روايات

رواية نسر القمر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم آلاء الرحمن

رواية نسر القمر البارت الثاني والثلاثون

رواية نسر القمر الجزء الثاني والثلاثون

نسر القمر
نسر القمر

رواية نسر القمر الحلقة الثانية والثلاثون

نسسسر :وهغدر مررره واتنين وعشرررره يا عمر انا الي يبص على مررراتي تتعمي عينه قبل ما يعديها
عمر :يبقى نكشف الاووراق وتعرررف مرررراتك هووووية المجنووون الي قدااامهها بالادله ونبين المرررض الي عندك يا حبيبي
نسر اتجنن ومسكه من قميييصه بغضب :عمرررر ما تستهبلش وتقلب الطااااااوله عليا دي جزااااااتي ياااا وسخ ده انا حميييت سمعتك اوووعى تستخدم الاورراق اياااها ضدددي افررررمك وانهيييك واللهي هدمررررك
عمر نزع ايددده عنه :انت الي ابتديت وانا بكمل المشووووار بس وكااان هيمشي دور وشه عليه واااه صحيح ما تخليش حد من رجااالتك يتاااابعني لاني عيني بقفاااايا وده اتعلمته منك ياااا صااااحبي ومرررراتك اووو قمر هتبعد عنها برضااااك او غصب عنك وانا وررراك ووراااها واعلئ ما في خيلك اررركبه والي عندي قلته اهووووو
كاااان نسرر هيهجم عليه الررراجل بتاااعه مسكه
الراااجل :اهدى يا بيه
عمر بصله من فوق لتحت بمسخررره ومشي
الرراجل :يا بيه انت كددده بتخليه يتماااادى عليك هوو بيستفزززك وعاااايززك تجنن اكتر
نسر كاااان بيتنفس جاااااااامد ومتعصب جدا كل مفاااااتيحه بااايد عمر كل اسرراره بأيده لكن هووو مش هيسمحله يقررررب من قمر لو كااان آخر يووووم في حياااااته
…………………………………
عند قمر
عيطت جااااامد هي ما تقدرش تعيش معاااه بالاسلووووب ده
بالنسبااالها كله الا حدووود ربنا جت تكلم باباها لكن فووونها كسررره نسر
هنا ريم خبطت
ريم :قمر قمر انتي صااااحيه
قمر جرررريت على الباااب :ريم
ريم باستغرراب :ماالك ما تفتحي البااااب
قمر بدمووع :نسر قفل عليا ومش عااايزني اسوووف حد ولا اخرررج برا القصر
ريم :بتهزري صح مستحيل نسر يعمل كدده
قمر :ريم اسمعيني ابووووس ايدك كلمي بااابا وقووليله الي قولتهوولك ده وخليهم يجووولي دلوووقت ارجوووكي يا قمرر
ريم :قمر حبيبتي اي حد ممكن يحصله مشااااكل مع شررريك حياااته لكن مش معنى ده انك تسيبي البيت انتي كده بتعقدي المووووضووع اهدي يا قمر وصلي ركعتين وارتااااحي
قمر :ارجوووووكي يا ريم انا خااااايفه خااااايفه منه ارجووووكي انا خاااايفه افضل معاااه في اووووضه وحده ابوووس ايدك كلمي بااابا
هنا جه نسر وريم كااانت حاااطه ايدها على بووووقها لسمااااع نسر الكلامرالي قااالته
قمر :ريم انتي سااااامعاااني
هنا نسر فتح البااااب وقفله في وش ريم المصدوووومه وقمر اتصدمت اكتر لما شااااافته كاااانت بترررجع لوورا وهو بيقدم منها
نسر بص في عنيها:بتخااااافي مني لدررررجة تأمني علئ نفسك مع غيري
قمر :نسر ابعد عني وما تقررربليش ابدا
نسر :انتي مصدقه الكلام الي بيتبعتلك ده
قمر فضلت ساااكته ومدمعه وخااايفه
نسر :اتكلمي مصدقاااه معقووول ممكن تصدقي اني انا ممكن اقتل
قمر بدمووع :انت قتلتني انا قتلت قلبي وقتلت روووحي انا بخااااف منك احيااانا كتير بحس انك مجنووون واحياااانا بحس العقل يعني انت انت مين فهمني ليه بتتبدل ليه بتتغير بلحظه حياااتك ملخبطه جدا وبتعمل حاااجات مش طبيعيه ليه فهمني ليه بتعمل كددده
نسر مسك وشها بحنيه :عااايزك تعرررفي حااااجه وحدده بس اني بحبك ولا يمكن أذيكي
قمر بقهر :لكن انت اكتر حد بيأذيني
نسر :حاااجات مش مقصوووده من حبي ليكي واللهي
قمر بصت في عنييه :انت بتقوول بتحبني مش كده
نسر :بعشقك
قمر بدمووع :ابعد عني على ما تحدد انت عاااايز ايه بالضبط
نسر بغضب:انتي بتقووولي ايه
قمر :نسر انا عااايزه انا وولادي معااااك بهدوء من غير الضجه الي انت عايش فيها دي ارجوووك يا نسر ابعد لفتررره على ما تزبط امووورك وانا اوعدك هترررجع تلاااقيني قمررر الي بتحبك
نسر مسك دررراعها بغضب :مستخيل فااااهمه مستحييل جررربت البعد وندمت جدا جدا وبسبب البعد ده خسرررت كتييييير اووووي وخيررت نااااس كااانت قريبه مني اوووعي تحلمي بالهباااب الي بتفكررررررري فيه
نسر شدها عليه وبص في عنييييها :فكك من تفكييييرك ده واوعي تصدقي حد غيررري وغير قلبك الي متأكد انه بيدق ليا لوووحدي وقررب عليهازخد شفاااايفها بقبله مليااانه باللهفه وايديه بتعدي على منحنياااات جسمها
قمر حااااولت تبعده
نسر بص في عنيها :بحبك خلاااص ابوووس ايدك حني عليا وكفاااايا جفا احنا ما عشناااش يومين حلووووين من بداااااية جوووازنا
قمر بدمووع :انت بتغلط فيا قوووي وبتيجي في الاخر تقووول بتحبني
نسر :احلفلك باااية على شاااان تصدقي اني بحبك
نسر حس الخووووف بعنيييها حضنها جااااامد وحملها نيمها علئ صدررره وهي شااارده
…………………………….
عند عدي
لانا مسحت دموووعها وقاااامت بدلت هدوووومها ولبست بيجاااامه واتوووضت وصلت وفضلت تفكر هتعمل ايه مع نووور
ضرربت علئ عدي كتييييير قوووي وما ردش عليها
لانا ضررربت على قمر برررضه ما كانتش بترررد
لانا :اووووف فينك يا عدي
لانا طلعت تقعد مع عمها ومرراته
بدران :انتي كووويسه يا بنتي ازاااي عدي معاااكي
لانا :الحمدلله يا عمي
ابتسااام :عااادي يا بنتي اي اتنين ببداية الجووواز هيواجهوا مشااااكل وعايزين وقت على ما يفهموووا بعض
لانا :عاارفه يا مررات عمي ما تقلقيش احنا كوويسين
هنا ضررب فوون بدران كانت نووور
بدرران استغررب في البدااية
ابتساااام :مين
بدران 🤔:دي نووور
لانا اتجمعت حوواسها مع عمها
بدران :السلام عليكم ازيك يا بنتي
نوور :وعليكم السلام واحشني يا عمي عاااامل ايه ازاااي صحتك
بدران :الحمدلله يا بنتي
نوور :عمي لووو سمحت ممكن تيجي لهنا انت ومرررات عمي بعد اذنكم
بدرران :في حاااجه يا بنتي قلقتيني
نور :ما تخااافش،يا عمي مفيش حااااجه انا كلمت عدي وقلتله ييجي لهنا هوو كماااان
بدران :اهاااا انشاء الله يا بنتي ولا يهمك هنلبس ونيجي
نور :بانتظااااركم ربنا معااااكم يا عمي
ابتسااام :في ايه يا بدران
بدران :مش عااارف هي عااايزانا مع بعض وكلمة عدي وهو راحلها على هنااااك
لانا دمعت واتحرجت
ابتسااام :_ما تزعليش يا حبيبتي انشاء الله خير
لانا :دي عقررربه يا مرررات عمي عااايززه تخطفه مني
ابتسااام :استهدي بالله يا بنتي
بدران :انتي بنت اخووويا وما تهونيش عليا انتي حاااولي تكسبي عدي بشطاااارتك فاهمه شووفي مين الي في بيته وفي اوووضته وبحضنه انتي مش كددده عدي صعبااانه عليه نوور بس يعني ما بيحبهاااش وانا متأكد من ده العبي انتي عالحته دي على ما هي لوووحدها تخررررج من حياااته لما تشوووف علاقتك معااااه عااامله ازاااي وازاي بيحبك وعااايزك انتي هي هتنسحب بكل هدوء لكن لوو فضلتي كده وغيررتك تتحكم فيكي هتدمرري نفسك وتخسروا بعض
لانا :انشاء الله يا عمي
لبس بدرران وراح هوو وابتسام لبيت نووور
……………….ً….ً………
عند عمر
بقووولك ايه انارعاااايزها ولو هعمل ايه هاااخدها ليا وغصب عن عين اي حد سااااامعني
مجهووول :لكن دي حاااامل انت مجنووون نسر هيدمرررك ولو عرررف اني معاااك هيدمرني انا كماااان
عمر :لووو خااايف اخرررج برره الموووضووع مرراته عجبتني وهاااخدها حتى لو ليوووم واحد هتكوون ليا انا
مجهووول :بقووولك ايه انا بررا الموووضووع نسر مجنووون ولو عررف اني اعررف ان الي بتعمله هيأذيني
عمر رجع بظهرره لورا :هههه انا هوووريك هعمل ايه بالمجنووون ده ان ما خليته مجنووون فعلا مش هكووون عمر هخليه بشخصيتين
مجهوول :لكن هوو مش كدده وانت عااارف انه عمل كدده على شااانك يا عمررر
عمر بغضب :لو هتداافع عنه هتحصله وحيااااتك نسر اذاااني كتيييير قووووي اووول مررره لما خد اختي واتخلى عنها وماتت بسببه والمرره التاااانيه لما خد قمر مني
مجهووول :مش عااارف اقووولك ايه انت متأكد انه عمل كدده
عمر :😏اسكت باللهرعليك لانك نا تعرررفش نسر لسى
……………………………
عند بدر
ميس :تعااالا نسهر عند لانا واحشتني جدا وماا روحناااش من جووازها
بدر :انا عااايزها تتعوود علئ العيشه هناااك ومتعمد نخفف زياارات علئ الله تتحسن علاقتهم مع بعض
ريم :عمي انا حاااسه قمر مش مستريحه مع نسر حاساااها تعباااانه جددا وبتداااري
صقر :فعلا انا سمعتهم بيتخاااانقوا جااامد الصبح وصووته واااصل هنا
بدر :اعمله ايه تاااني الجبله ده ده ما بيحسش البنت يا حبة عيني مستحمله وسااااكته لكن هوو بيتمااادئ حبه ليها قلب جنوون مع اني عمررري ما توقعت ان نسر يدق قلبه لحد
ميس 😏:يا جماااعه اي حد بيحصله مشاااكل ما تكبرووش الموووضوووع قوووي كده عااادي يعني هي كااانت تذووول ان نسر يبصلها ولا يكلمها ويحبها تحمد ربنا مش تشوووف هي كاااانت عاايشه فين وبقت فين 😏
بدر :بطلي اسلوووب المسخرره بتاااعك ده وما تشوفيش روووحك على خلق ربنا
صقر :احم احم ومسك ايد ريم بهروووب نستأذن احنا
ميس بغييظ :هتسبني مع الموشح بتاااعه
صقر غمززها :انتي الي جبتيه لنفسك 😘
ريم :هتضحكني يخرررب عقلك
صقر :ههههه تعاالي تعاالي يا بيبي فكك من العوواجييز دي بقووولك ايه
ريم بابتسااامه :نعم
صقر غمززها :بقااالي قد ايه ما قولتلكيش كلام للكبااار فقط
ريم :امممممم من يووومين كددده
صقرر :تؤ تؤ تؤ والله عيب عليا لا لازم اقووولك حاااااجه مهمه جدا
ريم بتحذير :ههههههه صقر انا حاااااامل وجرريت عالاووووضه
صقر :ههههه استني هنا يا بت هقووولك
……………………………..
عند نووور
لبست احلئ حاااجه عندها فستااان اسووود لتحت الركبه على جاكيت جينز قصيره وفردت شعررها وحطت ميك اب خفيف
والدتها :انتي بتحبيه بجد
نوور بدمعه :لو اقدر اسيبه كنت سبته صدقيني لكن انا متعلقه فيه جدا وبحبه جدا
والدتها :مش عاارفه اقوولك ايه انارالي بيحصل ده كله مش عاااجبني يعني المفروووض انه هووو الي افتكر عيد ميلادك مش انتي تناااديه وعملي الحفله وهو ولا على باااله ما تفوووقي يا بنتي
نوور :ما تخاااافيش يا امي صدقيني اما كووويسه وعدي بيحبني انا ولانا فتررره وهتعدي من حياااااااته
والدتها :يا حبيبتي انتي بترررخصي نفسك كده ايه الي يجبرررك على الحياااه دي
هنا ضررب الجرررس كااان عدي
عدي :ازييييك يا نوور قلقتيني في حاااااجه
نوور قرربت عليه بدلع :مش فااااكر النهاااارده ايه
عدي بعدم تذكر :لا ايه
نووور :عيد ميلااااادي
عدي باااحرراج :انا اسف يا نوور لكن صدقيني مشغووول جدا ومش فاااكر حاااجه وانتي شااايفه ازااي المشفى
نوور حطت ايدها على بوورقه :عااذراااك اهم حاااجه انك جيت وكنت معااايا في اليوووم ده
عدي :كل سنه وانتي طيبه يا نووور
نوور :كل سنه وانت معاااايا
عدي هرررب من عينيها
ضررب الجررس
عدي :مين هيجيلكم دلووووقت
نوور بابتسااامه :انا عزمت عمي ومررات عمي عاايزهم يكونوا معاانارفي اليوووم ده وبدلع قرربت عليه لكن مش عاايز حد يفتكر انك ما افتكررتش عيد ميلااااادي
هنا فتحت نووور ودخل بدرران وابتساااام ولانا وده الي صدم نوور نفسها لكن اتغاااضت عن الموووضووع
عدي اتصدم ان لانا جت هنا واتجنن اكتر ازاااي ما اتكلمهووووش انها هتخرج
لانا فضلت عينها بعين عدي وده جنن نووور
بدران :في ايه يا بنتي قلقتيني
نور قرربت من عدي وعلقت ايدها بدرراعه بدلع وهي باااقه لنوور :مفيش يا عمي لكن عدي كااان عااملي مفاااجاءه بعيد ميلااادي وكنا حابين انكم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نسر القمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *