Uncategorized
رواية توأمي 2 الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح
رواية توأمي 2 الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح
![]() |
رواية توأمي 2 الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح |
رواية توأمي 2 الفصل التاسع 9 بقلم منة سامح
مازن بحزن وهو بيقرب علي نورين :وحشتيني اوي ولسة هيحضنها
نورين قاطعته بجمود:مازن طلقني
مازن بصدمة :ب بتقولي اي
نورين :طلقني
مازن بصلها بغضب بس اتكلم بهدوء :تمام يانورين …ا انتي طالق …….وأكمل بجمود:خدي اسمعي التسجيل ده ..وشكرا يا.نورين هانم وخرج
نورين كانت علي صدمتها مكنتش متخيلة أنه هيسمع كلامها …نورين بدموع وعدم تصديق: ده طلقني د ده بجد…وبصت علي التسجيل الي معاها وفتحته واتصدمت لما سمعت اعتراف سيرا
نورين رمت التسجيل قعدت تعيط بانهيار وخدت وضع الجنين
__________
يزن بحزن:مش عارف لي كل الي بحبهم يبقوا بين الحياة والموت دائما ..مرة مليكة ونورين وكمان ماما ب بس ماما سبتني …ميار اوعي انتي كمان تسبيني ا انا هموت من غيرك ا انا بحبك والله بحبك ومسامحك والله فوق يلا علشان نجوز بسرعة
____________________________________________
بعد شهر
نورين :مليكة راحة فين
مليكة بهدوء:هخرج شوية اتمشي …متقلقيش انا كويسة
نورين :طب استني اجي معاكي
مليكة وهي ماشية :لا لا انا عايزة ابقي لوحدي لما اياد يجي عرفيه
نورين بقلق:طب خلي بالك من نفسك ……يزن استني
يزن وقف :نعم
نورين بحزن:يزن ا انا مسافرة لندن
يزن :لي
نورين بحزن :عايزة ابعد شوية وكانت في مسابقة رسم ممكن اشترك فيها .
يزن بصلها بحزن واتكلم بهدوء:تمام يانورين
نورين ابتسمت بحزن:تمام هروح احضر حاجتي .ومشيت
ويزن بص لاثرها بحزن ومشي
_________
اياد :كنت عارف انك عمرك ماهتتغيري ابدا
شهد بصدمة وخوف وهي بتبص وراها:ا اياد ا انت فاهم غ……
اياد بمقاطعة:حضرت الظابط شوف شغلك
_هاتوها
شهد بغضب:مش هرحمك يااياد مش هرحمكككككك
اياد بصلها بقرف و قعد كمل شغله
__________
مليكة راحت لمكانها المفضل والهادي
مليكة بحزن ودموع:ل لي لي كل ده يحصل معايا لي ابويا يموت علي ايدي ط طب لي امي تعامليني وحش وتموت طب ليه اتخطف ووووووو …حاجات كتير حصلت يااااارب اناااا تعبت ليي ابني يااارب لييييي اااااااه انا تعبانة تعبانة اوي يااارب
_مفيش حاجة اسمها لي كل حاجة حصلت ده قدر ومكتوب واكيد ربنا هيعوضك خير بس الصبر
مليكة بحزن: بس …
_لازم تعرفي أن ربنا يعوضك خير وأنه عمره مااختار حاجة وحشة لحد بس اصبري اصبري يامليكة
مليكة بصت للسما
مليكة بابتسامة امل:اكيد ربنا يعوضك خير يامليكة اكيد
___________
يزن :نورين هتسافر
مازن اتصدم بس مثل البرود؛والمطلوب
يزن بعصبية:هو انت لي بتعاند يامازن هي جت واعتذرت انت مش عايز تسامح لي ها
مازن بعصبية اكتر وحزن:عاااارف لي علشان هي موثقتش فيا والالعن أنها قدرت تقول بكل بساطة طلقني عااارف انا كنت لسة هسمعها التسجيل ب بس هي ……متفتكرش أنه كان ساهل عليا اني اقول الكلمة ده عادي كدة ا انا كنت بتقطع من جوايا ياايزن ب بس هي الي اختارت
يزن بصلوا بحزن وقلة حيلة وسكت
______________________________________________
تاني يوم في المطار
مليكة بدموع :هتوحشيني اوي ياحبيبتي
نورين بحزن:وانتي اكتر كلكم هتوحشوني ..ا انا اسفة وحضنتها وقعدت تعيط ويزن جه عليهم حضنهم ….تحت عيون مازن بتراقبهم من بعيد بحزن
نورين بحزن وهي ماشية :س سلام …لكن فجاءة أغمي عليها
يزن ومليكة جريوا عليها بخضة ..ومازن مقدرش وراح وشالها وودوها المستشفي
_____
_مبروك المدام حامل بقالها شهر ونص
كلهم بفرحة :د ده بجد الف مبروووك
نورين فرحت جدا :د ده بجد يادكتورة ا انا مبسوطة اوي …بس اتغيرت ملامحها لما افتكرت أن هي ومازن مطلقين
مليكة بحب:مبروك ياحبيبتي
نورين بهدوء :الله يبارك فيكي
مليكة :مالك ياحبيبتي انتي مش مبسوطة ولا اي
نورين بابتسامة:لا مبسوطة مبسوطة اوي وحطت ايديها علي بطنها بحب وفرحة ….كان نفسي ابوك يبقي معايا .ب بس نم متخفش ا انا هعوضك ياحبيبي
_تعوضيه لي أبوه مات
نورين ويزن ومليكة بصوا ناحية الصوت وانصدموا