روايات

رواية عشق بلا حدود الفصل الأول 1 بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق بلا حدود الفصل الأول 1 بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق بلا حدود البارت الأول

رواية عشق بلا حدود الجزء الأول

عشق بلا حدود
عشق بلا حدود

رواية عشق بلا حدود الحلقة الأولى

مالك يا حبيبي
بص ليها بحب حط ايده على خدها:ـ تعرفي ان بحبك اوى بحبك فوق متتخيلي انا بحبك اوى يا عائشة و مش قادر اتخيل حياتي من غيرك
عائشة بابتسامة و عيونها بتلمع بفرح:ـ انا كمان بحبك اوى يا سيدي بحبك اوى يا ادهم (بعدت عنه بصت فى عيونه بوجع)يمكن اكون انانية بس انا مقدرش اشوف ست تانية مشاركني فيك و انا اتفرج الموت اهون ليا بس متبقش لحد غيري حقك بس انا هتر انسحب من حياتك . عارفه ان حقك تتجوز و عارفة ان ده شرع ربنا عايز تتجوز اتجوز يا ادهم بس تطلاقني
ادهم حط صباعه على فمها:ـ هششش جواز ايه يا عشق قدرتي تقوليها عائشة انا بحبك و مش عايز غيرك من الدنيا عايز اكمل عمري معاكي انتي
عائشة بعدت عنه لفت و لسه ها تمشي ادهم شدها لحضنه و انهارت في البكاء
ادهم بيحرك ايده على شعرها بحنان و حزن:ـ اهدي يا حبيبتي انا معاكي مستحيل اسيبك أو اسمح لحد يفرق بينا مهما حصل
عائشة مسكت فيه جامد:ـ ليه ليه يا ادهم ليه بيحصل معانا كل ده ليه الدنيا كلها ضدنا ليه مصرة تبعدنا عن بعض مش ذنبي والله ما ذنبي فى كل حاجة بتحصل حبيتك مع ان المفروض العكس معقول ده يك يكون من غضب امي عليا معقول يكون غضب اهلي عليا علشان اختارتك
ادهم شالها و اتجه لى اوضتهم قاعد على السرير و هى مذلة في حضنه بعده عنه رفع راسها بايديه و قال و هو بيصب فى عيونها بتوهان :ـ عائشة اهلك بيحبوكي مهما حصل مستحيل اهل يكرهو بنتهم صحيح اتجوزنا في وقت غلط و ظروفو صعبة بس مستحيل يغضبو عليكى انتي بنتهم الوحيدة و مستحيل يستحملو يشوفو دموعك ولا انا استحمل اشوف دامعة في عينك بحبك يا عائشة بحبك اوى
قبل شافيها عائشة غمضت عيونها
“تانى يوم ”
عائشة بتحط هدوم ادهم في الشنطة:ـ كان لازم يعني السفرية دى يا ادهم اشمعنا انت اللي تسافر متخلي اخوك انت عارف انى مش مستحمل كام ساعة و انت في الشغل تقوم فجأة كدا تسافر اسبوع اسبوع يا ادهم
ادهم لفها له و حاوط خصرها:ـ لولا ان السفرية دى مهما انا مكنتش سيبتك انا فى الشركة و ببقا هموت من القلق عليكى هحاول ارجع قبل اسبوع اوعدك
عائشة حاوطت رقبته:ـ مش عارفه اوصفلك الاسبوع ده هيعدي عليا الزاي هتوحشني اوى ارجوك متتاخرش عليا و تلفونك اوع تقفله عارف لو قفلته انا هنكد عليك يا ادهم ابقي وريني بقا هتضحك عليا بكلمتين زى كل مرة الزاي
ادهم ضحك و حضنها بابتسامة حب:ـ عمرك ما هتتغيري ابدا انا عمري ما ابعد عنك ثانيه حتي لو كنت مسافر مش هقفل تلفوني بس عارفه لو مردتش عليا هعمل فيكي اه و تقفلي الباب كويس و
عائشة بمقاطعة:ـ و بصي من العين السحرية الاول قبل ما تفتحي ادهم انا مش صغيرة عشان تخاف عليا كل دا انا مش طفلة صغيرة
ادهم:ـ انتي مش طفلة انتي طفلة كبيرة انا لو مخوفتش عليكى هخاف على مين و بعدين مانتي عمل تدني دروس من الصبح و انا متكلمتش
عائشة كشرت بطفولة:ـ انت كمان عايز تتكلم و
ادهم:ـ ارجع و نتخاق زى ما انتى عايزة تمام
ادهم ودع عائشة و مشي عائشة فضلت تبص عليه لحد ما اختفه
“و بالليل عند ادهم”
بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكما في خير
الام حضنت ادهم بفرح:ـ مبروك يا حبيبي أيوة كدا انت كدا ابني بحق و حقيقي
ادهم:ـ الله يبارك فيكي يا امي
الام بعدت عنه و اقتربت منه زوجته التانية
نسرين بابتسامة:ـ مبروك يا حبيبي
ادهم بضيقة:ـ مبروك يا نسرين
نسرين حضنت ادهم بفرح:ـ ياااه اخيرا اتجوزنا انا مش مصدقة اننا بقينا لبعض انا اكيد بحلم صح انا مش عايزة افوق من الحلم ده
ادهم حضن نسرين رفع راسه بصدمة:ـ عائشة
عائشة بصت ليهم و دموعها بتنزل وشها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق بلا حدود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *