رواية بسبب نور الفصل العاشر 10 بقلم إيمان محمد
رواية بسبب نور الفصل العاشر 10 بقلم إيمان محمد
رواية بسبب نور البارت العاشر
رواية بسبب نور الجزء العاشر
رواية بسبب نور الحلقة العاشرة
صلي على سيدنا محمد
يلين :يالا يا نور اقعدي هنا يا نوري
نور :اوكي مامي
يلين :يالا بقا قوليلي مبسوطه
نور :اوي اوي يا مامى
ميرنا :هما ورانا ورانا
يزن :كلي واسكتي
ميرنا :اوووووف حاضر
يزن في نفسه : ايه اللي جابكم هنا ولوحدكم
ادهم :انا جيت طلبتوا حاجة
يلين :هنطلب من غيرك ازاي يالا تعالي
ادهم :اوكي
نور :بابي يالا أنا اختاركم تأكلوا ايه
ادهم بضحك: أنا موافق عن نفسي ام شوفي بقا يلين
يلين :أنا هاكل بانيه بس مليش دعوه
نور :شششش أنا هختار بانيه وانتي بقا كانك مقولتيش حاجه
ادهم بضحك:حاضر يا نور
يزن بعصبية في نفسه :بتضحكوا علي ايه علي اييييييه مش فاهم مفيش حاجه تضحك
ميرنا :يالا نرقص يا يزن يالا
يزن:ميرنا أنا مش بحب ارقص
ميرنا :عشان خاطري
يزن: خلصي اكل الاول
ميرنا :اوكي يا يزونتي
……………………………………………………………………………..
ليالي :يعني البيبي كويس يا دكتورة
الدكتوره :ايوه تمام تمام
فارس :هتعرف امتي جنس المولود
الدكتوره: ههه لسه بدري المدام لسه في الشهر٢
ليالي :انت مستعجل ولا ايه يا فارس اوعي تكون من الناس اللي بتحب الولاد اكتر من البنات
فارس: لاء ده أنا عاوز بنوته قمر كده زيك
ليالي : ههههه ماشي لما نشوف
فارس :لما نشوف ايه تعالي ما اقولك
الدكتوره :احممم
فارس :طب بعد اذنك يا دكتوره هنمشي احنا بقي
ليالي : يالا يا فضحني
فارس : حاضر أنا مليش اساسا غير نوري
ليالي : والله ماشي أنا زعلانه
فارس :وانا اقدر علي زعلك يا جميل
ليالي : دلوقتي جميل
فارس:وقمر اربعتاشر كمان
ليالي بخجل : مرسي
فارس : ايه الزوق ده و ياربي علي جمال خدوده يا ناس
……………………………………………………………………………..
عمر : ليه يا ماما
صباح : لازم يا بني
عمر : ماما ليالي طيبه والله و غلبانه
صباح : اسكت انت متعرفش حاجه
عمر : ياماما ده ابن ابنك
صباح : بس امك حربوقه و يعني ابني كان قالي
عمر : بس مش لدرجه انك عاوزه تسقطي مراته و بعدين مقلش عشان عارف اللي انتي عايزاه تعمليه
صباح : لازم أنا مش بطيق البت دي
عمر :حرام يا ماما حرام عاوزه تموتي طفل لسه مجاش للحياه حتي
صباح :اه و كلمه واحده انت ولا ابني ولا اعرفك
عمر :براحتك يا ماما
عمر في نفسه :لا يمكن يا ماما لا يمكن
…………………………………………………………………………….
ادهم : يلين تيجي نرقص
يلين :بلاش يا ادهم
ادهم :عشان خاطري يالا
نور : يالا يا مامي يالا
يلين: اوكي يالا
يزن شاف يلين و هي بترقص مع ادهم وكان هيموت من العصبيه
ميرنا :خلصت يالا نرقص
يزن :اوكي يالا
ميرنا :هييييه
يزن :بس انجزي بدل ما ارجع في كلامي
(من الاخر يزن عاوز يدايق يلين و يشعل الغيره في قلبها كما فعلت )
يزن و ميرنا بيرقصوا جب يلين وادهم
يلين في نفسها: العب غيرها يا يزن (فهي تعلم تصرفاته )بس بجد لسه بتغير
يلين :ادهم ممكن تجيبلي الميكرفون
ادهم :عاوزه تغني يا مجنونه
يلين :اهاااا يالا عشان خاطري
ادهم :حاضر هههههههه(ادهم مش فاهم حاجه عامل زي الاطرش في الزفه )
يلين اخذت الميكرفون و هي بترقص مع ادهم و بدأت تغني :
إنت زعلان مني، منك سألان عني
لو تعرف بس إني، بعدك راح أموت
قلبي تعبان بَده، تبقى على طول حده
قلبك إلي رده، إنت ومبسوط
تنساني أنا ما بنساك، تهجرني وأنا بَدِّي ياك
يا حبيبي تعا على قلبي تعا، أنا ما بَدِّي عمري بلاك
تنساني أنا (أنا، أنا) ما بنساك، تهجرني وأنا بَدِّي ياك
يا حبيبي تعا على قلبي تعا، أنا ما بَدِّي عمري بلاك
نور بسعاده:مامي صوتها حلو اويييي هههه
ميرنا في نفسها :صوتها معفن معرفش بتغني ازاي
يزن :انتي اللي سبتيني يا يلين انتي اللي مزعلاني انتي مش انا مش انا
معقول تروح وتغيب، تترك لي قلبي غريب
جروحي ما بتطيب، إذا كنت بعيد
بقعد مع حالي بصير، فكر بإشيا كثير
شو بيتعبني التفكير فيك من بعيد
يزن في نفسه:وانا اكتر بيتعبني اوي اوي يا يلين بس انتي اللي سبتي قلبي انتي اللي هجرتيني بعد كل حبي ليكي سبتيني في صدمه مش قادر اعيش
تنساني أنا ما بنساك، تهجرني وأنا بَدِّي ياك
يا حبيبي تعا على قلبي تعا، أنا ما بَدِّي عمري بلاك
تنساني أنا ما بنساك، تهجرني وأنا بَدِّي ياك
يا حبيبي تعا على قلبي تعا، أنا ما بَدِّي عمري بلاك
أنا ما بنساك (أنا ما بنساك
يا حبيبي تعا على قلبي تعا، أنا ما بَدِّي عمري بلاك
تنساني أنا ما بنساك، تهجرني وأنا بَدِّي ياك
يا حبيبي تعا على قلبي تعا، أنا ما بَدِّي عمري بلاك
يزن : وانا عاوزك بس انتي اللي بعتيني عشان خاينه والخاين( انتم عارفين)
ملوش مكان في قلبي ليه ليه عملتي كده يا يلين ليييييييه فين يلين اللي كان تبتخاف علي كل حاجه و متخاف علي زعل اي حد و بتهتم بالكل طلع كله كذب طلعتي انانيه و بتكذبي مش بتحبي الا نفسك
……………………………………………………………………….
فلااااش بااااك
يلين بعياط:يزن الحقني
يزن :مالك في ايه يا يوني
يلين :مش لاقيه بلا (القطه بتاعتها )
يزن بضحك: كل ده عشان بلا
يلين : انت معندكش دم علي فكره انا هدور عليها لوحدي
يزن : انتي قد الكلام ده
يلين :اه
يزن :متأكدة
يلين :اه
يزن :ماشي عموما قطتك بتتجوز
يلين :يعني ايه وازاي
يزن :أنا اخذتها للدكتور لأن النهارده معاد المتابعه بتاعتها و الدكتور قال إن ده موسم الجواز ولازم تتجوز فأنا قررت اخدها الاحمد يجوزها للقط بتاعه و يبقي احمد بقا ابو نسب
يلين : ايه ليه كنت جيبه هو هنا
يزن :يا بنتي البنت لازم تروح بيت جوزها
يلين : طب اروح اشوفها.
يزن : يلين مينفعش عيب ده لسه مكتوب كتبها النهارده
يلين : بس تخليني اشوفها
يزن :حاضر بقولك تعالي ما نتجوز احنا كمان
يلين : يزن أنا هروح احضر مع الداده الغد باي
يزن :ماشي مصيري امسكك هههههه
………………………………………………………………………….
ميرنا : يزن يزن رحت فين
يزن : ها هنا اهو
ميرنا :اه شكلك هنا فعلا
ادهم :ايه الصوت الجامد ده
يلين :مرسي
نور : مامي صوتك حلو اوي
يلين :عارفه
ادهم :يا واد يا جامد
تلفون ادهم ترن ترن ترن ترن
ادهم : ثانيه هرد علي التلفون
جني :ادهم الثانيه دي تبقي عندي الثانيه دي
ادهم : في ايه يا جني في ايه
جني : يالا تعالي
ادهم : حاضر يالا بينا يا يلين
يلين : في ايه
ادهم : جني عاوزاني وانا قلقان
يلين :طب امشي و هنروح أنا ونور عادي
ادهم :يالا يا يلين و بطلي هبل
يلين :امشي انت بس يالا ممكن جني فيها حاجه متخفش يالا
ادهم :حاضر خلي بالك من نفسك
يلين : حاضر
ادهم مشي ركب العربيه
يلين : يالا يا نوري
نور :اوكي
يزن : يالا يا ميرنا
ميرنا :خلينا شويه يا يزن
يزن :يالا يا ميرنا
نور طلعت تجري علي عربيه ادهم وكان في عربيه جايه باقصي سرعه
شخص : حسبي يا بنتي
يلين مستنتش و جرت وقت بنتها و خدت الخبطه هي
نور : مامي مامي قومي مامي مالك
يلين :خ خلي بالك م م من ن نفسك
نور بعياط : متسبنيش يا مامي خليكي معايا عشان خاطري مامي ماااااااااامي
لاءءءءءءءءءءء عااااااااااااااااا مامي مامي مامي اصحي يالا( بس المره دي بدموع بدموع )
علي طلعت يزن
يزن :
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بسبب نور)