روايات

رواية أحببت مجرمة الفصل السابع 7 بقلم جهاد محمد

رواية أحببت مجرمة الفصل السابع 7 بقلم جهاد محمد

رواية أحببت مجرمة البارت السابع

رواية أحببت مجرمة الجزء السابع

أحببت مجرمة
أحببت مجرمة

رواية أحببت مجرمة الحلقة السابعة

رزان وهي بترد على مؤمن: هو قصده على أخويا
مؤمن باستغراب:- أخوكِ، طيب ايه اللي حصل
رزان مردتش عليه
مؤمن:- تمام مش عايزة تتكلمي
رزان مردتش كمان المرة دي
فضلت بصه على القمر والنجوم بسرحان
مؤمن فضّل أنه يكون ساكت
بعد فترة هما مش عارفين قد ايه
مؤمن:- ادخلي عشان الوقت اتأخر وأنتِ مش بتحبي تتأخري على الشغل
رزان بابتسامة بسيطة ولأول مرة:- تمام
________________________________
في مكان تاني كانت خارجه تتمشي بليل والوقت كان متأخر ودي ما كانت إلا ملك وبعد ما حست إن الوقت اتأخر روحت
بس هي وماشية وقف قدامها كارم
ملك بدهشة:- كارم
كارم بخبث:- اه كارم ايه خايفة
ملك وهي بداري خوفها:- ههه خايفة أنا تغيرت كتير عن اللي كنت تعرفها يا يا كارم
كارم:- الله هي القطة طلعلها لسان امتى
ملك بكره:- دي مش طلعلها لسان بس لا دي كمان بقيت بتخربش
كارم:- الظاهر إن بنت كمال (رزان) طلعتك السماء وبقى ليكِ جناحات بس مفيش مشكلة أنا هأعرف أقص لك جناحتك اللي طلعت دي
كارم كان لسه هيمسكها من شعرها ولكن وقف صوت……..
________________________________
عند رزان بعد ما دخلت ومسكت صوره في ايديها فضلت بصلها شوية
رزان بعد مدة:- وحشتوني اوي 🥺 دخلت الصورة مكانها ورمت بجسمها على السرير بصت للسقف و بدأت تفتكر الماضي ……….
__________________________________
وعند مؤمن كان قعد على السرير وبدأ يفكر يا ترى ايه اللي حصل لأخوكِ يا رزان وهل ده متعلق بشغلك في المافيا
______________________________________
عند ملك كان وقف كارم صوت سيف الغاضب
سيف بغضب:- كارم إياك تقرب منها أنا بحذرك
كارم:- بص لملك ايوة بقى وأنا أقول جايبة قوة القلب دي منين
ملك وهي مش فاهمه قصده:- أنت بتقول ايه أنا مش فاهمه
كارم:- أقصد إن كان عندي حق لما قلت إن في حاجه ما بينكم
ملك بصدمة من تفكير أخوها:- أنت بتقول ايه بقى أنت شايف نفسك أخ الأخ المفروض يدافع عن أخته مش زيك لأن ده يبقى راجل
كارم بغضب:- قصدك ايه يا بنت الكلب قصدك إني مش راجل مش كده كان لسه هيهجم عليها
ولكن وقف سيف وهو بيمسكه
سيف بغضب جحيمي:- حذرتك قبل كده من إنك تقربلها ولا أنت مش بتفهم
تفاعل وأنت معدي
كارم لكمه بغضب وهو قاصد يعلي صوته عشان الجيران تسمعه:- يا قليلة الأدب يا زبالة
______________________________
سيف وهو بيرد كلمته و الغضب اتملك منه:- أنت الزبالة مش هي
الناس صحيت على الصوت العالي
كارم وهو بيستغل الموقف:- تعالوا شوفوا البيه بيضربني علشان عايز اعلّم أختي الأدب عشان راجعه متأخره مع البيه
ملك بصدمة:- أنت ايه يا أخي جنسك ايه
سيف وهو بيضربه:- إياك تجيب سيرتها على لسانك
رزان كانت طلعت على الصوت وشافت كل ده من البالاكونة نزلت بسرعة
رزان بصوت عالي:- كارم
رزان:- إياك تجيب سيرت ملك على لسانك أنا بحذرك
كارم: أنتِ السبب أختِ مكنتش كده أكيد أنتِ اللي علّمتيها كل ده
رزان ضربته بالقلم قدام الناس كلها
كارم كان لسه هيضربها ولكن وقفه صوت مهران كارم
كارم:- بابا تعالى تعالى شوف يا حج بنتك المحترمة وهي جايه أخر الليل مع البيه اللي أنت مقعده في بيتنا
مهران ضربه بالقلم
(الله عليك أول مرة تعمل حاجه صح في حياتك😂)
إياك تغلط في بنتي أنا واثق فيها وفي تربيتي بس الظاهر إني معرفتش أربيك (حصل يا حج 😂)
أحببت مجرمة
جهاد
اللهم انصر اخواننا في فلسطين
مهران وهو بيمسك كارم من ايده ويرميه: أنا مش عايز أشوف وشك ده تاني أنت فاهم وإياك تقرب من بنتي
كارم بغضب: أنا مش هسكت على الإهانة دي وبص لملك ورزان وقالهم: استعدوا للي جاي
الناس مشيت ورزان طلعت وراء ملك ، ملك وهي واقفة وراء الباب وبتعيط
رزان بحب: ملك افتحي افتحي يا حبيبتي
ملك فتحت الباب واترمت في حضنها هي أختها وصحبتها من الطفولة
رزان وهي بتمسح دموعها: اش بس أنتِ بتعيطي ليه
ملك: أنتِ شوفتي كارم قال عني ايه قدام الناس أنا عارفه هو مش هيسكت
رزان: وأنتِ خايفة ليه هو ميقدرش يعملك حاجه طول ما انا موجودة
ملك: وهي بتحضنها أنا خايفه اوي يا رزان
رزان: لا متخافيش وبعدين اجمدي كده بس قوليلي أنت خايفه علي سيف
ملك بتوتر: اه لا لا هو بس انقذني يعني وكده
رزان: ماشي يا حبيبتي نامي وفي الصبح نتكلم
رزان طبطبت عليها ونيمتها
وبعد ما خرجت لقيت مامتها (مامت ملك) واقفه
زينب بحزن: هي عامله ايه دلوقت
رزان بحب: هي كويسة
زينب: أنا حاسه بالذنب أنا السبب في إن بنتي تكون بتخاف اوي لو مكنتش سبتها معاه زمان مكنش ده حصل
رزان: اهدي يا زوزو لما أنتِ تبقي كده مين هيقف جنب ملك صدقيني مش هسمحله يقربلها وعد
زينب: ربنا يريح قلبك يا بنتي
رزان بابتسامة: تصبحي على خير
___________________________
تاني يوم الصبح رزان كانت في المحل هي وملك والشباب
جه راجل
الراجل: عايزة كيلو دقيق
رزان: تمام
رزان راحت لقيت مفيش دقيق
رزان: أنا هروح أجيب دقيق من المخزن وجايه
مؤمن لحق بيها
رزان لقيت الدقيق بس كان عالي عليها شوية جابت كرسي و طلعت بس كان طويل اوي
رزان بنرفزة: يوه هو مين اللي حاطه هنا ده
مؤمن وهو بيضحك: انزلي يا قزعة انزلي
رزان بطفولة: متقوليش قزعة
مؤمن وهو بيحاول يكتم الضحكة: طيب انزلي لتوقعي
رزان نزلت ومؤمن ركب على الكرسي بس الدقيق كان طويل هو قدر ان يوصل ايده بس بردو كان طويل الدقيق كان في علبة والغطي مكنش محطوط كويس
___________________________
مؤمن شد العلبة فوقعت عليه واتغطي بالدقيق
رزان فضلت تضحك😂😂
رزان بضحك: يالهوي وفضلت تقلده انزلي انزلي يا قزعة ههههههه😂😂
مؤمن وهو بيقلدها هو كمان: ههههه يا باردة ولكن سرح في ضحكتها هي اول مرة تضحك وغمزتها اللي بانت شعرها الأحمر القرمزي عينها الزرقة اللي شبه السما في صفيانها وشبه البحر الهادي
ملك وسيف جاءوا على الصوت ملك سيف فتحوا الباب وشافوا رزان وهي بتضحك
ملك جريت على رزان بصدمة: ياه بقالي كتير مشفتش ضحكتك
سيف بصدمة أكبر: دي طلعت بتضحك زينا
رزان وقفت عن الضحك وشاورت على مؤمن
___________________________
سيف وملك فضلوا يضحكوا على منظر مؤمن
رزان: روح غير هدومك وانا هشوف لو كان في دقيق تاني ولا لا
___________________________
خلص اليوم بدون أي أحداث تذكر وتاني يوم الصبح بنروح مكان أول مرة نروحه
في قصر كبير أقل ما يقال عنه انه فخم الخدامة كانت طالعة وقفت عند أوضة وخبطت
جالها صوت أنثوي هاديء: مين اللي بيخبط
الخدامة: أنا يا هانم ، الست هانم بتقول حضرتك تنزلي عشان تفطري
وعد: انزلي يا صفية وقوليلهم جاية
وعد قامت بكسل اخدت شاور ونزلت
وعد وهي بتقعد على السفرة: صباح الخير يا بابا يا قمر
محمود لبنته بحب: صباح النور والسرور يا حبيبة قلبي
وقعدت تاكل
صفاء بغضب: الست هانم معندهاش جامعة ولا ايه
وعد باستهزاء: لا احنا في اجازة يا هانم وبعدين من امتى وأنتِ بتهتمي اذا كانعندي جامعة ولا لا
صفاء بتوتر: أنا مش فاضية وأنتِ مش صغيرة عشان اعرفك ان عندك جامعة
وعد بنفس الطريقة: اه مش فاضية فعلا عندك صحابك اللي في النادي واللي بتيجي منه اخر الليل مش كده يا يا ماما

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت مجرمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *