روايات

رواية طفله غيرت شيطان الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بسملة حسن

رواية طفله غيرت شيطان الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم بسملة حسن

رواية طفله غيرت شيطان البارت الثالث والعشرون

رواية طفله غيرت شيطان الجزء الثالث والعشرون

طفله غيرت شيطان
طفله غيرت شيطان

رواية طفله غيرت شيطان الحلقة الثالثة والعشرون

سجده بصدمه: انتي قولتي اي مين دي الي حامل
الدكتوره باستغراب: انتي يا مدام هو انتي مش فرحانه بي خبر حملك
سجده بانهيار: لا مش عايزه لا
اسيل: اهدي يا سجده اهدي يا حبيبتي
اسيل فضلت تهدي سجده لحد ما خرجو من عند الدكتور
اسيل بهدوء: هتعملي اي يا سجده
سجده ساكته مش بترد
اسيل: سجده حبيبتي انتي مش هتنزليه صح
سجده بدموع حطت ايديها علي بطنها: مش عارفه يا اسيل مش قادره اصدق انى حامل منو انا مش قادره اسامحه ولا قادره ابطل احبه
اسيل: فكري يا سجده انتي دلوقتي حامل في بيبي مسؤولة علي قرارك
سجده روحت البيت زين شافها مصدومه مش بتتكلم
زين بقلق: مالك يا سجده
سجده بدموع: انا حامل
زين: انتي عرفتي
سجده بذهول و عياط: يعني انت كنت عارف انو انا حامل و مقولتش
زين: كنت خايف اقولك تنزليه
سجده بعصبيه و زعيق: وانت فاكر ان انا كده مش هنزله
زين بعصبيه مسكها من ايديها لفها ورا ضهرها
ده ابني استحاله اخليكي تنزليه
سجده زقته بعيد عنها: وانا مش عايزة يكون ابوه انت
انت عمرك ما تتغير انت واحد حقير مش بتقدر اي حد ولا بتخاف علي زعل حد انتا قلبك دا حجر لا وكمان بتشرب خمره وزفت و عايزني اخلف من واحد زيك علشان يطلع شبهك في كل حاجه لا و كمان يغتص”ب الي متجوزها لا يا زين انا استحال اخليه
و سابته و طلعت
زين سابها و خرج بعصبيه
سجده في الاوضه عماله تعيط دخلت عليها كوثر
كوثر بحنيه: بس يا حبيبتي كفايه عياط حرام عليكي
سجده: مش قادره يا داده مش قادره انا حامل منو من اكتر واحد عذ”بني في حياتي
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
كوثر: استهدي بالله و قومي اتوضي و صلي و كل حاجه هتتحل
سجده بستسلام: ونعم بالله حاضر
وفعلا سجده قامت اتوضت و بدأت تصلي فضلت تعيط و تشتكي لي ربنا
في نفس الوقت زين كان في البا”ر و لسه هيشرب خمر”ه افتكر كل كلمه سجده قالتها ليه وانو بيشرب خمر”ه
زين بعصبيه رمى الكاس في الارض: ماشي يا سجده و طلع فونه و اتصل الحراس بتوعه
لو مدام سجده حاولت تخرج امنعوها من غير ما تأذوها فاهمين
و قفل السكه في وشهم و اتصل بي حد تاني
مراد: الو
زين بهدوء: عايز اتكلم معاك و قبل ما تعترض الموضوع يخص سجده هبعتلك عنوان تقابلني في
و فعلا زين راح المكان شاف مراد مستني
مراد بغضب: انطق موضوع اي الي يخص سجده
زين بهدوء: اختك حامل و قبل ما تقول اي حاجه عايز اعرفك لو سجده فكرت تعمل إجها”ض للبيبي هيبقا في خطر علي حياتها وهتموت
مراد بصدمه: انت بتقول اي
زين الاسف: هو ده الي حصل لما سألت دكتور علي العمليه دي
______فلاش بااااااك___________
زين: ينفع سجده تعمل عملية الجها”دض
الدكتور بهدوء: للاسف مش هينفع علشان لو عملته ممكن بعد الشر تموت فيها
زين بزعيق: انت بتقول اي ازاي يعني
الدكتور: حضرتك هي مريضه سكر وعملنا احطياتيتنا ساعه العمليه ممكن السكر يعلي في اي لحظه
_____’باااااااااك _________
زين: وانا كنت ناوي اخبي علي سجده لحد ما الحمل يثبت بس سجده عرفت و مصممه انها تنزله
انا عارف اني غلط فيها كتير اوي بس انا بحبها و هعمل اي حاجه علشان تسامحني
مراد: انت بجد بتحبها
زين بحب: انا مش بحبها بس انا بعشقها اختك غيرت حياتي
مراد: يبقا اتغير يا زين اتغير علشان نفسك اتغير علشان سجده وابنك الي جاي
هيجي يشوف ابوه مش انسان كويس
فكر قبل فوات الامان
زين فضل فاكر كل الي قريبين منو بيقولولو اتغير
مراد مشي و اتصل بي سجده
سجده بدموع: مراد
مراد: مالك يا حبيبتي انتى كويسه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سجده انا تعبانه يا مراد تعبانه اوي
مراد بخوف: طيب اهدي وانا هجيلك
و فعلا مراد ركب العربيه و راح عند سجده
مراد بخوف: انتي كويسه يا روحي فيكي حاجه وجعاكي
سجده بتشاور علي قلبها: ده الي تعبني و كانت بتشاور علي قلبها
انا تعبت يا مراد تعبت مش عارفه اذا كنت بحبه ولا لا و غير كده بقا
انا حامل يا مراد
مراد بهدوء: طيب ممكن تهدي و نحاول نفكر شويه ليه مش عايزه تديله فرصه علشان خاطر ابنكم
سجده: زين عمره ما هيتغير هيفضل زي ماهو
مراد: يمكن لما تديله فرصه هيتغير علشانكم
سجده:وانت بقيت تدافعله كدا ليه
مراد: انا مش بدافع عن حد ولو وصلت بأني اموته هعمل كده بس انا دلوقتي بفكر بعقل انتي دلوقتي حامل و هيكون في مبينكم طفل صغير عايزني افكر ازاي ولا عايزه تنزلي الطفل
سجده سكتت مش بترد
مراد بزعيق خفيف: رد عليا عايزه تنزلي الطفل يا سجده
سجده بعصبيه: ايوه عايز انزله مش عايز حاجه تفكرني بي
مراد: ﴿وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ) [الأنعام 151]
…………
عَنْ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: أَنَّهُ اسْتَشَارَهُمْ فِي إِمْلاَصِ المَرْأَةِ، فَقَالَ المُغِيرَةُ: «قَضَى النَّبِيُّ ﷺ بِالْغُرَّةِ، عَبْدٍ أَوْ أَمَةٍ» فَشَهِدَ مُحَمَّدُ بْنُ مَسْلَمَةَ: أَنَّهُ شَهِدَ النَّبِيَّ ﷺ قَضَى بِهِ.»، وإملاص المرأة: هو الإجهاض أو قتلها لجنينها، ومعناه أنها …
يعني ربنا حرم النفس من موتها
و الرسول صلى الله عليه وسلم
نهى عن الاجهاض وانتي عايزه بكل سهور تنزيله انتي مش عارفه انو حرام يالي عارفه ربنا كويس
سجده فضلت تفكر في كلام مراد علي الاجهاض وانو تدي فرصه تانيه لي زين بس كان في حاجه منعاها
***
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
لحد ماجه فرح اسيل
زين دخل علي سجده في الاوضه
سجده بعصبيه: اي الي جابك هنا اخرج من هنا
زين قرب من سجده بحب: شكلك حلو اوي بي الفستان ده
كانت سجده لابسه فستان بيبي بلو في ورد اوف وايت من عند الوسط و نقاب من نفس لون الورد كانت زي القمر و الفستان كان لايق مع لون عنيها رمادي فا كانت جذابه بي معنى الكلمه
سجده بتوتر: ابعد يا زين
زين دفن راسه في رقبتها
سجده كانت هتستسلم و زين قرب منها و بداء يبوس فيها بي كل رقه و حنان و كل ده سجده مستسلمه ليه
فجاء الباب الاوضه خبط و بعدو عن بعض
زين بيتنفس بصعوبة: مين
كوثر: مراد بيه مستنيك تحت يا استاذ زين
زين بعصبيه و بيشتم في مراد و كوثر: طيب انا متزفت نازل
سجده بكسوف: انا انا دخله اضبط هدومي و مشيت من قدام زين
زين نزل و مش طايق مراد: جاي ليه
مراد بستفزاز: جاي اروح معاكم اصل عربيتي في التوكيل و قلت بدل ما اطلب اوبر و اروح لي وحدي قولت اروح مع حبيبتي
زين بعصبيه: مسمهاش حبيبتك و متقولش حبيبتي دي تاني سجده ليا انا وبس
مراد لسه هيتكلم سمع صوت سجده و هي نازله علي السلم
سجده بفرح وهي نازله علي السلم: مراد حبيبي
و بتنزل جري فا كانت هتقع زين لحقها
زين: انتي كويسه
سجده هزت راسها بي اه
مراد: متنزليش بسرعه كده تاني يا سجده متنسيش انك حامل
سجده بأحراج: اسفه يا مراد بس انت كنت وحشني اوى
زين بزعيق: سجده متقوليش وحشني دي تاني فاهمه
مراد بحب: ملكش دعوه بيها تقول الي تقوله بس اي يابت يا سجده الحلاوة دي والله لو مكنتش اخوكي كنت اتجوزتك
زين بعصبيه خرج من الفيلا
مراد: ها يا حبيبتي قررتي اي في موضوع زين بس عايزه اقولك انو اي قرار انتي هتاخدي انا معاكي
سجده بتوتر و كسوف: مش عارفه يا مراد بس انا بحبه و مقدرش ابعد عنو عايز اقولك انو كنت مقرره اني اسيبه بس قلبي مرضاش
مراد بحب: ربنا يسعدك يا قلب مراد بس عايزك تعلميه الادب انا اختي مش قليله
زين دخل بغضب: اخلصو انتم الاتنين هفضل قاعد مستنيكم كتير
يالا قدامي
كلهم ركبو العربيه و راحو الفندق الي كان في الفرح
سجده طلعت في الاوضه الي موجوده فيها اسيل
سجده بدموع فرح: زي القمر يا قلبي ربنا يتمم علي خير
اسيل بفرح: الله يبارك فيكي يروحي بس اي القمر ده
سجده: عيونك هما الحلوين المهم انا قررت اسامح زين
اسيل بفرح: بجد
سجده: ايوه
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
اسيل: يبقا تعلميه الادب متسامحيهوش بسهوله
سجده: طيب اعمل اي
اسيل: بصي يا ستي ***********
سجده: ماشي يا اسيل وانا هعمل كل الي انتي قولتي عليه
زين خبط علي الباب سجده قامت فتحت
سجده: انت بتعمل اي هنا
زين: انا جاي علشان انزل اسيل
اسيل: وانا مش هنزل معاك
زين: اسيل انا عارف انك زعلانه مني بس ده ميمنعش انو اسلمك لي جوزك
اسيل سكتت و نزلت معاه
زين لي خالد: خلي بالك منها لو فكرت تعملها حاجه افتكر ان اخوها موجود
خالد بحب و هو بياخد اسيل: دي في عنيا يا زين و اغلي من عنيا
سجده كانت واقفه و عنيها دمعت لمه افتكرت انو اخوها المفروض يكون سندها هو الي باعها
مراد جه من وراها و حضنها: ولا تزعلي يا روحي انا هنا جنبك
سجده بدموع: ربنا يخليك ليا يا حبيبي
لقت حد شدها من حضن مراد بقت في حضن زين
زين: مش عايز اشوف دموعك دي تاني
****
اسيل بترقص مع خالد سلو
اسيل بكسوف: هتفضل تبصلي كده كتير
خالد بحب: اعمل اي مش مصدق انو معايا اجمل بنت في الدنيا
اسيل بحب: بتحبني يا خالد
خالد: انا عديت مراحل الحب انا بقيت بموت فيكي راح شالها و لف بيها و طلع جري و هو شايلها
الناس كلها ضحكت علي جنون خالد
في نفس الوقت كان زين واخد سجده و ركبو العربيه
سجده: في اي يا زين احنا مشينا ليه لسه الفرح مخلصش
زين: فرح مين الي لسه ده خالد خد اسيل و طار بيها
سجده: طيب احنا رايحين علي فين
زين: مفاجأة
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
سجده لسه هتتكلم قاطعها زين في الكلام: يالا انزلي وصلنا خلاص
سجده بتبص لقت نفسها واقفه في بيوتي سنتر كبير
سجده باستغراب: احنا بنعمل اي هنا
زين مسك ايديها و دخلها في بيوتي سنتر
زين بحب: ادخلي هتلاقي فستان البسي لو لبستي كده هعرف انك سامحتيني لو ما لبستيهوش هعرف ان انتي مش عايزه تكملي معايا
سجده دخلت و شافت فستان ابيض في منتهي الجمال
سجده لبستو و خلت البنت بعتت لها ميك اب خفيف وطلعت وكانت زي الاميره بالابيض
زين بسعادة: ده بجد انتي نويتي تديني فرصه
سجده هزت راسها بي اه
زين قرب منها و شالها و فضل يقولها بحبك بحبك بحبكككككككككك
نزلها بي راحه
سجده: انا عايزاك تتغير يا زين عايزين ندخل الجنه مع بعض
زين ابتسم: وانا عاملك مفاجأة هتعجبك
سجده بفضول: اي هيا
زين شالها و مشي: هتعرفي دلوقتي
و فضل شايلها لحد ما وصل عند بيت متزين بتريقه جميله جداً
سجده بنبهار: الله البيت ده جميل اوي ده بتاع مين
زين بحب: ده بتاعنا البيت ده هيشهد علي قصه حبنا
زين طلع في الاوضه النوم و حط سجده علي السرير بي كل رقه و حنان
سجده بتوتر: زين
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين: شششس متخافيش انا عايز ابداء حياتي معاكي من الاول و عايز ربنا يبارك في حياتنا الجايه فا انتي تقومي تتوضي علشان هنصلي مع بعض
سجده بذهول: زين انت
زين: هي دي المفاجأة الي قولتلك عليها انو تبت و رجعت لي ربنا و هتغير مش علشان ربنا وعلشان نفسي و علشان انتي و ابني انتم اغلي الناس علي قلبي
بس خايف ربنا ميتقبلش توبتي
سجده بحب: وَقالَ تَعَالَى: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَصُوحًا [التحريم:8]….
…………
وَقالَ تَعَالَى: اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ [هود:3]……..
………….
ربنا تواب رحيم
زين بحب: طب يلا روحي اتوضي
**********
في نفس الوقت خالد مستني بره: يالا يا اسيل علشان نصلي
اسيل خرجت و كانت لابسه اسدال صلاه
خالد بصلها بصعوبه: يلا علشان انا ماسك نفسي بالعافيه عليكي
و بداء يصلي بيها بعد ما خلصو خالد قال الدعاء المتزوجين
وووووووووو
زين صلى بي سجده و قد اي صوته في خشوع و صوت جميل جداً
خلصو الصلاه زين جاي يخرج سجده مسكت ايده
سجده: رايح فين يا حبيبي
زين لسه هيتكلم بس سكت اول لما قالت حبيبي
انتي قولتي اي
سجده بكسوف: قولت حبيبي مش انت حبيبي يا زين
بقلم بسمله حسن
بمساعدة منه سيد
زين حضنها جامد: انا مش مصدق نفسي قولتي حبيبي صح
و شالها و حطها علي السرير بي كل رقه و حنيه ووووووووو
بعد وقت طويل مبينهم في حب و غرام
سجده نايمه في حضن زين
زين: سجده انتي بجد متقبله اني اقرب منك ولا انتي سبتيني اقرب ليكي و خلاص
سجده: انا لو مش بحبك استحالة اخليك تلمسني
زين بسعادة: يعني انتي بتحبيني
سجده بحب: مين قالك انو مش بحبك انا بموت فيك
زين بعشق: وانا بحبك يا طفلتي
انتي طفله غيرت شيطان

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفله غيرت شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *