رواية بسبب نور الفصل الخامس 5 بقلم إيمان محمد
رواية بسبب نور الفصل الخامس 5 بقلم إيمان محمد
رواية بسبب نور البارت الخامس
رواية بسبب نور الجزء الخامس
رواية بسبب نور الحلقة الخامسة
يلين: نعم ها قولي حصل ايه لحسين كويس صح
ادهم :مش عارف اقول ايه بس البقاء لله يا يلين
يلين : لاءءءءءءءءءء لاءءءءءءءءء عااااااااااااااااا حرااااااااااام مش كل اللي بحبهم يبعدوا عني ليه يا ادهم طفل ١٠سنين ليه ابويا وأمي ماتوا و معنديش أهل وقولت ماشي واربيت نفسي بنفسي و كبرت واشتغلت و صرفت علي نفسي و درست و تعبت و بقا كل شويه حد من اللي بحبهم يبعدوا عني و اقول معلش سافرت منحه و اتجوزت و أطلقت و رجعت بلدي قلبي مكسور معيش ربع جنيه و اختي اتجوزت و سبتني و قولت ماشي و ساكته و حسين كمان يموت ليه كل ده بيحصل فيا عملت ايه انا بموت بموت عااااااااااااا عاااا
…………………………………………………………………………..
يزن كانت هيموت علي حبيبته اللي شايفها بتموت قدامه ولاول مره حس أنه ظلمهاوبس لاء عقله قاله لاء دي خائنه خاينه لو بتحبني مكنتش خنتني وانقسم يزن نصين
قلبه :ده انت حتي مخلتهاش تبرر مش يمكن مظلومه
عقله :مظلومه انت بتضحك علي نفسك يا يزن ده انت شايف الصور والفيديو اللي امك ورتهولك بعد كده دي خاينه خائنه
قلبه :بس أنا بحبها
عقله :لاءءء انت بتضحك علي نفسك دي بتكرهك دي مجرد واحده طمعانه في فلوسك سمعت لما قالت رجعت معيش ولا ربع جنيه
قلبه :فاكر لما رميتلها فلوس وهي رفضت
عقله:اكيد هترفض مينفعش توافق عشان تبان مسكينه +انتي نسيت أنا امك لاما قالت إنها يلين خدت فلوس منها نسيت
قلبه :عندك حق انا بكرها بكرها بكرهك يا يلين
………………………………………………………………………..
من كتر الصراخه جه ليلين صدمه عصبيه واغمي عليها
يلين : عااااااااااااااااا عااااااااااااااااا عااااااااااااااااا
و هب وقعت علي الارض
ادهم :يلين
نور :مامي مامي قومي
ليالي :يلين مالك يلين
فارس :ميه بسرعه يا سيده (الخدامه )
ميرفت : أن شاء الله تكون وتريحنا
يزن كان خلاص رايح يشوفها و يشلها
ميرنا :اها أها الحفني يا يزن و أغمي عليها (الحربيه بتمثل )
ميرفت :شيلها يا يزن عشان نشوف مالها
يزن :حاضر و هو بيبص علي يلين و خايف و مرعوب عليها
………………………………………………………………………….
ادهم شال يلين علي أوضتها و رشوا علي وشها ميه و برفان لغيت ما فاقت
يلين ولسه مش فايقه:نور نور
نور :أنا هنا يا مامي اهو
يلين :هو ايه اللي حصل
ادهم :لا ابدا يا ستي يا ستي بس قاعده تصرخي و تحكي قصه حياتك لغيت ما أغمي عليكي و شلتك و رمتك هنا علي السرير بعد ما ظهري انكسر
نور :😂😂😂😂انكسر
يلين :اضحكي يا اختي اضحكي
ليالي :انتي كويسه يا يلين
يلين : الحمدلله
ليالي: أنا اسفه يا يلين يارب تسمحيني أنا أسفه
يلين :علي ايه ؟!
ليالي :عشانك سبتك و مشيت اتجوزت و سبتك يا يلين
يلين :😂🙂ولا يهمك بعدين كنتي عاوزه تعقدي معايا أنا نقصه كفايات البت اللي مجناني دي
نور :أنا يمامي 🙁
يلين :ده انتي شربات قصدي علي مرات البواب 😂😂
فارس : حمدالله على السلامه يا يلين
يلين : الله يسلمك
فارس:عن اذنكم يالا يا ليالي
ليالي :حاضر لو عاوزه اي حاجه يا يلين قوليلي
يلين : تسلميلي
ادهم :مع السلامه أنا بقا هيبقي اكلمك بكره اطمن عليكي
يلين :سلملي علي جني
نور :باي يا بابي
ادهم :باي يا نور
…………………………………………………………………………
ميرفت : تاني تاني يا يزن
ميرنا : لولا أني عملت أن أغمي عليا يا طنط كان رحلها رحلها يا طنط 😭(دموع تماسيح )
يزن :خلاص قولت خلاص هتعلموني اتعامل ازاي أنا خلاص بقيت بكرها يكرها خلاص ارحموني بقا خلاص
ميرفت :يا بني عاوزه مصلحتك والله عاوزه مصلحتك
ميرنا :مش عوزاك تسبني تاني يا يزن
يزن :خلاص خلاص عرفت
ميرنا :هتفضل كده لحد امتي أنا تعبت يا بزن تعبت بجد
يزن : أنا معملتش حاجه عشان تتعبي منها يا ميرنا
ميرنا :ماشي يا يزن وسبته و مشت
………………………………………………………………………….
فارس :مبروك يا ليالي
ليالي : الله يبارك فيكي يا حبيبي
فارس : خلاص هتبقي احلى ماما في الدنيا
ليالي :😂وانت هتبقي احلي بابي في الدنيا دي كلها يا بابي
فارس :😂😂 ماشي يا مامي
ليالي :هنقلهم امتي
فارس :بعد خطوبه يزن
ليالي :اشمعنا
فارس :هتعرفي كل حاجه في وقتها
…………………………………………………………………………….
ميرنا :الو يا ماما
مني :الو يا روحي عامله ايه
ميرنا : الحمدلله يا ماما مش كويسه خالص
مني :ليه يا حبيبتي خير
ميرنا :يزن يا ماما يزن
مني :ماله يا حبيبتي عمل ايه
ميرنا : قلبه بيلين تاني يا ماما للزفته يلين
مني: اهدي يا ميرنا اهدي
ميرنا :اهدي ايه و زفت ايه انا تعبت
مني :هكلم ميرفت هقولها لتشوف حل لتفكنا من الروايه دي وبلاها جوازه
…………………………………………………………………………………
ميرفت :الو ازيك يا مني
مني : الله يسلمك بصي بقا يا ميرفت يزن يعامل ميرنا باحترام و يقدرها و يعملها كحبيبته لأن المفروض انها حبيبته ومراته المستقبليه ليلها جوازه
ميرفت :لالالا بلاها جوازه ايه هو احنا نقدر بعدين دول لسه بس عشان في الاول ده لسه الخطوبة والفتره دي و جمالها وبعدين كتب الكتاب وبعدين الفرح بقا يا مني
مني :أنا بقولك وخلاص لأن مينفعش كده
ميرفت :ميرنا دي في عنيا
مني : تسلميلي يالا مع السلامه
ميرفت :الله يسلمك
……………………………………………………………………………..
ميرفت :يزن قولتلك كام مره متزعلش ميرنا
ميرنا :وانا كلمتها يا ماما
ميرفت :ما هو ده السبب ليل ونهار مشغول قاعد تتطمن علي الشغل و نسيها خالص
يزن :ماما انتي عارفه لو أنا افتكرتها مش هيحصل كويس سبينس يا ماما افرح يومين قبل الهم
ميرفت :هي ميرنا هم دي ست البنات يا بني
يزن :خلاص يا ماما خلاص
…………………………………………………………………………….
مني :الو يا ميرنا
ميرنا :ها يا ماما
مني :خلاص كلوا تمام متخفيش
ميرنا :يارب يا ماما
مني :يا بت خلاص يزن بقا بتاعك متخفيش و أمه بتحبك هو ده اللي احنا عاوزينه زوج احلامك راجل جنتل وفلوس و عيله
ميرنا :طبعا يا ماما واحسن حاجه شكلي وانا بضحك علي يلين هاهاهاهاها
مني :مع السلامه بقا يا بنتي خلي بالك من نفسك
ميرنا :مع السلامه
…………………………………………………………………………….
جني : حمدالله على السلامه يا ادهم
ادهم : الله يسلمك
جني :ها جريت ومقولتش اللي حصل لحسين
ادهم :للاسف حسين تعيشي انتي
جني :طفل عمره ١٠سنين مات زعلانه عشانه اوي
ادهم :اكيد هو في مكان احسن
جني :و يلين دي كانت بتحبه اوي
ادهم :دي أغمي عليها وجالها حاله عصبيه و قعدت تصوت
جني :يا عيني أنا لازم اشوفها بكره
ادهم : أن شاء الله بقولك هو انتي عماله تسألي علي الكل مفيش سؤال عليها😉😉
جني :لاء لاء😂😂😂😂و طلعت تجري
…………………………………………………………………………….
يلين : والله زمان يا يزن 😏😔وحشتني اوي لا موحشتنيش أنا مالي في اييييه أنا تعبت وقعدت تغني
لسة بتخاف من الفراق لو تيجى سيرتي
لو شفت عيني بتبكي هتدمع عينيك
يعني صوتي بيوحشك لو شوفت صورتي
بتحس بيا حبيبي لما بحس بيك
نور:صوتك حلو اوي يمامي
يلين 😂:انتي لسه صاحيه
نور :اه
يلين :طب يالا ننام يا أخر صبري
……………………………………………………………………………
صحيت يلين الصبح بدري و لبست طقم جديد بس رياضي برده عشان تجري
والهيدفون ونزلت تجري في الحديقه و هي بتجري لقت يزن بيجري هو كمان و بيقرب 😳🙂💔
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بسبب نور)