روايات

رواية كيف احببتك الفصل الثامن 8 بقلم أميمة تيتو

رواية كيف احببتك الفصل الثامن 8 بقلم أميمة تيتو

رواية كيف احببتك البارت الثامن

رواية كيف احببتك الجزء الثامن

كيف احببتك
كيف احببتك

رواية كيف احببتك الحلقة الثامنة

ف المدرسه
هدي: صباح الخير
تولين: عن اذنك
هدي: طيب ردي السلام
تولين: ممكن تعدي من وشي
هدي: امال لو مكناش ف يوم من الايام صحاب
تولين: بضحك الكلام ده ليا انا بتهزري صح
هدي: مش بهزر مش بهزر ياتولين هو لو كان بيحبك مكنش سابك وراح لهاجر
تولين: امممم طيب ومشت
هدي: استني مخلصتش كلام
تولين: معنديش وقت اضيعو معاكي يا رخيصة
هدي: نعم
تولين: سمعتي انا قولت ايه مش عجبك مثلا
هدي: انت بتتكلمي معايا كده ليه
تولين: عشان دي طريقه الكلام المناسبه لواحده زيك وقربت من راقبتها وقالت بهمس علي فكره لو كنت جيتي وقولتي انك عايزة موبيل كنت جبتو هديه ليكي مش تخدايه مقابل غدرك بيا اوه اخس عليكي
هدي: انا عرفت غلطي انسي ونبدأمن جديد
تولين: تقدري تخليني انسي الايام اللي مريت بيها تقدري تخليني انسي وجع قلبي يابت دا انا وثقت فيكي تبعيني عشان تليفون وتروحي تكدبي وتبوظي حياتي بكدبه
هدي: بس انا مكنتش اعرف ان كل دا هيحصل
تولين: يعني ايه تروحي تقولي لمصطفي اني ليا علاقات كتيرا مع الولاد واني مش بحبو واني عايزاه عشان غني عشان فلوس ليه هو انا هدي اللي باعت صحبتها عشان موبيل وجابتلك ياترا الموبيل ولا اممم ومشت
هدي: يعني انا اجاي اكلمك وتعملي كدا وانا يتقالي الكلام دا طيب هنشوف
ف الفصل
مستر احمد: في طالب هييجي معانا الفصل دا
مروان: مين يامستر
المستر: تعالي يا فادي
فادي دخل
المستر: ادخل شوف مكان فاضي واقعد فيه
فادي بيتحرك كل البنات شالت الشنطة من علي الكرسي اللي جانبها الا تولين
فادي: ممكن تشيلي الشنطه هقعد هنا
تولين: بقرف واحط شنطتي فين
المستر: معلش يا تولين يلا عشان نبدأ الحصه
تولين: حاضر وشالت الشنطه
فادي: شكرا وقعد جانبها
المستر بدا شرح
وبعد شويا دخلت مشرفه المدرسه
بعد اذنك يا مستر
المستر: اتفضلي
المشرفه: احنا عايزين امين للفصل
مين حابب يكون امين
فادي و مروان رفعو اديهم
المشرفه: اممم طيب خد لازم ناخد رأي الطلاب
الطلاب كلهم اخترو فادي خصوصا البنات الا تولين كانت ورقتها فاضيه مفيش اسماء فيها
المشرفه: تولين انتي ورقتك فاضيه
تولين: عشان مفيش واحد فيهم ينفع يكون امين للفصل
علي سبيل المثال فادي مصاحب كل البنات دا يعرف يدير الفصل
والتاني دا ملوش كلمه ومش مظبوط
المستر: عيب تتكلمي عن زميلك كدا
وبعدين خلاص النتيجه محسومه لفادي الاغلبيه اختارو
المشرفه: تمام فادي انت المسوؤل عن الفصل
البريك
تولين خرجت من الفصل
مروان: انت اتكلمتي عني بالاسلوب دا ليه
تولين: مكدبتش
مروان: حسابك معايا
تولين: اجري شوف هتعمل ايه
فادي: في حاجه
مروان: انت مالك
فادي: امين الفصل يبقي انا
حابب اشتكي عليك انك بتدايق بنت
مروان: بضحك طيب ماهيا قالت انك بتاع بنات
فادي: شيء ميخصكش
يلا امشي شوف كنت رايح فين
مروان: ماشي همشي
فادي مشا
تولين: بإبتسامة بصت لفادي وهو ماشي صحيح بتاع بنات بس جدع
ف الفصل
هدي: طيب يا ست تولين تستاهلي اللي هيحصل فيكي
وكان معاها محلول احمر وفضتو علي كرسي تولين
بعد البريك
كل الطلاب راجعو الفصل
وتولين قعدت مكانها وماخدتش بالهامن الكرسي
المستر: فادي تعالي انا عندي حاجه مهمه هعملها وارجع بسرعه خلي بالك من الفصل و مش عايز صوت يخرج من الفصل
فادي: حاضر
تولين حست ان في حاجه غلط هدومها مبلوله وخافت يكون اللي ف بالها بس دا مش الوقت بتاعها
وفضلت متوتره ومش عارفه تعمل ايه
فادي: اخد بالو من تولين وان وشها بقي احمر فجأ
قرب منها في حاجه يا تولين
تولين: باحراج لا بس ممكن نور تاجي تقعد جانبي
فادي برفع حاجب لا
تولين: عايزه ادخل الحمام
فادي: روحي
تولين: عايزه نور تيجي معايا
هدي بصت لتولين بإبتسامة فوز
فادي: مش هينفع
تولين: طيب خلاص
فادي: قومي روحي
مروان: اروح معاها انا
فادي: اخرس
مروان بص لتولين ايه دا في دم علي الارض
هدي: ايه دا انت اتعورتي ولا ايه
نور: قامت وراحت لتولين انت كويسه مالك
تولين: همست خايفه تكون…..
الكل فضل يبص لبعض وفضلو يضحكو
تولين قامت وجريت علي برا
نور كانت ماشيه وراها
فادي: اوقفي هنا مينفعش تطلعي
وطلع ورا تولين
ف الحمام تولين بتعيط بسبب الموقف اللي اتحطت فيه
دخل فادي وصعبت عليه واخدها ف حضنو
تولين فضلت تعيط ف حضنو ومبعدتش وكانها حسا بالامان ف حضنو
فادي: خلاص اهدي محصلش حاجه دي حاجه عاديه بس انت المفروض تخدي بالك
تولين طلعت من حضنو وبصت للارض بخجل
فادي: مسح دموعها واخد منديل من جيبو وكان منديل قماش وقالها امسحي دموعك ومتعيطيش انا همشي وهبعتلك نور
تولين بصت للمنديل
فادي: متخافيش دا نضيف انا بحب المنديل دا اوي بس مش خساره ف دموعك
تولين ف وسط كل اللي حصل ابتسمت
فادي: ايوا كدا انا همشي انادي نور
تولين مسحت دموعها ف المنديل وكان غرقان برفان استنشقت رايحتو وابتسمت
ف الفصل
فادي: همس نور روحي لتولين
نور: راحت اخدت حاجه من الشنطه وطلعت
ف الحمام
تولين حضنت نور
نور: خلاص اهدي يا قلبي
وبعد شويه خرجو من الحمام بعد ما تولين نضفت هدومها
ف الفصل
فادي اخد بالو من هدي وهيا بتهمس لاسماء وضحكت
فادي قرب منها وهمس انت عملتي كدة
هدي: بخوف لا
فادي: لو معترفتيش هقول للمستر
اسماء: بخوف لا المستر لا هيا عملت كل دا لوحدها انا مليش دعوة
فادي: اممم طيب هتقولي قدام الفصل كله انك عملتي كده وتعتذري من تولين ولا يوصل الموضوع للمدير
هدي: بخوف لا هعتذر بس لما نكون لوحدنا
فادي: قدام الفصل كله
تولين دخلت الفصل مع نور
الفصل كله بدأ يضحك
تولين عينيها دمعت
فادي: شششششش مش عايز صوت
هدي عايزه تقولي حاجه
هدي: انا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كيف احببتك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *