روايات

رواية عشق حد الهلاك الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم

رواية عشق حد الهلاك الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم

رواية عشق حد الهلاك البارت الأول

رواية عشق حد الهلاك الجزء الأول

عشق حد الهلاك
عشق حد الهلاك

رواية عشق حد الهلاك الحلقة الأولى

:. ايوه بتقوول ايه مااااما لأ لأ ماتقوليش كدا والفنون وقع منها وطلعت تركض من جامعتها قاببلها شخص
سيف بخضه ولهفه: همسه في ايه بتجري كدا ليه
قالت بانهيار : مااااما ماما يا سيف
سيف بخضه : خاالتي مالها يا همسه انطقي
تركته وركضت حتي توقف تاكسي
سيف بسرعه ركب سيارته وراح بإتجاها وقال يالي يا همسه اركبي
همسه ركبت بسرعه اكمل ببكاء : سوق بسرعه يا سيف
سيف ماحبش يضغط عليها بسبب حالتها السيئه
بعد وقت نزلت في حاره شعبيه وركضت في اتجاه منزلها
ولكن تصنمت حينا رأت جيرانها ماتجمعين حول منزلها
منهم من يبكي ومنهم من يصرخ كانت تحرك رأسها يميناً و يسارا بنفي وعنف شديد ولم تتحمل ووقعت ماشي عليها
سيف لحقها قبل ما تقع وشالها ودخل بها الي المنزله وهو لم يفهم شئ ووضعها علي الأريكه واتجه الي الناس يسألهم ماذا يحدث
سيف بعصبيه : ممكن افهم في ايه
واحده جارتهم تعلم أنه خالته ام همسه لذالك ربتت علي كتفه وقالت مستعطفه الوضع : شد حيلك يابني البقاء الله
تصنم حينا سمع هذا الخبر وقال بعدم تصديق : ايييه مين
المراه : معلش يا حبيبي لازم تبقي قوووي عشان خاطر ولاد خالت يوسف وهميه بحاجه اليك
سيف رجع شعره بعنف وظهرت طبقه بلوريه في عينه
وبدأت تتساقط دموعه وراح عند يوسف اخو همسه ذات ٧ أعوام وضمه الي صدره بحنيه وبدأوا في مراسم الدفن
وبعد ثلاث ايام كانت همسه نائمه مثلما كانت والمحاليل معلقه حتي تتغذى عليها
يوسف بأس همسه علي جبينها وقال فوقي بقي يا همسه انا عايزك
حضنه سيف بحنيه : حبيبي همسه تعبانه ونايمه هي هتصحي
يوسف ببراءه : بس كدا نامت تلاته يا سيف
سيف : معلش يا حبيبي هي تعبانه يالا تعالي انيمك
وراح بالفعل قرأ له قصه حتي نام الصغير
واتجه الي غرفه همسه
سيف بدموع : همسه فوقي يا حبيبتي خلاص انا عارف أنه صعب انا مجربه يا همسه اصعب حاجه بس عشان خاطر يوسف بلاش عشان خاطري وحشتني عيونك يا همسه انا لو كنت أعرف أنه خالتوا مريضه قلب كنت اشتغلت وساعدها
بس انتي ليه مش قولتيلي
ونام مكانه علي الكرسي المجاور الي سريرها مثل كل يوم
تاني يوم صحي سيف بخضه عندما أحس بحركه بجانبه
ورأي أنه همسه فاقت وتمك برأسها ووجها يبدوا عليه أنها تتألم
همسه : سيف انت بتعمل ايه هنا هو ايه الي في أيدي دي
وفين ماما و وصمتت حينا تذكرت ماذا حدث
وبدأت في صريخ وحاله من الهستريه حضنها سيف بقوه وقال بدموع : عشان خاطري اهدي بلاش عشان خاطري عشان يوسف الي نايم يا همسه اهدي يا همسه كدا حرام هي بتتعذب دا قضاء ربنا ولكن كتمت صريخها من أجل أخيها
ولكن لم تتوقف دموعها ظلت تنزل بغزاره
وقالت : هو السبب يا سيف هو السبب مش هسمحه
سيف بستغراب وبعد عنها : هو مين
همسه : مراد يا سيف مراد قولتله اني عايزه حقي في الورق بتاع باب بس هو مش اداهلي وطردني من الشركه الشركه الي بابا ليه فيها النص يا سيف طردني وروحتله تاني البيت وخالا الخدم يطردوني انا مش هسمحه وهنتقم منه زمان عمي طردنا من البيت واكل حقنا ودلوقتي هو بيعمل معنا كدا
سيف : طيب ليه مش قولتيلي انا
همسه : يا سيف انا عارفه ظروفك كويس وانت كنت بتدرس برا فا مكانش هينفع وامي خلتني اوعدها اني محكيلاكش عن حاجه
سيف بحنيه مسح علي شعرها وقال : طيب نامي يا حبيبتي دلوقتي انا هسيبك ترتاحي
همسه اومأت برأسها ونامت تاني ولكن كانت تفكر في كيفيه الانتقام من مراد الزنادي ابن عمها
تاني يوم فاقت همسه ولبست ملابس سوداء حزناً علي والدتها كان مكون من شميز اسود علي بنطلون اسود وتركت شعرها الذهبي بالرغم من تلك الهالات التي تجمعت حول عيونها الزرقاء ووجهه الذي نحف وبشرتها الشاحبه الي أنها كانت فاتنه الجمال
طلعت دون أن يحس بها أحد وأخذت تاكي متجها الي شركه الزنادي
بعد وقت وصلت إلي المقر الرئيسي للشركه
دخلت الشركه ولكن كانت خاليه فا سمعت اصوات من غرفه المؤتمرات فا دخلت واصدرت صوت الكعب صوت فا التفت اليها الجميع ينظرونا لها بستغراب لمعت عيونها بخبث
واتجهت الي ذالك الواقف بصدمه ويتتتبع
بقلم ياسمين سالم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق حد الهلاك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *