رواية بسبب نور الفصل التاسع 9 بقلم إيمان محمد
رواية بسبب نور الفصل التاسع 9 بقلم إيمان محمد
رواية بسبب نور البارت التاسع
رواية بسبب نور الجزء التاسع
رواية بسبب نور الحلقة التاسعة
زين : لاء لازم اروح وأشوف نور
الشخص :أنا قولت لاء يعني لاء
زين :طب اروح عيد الميلاد من بعيد لبعيد
الشخص : لاء يا زين لاء عيش حياتك انسها يا زين انسي بقا يا اخي
زين :حاضر بس هشوفها من بعيد لبعيد
…………………………………………………………………………..
مامي مامي اصحي يالا يا مامي
يلين :حاضر حاضر صحيت اهو في ايه
نور :ايوه يالا عشان نجهز حاجات العيد ميلاد
يلين :ههههه حاضر بس من دلوقتي
نور :ايوه ورانا حاجات كتير لسه هنروح الكوافير و نجيب الاكسسوارات و نجيب الفستان و الشوز
يلين :كل ده مره واحده ليه بحضر عروسه
نور :خلاص ممكن نجيب الفستان والشوز بص
يلين :لاء متزعليش يا قلبي هنعمل كل اللي قولتي عليه
نور :بجد
يلين :و هناكل ايس كريم كمان
نور :هيييييه
يلين :اتفقنا هجهز وانزل نفطر و نمشي
نور :اوكي باي
يلين :راحه فين
نور :لفاروستي
…………………………………………………………………………..
نور بفرحه :هاي ازيك يا فاروستي ازيك يا لولا انتي و عموري
فارس :القمر شكله فرحان النهارده
نور :اوي اوي
ليالي :خير يا اجمل نور
نور :أنا و يوني (دلع مامتها و نفس دلع يزن ليها ) هنخرج النهارده
ليالي :طب هتخدوني معاكم
نور:نو نو نو أنا و يوني بس
عمر : هتعملوا ايه بس يا ست نور
نور :هنجيب فساتين و اكسسوارات و شوز و هنروح الكوافير
ميرنا بضحك :كل ده وانتم هتجيبوا فلوس منين اكيد هتروحوا سوق الجمعهههههههههههه بموت
نور :لاء يا طنط متخفيش مش هنروح سوق الجمعه اللي انتي جايه منه وفي نفس الوقت بتجيبي منه استايلاتك احنا أضف من كده بكتير
عمر :ياااه علي الكسفه اللي انت فيها يا حاتم
ليالي :تربيتي
فارس بضحك طفله بس عسل
نور:مرسي مرسي
ميرنا :هو في ايه دى طفله مش متربيه علي فكره
علي نزل يلين بقا و هوب هوب
يلين : مش احسن من تربيتك علي الاقل بنتي صريحه مش حربايه و تعبان
بيلدع من تحت لتحت
ميرنا :احترمي نفسك مين دى الحربايه و عديمه التربيه انتي نسيتي اصلك
يلين :عارفه المشكله انك مفكره نفسك بنت ناس اوى بس انتي جزمه ما
تتقلعش من الرجل بس كفايه كده عليكي فالخدم يكرهون دائما أسيادهم
عمر :هوب هوب هوب الله عليك يا معلم ده أنا هاخد عندك درس فنون الرد
ليالي :اختي والله وافتخر
ميرفت : اه افتخرى بتربيه الغوازي
ليالي راحه ترد
يلين :ايه يا ليالي ما أنا لسه قيلالك
يزن بعصبية : لاء أنا سكتلكم كتير اللي متسواش هنا لو جينا نعقلها فاهي
واحده بس وبلاش اقول مين
فارس :لو سمحت يا يزن انتم كلكم ضيوفي و خطيبتك اللي بدأت فلو
سمحت بلاش الاسلوب ده يلين معملتش لحضرتك حاجه لكل شويه تغلط
فيها انت فوق دماغي يا يزن و يلين برضه يلين انسانه محترمه فبلاش غلط
ميرفت في نفسها :محترمه قال ههه
يزن رايح يمشي لقوا ادهم جي
ادهم : ازيك يا يلين عامله ايه وانتي يا نوري
نور :بابي بابي الحمدلله
ادهم :يالا أنا جاهز عشان اوصلكم
نور بطفوله:مامي ممكن تعملي بليز
يلين :بسلام من عيني دي
عمر :يا بنت المحظوظه
نور :خلي مامتك تغنيلك
يلين بضحك :بس حته صغيره بس
نور :ماثي ماثي
يلين :قلبي و مفتاحه دول ملك ايديك و مسا وصباحه بيسالني عليك قلبي بيقوي وانت معايا
…………………………………………………………………………
يزن طبعا كان سامع يلين وافتكر حاجه من الماضي
فلااااش بااااك
يزن : هو أنا مليش حاجه ولا ايه
يلين :في ايه
يزن :يعني الكل بتسليم وبوس واحضان( قصده هنا علي سلام الستات ) وانا مش معبراني ولو بأي حاجه
يلين :ازاي ده انت كل حاجه بالنسبة ليا
يزن : والله شكله كلام و بس
يلين :مستحيل ده أنا بموت فيك
يزن :لا يوجد دليل مجرد كلام و بس
يلين :طب هغنيلك
يزن :طب سمعينا اهو اي حاجه
يلين: قلبي و مفتاحه دول ملك ايديكو
مسا و صباحه بيسالني عليكو
في وجعي وجودك ده دوايا
قلبي بيقوى و انت معايا
ما هو و انت بعيد برضو حبيبي
بتداوي جروحي انت طبيبي
قلبي و مفتاحو و مفتاحو دول ملك ايديك
وحشتو افراحو بيفكر فيك
و مسا و صباحو بيسالني عليك
مع قلبي انا مغلوب على امري
محتاجلك تبقا واقف جنبي
قلبي امر بكدا و مش ذنبي
انا شكلي هحبك طول عمري
قلبي و مفتاحو و مفتاحو دول ملك ايديك
وحشتو افراحو بيفكر فيك
و مسا و صباحو بيسالني عليك
اوعى تبطل حبك ليا
ماهو احلى ما فيك الحنيه
و مسا و صباحو بيسالني عليك
احساس قربك بيدفيني
بيقوي فقلبي و يحينيي
قلبي و مفتاحو دول ملك ايديك
قلبي و مفتاحو و مفتاحو دول ملك ايديك …
يزن : بعشك
يلين :وانا بموت فيك اوعي يا يزن تبعد عني يزن انت كل حياتي انت كل حاجه بالنسبالي انت قلبي و روحي و عقلي أنا من غيرك ولا حاجه اوعي في يوم تنساني
يزن :عمري عمري يا يلين انتي اساسا عمري اوعي في يوم تسبيني اوعي تبعدي عني لو عملتلك حاجه خليكي حبي سامحيني أنا من غيرك اموت مقدرش اعيش من غيرك جسم بلا روح اوعديني انك هتفضلي معايا طول العمر انك تبقي ليا أنا بس
يلين :اولا بعيد الشر عنك واوعدك اوعدك اني هفضل ملكك هفضل ليك انت لوحدك يا يزن اوعدك أن قلبي ومفتاحه هيبقي ليك لوحدك يا يزن
يزن :بعشك
و نرجع
يزن :الظاهر ان قلبك ملك اي حد يا يلين الظاهر انك متعرفيش يعني اي وعد وخلفتي بوعدك متعرفيش يعني ايه حب يا يلين تعرفي بس الخيانة
…………………………………………………………………………
ادهم :يالا بينا
يلين :يالا
نور :هييييه باي يا لولا
ليالي باي ياروحي خلي بالك منهم يا ادهم
ادهم :دول في عيني
فارس :مفيش حاجه ليا طيب
نور :ازاي و جريت عليه بستوا اموووه
يلين :يالا يا نور باي
بعد ماوصلوا تقدر تمشي انت يا ادهم
ادهم :نعم بتكلمني أنا
يلين :لاء خيالك
نور :مش حلوه علي فكرة
ادهم : الله عليك يا جامد يلين أنا هفضل لغايه ما تخلصوا أنا معاكم طول اليوم
يلين : مينفعش يا ادهم هتمل وكمان عشان جني
ادهم :يا ستي ملكيش دعوه و كمان واخد تصريح
يلين : ههههههههههه ماشي يا فندم
نور :انجسي انجسي
يلين :يا ختي علي الجمال حاضر
نور :باي يا بابي
ادهم :باي يا روح وعقل بابي
يلين:باي ههههه
…………………………………………………………………………
ميرنا :شوفتي اللي حصلي يا طنط
ميرفت :يا بنتي متزعليش
ميرنا :أنا حربايه يا طنط حربايه
ميرفت :انقطع لسانها يا بنتي
ميرنا:لاء يا طنط وكمان يزن ولا كانه هنا يا طنط
ميرفت :متظلموهوش ما هو اتكلم يا بنتي
ميرنا :بعد ايه بعد ايه يا طنط
ميرفت :يا بنتي ما هو اتكلم
ميرنا :علشانك هو اتكلم علشانك
ميرفت :خلاص يا بنتي متزعليش
ميرنا :ولا ازعله ما هي مش فارقه
ميرفت :لا طبعا يا بنتي
ميرنا :خلاص يا طنط خلاص
…………………………………………………………………………
احمد :الو يا كبير
يزن :ايه يا زفت
احمد :عندي ليك خبر
يزن :عملت نصيبه ايه تاني الله يخرب بيتك
احمد :معملتش نصايب
يزن :امال انجز مش فايقلك
احمد :هجيب يوم التلات
يزن :ايه يعني ما تولع
احمد :هي بقت كده
يزن :عندك حاجه تانيه
احمد :بقولك ميرنا عامله ايه
يزن :اهي قرفانه في عيشتنا اهي
احمد :يا عم اهدي عليها كده
يزن :وانت مالك يالا ما تولع أنا ناقص قرف مع السلامه
احمد :الله (المكالمه فصلت )يس سلمك
…………………………………………………………………………
ميرفت :يزن يا بني
يزن :نعم يا ماما
ميرفت :والنبي يا بني خد ميرنا خرجنا شويه لو ليا خاطر عندك
يزن :بس
ميرفت :بقولك عشان خاطري أنا
يزن :حاضر بس عشانك انتي وبس يا ماما
ميرنا : يعني وانا لاء
ميرفت :معلش يا بنتي
ميرنا :البس يا يزن
يزن:البسي يا ميرنا
ميرنا :اوكي يا يزونتي
يزن :يزونتي ؟!
…………………………………………………………………………
جني:الو واحشتني
ادهم :وانتي اكتر
جني :بس علي فكره انا زعلانه
ادهم :ليه يا قلب ادهم
جني:مخرجناش من ساعت ما جينا مصر
ادهم :أنا آسف
جني :بس
ادهم :بعد بس عيد ميلاد نور هنخرج ونروح مصر كلها
جني :كلها كلها
ادهم :هههه كلها كلها مش هنصيب فسفوسه واحده بس
جني :حاضر هههه لما نشوف (ابغي أحد يفسحني هيك 🙂💔)
ادهم :بعشك
جني :هما فين دلوقتي
ادهم :هههههه لسه في الكوافير
جني : بيعملوا ايه
ادهم :يلين قالتلي قبل ما تدخل أنهم هيعملوا نفس قصه الشعر يعني الشكل و نفس التسريحه وهيعملوا ضوافرهم معرفش هيعملوا فيها ايه و تنضيف بشره ليلين و حاجات تانيه كده
جني :ابغي اروح معاهم
ادهم :انتي قمر من غير حاجه
جني :طب س سلام ههههه
ادهم :تدوم الضحكه سلام يا قلبي
…………………………………………………………………………..
نور :مامي مامي وشك بقا احمر اوي
يلين : عادي عادي روحي لادهم علي ما اجي
نور :انتي متاكده انك كويسه
يلين :اوي روحي بقا
نور :اوك باي
يلين :باي الحساب كام لو سمحت
الكاشير :****جنيه
يلين :طب تمام
ادهم :اتفضل
يلين :ادهم بتعمل ايه
ادهم :يالا يا يلين عشان نلحق
يلين :حاضر
نور :مامي جت مامي
يلين :عملت كده ليه يا ادهم
ادهم :يلين انتي اختي مش عاوز منكشات في الموضوع ده
يلين :حاضر
…………………………………………………………………………..
بقلم “ايمان محمد”
ليالي :يالا يا فارس هنتاخر
فارس :ما أنا جاهز اهو
ليالي :العربيه يا حبيبي
فارس:ها جاهزه
ليالي :طب يالا
صباح :رايحين فين
فارس :مشوار كده يا ماما
صباح:اه فالحين في الخروجات اه طبعا ما هي الاستاذه متجوزاك عشان كده ام تجبلنا حفيد لاء
ليالي :يا طنط
فارس :شش خلاص يا ماما أن شاء الله كل تأخيره وفيها خير يالا يا حبيبتي
ليالي بعد ما ركبه العربيه :مخلتنيش اقولها ليه يا فارس
فارس :متزعليش يا حبيبتي هتعرف قريب إن شاء الله بس مش دلوقتي يالا بينا بس نطمن على البيبي
ليالي :يالا يا حبيبي
…………………………………………………………………………..
يزن :اقعدي يالا
ميرنا :حاضر
يزن :شوفي عاوزه تأكلي ايه
ميرنا :اللي انت هتأكله أنا هأكله
يزن : يا بني جبلنا كشري مصري
ميرنا :يعععع لاء
يزن : دلوقتي لاء مش قولتي عاوزه اقول زيك
ميرنا :مش كشري مصري
يزن :و ماله بقا
ميرنا :مش بحبه
يزن :انا اخترت اختاري انتي بقا
…………………………………………………………………………..
ادهم :خلاص جبتم كل حاجه
يلين :اه تمام خلاص تعال شيل معايا حطهم في العربيه
نور :جبنا حاجات كتيررره اوي
ادهم : ههههههه حاضر يا ست نور
نور :بابي بابي أنا جعانه اوي
ادهم :عندك حق تعالوا يالا عشان نأكل
يلين :بس يا ادهم
ادهم :مفيش بس أنا جعان و تعبت
يلين : خلاص يالا بينا
نور :هيييييه
…………………………………………………………………………..
ادهم :خلاص وصلنا انزلوا يالا ادخلوا علي ما اركن العربيه
يلين :حاضر
نور دخلت المطعم وهي بتقول هييييه و بعدها يلين
هوبا في وشهم يزن و ميرنا
يزن :
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بسبب نور)