روايات

رواية بسبب نور الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان محمد

رواية بسبب نور الفصل الحادي عشر 11 بقلم إيمان محمد

رواية بسبب نور البارت الحادي عشر

رواية بسبب نور الجزء الحادي عشر

بسبب نور
بسبب نور

رواية بسبب نور الحلقة الحادية عشر

يلين :خ خلي بالك م م من ن نفسك
نور بعياط : متسبنيش يا مامي خليكي معايا عشان خاطري مامي ماااااااااامي لاءءءءءءءءءءء عااااااااااااااااا مامي مامي مامي اصحي يالا( بس المره دي بدموع بدموع )
علي طلعت يزن
يزن شاف الناس متجمعين حولين حد و صوت طفله بتصرخ ايوه هو عارف الصوت ده ده صوت نور جري يزن بهستيري باسرع سرعه عنده و بيزق الناس عشان يري حبيبه قلبه غارقه في دماءها و تنزف و قد نسي كل شيء
يزن : يليييييييييين قووووووووومي يليييييييييين قووووووووومي يليييييييييين متسبنيش انتي وعداني يلين اوعي يا يلين قومي يالا معايا قومي أنا اسفه بس قومي عشان خاطري
يلين و قد بدأت في اغمض عينها بل اغمضتهما تقريبا :ي ز ز ن خ ل ي با لك م م ن ن و و ر و س ام جني م ع م ل ت ش ح ا ج ه م خ ن ت ك ش
(يزن خلي بالك من نور و سامحني معملتش حاجه مخنتكش )
يزن و قد دمها بين ضلوعه عند قلبه و الذي يصرخ :يليييبين قومي يا حب عمري مش هسيبك تروحي مني مش هتروحي أنا معاكي
نور ببكاء طفله لم تتم ال٤سنوات تفقد أمها أمام عيونها : مامي مامي قومي عشان خاطر نور يالا بليز يا مامي
يزن قام من مكانه وشال حبيبته و مسك يد نور و اسرع بهم علي اقرب مشفي
(راح القلب الطيب راح الحضن الى انا فيه برتاح سابلي حبيبي
الام وجراح، راح القلب الى مقويني طعم حياتي واحلى سنيني
مفاضليش غير دمعة عيني، متسبنيش قولي ازاى من غيرك
اعيش، متسبنيش خليك جمبي متكسرنيش، راح مين هياخدني
في حضنه يا غالي، مين يطمن على احوالي، مين احكيله على
الى جرالي، رااااااااح خدت الحلو الى في ايامي خدت معاك اجمل
احلامي ،ازاي مش هلاقي قدامي، راااح متسبنيش رااااااااح)
………………………………………………………………………..
ميرنا طبعا شافت كل اللي حصل شافت و كانت متعصبه جدا بس في نفس الوقت كانت فرحانه لأنها خلصت من يلين واخيرا و روحت
ميرفت : امال يزن فين يا ميرنا
ميرنا : الاستاذ سبني وراح يشوف استاذه يلين اللي عملت حدثه
ميرفت : ايه بجد
ميرنا : ايوه اه والله
ميرفت : يعني يلين ماتت
ميرنا : معرفش بس شوفتي ابن عمل ايه
ميرفت :معلش يا بنتي
ميرنا :اعمل بيها ايه دي أنا تعبت منه بجد
ميرفت : كلها ساعات و هنخلص
ميرنا : واخيرا
………………………………………………………………………….
يزن : دكتور عاوز دكتوووووور
الممرضه: حالا حالا يا فندم
و جم خدوا يلين
يزن : اسمعوا لو حصلها حاجه هقتلكم فاهمين
الدكتور :تمام يا فندم
و خدوا يلين لاوضه العمليات
و قعد يزن جب الاوضه علي الارض هو ونور اللي سابت أيده و بعدت عنه و جلس كلا منهما يتذكر حبيبته يلين التي يخفان فرقها و يتذكرون اسعد ذكرياتهم معها فكيف يستطعون خسارتها فهي كل حياتهم
……………………………………………………………………………..
فلااااش باك
يزن : اوعديني انك مش هتسبيني ابدا وهتفضلي جبي لاني مقدرش اعيش من غيرك يلين : اوعدك يا حياتي اني عمري ما هبعد هفضل ليك و معاك طول العمر أنا كلي ملكك
يزن : بحبك لاء الحب كلمه صغيره أنا بعشقك
يلين : أنا بحبك بعدد نجوم السما يا يزن
يزن : لاء لاء بقينا نقول اشعار و كلام حلو
يلين : امال بنتعلم منك
يزن : ههههه ماشي يا بكاشه
يلين : أنا كل ده عشان بقول الحقيقية
يزن : مش بقول بكاشه بس بموت فيكي
………………………………………………………………………..
بينما تجلس طفلتنا الصغيره التي تبكي بكثره و قلبها يحترق و دقات قلبها تتسارع من الخوف علي اميها التي لا تمتلك غيرها فهي تمثل لها كل حياتها
و تتذكر الذكريات التي تجمعها بيها
فلااااااااش بااااااك
يلين : غمضي عيونك الحلوين دول
نور : ليبيه يا مامي
يلين : يالا يا نور
نور : اوك يا مامي
يلين :3,2,1فتحي
نور : واااااااو
يلين : هابي بيرث داي
نور : أنا بحبك اوي اوي اوي اوي اوي يا مامي
يلين : كل الحب ده ليا
نور : yes
يلين : وانا بموت فيكي يا نوري
………………………………………………………………………..
ادهم : جني جني ايه الضلمه دي يا ربي
جني : مفاجأة هوهوهو
ادهم : حرررام أنا كنت خايف عليكي علي فكره
جني : لا شكل اتخضيت
ادهم : أنا لاء بس سبت نور و يلين موصلتهمش عشان خفنا عليكي
جني :اوبس خلاص يمان اكيد يلين مش هتزعل بس بقولك ايه
ادهم :قمر اربعتاشر بس على فكره هتلاقي يلين بترن دلوقتي ها
جني : اوكي هترد
ادهم : مينفعش مردش دي كانت هتموت من القلق عليكي
جني :حبيبتش حبيبتش
ادهم : ههههههههههه قمرش اربعتاشر
جني :هههههه بتكسفنيش بقا
………………………………………………………………………..
نور قررت تكلم ادهم عشان يجي يشوف يلين عشان هي متعرفش تكلم مين غيره ومش حافظه غير رقمه هو و يلين
يزن مكنش مهتم بس افتكر أن يلين وصته عليها
يزن : راحه فين يا نور
نور : عاوزه اكلم بابي
يزن : بابي بابي مين
نور : بابي ادهم
يزن : اه تمام أنا ممكن أكلمه معاكي رقمه
نور : اه أنا حافظه رقمه
يزن :تمام يالا قوليلي
نور : اوكي بابي
يزن بصدمه و بنفس الوقت فرح علي حزن احساس غريب : أنا بابي
نور : لاء قصدي رقم بابي
يزن : اه قولي
نور : ****************
يزن : تمام
………………………………………………………………………..
جني : التلفون بيرن يمان
ادهم : اوكي هرد اكيد يلين
ادهم : الو
يزن :معايا استاذ ادهم
ادهم : اها
يزن : معاك يزن
ادهم : عاوز ايه
يزن : دكتوره يلين عملت حادثة واحنا دلوقتي في مستشفى***** وهي في غرفه العمليات حاليا و نور معايا
ادهم : ثواني وهكون عندك
يزن : تمام
………………………………………………………………………..
جني : مالك يا ادهم في ايه
ادهم : يلين عملت حادثه
جني : طب استني عشان خاطري خدني معاك
ادهم : يالا بسرعه
جني بعياط : حاضر حاضر
ادهم : اهدي اهدي متعيطيش أن شاء الله هتبقي كويسه يارب
جني : يارب
………………………………………………………………………..
ليالي بضحك : ههههههههههه بجد أنا بحبك اوي
فارس : وانا بعشق امك
ليالي : فارس بس بقا
فارس : ماشي ههههههه
ميرفت : ازيك يا لولا
ليالي باستغراب : الله يسلمك يا طنط
ميرفت بسغريه وفرحه : البقاء لله مقدما
ليالي بصدمه : في مين
ميرنا : في يلي
ليالي : اختي عملتوا فيها ايه
ميرنا : هنعمل فيها ايه اختك عملت حادثة و بتموت في المستشفى
فارس : ايه بعيد الشر عنها
ليالي بحزن :اختي لاءءءءءءءءء
فارس : اهدي أن شاء الله هتقوم بالسلامه
ليالي بحزن وبكاء : مستشفى ايه الاسم يعني
ميرنا. : هتلاقيها مستشفى***لأنها اقرب مستشفى للمطعم اللي كنا فيه
فارس : انتي وهي ازاي
ليالي : مش وقته يالا بينا بسرعه
فارس : يالا
ميرنا : أن شاء الله هتموت
………………………………………………………………………..
وصل ادهم و جني
ادهم : لوسمحت في مريضه هنا باسم يلين
الممرضه : اهااا هي هناك اوضه العمليات
جني : شكرا
و جروا هناك
نور بعياط:بابي بابي مامي تعبانه عربيه خبطتها بسببي أنا السبب أنا مش مصدقه نفسي أنا السبب
ادهم : اهدي
جني : مش انتي السبب يا قلبي
ادهم : هو ايه اللي حصل يا استاذ يزن
يزن : معرفش أنا طلعت لقتها مرميه علي الارض والدم معرفه شلتها وجبتها علي هنا
ثم جلس يزن علي الارض بجانب غرفه العمليات
وصل فارس و ليالي
ليالي :اختي اي اللي حصلها يا ادهم
ادهم : عملت حدثه عربيه خبطتها وهي حاليا في العمليات
ليالي بعياط:اختي اهااااااااا ليه بيحصل معها كده عااااااااااااااااا
فارس : اهدي يا ليالي
و جلس جميعهم يبكون و يتذكرون الجميلة يلين جلس كلا منهم يتألم
………………………………………………………………………..
و خرج الطبيب و جري الجميع عليه للاطمئنان على صحت حبيبتنا يلين
الدكتور بحزن : للاسف المريضه
(اشوفكوا بخير وسامحوني محدش يزعل اني يسبتكم ومشيت اشوفكوا بخير وافتكروني، وسايب ذكريات واكوام من الحواديت اشوفكوا بخير وسامحوني محدش يزعل اني يسبتكم ومشيت اشوفكوا بخير وافتكروني، وسايب ذكريات واكوام من الحواديت انا في مكان أكيد احسن ولا بزعل ولا بحزن بلاش الدمع يستحسن مدام قدامكو لسه كتير انا في مكان أكيد احسن ولا بزعل ولا بحزن بلاش الدمع يستحسن مدام قدامكو لسه كتير سلامي لكل واحد له غلاوة ولكل لحظة عشتها وذكرة طلعت بيها سلامي البراءة والشقاوة والسلام امانة للأماكن اللي روحنا فيها انا في مكان أكيد احسن ولا بزعل ولا بحزن بلاش الدمع يستحسن مدام قدامكو لسه كتير)
………………………………………………………………………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بسبب نور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *