روايات

رواية الاسد الامبراطور الفصل الخامس عشر 15 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية الاسد الامبراطور الفصل الخامس عشر 15 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية الاسد الامبراطور البارت الخامس عشر

رواية الاسد الامبراطور الجزء الخامس عشر

الاسد الامبراطور
الاسد الامبراطور

رواية الاسد الامبراطور الحلقة الخامسة عشر

كان رايح جاي في اوضته
مالك. معقوله مش بتحبني وبتعتبرني زي زين وزيد
انا لازم اخاليها ليا وتكون بتعتي بس اعمل ايه
جاتلو فكره بس هنفزها في عيد ميلادها
وبعدين نام
🌹🌹🌹🌹🌹
عند منة
🌹🌹🌹
هو كان قصده اي انتي اكتر من اختي وان انا اخت لعمر وزين ونور وكريم بس انهم زيهم زي زيد وهو لا
منة بسعاده ونطت من عل السرير. معقوله بيحبني بس لو بيحبني كان جه قالي
عقلها. عاوزه مالك بنفسه يجي ليكي ويعتزر
قلبها. واي يعني هو اكيد بيحبك
عقلها. انت دايما متسرع لي لازم نحسبها صح
قلبها. انا مابحسبش انا بحس وبس
وبعد صراع كبير بين قلبها وعقلها
منة. خلاص انتو الاتنين اسكتو بقا
ونامت
🌹🌹🌹🌹🌹
في الصبح
🌹🌹🌹🌹
كانو كلهم في اوضتت مالك بيخططوا معاد منة
بعد ماتنزو اخدها وطلعو يجيبو حاجات للبيت
مالك. مش لازم تعرف حاجه عن الحفله خليها مفاجاة
كيارا. مش لازم حد يعيدها وخليها تفكر اننا نسينا
ماريا. انا عليا التورته
حور. وانا العصير
زين. وانا الزينه
نور.وعمر ومالك. علينا الهدايه
كريم. كان قاعد بيبتسم بحبث
جو. دخل عليهم وقال
وتنزو اخدها اعتبروها ملهيه انهارده
الكل. اوكي
وبداو يبجهزو للحفله
🌹🌹🌹🌹🌹
خارج الكوكب
🌹🌹🌹
الجسوس. الاميره امريتا خرجت مع تنزو
جان. كدا حلو قوي
تمام جهزولي السفينه هننزل لكوكب الارض
جان. هتكوني ليا اخيرا
🌹🌹🌹🌹🌹
في السوق
🌹🌹🌹🌹
منة كانت مسكه ورقه ال فيها الطالبات
منة. تنزو. معتش حاجة غير السكر انا هروح اجيبه
تنزو. ماشي
منة راحت تجيب السكر كانت جايبه وجايه بس خبطت في شخص
الشحص. انا اسف انتي كويسه
منة. الحمدلله بس السكر وقع كله
الشخص. انا اسمي جان وانتي
منة بستغراب الاسم بس مهتمتش وسابته ومشيت
جان. امريتا انتي الاي وبس
تنزو شاف جان وعرفه
منة. تنزو يلا
تنزو. ماشي ومقلش لمنة عل حاجه. دلوقت هنروح نكمل بقي الطلبات
منة. اوكي
تنزو. وهما مشين سالها. مين الشاب الي كنتي وقفه معه دا
منة. معرفوش دا حتي مشوفتش وشه
تنزو. مقلكيش اسمه اي
منة. باين اسمه جان
تنزو بصدمه من الاسم وان هو جان ال يعرفه
منة بترقعت صوابع. ها روحت فين
تنزو. لا معاكي يلا نكمل
ورحوا يكملوا المشتريات بس تفكير تنزو كلو في جان ووو
🌹🌹🌹🌹
في المقر
🌹🌹🌹🌹
كانو الكل بيجهزوا ويعملوا كل حاجه بسرعه قبل ماتنزو ومنة يجو في المطبخ
كانت ماريا تعمل التورته دخلت عليها كيارا
كيارا. ماري. عاوزه مساعده
ماريا. ياريت ممكن تنخلي الدقيق
كيارا. انخلو ازاي
دخل كريم بيتنخل كدا ومسك الدقيق ورشوه عل وشها
كيارا بغضب. وراحت مسكت بقيت الدقيق وكبتو عليه كلو
وضحكت عليه
كريم كان هيضربها بس سرح في ضحكتها
وبقا بيضحك عليها وكل دا وماريا واقفه بتبص عليهم بخبث
ماريا. شكرا لمساعدتكم اطلعو بره انتو الاتنين
وووو
🌹🌹🌹🌹
عند زين
🌹🌹🌹
كان بينفخ البلالين ونفسو انقطع يعني ندا نور وعمر ينفخو معاه وحور كانت خلاصت العصير وراحت تنفخ معاهم وماريا وكيارا وجو
كانو بيعملوا ويجهزوا سوي لحد ماخلصو كل حاجه ومالك جاب الهدايا وووو
🌹🌹🌹🌹
مالك راح اوضتها وعمل مفاجاة لها
مالك. كل حاجه كدا تمام وابتسم وقفل الباب ومشي
🌹🌹🌹🌹🌹
رجعو منة وتنزو للمقر لقو النور مطفي
منة. لي الكهربا قطعه
تنزو. انا هروح اشوف في اي وهاخد الاكياس معايا
منة. ماشي
وفجا النور قد وطلعو كلهم في وشها وقالها. هابي بيرث داي
وبيزمروا ولبسين حاجات الاعياد الميلاد
منة بفرحه طفله. دا كلو علشاني
مالك ببتسمه. اه وداها هديته واخدها وخلاها تقطع التورته
حور. قبل ماتطفي الشمع اتمني امنيه
منة غمضت عنيها واتمنت امنيه
كيارا بفضول. اتمنيتي اي
منة. وبصت عليه ورجعت بصت تاني ليهم. امنيه خاصه
ماريا. بحبث. خاصه ازاي
نور ضربها عل راسها بخفه. هتكون خاصه ازاي يعني اي الغباء ده
مالك. روحي غيري هدومك
منة. راحت عل اوضتها بس اتفجاءت من شكل الاوضه
الاوضه كانت عباره عن انها متزينه بحروف اسمها وفي شكولاتات كتير جدا مرسومين عل السرير بتاعها وورد محطوط جنبهم متزين بيه السرير ووفستان ومكتوب جوه القلب ال معمول بشكولاته بحبك ❤وكانت في رساله محطوطه في ازازه
منة كانت فرحنا جدا. وراحت اخدت الرساله وقراتها كانت مكتوب فيها.
كل سنه وانتي معايا
كل سنه وانتي منوره حياتي
كل سنه وانتي الحاجه الحلوه اللي في حيااتي
بحبك ❤حب مش عادي
اتمني تكون المفاجأة عجبتك وهكون مبسوط اذا انتي لبستي الفستان دا ونزلتي بيه
امضاء العاشق الولهان
منة مسكت الفستان وقعدت تلف بيه
ولبسته ونزلت اول ماشفها كأن مفيش حد غيرهم في الدنيا كلها بس حس بغيره عليها
وراح مسك اديها واخدها ورقص معاها وقعد يغني لها اغنيه يا اميرتي
وكانوا بيرقصوا ومش حسين بحد معاهم بس فاق من تخيله عل تصفير زين (اسفه اني خرجتكم من الحلم)
زين. اي القمر ده ياقلبي
منة. ميرسي يا زينو
نور بستفزاز. قمر اي ي بني دي ملكه صح يا ماري
ماريا وهيا فهمت قصده. منون طول عمرها حلوه صح يا مالك
مالك. مكنش معاهم خالص كان بيبص عليها بنظرات حب 😍ونظرات غيره من عيون الموجودين بلاخص جو لانو سنعه بيقول لها انه بيحبها
منة. ميرسي ميرسي لذوقكم بجد
وكلهم ادوها هدايهم
عمر غمز لزين
زين مسك المايك. انساتي انساتي سداتي
الحفله لسا مابداتش وبعدين عمر كمل انهارده يوم مش عادي النهارده عيد ميلاد القمر بتاعتنا
وبعدين زين كمل. بقولك انتي صحيح اختي من الرضاعه بس انا بحسك اختي من الدم بحبك ❤يا احلي منون في الدنيا
وبعدين اتكلم كريم
. انا وانتي صحيح مابنطقش بعض بس انتي اختي وبعد ال عملتي فيا بقول كل سنه وانتي طيبه يا ملكت المشاكل
وبعدين نور اتكلم. احلي صحابه احل اخت واحل بنات في الدنيا كلها انا مقدرش اعيش من غيركم بحبكم كلكم ❤
وبعدين ادا المايك لجو.. انا صحيح معرفكيش بس انا الفتره ال كنت فيها تيمور اتعرفت عليكي بجد بقولك بعلو صوتي كل سنه وانتي طيبه
تنزو. كل سنه وانتي طيبه
جه دور البنات
ماريا. انتي احل اخت بجد مش بنت عمتو بس انتي رجعتي لبيتنا الضحكه تاني بخناقك انتي وكريم بجد بحبك ❤وخضنتها
كيارا. صحبي وحبيبي قلبي ال انا والبت دي وشاورت عل حور ال مانقدرش نبعض عنه لحظه واحده وبنعمل المشاكل سوي وعمرنا ماتخنقنا ولا هنتخانق إن شاءلله
حور. صح انا نعمل المصايب مع بعض وابيه يزن يقعد يجري ورانا ويكون عاوز يقتلنا بس في الاخر بنبقي عاملين زي الكتكوت المبلول صح وابيه يقول لنا مش تعملوا تاني واحنا نهز راسنا ونخليه يمشي ونعمل مصايب تاني
وخضتهم كلهم
منة بدموع فرحه. انا بحبكم كلكم وخضنتهم البنات بس
مالك مسك المايك. انا هقولك عل حاجه كانت جويا من زمان بس مكنتش بقربلك عشان كنتي صغيره بس انا مععنتش متحمل منة انا انا بحبك ❤
الكل بصدمه فرح
نور بهمس لماريا. الجبل اتحرك ونطق اخيرا
مالك خد نفس طويل. وبعدين كمل. ومش بس بحبك انا بعشقك بجنون والله وكنت خايف تكسري قلبي ❤وتكوني بتحبي حد تاني
وبعدين ساب المايك ونزل عندها وهيا كانت مدمعه
مالك. منة هو انتي حد في حياتك
منة. كانت بتهز راسها بمعني لا
مالك فرح. بتحبني
منة. حضنته قدام الكل والكل سقف ليهم وهو شالها ولف بيها
وهمس ليها كنت عارف انك بتحبني بحبك
وبعدين وقت نزلها ومنة افتكرت انهم مش لوحدهم واتكسفت
مالك. عامل ليكي مفاجأة
منة. مفاجأة اي تاني
مالك. شغل الشاشه وظهر فيها اهل منة
امها واسمها ملاك. كل سنه وانتي طيبه ياقلبي
منة. ماما وانتي طيبه ياقلبي
زيد. حبيبي كل سنه وانتي طيبه ياروحي
منة. ابيه. وانت طيب وتيا عامله ايه
تيا. منون هابي بيرث داي ي عيوني
منة. قلبي يا تيا والنونو عامل ايه
تيا. الحمدلله
ابوها واسمه. صقر. كل سنه وانتي طيبه يروح بابا وهديتك تذكره لايطاليا عشان تيجي تنزرنا
ودانك هنا
منة بحزن. بابا انا مش عاوزه اسيبهم هنا
صقر. فريد هنا وهو جه خطبك مني وانا وفقت
ها اي رايك
الخبر وقع كاصدمه عليهم كلهم
منة. بس انا مش موفقه
صقر. انا اديتو كلمه وخلاص انتهاء انقاش
وقفل الخط
منة. طلعت تجري عل اوضتها ومالك كانوا اتشل ومش عارف يعمل ايه وووو

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الاسد الامبراطور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *