روايات

رواية هوس سارة 2 الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة 2 الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة 2 البارت الثالث والعشرون

رواية هوس سارة 2 الجزء الثالث والعشرون

هوس سارة 2
هوس سارة 2

رواية هوس سارة 2 الحلقة الثالثة والعشرون

بعد يومين من طالق مازن وشهد
شهد حالتها النفسية تدهورات واغلب وقتها قاعده لوحدها ف اوضتها
اما مازن ف طول الوقت مخنوق ومش طايق كلام من حد………..
هيام: مالك ياحبيبي فيك ايه
مازن وهو بيغير قميصو مالي انا كويس اهو في ايه
هيام: اممم اه بس متغير حبتين مش اخد بالك يعني
مازن: بزهق عايزه ايه ياشهد
هيام بغيظ مسكت ايد مازن وقربت منو بس انا مش شهد
مازن: اممم معلش اتلغبطت
هيام: بغضب لا ومهو مش هينفع انت مالك في ايه المفروض خلاص انا بقيت مراتك شهد طليقتك متفكرش فيها لكن حضرتك بتناديني باسمها انا زهقت يامازن انا بحاول اغير من نفسي عشانك عشان اعجبك عشان تفضل معايا بس اللي ملاحظاه انك معايا جسد وبس لكن قلبك وروحك مع شهد
مازن واقف قدام المرايا بيسرح بقولك ايه بطلعي هبل انت عارفه اني بحبك انتي وسبتها عشانك بس دلوقتي هيا حامل ف ابني
ف عشان كدة بالي مشغول يعني طلقتها وطلعت حامل خايف اكون اخدت قرار غلط
هيام بعصبيه شدت مازن من دراعو وبغضب اولا لما اكلمك تبصلي وبعدين انت بتقول ايه خايف تكون اخدت قرار غلط ياحبيبي انت بتعاند فيا مثلاً
مازن:باستغراب اعاند فيكي دا ايه لا طبعاً انا بحاول مخبيش عليكي حاجه او بفضفض معاكي يمكن محتاجلك تفهميني مش عارف في صوتين جوايا عكس بعض
هيام: بصوت عالي اه وحبه حبه تقولي بصراحه انا بحب شهد وندمان اني طلقتها
مازن بغضب باصص لهيام عارفه انا غلطان اني بكلمك اصلا لا انا غلطان ف كل حاجه شهد كانت بتسمعني كانت بتحاول تشيل عني حمولي كنت بحساها فاهمني من غير ماتكلم
انت حتي لو شرحتلك قاصدي بتغلطيني انتي عايزني ليكي وخلاص زي ماكون فستان ومش عايز حد يلبسو غيرك
انا زهقت منك
هيام: بدموع زهقت مني يااااا بسرعه دا احنا مبقلناش شهر متجوزين
مازن: مقصدش اللي فهمتيه
هيام بعياط قعدت علي الكرسي
اومال تقصد ايه خلاص وصلنا للوقت اللي هتقارني فيه بالبنت الخادمه
مازن: بعصبيه اخرسي اياكي اسمعك تاني بتقولي عنها خادمه
هيام: بإبتسامة سخريه اومال هيا ايه مراتك مبقتش مراتك شهد ف البيت مجرد خادمه
مازن بصلها بقرف وطلع من الاوضه
ونزل ركب عربيتو ومشاـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ……..
عند سيرين
بجد شهد صعبانه عليا اوي ياسيف انالو مكانها مفضلش ف البيت دا ثانيه كمان
سيف: يعني ايه تمشي وتسيبيني
سيرين: لو هتعاملني بالشكل دا اه واحرمك انك تشوف ابنك كمان
سيف: بزعل لا والله بسهوله دي تتخلي عني
سيرين: ايوا يعني تتجوز عليا وتجبلي واحده تشاركني فيك وتعاملني كاخادمه عندها قدام عينيك وملقيش احترام من اي حد
وجوازي اللي المفروض يكون سندي هو اللي يقلل مني ومن كرامتي لا وفالاخر يطلقني عشانها بالناقص من دي جوازه والله لو هشحت لو اعيش ف الشارع اهون من العيشه دي
سيف: يااااا دا انتي ممكن تبعيني بسهوله علي كده
سيرين: انا بقول لو مكان شهد يعني انت ممكن ييجي يوم وتعمل فيا كده
سيف بضحك ورفع حاجب انا اقدر دا انا كنت همو*ت لما للاحظه فكرت انك ممكن تكوني لغيري
ولو كان حصل دا مكنتش هتجوز برضو
سيرين: بإبتسامة حب ياروحي والله بجد
سيف باصص لسيرين انت متعرفيش انتي ايه بالنسبالي انا بحبك او ياسيرين او يمكن الحب كلمه قليله عليكي عارفه لو في اقوي من العشق كان هيبقي ليكي……….
تــــــــــحت
هاجر: خدي بسرعه العقد اهو بس خبيه خلي بالك مش عايزه اي حد يعرف حاجه عن الموضوع دا خلصي شغلك ورجعيلي الورق
هاله بتوتر اخدت العقد من هاجر اممم حاضر
عند مازن
نزل من عربيتو ف نص الطريق وواقف مسنود عليها وبيفكر ف اللي حصل بينو وبين هيام
يااااا انا مجنون انا ليه عملت كدا مش دي نفسها البنت اللي سبت الكل عشانها دي نفسها البنت اللي بحبها ليه بقي بفكر ف غيرها وهيا معايا
انا عايزها وبحبها
هيا جميله اوي، لابسها كله علي الموضه، بتهتم بنفسها وبجسمها ورشاقتها، ودراسه ف جامعه كويسه وبتحبني وانا بحبها …
اممم بس ليه مش قادر ابطل تفكيرف شهد مع انها مفيهاش ربع الصفات الموجودة ف هيام
يعني شهد مش متعلمه، شكلها ومظاهرها مش اهم حاجه مش من اولويتها تقريباًكل اللي تعرف تعملو بأحتراف هو الاكل ..
……
وسكت شويه ولف وشو للجنب التاني
اه بس مش هنكر انها حنينه وجدعه و بتهتم بغيرها مفيش مره احتاجتلها وملقتهاش
وابتسم وضحكتها مفيش اجمل منها ولما بتكون قريبه مني بحس ان قلبي بيدق اوي وبكون مطمن بكون عايز اقولها قربي كمان متبعديش
وفجأه هااا انت بتقول ايه يامازن انت مش بتحب شهد انت بتحب هيام
وحط ايديه علي رأسو اااااه انا تعبت يارب
وهنا افتكر كلام سارة لما قالتلو شوف انت محتاج ايه مش عايز ايه
مازن فضل يفكر ف الكلام بعمق وبعد عن العربيه ومشا خطوطين لقدام
محتاج ايه ايوا انا محتاج ايه فعلاً انا عملت اللي انا كنت عايز اعملو بس مش مبسوط برضو انا اتجوزت هيام البنت اللي كنت بحلم انها تكون مراتي البنت اللي الكل كانو عايزين يوصلولها
بس بس انا برضو ناقصني حاجه مقدرش اعيش من غير شهد لازم تكون موجوده ف حياتي اتأكدت من دا لما حسيت انها ممكن تبعد عني وهتكون مع غيري بضايق لما مصطفي يقرب منها
بحسها حاجه ملكي انا مينفعش حد يشاركني فيها
وهنا ركب عربيتو ورجع البيت ~~~~~~
بعد ساعه ف الفيله
ساره قاعده جمب شهد علي الكنبه انتي كويسه ياحبيبتي
شهد: بإبتسامة اه بقيت كويسه
الحمدلله
مصطفى: ايوا انا عايزك تبقي كويسه عشان نتجوز بقا
امنيه: مينفعش شهد تتجوز غير بعد تلات شهور
ساره: علي فكره مازن راما يمين الطلاق مره واحده يعني ينفع يردها
شهد: بغيظ وانا مستحيل ارجع للشخص دا
هيام نازله علي السلم
انت مش ناويه تمشي بقا يعني قاعده مع طليقك ف نفس البيت
ساره: ملكيش علاقه بالموضوع دا بيتي وانا اللي اقرر مين يفضل ومين يمشي فاهمه
وهنا مازن ييجي ويقرب من شهد ممكن تيجي معايا عايز اتكلم معاكي شويه
مصطفى: بغيظ تيجي فين انت مجنون انت طلقتها مبقتش جوزها ابعد عنها
مازن باصص لشهد هاا هتيجي
مصطفى: علي فكره انا بكلمك
مازن باصص لمصطفي وانا كلامي موجه لشهد
شهد: عايز تقول ايه اتكلم سامعاك
مازن: لا مش هينفع هنا تعالي نتكلم ف الجنينه
مصطفى: بغضب شهد مش هتمشي من هنا عايز تقول حاجه قولها قدامنا كلنا
مازن باصص لشهد وعينيه مليانه دموع
مش انتي قولتيلي ان حتي لو اطلقنا هنفضل صحاب
انا محتاجلك دلوقتي هتسمعيني ولا تختاري انك تتخلي عني
شهد: بدموع انت اللي اتخليت عني يامازن
مازن باصص للارض
شهد مشت قدام مازن وبصت وراها تعالي
مصطفى: انتي بتعملي ايه ياشهد انتي نسيتي هو عمل فيكي ايه
شهد: اه بس انا وعدتو ومشت
ف الجنينه
شهد: هااا اتكلم
مازن بدموع باصص لشهد قوليلي اعمل ايه مش انتي كنتي لما اكون محتار تقوليلي ايه الصح والمفروض اعمل ايه
شهد: تعمل ايه ف ايه
مازن: بدموع انا
كنت تايه عارفه كنت حاسس اني مش فاهم حاجه ومش عارف انا عايز ايه بس كنت متأكد اني هلاقي اللي انا محتاجلو عندك يعني انت هتساعديني اعرف انا عايز اوصل فين
بس ف نفس الوقت فضلت واقف مكاني عشان انت نفسها البنت اللي غلطت ف حقها نفسها اللي كنت بهرب منها مازن بصراحه مش عارف اشرحلك انا اصلامش فاهمني
شهد: بدموع يعني عايز تشتكيلي فيا عايزني الاقيلك حل ف موضوع انا طرف فيه ولا عايزني اقولك انك محتاجلي متسبنيش ودا المفروض اللي كنت تعملو
مازن هنا انهار وعيط زي طفل صغير اه ياشهد ايوا انت فاهمني انت فهمتي اللي انا مفهمتوش او مكنتش عايز افهمو انا فعلاً محتاجلك كنت دايما محتاجلك بس انا غبي مكنتش بفهم وفهمت انا محتاج لايه متأخر اوي حتي ماما ساره حولت تشرحلي وتفهمني اني محتاج لوجودك بس انا مفهمتش
انا فهمت ان الاحتياج اهم من العوزا
اه انا كنت عايز اوصل لهيام عشان هيا بنت الكل بيحلم بيها بس انا محتاجلك انتي وانتي بقا مينفعش حد يحلم بيكي غيري مينفعش تكوني لغيري
شهد: بعياط بس انا مبقتش ليك
مازن: لا انت كنتي ليا قبل كده وهتفضلي ليا
شهد: بص يامازن انا واقفه قدامك دلوقتي كاصديقه ليك عشان وعدتك اننا نفضل صحاب لكن انا فعلاً مبقتش مراتك وانا مليش زنب ف دا آسفه يامازن بس المردي انا مش هقدر اساعدك طلبك مش عندي
متنساش اني اتحملت كتير يامازن واكتر من طاقتي انا برضو بشر حقك عليا متزعلش
مازن: بس احنا هيبقي عندنا طفل بعد كام شهر لو ينفع يكون في بينا فرصه لو مش عشاني عشان ابننا
شهد: بإبتسامة مع دموع وهيام مراتك
ايه ظروفها
مازن باصص لشهد انت عايزني اطلقها
شهد: لا ميرضنيش انا ست زيها ومش عايزه اي ست تحس اللي انا حسيتو خصوصاً انها بتحبك وانت كمان بتحبها لكن انا كنت مجرد واحده بتعطف عليها ودا مش غلطك بالعكس انت حولت تساعدني لكن دا نصيبي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس سارة 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *