد عن نور وصاح / امسكي نفسك يانور
تمسكت به نور وهو اسرع بحصانه يتبع الصوت وخرج كل من بالبيت علي الصوت وجدوا بسمه تقع في مخلفات الحصان وهي ترجع للخلف وروكس يقترب منها بشر
مالك وهو يصفر / روكس اجلس
جلس الكلب وهو يتبع أوامر مالكة
مالك هبط وجعل نور تهبط واقترب في نفس الوقت الذي وصل به الباقيين ذهبت إليها نور وسعادتها علي الوقوف بينما بسمة كانت تنظر بنقزز لنفسها وسمر تنظر بشماته لها
بسمه بصراخ / ايه القرف وقله التقدير ده ازاي كلب بااهمجيه دي يسيبوه مفكوك لوحده
نظر مالك بتعجب لسراج بينما هو هز رأسه كاشاره انه فهم
مالك بهدوء ورزانه/ بجد بعتذر منك علي اللي حصل واكيد اخر مرة وبعتذر تاني اتمني متكونيش زعلتي
بسمه وهي تنظر لسراج وتدعي الألم / لا عادي بس اصلي مش قادره امشي اصل رجلي….
قاطعتها سمر بلطف مخيف / الف سلامه ياحبيبتي كنت عامله حساب للسهوكه دي قصدي الموقف ده وجبت ده
نظر الجميع لما تشير له سمر وجدوها تشير لكرسي متحرك
سمر وهي تنظر لجنه وجميله / ايدكم معايا يا بنات عشان نحط السنيورة علي الكرسي
بسمة وهي تدعي الألم / لا مش هقدر خالص اصل
سمر وهي تجذبها مقاطعه كلامها ثم تحدثت بفحيح /متقلقيش ياشابه ده احنا هنريحوكي
اخذت سمر وجنه الكرسي وخلفهم وهي تضحك بشده عليهم
أسد وهو يغمز لها / تدوم يا جيمي
جميله بخجل ركضت خلفهم
بينما أسد ضحك عليها بشده
سراج وهو ينظر لاثر سمر بتشنج / والله نهايتي علي ايدها هنشل منها دي دي دي كانت هتموت الست يخربيت ابليسها اية الدماغ دي
مالك ببرود وهو ينظر لنور /جمعي كل الاولاد يانور عشان عايزهم
نور وهي تبتلع ريقها بخوف / بس هما مش
مالك بنظر مرعبه /جمعي الاولاد يا نور
ذهبت نور ومعها ساره وزينه وهم يدعون الله أن ينتهي الأمر علي خير
سراج وهو ينظر لمالك / الأولاد مالهم يا مالك بس
مالك بنظر غامضه / هتعرف
ثم سبقهم للمنزل ولحق به الجميع
دخل مالك المنزل وجد الأطفال مرتصون بجانب بعضهم
ذهب إليهم مالك ووقف أمامهم / اللي عمل كده يتقدم
رجع جميع للأطفال خطوه للخلف ولم يتبق سوي ادم الذي اخذ يضحك وهو يظن انها لعبه
عمر لابنه بدرامه / اخص عليك يا آدم انت اللي تعمل كده نزلت راسي في الأرض يابني روح انت لا ابني ولا اعرفك كنت أتوقع منك اي حاجه اي حاجه يا آدم الا ده
صفق ادم بفرحه ومرح
عمر / وكمان فرحان تعالي يا عبيط هنا الله يحرقك هتروح في داهيه
نظر له مالك بحاجب مرفوع
عمر / احم ولا كأني اتكلمت
مالك وهو يرفع حاجبه وينظر لهم / مش هعيد كلامي اللي عمل كده يطلع بدل مالكل هيتعاقب
نظرت سمر له / انا اللي عملت كده يا مالك فلو هتحاسب حد تحاسبني انا
مالك وهو ينظر لها ببسمه سخريه / والله وانا هصدق كده
ثم نظر لهم / اخر تحذير والا الكل هيتعاقب
نظرت دانه لعبدالرحمن بخوف
مسك هو يدها وابتسم لها بحنان ثم تقدم خطوه / انا يابابا اللي عملت كده
نظر له مالك ببرود/ حد كان معاك
كادت دانه ان تتقدم ولكن منعها حديث عبدالرحمن الذي تحدث بقوه / لا كنت لوحدي
مالك وهو يبتسم لعلمه ان دانه مشتركه معه وهو لن يقوم بشئ بدونها / تمام تعالي ورايا علي بره
تركهم مالك ورحل نظر عبدالرحمن لهم ببسمه توحي بشجاعته/ مش هتأخر
ثم لحق بوالده
كادت سمر تركض خلفه / استني يا مالك والله انا اللي
قاطعها سراج وهو يجذبها بحد اليه / اظن كفايه اوي كدة يا سمر
ثم سحبها خلفه بعنف وصعد لأول غرفه قابلته وقام بتركها بعنف وأغلق الباب بشده ونظر لها بشرار
جلس مالك بهدوء علي مقعد في الحديقه ووقف أمامه عبدالرحمن وهو ينظر في الأرض بخجل من والده
مالك وهو ينظر له وبكل برود / ليه
رفع عبدالرحمن عينه لوالده بقوه ذكرته بنفسه / عشان زعلت خالتو سمر
مالك بضحكه بدون مرح / متقنعنيش انك عملت كده عشان سمر انا عارف كويس ابني دلوقتي ليه عملت كده
عبدالرحمن وهو يرفع نظره لوالده بدهشه كبيره / ازاي
مالك ببسمه توحي بذكائه / انا مش اسمي الشيطان من فراغ
عبدالرحمن وهو ينظر لوالده باعجاب / اتمني في يوم ابقي زيك
مالك ببسمه / هتكون واحسن مني بس قبلها اتعود متعلقش غلطك علي شماعه ولا تحاول تلف وتدور
عبدالرحمن بنظره قويه / شتمت دانه وضربتها
مالك وهو يضيق عينه / ازاي
عبدالرحمن / هحكي لحضرتك
Flash back
انتهي عبدالرحمن من الحديث مع سمر وذهب هو ودانه
دانه / انت هتعمل فيها ايه
عبدالرحمن بضحكه / هنعمل ايه يعني هنقتلها مثلا ممكن نحطلها فأر في اوضتها اظن ده كفايه
دانه وهي تسير بظهرها وتنظر له بضحكه / ايه يا عبده طيبه القلب دي انا هصدقك يابني بس اه
نظرت دانه لما اصطدمت به وجدت بسمه تنظر لها بغضب / مش تفتحي يا عاميه
دانه / اسفه والله ما اخدتش بالي كنت ماشيه و
بسمة / مانتي عاميه هتاخدي بالك ازاي افرضي وقعت دلوقتي
نظرت دانه بدموع لها
عبدالرحمن بشرار وصوت يوحي بغضب جحيمي / قالت مش قصدها واعتذرت
بسمه وهي تنظر له باستهزاء / لا والله وتمشي عادي تخبط في الناس كده
دانه وقد انفجرت في البكاء وقالت بصوت عالي / قلت اسفه اعمل ايه تاني مكنش قصدي وانتي كمان غلطانه
بسمة وهي تدفع دانه فتقع ارضا / انتي واحده مش محترمه اساسا عشان تردي علي الأكبر منك لو كانت امك ربتك مكنتيش قلتي كده
ذهب عبدالرحمن وانهض شقيقته ونظر لها نظره مخيفه ثم رحل بكل هدوء مسك دانه من كتفها وشدها له / هي اللي جابته لنفسها
Back 🔙
عبدالرحمن / هو دة كل اللي حصل والله
مالك وهو يحاول كبح غضبه ثم نظر لابنه ومد يده له فركض له عبدالرحمن وعانقه
مالك وهو يربت علي ظهره / بعد كده لو حصل حاجه تيجي تقولي او تقول لماما ماشي
هز عبدالرحمن رأسه
مالك بضحك / بس انت دماغك كانت فين وانت بتفك عليها روكس انت عارف انه مش بيرحم
عبدالرحمن / والله انا كنت هتدخل لو قرب منها انا بس كنت عايز اخوفها بس وقعت في شر أعمالها
ضحك مالك / ده انت دماغ
عبدالرحمن بضحك / تربيتك يا شيطان
نظر سراج لسمر التي تقف في الغرفه متأهبه له
سراج بصراخ / لييييييييه
ارتعبت هي وعادت للخلف بخوف ولكن فزعها تقدم سراج منها بسرعه كبيره
صرخت سمر ووضعت يدها علي وجهها
استووووووب نقفل هنا كده 😂 😂 شريره انا
يلا مستنيه توقعاتكم ايه اللي هيحصل بين سراج وسمر بعد اللي سراج عمله وأهم حاجه رأيكم يا جماعه في الفصل
انا قلتلكم الكوميديا هنبدأ وانا عند كلمتي بس اكيد مفيش مانع مش شويه اكشن محترمين كده
بس اوعدكم بكوميديا. للركب بس لما الأطفال يكبروا
😂 😂 😂 😂

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بنت الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *