روايات

رواية كيف احببتك الفصل السابع عشر 17 بقلم أميمة تيتو

رواية كيف احببتك الفصل السابع عشر 17 بقلم أميمة تيتو

رواية كيف احببتك البارت السابع عشر

رواية كيف احببتك الجزء السابع عشر

كيف احببتك
كيف احببتك

رواية كيف احببتك الحلقة السابعة عشر

تولين: ماشي انا همشي بقي
فادي: لسه بدري
تولين: لا همشي
فادي: هاجي اوصلك طيب
تولين: لا انا همشي لوحدي
ف بيت تولين
قاعده بتذاكر
الموبيل رن
الو
فادي: بتعمل ايه تولين: كنت بذاكر ودلوقتي هدخل انام
فادي: انا مش عارف انام
تولين: ليه
فادي: بفكر فيكي
تولين: طيب نام
فادي: بقول مش عارف
تولين: طيب انا هنام تصبح علي خير وقفلت
فادي قفلت ف وشي طيب هوريكي يا ستي
تولين ابتسمت ونامت
بعد شهر
ف المدرسه
تولين: الحمد لله
الامتحانات خلصت
نور: امممم عقبال ماالنتيجه تطلع
تولين: يارب وكلنا نجيب مجموع عالي
نور: اللهم آمين
فادي: ممكن تيجي عايزاك ثواني
نور: طيب انا همشي سلام
تولين: سلام يا حبيبي
فادي: تعالي
تولين: نعم
فادي: الامتحان خلص امتي بقي هجاي اتقدملك
تولين: في اي وقت بس هقول لماما واخويا عشان يبقو عارفين
فادي: طيب انا هجيب ماما وجايين بكره
تولين: بإبتسامة بجد
فادي: ايوا
تولين: طيب ياقلبي
فادي: ايه
تولين: قلبي
فادي: اه ياقلبي
تولين: بأي ومشت
ف بيت تولين
دخلت غيرت هدومها وطلعت
ماما عمرو انا عايزة اقولكم حاجه
عمرو: ايه اخبار الامتحانات الاول
تولين: خلصت الحمد لله
احمد: انا كمان خلصت
مروة: ضحكت ماشي يا حبيبي
تولين: اسمعوني بقي
عمرو: قولي
تولين: انا بحب
عمرو: نعم
تولين: بحب واحد معايا ف المدرسه وهييجي يتقدملي
عمرو: بغضب انتي بتروحي تحبي ف المدرسه
مروة: مين ده
تولين: انت عرفاه فادي
عمرو: مين فادي
مروة: زميلها كان بييجي يذاكرلها وهيا محروقه
عمرو: وانا معرفش حاجه
تولين: عشان خاطري وافق انا بحبو وهو بيحبني وهييجي بكره
عمرو: لا
تولين: هو ايه انا هتجوزو فاهم
ودخلت اوضتها
مروة: دا شب كويس يا عمرو
عمرو: لو كان كويس كان جاه اتقدملها من زمان مش يفضل يحب فيها
مروة: هما لسه مخلصين امتحانات انهارده
وهييجي بكره ودول ثانويه عامه يعني كانو بيذاكرو
وفضلت تحكي عنه وانو كويس وراجل
عمرو: طيب ماشي هييجي امتي
مروة: طيب ماهي بتقول بكره اهو
عمرو دخل لتولين لاقها بتعيط
عمرو: بطلي عياط هما هييجو بكره خلاص مش هروح الشغل بكره
تولين جريت عليه وحضنتو
عمرو: عايز اشوف الشاب اللي دموع اختي نزلت عليه دا
تاني يوم
تولين قامت من النوم مبسوطه اوي ودخلت اخدت دوش وغيرت هدومها وطلعت قعدت مع اخواتها ومامتها يفطرو
بعد شويه تولين لمت الاطباق ودخلتهم المطبخ
وطلعت ساعه وييجو يا ماما
ودخلت تجهز نفسها لابست بنطلون جينز وشميز قصير وربطت شعرها بفيونكه
وعملت ميكب خفيف ورشت برفيون وطلعت
مروة: هو انهارده الفرح ولا إيه
تولين: ياريت
عند فادي
يلا ياماما عشان اتأخرنا
مني: يلا وطلعت وقفلت الباب
فادي كان لابس بنطون كلاسيك اسود وقميص ابيض وحازم اسود وجزمه سودا
وبعد نص ساعه وصلو بيت تولين
عمرو فتح الباب اتفضلو وسلم عليهم
بعد شويه تولين طلعت من المطبخ بالعصير وقدمتوا وكانت متوتره جداً
وبعدين قعدت وكانت بتفرك ف ايديها
فادي كان بصصلها ومبسوط
عمرو: اهلاً وسهلا بيكم نورتونا
فادي: البيت منور باهلو انا جاي وعايز اطلب ايد اختك للجواز
عمرو: فين ولدك
فادي: متوفي
عمرو: ملكش عم خال
فادي: عندي عم بس اعتبرني معنديش
عمرو: في مشاكل بينكم يعني
فادي: ايوا
عمرو: يعني انت مسؤول عن البيت وملكش اخوات
فادي: اه معنديش اخوات احنا مبسوطين مادياًّ وان شاءلله هتجوز علي طول مش هنقعد كتير مخطوبين وبعد التخرج هشتغل
عمرو: مينفعش معنديش بنات للجواز
فادي: بحزن ليه
تولين: بغضب ايه الكلام ده ياعمرو
فادي: ممكن افهم ليه
عمرو: انت هتصرف
علي اخواتي من فلوس بابك بعد التخرج هتشتغل صح لما تتخرج بقي تعالي اخطبها
فادي: لا اربع سنين كتير
عمرو: قولت اللي عندي
فادي: طيب افرض جالها عريس تخطبها
عمرو: لو كويس ماشي
فادي: بغضب لا دي ليا انا وقام وقال بص محدش يقدر يفرق بيني وبين تولين انت فاهم
عمرو: انت بتعلي صوتك ف بيتي
طيب مفيش جواز
تولين: بدموع يا ماما اعملي حاجه
عمرو: اللي عندي قولتو
فادي: طيب انا هشتغل وهصرف عليها بفلوسي ولو اطريت مش هكمل تعليم واشتغل بس هاخدها
عمرو: بضحك ياسلام ميت عليها اوي كدا
طيب انا موافق اعتبرها خطيبتك
فادي: بتهزر
عمرو: لا بجد كنت عايز اعرف انت ممكن تعمل ايه عشانها ومناسب لاختي ولا لا
فادي حضنو شكرآ اوي بجد
عمرو: طيب بس هتشتغل زي ماقولت وبرضو هتكمل تعليمك
فادي: حاضر
تولين: حضنت عمرو انا بحبك اوي
مني: طيب زغروطه بقي لو بعرف كنت زرغطت
مروة: بضحك وانا والله مش بعرف
تولين: انا بعرف وزرغطت
عمرو: ياااا
بتحبيه اوي كدة
ياريت الاقي واحده تحبني كده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كيف احببتك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *