روايات

رواية تزوجت جاري العنيد الفصل السابع 7 بقلم رهف سيد

رواية تزوجت جاري العنيد الفصل السابع 7 بقلم رهف سيد

رواية تزوجت جاري العنيد البارت السابع

رواية تزوجت جاري العنيد الجزء السابع

تزوجت جاري العنيد
تزوجت جاري العنيد

رواية تزوجت جاري العنيد الحلقة السابعة

نور…يعني اية
ادهم…يعني انتي دلوقتي مراتي واطلقك وقت ما احب
نور..بس دة كان اتفقنا
ادهم..وانا خلفت
نور…كنت متوقعة علشان الرجالة مش بتخلف الوعود
ادهم وهو يقترب منها…يعني اية.
وقف عمار بينهم…اية يا جماعة صلو على النبي كدة
رؤي..خلاص يا ادهم اهدى كدة وانتي كمان يا نور اهدي
نور…اهدى ازاي رؤي انتي كنتي حاضرة وهو وافق
عمار…خلاص بقه يلا كل واحد علي بيتو
امسكت رؤي نور…مع السلامة يا عمار واخذتها وغادرت
عمار..خف على البنت شوية واضح انها مش قدك
ادهم..دية دي لسانها مترين
عمار..بس برضو
ادهم وهو يحتضنه…حاضر حاجة تاني
عمار..لا والف الف مبروك
ادهم الله يبارك فيك
نور..يعني عاجبك اللي عملو اخوكي دة
رؤي..خلاص لما نروح البيت ابقو اتخانقو مش هينفع تتخانقو كدة في الشارع
نور..يا ربي
نزلت رؤي من الخلف وجلست في المقعد الامامي جلس ادهم بجانبها وقاد السيارة حتى توجه نحو المنزل
ادهم..انزلي حضري شنطتك وتعالي على البيت
نور…لا مش هاجي انا قايلة اني هعيش في الشقة عندي
ادهم…وانا قلت انزلي هاتيها وتعالي
نور…انت خنيق على فكرة وانا قلت لا
نزلت نور من السيارة وخبطت الباب بقوة
ادهم وهو جالس مكانة ..هروح اجيب حاجة عايز ارجع ملقكيش في البيت وشوفي هيحصلك اية
نور…وانا قلت هفضل في البيت عندي
حرك ادهم محرك السيارة ….طب انا عايز ارجع ملقكيش وشوفي هيحصل اية وانطلق بسيارتة
رؤي..يا بنتي اخذي الشيطان وتعالي معايا
نور…يا بنتي انا الشيطان نفسو يلا عايزة حاجة
رؤي..على العموم كلها ساعة واشوفك جاية مع ادهم وقولي رؤي قالت
نور…رؤي هو هيتعصب
رؤي…الصراحة ممكن لا هو مش ممكن هو اكيد هيقتلك
نور…ماشي
رؤي…هتيجي معايا
نور..لا هقعد في البيت
رؤي…ماشي هبقى احضر الاسود والبن
نور..ليه
رؤي…علشان العزا
نور..هههههههههه سيبيها على ربك
رؤي…يلا مع السلامة
نور…مع السلامة
رؤي…استني انا مش عارفة مامتك عملت اية
نور…لا هو انا مقولتلكيش
رؤي…لا
نور….بعد ما انتو ما مشيتو كلمت صحابي وبعدين لقيت عمي طالع وبيقولي ان مش هيقول لبابا على اللي حصل علشان ميتعبش وكدة وقالو ان ادهم بيحبني وانا بحبو والدنيا فل وعايزين يتجوزو وبعدين كلمنا بابا وكدبت وقلتلو اني بحب ادهم والكلام الفاكس دة
وعمي قعد يضغط عليه لغية ما وافق وبعدها عمي بيقولي انا اسف لو ضربتك جامد ومتزعليش والكلام دة
رؤي…وانتي قولتي اية
نور…حسبي الله ونعم الوكيل
رؤي…طب ومامتك
نور….محدش فارق معاه اعيش ولا اموت كلو محصل بعضو
رؤي…متزعليش احنا دلوقتي اهل ولا اية
نور…ههههه ودية حاجة تتنسي وحياتك
رؤي….سلاموز بقى عقبال ما اطلع احضر الاسود
نور…امشي يا فقرية
رؤي…سلام
نور…سلام يا اختي
صعدت كل فتاه نحو شقتها
عبير…هو انتي مش اتجوزتي جاية لية
نور…كنت جاية بيت ابوكي وانا مش عارفة اه صحيح اشكريلي بنتك على المسرحية الحلوة اللي عملتها
اما عند رؤي
علياء..كنتي فين يا رؤه
رؤي…كنت في كتب كتاب ادهم عقبالك
علياء..هو ادهم كتب كتابو
رؤي…اه من شوية
علياء…طب هو فين علشان ابارك لية وللعروسة اومال هي فين صحيح
رؤي…بيتفسح مع العروسة بقى يلا سلام
علياء …سلام اما نشوف العروسة شكلها عامل اية
رؤي في نفسها…منك لله يا نور دة انتي هتشوفي ايام ملبن
—————————————————————-
ادهم…الو يا بابا
على…ازيك يا ابني كتبت ولا لسة
ادهم…لا يا بابا كتبت الحمد لله
على..مبروك يا ابني ناوي تيجي امتى علشان نشوفك انت والعروسة
ادهم…في الاجازة ان شاء الله
على…قولي صحيح البت رؤي عاملة اية وحشاني القردة دية
ادهم….كويسة الحمد لله هجبها في اول اجازة ليها هي والعروسة
على..صحيح انت تعرف العروسة منين
ادهم…تبقى ساكنه في العمارة اللي جمبنا وصحبة رؤي وطالبة عندي
علي..هي قد اختك
ادهم..اه
على…ربنا يبارك فيك وفيها ويرزقكم بالخلف الصالح
ادهم… تسلم يا حج عمتي عملت اية
على…لسة مقولتلهاش
ادهم…ربنا يستر
على…يلا مع السلامة يا عريس
ادهم….ههههه مع السلامة يا حج
بعد ان اغلق
ادهم…قال عريس قال ده انا عتريس اما اشوف هروح القيها موجودة ولا لا
——————————————————————-
نور..ازيك يا ماما
فريدة.. ازيك يا حبيبتي الف مبروك
نور…الله يبارك فيكي مش هتيجو
فريدة..على الفرح باذن الله
نور…بس انا مش هعمل فرح
فريدة…ليه
نور… مش عايزة يا ماما دلوقتي
فريدة براحتك يا نونه عايزة حاجة
نور…لا مع السلامة
فريدة.. مع السلامة
ترررررن ترررررن
علي….يا هلا بعروستنا
نور…علي بربك مو ناقصه مزاح انت تدري وش صاير صح
على..اية ادري بس مبروك
نور… الله يبارك فيك
على …راح اموت واشوف مين زوجك
نور…مو الملك الامبراطور يعني يا علي
على….ههههههه والله اشتقتلك يا نور
نور…وانا بعد يا عمري يلا باي
على…باي
——————————————————————-
صعد ادهم الي الشقة وجد رؤي تجلس وممسكة بوردة تقطعها
رؤي…هيقتلها وتسحب ورقة اخرى هيضربها يشد شعرها يدبحها يسامحها
ادهم…رؤؤؤؤؤي
رؤي..بسم الله الرحمن الرحيم حرام عليك يا ادهم
ادهم….ههههه معلش كنتي بتكلمي الوردة ولا اية
رؤي…المفروض اني اضحك ولا ابين سناني
ادهم…ما علينا من لماضتك دية دلوقتي فين العروسة
رؤي…هو احم اصل يعني
ادهم…مش لازم كل دة هي مجتش صح
رؤي ….لا اه يووووه ايوة مجتش خلاص
ادهم…يومها اسود باذن الله
رؤي…طب براحة عليها بلييييييز
ادهم.. مع السلامة
رؤي… استنا رايح فين
ادهم… هجيب العروسة واجي
اغلق ادهم الباب بقوة انتفضت رؤي من مكانها بسببة
رؤي…مش قولت يوم ملبن محدش صدقني اما اروح اعمل فشار علشان اتفرج على الفيلم اللي هيحصل دلوقتي هيييييييه
——————————————————————-
غيرت نور ملابسها وارتدت عباية منزلية تصل الي قبل ركبتها وترتدي اسفلها شورت قصير وبدات في ترتيب المنزل حتى سمعت صوت طرق الباب بقوة
نور..وربنا يا رؤي لاوريكي قولتلك مليون مرة متخبطيش جامد ذهبت نور لفتح الباب
نور…انا مش قولتلك يا زفتة ال………ادهم
دخل ادهم واغلق الباب خلفة
ادهم بحده…هو انا مش قولت تروحي تحضري هدومك وتيجي
نور… وانا قلت مش هاجي ودة كان اتفاق ما بينا
ادهم…وانا قلت تروحي وكلمتي مش بكررها وبعدين رايحة تفتحي الباب بلبسك دة وشاور على لبسها
نور…انا كنت فكراك رؤي علشان هي دايما بتخبط جامد
ادهم…روحي حضري هدومك علشان نمشي
نور بعند…وانا قلت مش همشي من هنا واللي عندك اعملو
ادهم..على فكره انتي مراتي واقدر اخدك برضاكي غصبن عنك هاخدك يا ريت حضرتك تروحي تحضري هدومك حالا ودية اخر مرة هقولك فيها وبعدها مش مسئول عن تصرفاتي
جلست نور على احد الكراسي ببرود
اقترب ادهم منها وسحبها لتكون في مواجهته وانقض على شفتيها بقوة دفعتة نور ولكنه قيد يدها الاثنان بيد واحد ووضع يده الاخرة خلف راسها هزت براسها رافضة لقبلتة ولكنة لم يبتعد الا عندما وجد دموعها تنزل منها فك يدها
ادهم.. روحي حضري هدومك فورا
مسحت نور دموعها وذهبت من امامه مسح على وجهه بضيق اما في الداخل كانت نور تبكي وتحضر شنطتها غيرت ملابسها مسحت دموعها وخرجت عندما راها ادهم كان واضحا عليها البكاء وشفتيها منتفخة انزل الشطنة من يدها واخذها وذهب نحو الحمام فتح الصنبور وبدء في غسل وجهها من اثار الدموع نشف وجهها واخذها من يدها وامسك بشنتطها في يدة الاخره ونزل لمح ظل لاحد من خلف باب عمها فوضع يده على كتفها مقربها له نزل وذهب نحو شقتة اوقفة صوت على الدرج
علياء..مبروك يا دومة
لف ادهم ونور وجهها للفتاه
علياء..هو انتي مش كنتي مع رؤي من كام يوم ما علينا مبروك
نور ..الله يبارك فيكي
علياء..دومة كنت عايزة اجيب بنات عمك ونيجي نبارك للعروسة وكدة
ادهم..ماشي
علياء.. اوك انهرده بليل ينفع
ادهم..لا مش هينفع تعالو بكرة
علياء..اشمعنا
ادهم..اظن دية حاجة ملكيش فيها وعلشان اريح فضولك انهرده ليلة مراتي يعني مش هينفع حد يبقى موجود يمكن رؤي تسبنا اصلا وتمشي
انفجرت براكين الدماء في وجه نور من كلامة
علياء..اه اوك خلاص هنيجي بكرة سلام ومبروك مرة تانية
ادهم..الله يبارك فيكي عقبالك عن اذنك
واخذ نور من يدها وصعد الي الاعلى

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت جاري العنيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *