روايات

رواية زهرة الحب الفصل السادس عشر 16 بقلم نور شريف

رواية زهرة الحب الفصل السادس عشر 16 بقلم نور شريف

رواية زهرة الحب البارت السادس عشر

رواية زهرة الحب الجزء السادس عشر

زهرة الحب
زهرة الحب

رواية زهرة الحب الحلقة السادسة عشر

أتصدمت بسمة لما شافت دياب خارج و أيده مكلبشة و بيبصلها من فوق لتحت
بيشبه عليها :ـ شوفتها فين البت دي شكلها مش غريب عليا
قالت بسمة بصوت عالي .. هو ده اللي أغت’صبني هو ده يا باشا شاورت عليه
فتح دياب عينه بخوف بلع ريقه و حاول يهرب من الشاويش
حركت بسمة أيدها عشان تمسكه لكنها كانت واقفه عشان هيحققوا معاها !!!! دخلوها المكتب
وهي بتصرخ ف المكتب ألحقوني هو ده اللي متهم
– ساعتها كان راجع عاصم من بره بيأس لأن نجمة هربت منه قعد و قال بجمود : رجعها الحبس تاني أنا هستأذن
اخد مفتاح عربيته و عدا من علي سكة القطر شاف نجمة وهي بتركب فيه
نزل من عربيته بسرعه عشان يلحقها ساعتها القطر مشي قال بزعيق و وجع : نجمةةةة متسبنيش !!!
طلعت نجمة من الشباك طلعت أيدها و قالتله بحزن .. سلام
ياريت منتقبلش تاني يا عاصم أنت مجرد ظابط و انا متهمة
لازم أشوف حياتي و أحنا بعيد عن بعض
عمري ما ارجع البلد دي تاني ولا اشوف حد من أهلي
ولا هسامح دياب اللي د’مر حياتي بقيت من غير تعليم ولا هعرف أتجوز
ده انا بكتب أسمي وايدي بترتعش بخاف اتعامل مع الناس
عدا من جنبها راجل بصلها باستغراب :ـ
رايحه فين يا مدام
بصت نجمة للشباك و مردتش عليه قال بهدوء.. يا مدام
عايز اي يا راجل انت ،لازم تعرف انا راحه فين !!!
أنا اسف بقول لو نازلين يعني فنفس المحطة ممكن اساعدك
ردت نجمة بعصبية :ـ هو انا طلبت منك مساعده
سكت الراجل و غمضت نجمة عيونها و راحت ف النوم
محستش بنفسها غير وهي علي سرير في اوضة فاضيه صرخت بقوة : أنا فينن
رد عاصم وهو بيشرب قهوته .. انتي في بيتي يا حرم عاصم بيه ؟
بتقول اي مراتك ….
في المستشفي
كانت حلاوتهم تحت الأجهزة من بعد ما عاصم خبط دماغها ف الحيطه بيدافع عن نفسه
قال الدكتور ل الشرطة :ـ هي احتمال كبير تمو..ت عندها نز’يف علي المخ
أبتسم الظابط : الف الف مبروك يا دكتور احسن حاجة سمعتها
أستغرب الدكتور وقال بشك : ليه يا باشا
دي بتعمل أعمال ل الناس يا دكتور و مد’مره البلد
قال بصدمة : دي
اه و بتعمل عمايل تانيه خلي بالك منها
خاف الدكتور و بص عليها من الشباك قال بخوف .. دي ست كبيرة ازاي تعمل كدا
افهم منك يا دكتور انك مش مصدق
لا لا ابدا مصدق طبعا لازم نمشي من هنا ولو ربنا كتبلها عمر هتعملوا فيها اي….
هنعد’مها
عند دياب كان قاعد و اتصاحب علي شوية مساجين و بيشربوا حش’يش
قال وهو بينفخ دخان السيجارة .. وعلي كدا الواحد ممكن يدخل الجنة بعد العمايل دي كلها
جنة أي يا أبو جنة ده انت حفيد ابو لهب الشيطا’ن بتعلم منك
ضحكوا كلهم وقال دياب بخبث: نفسي ف واحده أوي
الستات دي احسن حاجة نزلت الأرض عشان نتمتع بيهم قالها دياب بشهو’ة و فجأة سمع صوت عاصم
رمي السجارة رد عاصم وهو بيعدل رقبته .. عمرك شوفت راجل بسبع أرواح
هزز دماغه بخوف : عاصم بيه
نفسك ف واحده .. قرب منه و ضربه تحت بقوة صرخ دياب بوجع … اههههه مستقبلي ضحك عاصم
وبص للمساجين هاا حد نفسه ف واحده ده واحد شهو’اني حقير لازم نتعامل معاه بكل انواع طرق العذاب
ضربه كف شديد علي وشه و فجأة شم ريحة السجا’رة قال بغضب … الريحه دي جايه منين أو دخلت هنا أزاي
بصوا لبعض وقال دياب وهو نايم في الأرض من الوجع ..
كانت معايا يا باشا
ده نهار امك أحمر يالا و كمان مخدر’ات سحبه بره الزنزانه لأوضة لوحده وقرب منه وقال بصوت هامس
أنا هتجوز نجمة بنت عمك
نعم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زهرة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *