روايات

رواية احببت طفلة الفصل الرابع 4 بقلم حورية البحر

رواية احببت طفلة الفصل الرابع 4 بقلم حورية البحر

رواية احببت طفلة البارت الرابع

رواية احببت طفلة الجزء الرابع

احببت طفلة
احببت طفلة

رواية احببت طفلة الحلقة الرابعة

مريم: ا.. انا همشي
فهد: معاذ هيقولك مكتبك فين
مريم: لا انا همشي خلاص بعد اذنك
نظر لها فهد نظره تحذريه فتراجعت وقالت
مريم: طب فين معاذ
فهد: بره يلا وانجزي
نظرت له مريم بخوف وخرجت الي معاذ كي يرايها مكتبها
معاذ: اهو يا أستاذه مريم مكتبك اهو و بيحاول يقرب منها
مريم بتراجع: بعيد شويه يا أستاذ
معاذ مسمعش و فضل يقرب و مريم بتصوت و بتنده على فهد و معاذ كتم فمها
معاذ: ششش انتي ليا انا
مريم مبتحاول تهرب منه فجأه دخل فهد بعصبيه
فهد: انتو بتعملو اي
مريم: م مفيش حاجه
معاذ: مريم كانت بتسأل علي حاجه وانا كنت بفهمها
فهد وهو ينظر لهما نظره شديده قال
فهد: طب كل واحد يركز في شغل وغدار وقال وفي سره وانا ال كنت فكرك متحرمه ماشيي
وبعد مرور ساعه طلب فهد مريم ان تحضر اليه
فهد بعصبيه: تعالي ياانسه
مريم بستغراب: انسه!
فهد بنبره عاليه: انتي هتعترضي ولا اي؟
مريم: لا يا أستاذ
فهد: اتفضلي كل الشغل ده يخلص بعد ساعه و لو اتأخر مش هتشوفي الخير.
مريم بنبره طفوليه: بس الورق ده كتير اووي مش هقدر اخلصه في الوقت المطلوب
فهد: بزعيق ال قولتو يتنفذ يلا ابدأي
مريم: ممكن تزود الوقت شويه بس؟
فهد بزعيق: قولت ساعه يمريم فاهمه
اهتز جسد مريم من نبره صوته و قرتت ان تتحداه و تتحدى نفسها بأن تنجز المهام المطلوبه منها في الوقت اللازم
_____________________
خرج فهد من مكتب مريم و بدأت مريم بأنجاز الاوراق المطلوبة و حسابه تكاليف السحب و الاداع و الدخول الفلوس و حسبتهم بسرعه و خلصت الورق و فهد بقا مصدوم ازاي خلصتهم كلهم ف الوقت ده!
فهد بدهشه: انتي ازي قدرتي تخلصي كل ده فالوقت الصغير ده
مريم بنبره سعيده: انا بعرف اعمل حاجات كتير اوووي اووي انا شطوره اصلا
فهد بفخر: عاش يمريم كملي
وجاء وقت المغداره و ذهبت مريم كي تركب مواصله لكي تذهب عند امها صفاء ف رأها فهد و قرر ان يوصلها في طرقه لانه سيذهب المستشفى و في الطريق فتح فهد الموسيقى علي اغنيه جديده قد سمعها ل الفنان المطرب عصام صاصا و قد حبت مريم الموسيقي كثيرا و وصلوا الي المكان المراد ذهبت مريم لكي تطمأن على والدتها و اتى معاها فهد لكي يطمأن علي صفاء
فهد: ازيك ياامي عامله اي
صفاء: الحمدلله في فضل ونعمه
ثم قالت صفاء شوفي يمريم فهد يشرب اي بسرعه
مريم: حاضر ياماما تشرب اي يافهد
فهد: قهوه ساده
مريم نزلت كانتين المستشفى تجيب القهوه
فهد: انا رايح الحمام ي امي عايزه حاجه
صفاء استني اشرب القهوه
فهد: هروح الحمام و هاجي اشرب
نزل فهد ونظر الي مريم نظره طويلههه وهي تشتري له القهوه من الكانتين
مريم حست ان احد يقف معاها وتدورت كي تعرف من
مريم بخوف: خضتني يافهد
فهد: انا كنت داخل الحمام
مريم: بس الحمام مش من الطريق ده يا فهد بيه!
فهد: ا.. انا اتلغبط
مشي فهد و مريم بتضحك ف اثره
—————–
فالصبح ذهبت مريم الي الشركه وجاء اليها معاذ ونظرت اليها بشمئزاز
معاذ: اي يموزه عامله اي
مريم بخوف امشي يمعاذ عشان مقولش لفهد بيه
معاذ: مش هتقدري تعملي حاجه مش هيصدقك
مريم: انا هوريك
وذهبت الي مكتب فهد وهي تبكي
قام فهد مخضوض وهو يراها تبكي
فهد بخوف: مالك يمريم حصل اي
مريم بشهقات: معاذ بيضقني اووي
فهد بصوت عالي: معااااااااذ
جاء معاذ بخوف: نعم يافهد بيه
فهد بعصبيه: انت حولت تضايق مريم
معاذ: لامحصلش دي كذابه
فهد وهو ينظر لمريم….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *