روايات

رواية زواج اضطراري الفصل التاسع 9 بقلم أروى عادل

رواية زواج اضطراري الفصل التاسع 9 بقلم أروى عادل

رواية زواج اضطراري البارت التاسع

رواية زواج اضطراري الجزء التاسع

زواج اضطراري
زواج اضطراري

رواية زواج اضطراري الحلقة التاسعة

أروى٠٠ بحبك يا مغرور
عمر٠٠ أشهد أن لا إله إلا الله.. اخيرآ
أروى٠٠ بس بقى يا عمر متكسفنيش
عمر ٠٠ يا قلب عمر
( هنا الباب الغرفة دق كانت امل تحمل صينية الفطار)
أروى٠٠ ايه ده انا هفطار على السرير
عمر٠٠ طبعآ مش عروسه
أروى٠٠ طيب حتى اغسل وشى
عمر٠٠ انسى انت مش هتقومى من السرير النهاردة.. ولا انا هسيبك انا ما سدقت
■■■■■■■■■■■■■■■
مره يومين لما يخرج عمر ولا أروى من الغرفة
حتى التليفونات مقفوله
( دق الباب الغرفة)
امل٠٠ عمر بيه عزت بيه بيتصل على تليفونى
عمر٠٠ هاتى التليفون
…….
عمر٠٠ الوو يا بابا
عزت٠٠ ايه يا عمر مالك
عمر٠٠ مافيش … هو حد قالك فيا حاجة
عزت٠٠ ماروحتش الشركة بقالك يومين وكمان قفل تليفونك قلقتنى
عمر٠٠ عادى قولت اخد يومين اجازة
عزت٠٠ اجازة انت عمرك ما عملتها.. اوعى يكون فى حاجة و مخبى عليا..
عمر٠٠ والله يا بابا انا كويس
عزت٠٠ على العموم جيلان هتجنن عليك
و مصممه نرجع من السفر
عمر٠٠ لأ يا بابا بالله عليك سيبنى اعيشلى يومين
عزت٠٠ مش فاهم تقصد ايه
عمر٠٠ بابا انا و أروى محتاجين نقضى يومين مع بعض
عزت٠٠ عمر انت بتتكلم بجد
عمر٠٠ ابنك بيحب مراته بابا بالله عليك تسيبونى يومين مع مراتى
( كان يتحدث فى التليفون وينظر إلى أروى الذى أصبح وجهها بالون الد،م من شدة الخجل
عزت٠٠ ربنا يهنيكم ببعض .. ماتخفش انا مش هخلى حد يرجع من السفر ..و ابقى اقول لجيلان ..اى حاجة زى مثلآ انك فى رحلة صيد مافيش شبكه فى البحر
عمر٠٠ربنا يخليك ليا…و متشكر اوى يا بابا سلام
(إنتهت المكالمة )
.■■■■■■■■■■■■
فى نفس اليوم فى جنينة الفيلا
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
أروى و عمر يتناولون الفطار
أروى٠٠ كنت عايزه أسألك.. ليه قولت لوالدك اننا مع بعض
عمر٠٠ انا لسه هقول لدنيا كلها
أروى٠٠كدا هتزعل معجبينك منك
عمر٠٠ تفتكرى هيزعلوا
اروى٠٠ اه اكيد هيزعلوا
عمر٠٠ طيب طالما هيزعلوا بيقى لازم ازعلهم اوى
أروى٠٠ هتعمل ايه
عمر٠٠ ايه باخد سلفى مع المدام بتاعتى
( هنا اخد عمر صوره هو و أروى و نشرها على مواقع التواصل الإجتماعي .كتب على الصور.. ربنا رزقني باحلى زوجه

أروى٠٠ انت عملت ايه.. كده الكل هيعرف اننا مع بعض
عمر٠٠ طيب ما انا عايز كده . عايز الكل يعرف انك مراتى انا
أروى٠٠ طيب كمل فطارك يا مجنون
(بعد نشر الصوره بعشر دقائق و هاتف عمر لم يفصل رن الكل كان يريد ان يتأكد من الخبر)
اروى٠٠ تستاهل قولتلك بلاش
عمر٠٠ بالعكس انا مبسوط من نشر الصوره
( وهنا رن تليفون عمر كانت جيلان ذهب عمر بعيد حتى لا تسمع أروى المكالمة..)
…..
عمر٠٠ الو ماما حبيبتى وحشانى
جيلان٠٠ ايه الصوره إللى انت نشرها دى
عمر٠٠ عادى هو انا اول واحد ينشر صوره مع مراته
جيلان٠٠ عمر شيل الصوره حالآ
عمر٠٠ ليه شكلى وحش فيها
جيلان٠٠ انت فاهم انا اقصد ايه
عمر٠٠ لأ ياماما مش فاهم
جيلان٠٠مش دى إللى تناسب عمر الالفى
عمر٠٠ ليه مش دى اختيارك و لا نسيتى
جيلان٠٠ دى اختيار مؤقت عشان اعرف أربى أولاد علاء معانا
عمر٠٠ ياريت بلاش تتكلم فى الموضوع ده دلوقتى
جيلان٠٠ تمام بس لسه كلامنا مش خلص سلام
(أنتهت المكالمة )
……….
اروى٠٠ عمر .. عمر.. عمر انت مش سامعنى
عمر ٠٠ انتى بتكلمنى انا
اروى٠٠ هو فى حد غيرك هنا .. كنت بتكلم مين
عمر٠٠ ماما
اروى٠٠ اه كده فهمت .. امسح الصوره يا عمر
عمر٠٠ الصوره نشرتها و خلاص
أروى٠٠ ندمت انك نشرتها
عمر٠٠ بالعكس ..سيبك انتى من قصه الصوره دى..ايه رأيك..نروح نسهر فى ايه مكان النهاردة
اروى٠٠ انا وانت تانى نطلع مع بعد انت نسيت
عمر٠٠ المره دى الكل هيكون عارف انك مراتى
أروى٠٠ ممكن تخليها بكره
عمر٠٠ ليه
أروى٠٠ عشان النهاردة شبكة داليا ولا نسيت
عمر٠٠ اه معلش نسيت ٠٠ يلا بينا نطلع فى أوضتنا شويه
أروى٠٠ لا انت هتروح الشركة النهاردة
عمر٠٠ بلاش النهاردة خلينا نقضى النهاردة مع بعض
أروى٠٠ لازم اكون مع داليا النهاردة طول اليوم
عمر٠٠ امرى لله ممكن بوسه بقى
أروى٠٠ عمر بس احنا فى الجنينة
عمر٠٠ بوسه واحده بس عشان خاطر

■■■■■■■■■■■■■■■■
فى المساء
فى قاعة الافراح
……………………
( عمر بتصل بأروى تقريبآ كل ساعة )
شهد٠٠ ايه النظام
أروى ٠٠ نظام ايه ده
شهد٠٠ صحيح فى الهم مدعيه فى فرح منسيه
أروى٠٠ ايه يا جدتى مالك
شهد٠٠ ما انا لازم أعرف
أروى٠٠ طلع عندك حق عمر بيحبنى
( هنا صراخوا الاتنين بجنون)
شهد٠٠شوفتى طلع عندى حق ازاى
أروى٠٠ لا وفى حاجه تانى .. نشر صوره على النت و احنا مع بعض كتب عليها احلى زوجه
شهد٠٠ بجد .. يا كل،به ازاى مش تقوليلي على الأخبار الحلوه دى
أروى٠٠ استنى عمر بيرن عليا
شهد٠٠ ردى بسرعه
……..
عمر٠٠ الوو
اروى٠٠ الوو
عمر٠٠ مش كفاية كدا وحشتنى
أروى٠٠ كمان ساعة واحده بس
عمر٠٠ طيب هجى بعد ساعة..مش اتصل بيك هجيلك على طول .. أروى ساعة واحدة بس
أروى٠٠ حاضر هستناك..سلام
(إنتهت المكالمة )
………
شهد٠٠ الموضوع شكله كده مش انكم اتصلحتوا وبس
أروى٠٠ بنت عيب
(عدى ساعة
هنا كانت أروى تنتظر عمر أمام القاعة
هنا قالت شهد )
شهد٠٠ ايه مستنيه عمر
أروى ٠٠ مش عارفه اتأخر ليه
شهد٠٠ لو هيتأخر شريف اخويا يوصلك
( شريف كان يحب أروى من قبل ما تيجى القاهرة )
أروى٠٠ لا هو اكيد هيجى
شريف٠٠ ايه يا بنات مش يلا
شهد٠٠ معلش ممكن نستنا مع أروى شويه
شريف٠٠ ايه جوزك نساكى
شهد٠٠ ايه يا شريف الطريقه إللى بتكلمها بيها دى
أروى٠٠ لأ عادى يا شهد
شريف٠٠ يلا هوصلك جوزك شكله مش جى
أروى ٠٠( بضيق) قولتلك لأ..
(هنا ظهر عمر عندما كان شريف يتحدث الى أروى و قال )

عمر٠٠ هو فى ايه
أروى٠٠ عمر اتأخرت ليه
عمر٠٠ مين ده
شريف٠٠ يعنى ايه مين ده اتكلم بأسلوب كويس
عمر٠٠ نعم ٠٠ انت بتكلمنى انا..هو مين ده
شهد٠٠ ده شريف اخويا
أروى٠٠ يلا يا عمر
( كان شريف ينظر إلى عمر بنظره كلها حقد و كره)
عمر٠٠ استنى هو يبص ليا كده ليه
شهد٠٠ ابدا انت بس متهيألك
عمر٠٠ يمكن . طيب يلا يا أروى
شريف٠٠ باى يا أروى ابقى خلينى أشوفك
هنا نظرة أروى لعمر بأرتباك بينما قال عمر بغضب
عمر ٠٠ معلش انت قولت ايه
شريف ٠٠ أنا بكلم أروى
عمر ٠٠ أولآ أسمها مدام أروى ثانيآ. انت قولتلها خلينى أشوفك مش كده .
شريف ٠٠( ببرود) ايه ده ..هى الكلمة زعلتك أوى كده
ابتسم عمر و بنفس البرود قال
عمر ٠٠ بصراحه مش هكدب عليك الكلمة زعلتنى. أوى بس حظك انى لما بزعل يبقى زعلى وحش أوى .
هنا تحولت ملامح عمر لغضب هو يلكم شريف بقوة على وجهه و قبل أن يستوعب شريف ما يحدث كان عمر لكمه مره أخرى لذلك سقط شريف أرضآ فاقد الوعى
ثم جذب عمر أروى من يديها و غادر المكان

أروى٠٠ عمر براحه.. عمر استنى
■■■■■■■■■■■■■■■
فى سيارة عمر
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
اروى٠٠ لسه مدايق
عمر٠٠ سبينى دلوقتى بلاش نتكلم
أروى٠٠ اسيبك وتروح فين منى
عمر٠٠ مين ده .. ماتقوليش أخوه شهد
أروى٠٠ فعلا هو أخوها
عمره٠٠ انا لما جيت كان بيقولك ايه
أروى ٠٠كان بيعرض عليا يوصلنى لما انت اتأخرت
عمره٠٠ ايه الثقه إللى كان بيتكلم بيها دى
أورى٠٠ عمر انا اعرف شريف من ايام ما كنت فى اسكندريه كنا جيران هو أخوه شهد عشان كده كان بيتكلم بعشم
عمر٠٠ متاكده انه مافيش حاجه تانى
أروى٠٠حاجة زى ايه
عمر٠٠ قوليلى انتى
أروى٠٠ عمر شريف أخوه شهد وبس
عمر٠٠ عارف بس ده بنسبالك انتى…
كانت أروى تنظر لعمر بأبتسامة لذلك قال عمر
عمر٠٠ بتبصلى كده ليه

أروى ٠٠عمر انت بتغير
عمر٠٠ ايه مش من حقى اغير
أروى٠٠ هههه
عمر٠٠ بتضحكى على ايه
اروى٠٠ انت ايدك طلعت جامده اوى يتخاف منك
عمر٠٠ طيب كويس انك عرفتى
أروى٠٠ تقصد ايه انت ممكن تضربنى
عمر٠٠ ايدى تقطع قبل ما تعملها
أروى٠٠ ( بدلع)بعد الشر عليك ماتقوليش كده تانى و اللهى ازعل منك . وبعدين انا زعلى وحش و ايدى تقيله كمان
■■■■■■■■■■■■■■■■
فى الفيلا
٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
دخل عمر الفيلا وهو يحاوط خصر أروى بحب و صوت ضحكاتهم تملأ الفيلا
لكن كانت المفاجأة العائلة كلها رجعت من السفر الجميع ينظرون إليهم بأستغراب )
عندما رأهم عمر قال
عمر٠٠ حمدالله على السلامه رجعتوا امتى
عزت٠٠ من بعد العصر على طول
ياسمين٠٠ حلو فستانك اوى يا أروى
جيلان٠٠ كفايه
عمر٠٠ فى ايه يا ماما
جيلان٠٠ ممكن اعرف ايه إللى بيحصل هنا
عمر٠٠ ايه ماما ..أروى كانت بتحضر خطوبة صاحبتها النهاردة فيه حاجة دى
جيلان٠٠ و انت بتعمل ايه معاها
عمر٠٠ ماما دى مراتى يعنى عادى لو خرجت معاها
جيلان٠٠ دلوقتى بقيت مراتك. مش دى إللى كنت مش عاوز تتجوزها ..مش دى إللى قولتلى عليها جايه من وراه الجاموسه
عزت٠٠ فى يا جيلان الكلام ده مالهوش لازمة دلوقتى
أروى٠٠ عادى يا عمى خليها تتكلم .. انا عارفه كل إللى حضرتك قولتى عليه
جيلان٠٠ عارفه كمان انك مجرد فتره و هتعدى فى حياة ابنى
عمر٠٠ ماما كفايه بقى.. اتطلعى يا أروى فوق دلوقتي
جيلان٠٠ انت ايه اللى جرالك ياعمر عيلة زى دى قدرت تأثر عليك ازاى .. انت عمر الالفى ابنى
هنا نظر عمر ل أروى قال
عمر٠٠ قولتلك اطلعى يا أروى فوق
ياسمين٠٠يلا يا أروى
(طلعت أروى وياسمين الى الغرفة)
عمر٠٠ فى ايه يا ماما مالك .. انتى تكر.هى انى اكون مبسوط
جيلان٠٠ مش مع دى
عمر٠٠ ليه يا ماما مالها أروى
جيلان٠٠ عشان انا عمرى ما اعتبرتها مرات ابنى
عمر٠٠ بس أروى انسان ممتازه اي حد يشرفوا انه يرتبط بيها
جيلان٠٠ اسمعنى يا عمر ده نهاية الكلام انا اتكلمت مع عمك فاروق و وافق انك تخطب نيفين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زواج اضطراري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *