روايات

رواية عشق بلا حدود الفصل السابع عشر 17 بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق بلا حدود الفصل السابع عشر 17 بقلم عائشة الكيلاني

رواية عشق بلا حدود البارت السابع عشر

رواية عشق بلا حدود الجزء السابع عشر

عشق بلا حدود
عشق بلا حدود

رواية عشق بلا حدود الحلقة السابعة عشر

ادهم رجع شعرها لوراء و قال بندم:ـ انا اسف يا حبيبي
عائشة مش مركزة:ـ اسف على اي
ادهم :ـ لازم تعرفي اني بحبك اوى
ادهم بعدها عنه و حاوط خصرها و قبلها بشوق و حب عائشة بعدته عنها ( عائشة كانت لابسة جلابية قصيرة ضياقة جدا و كتفها ظاهر كان لونها اسود و سايبة شعرها)
عائشة:ـ هو انت الزاي مش فاكر حاجة و عملت الى عملتو دا معقول بتستهل اصلا مستحيل واحد يخد رصاص..ة جانب قلبه و يفقد الذاكرة شالت الكڤيرتة من عليها بجنون و وقفت على السرير بغضب:ـ انت بتستغفلني يا ادهم هااا فاكرني مش هعرف انت كداب و انا مستحيل اكمل مع كداب زيك خاي.ن و كداب
لفت يمين ويسار مسكت كاس الماية حدفتها بغضب بس مجتش فيه ميلت و مسكت المخدة حدفتها عليه بكل غضب على اد ما هى متعصبة و جن جنونها الا من جوها فرحانة انه مش نسيها قعدت تكسر في الحاجات و تحدف المخدات عليه
عائشة بغضب:ـ حق.يرر انت واحد ح.قير و انا مش هسكوت على الى حصل
اتجهت لغرفة الملابس و قعدت تكسر و ترمي في هدومو بتستغل حبي ليك و تضحك عليا هاا و انا الهبلة الى في الحكاية يلعن الحب الى مخليني احب حيوان زيك اناني
ادهم ساكت بيسمع بهدوء مستني يشوف اخرتها اي لفت له بغضب و ضربته في ص..دره بغضب ادهم شدها و حاصر خصرها بايديه و هو بيبص لوجهها و عيونها
ادهم بتوهان:ـ انتي الزاي كدا الزاي من رغم الى انتي فيه و الى حصلك و انتي لسه زى القمر و احلي الزاي من رغم لسانك و جنونك بتعرفي تشدني والله العظيم بحبك اوى يا عائشة بحبك انا بقيت مجنون بيك ( رجع شعرها لوراء) ازعلي اغضبي كسري اسرخي بس ارجوكي بلاش تسبيني انا مقدرش من غيرك بحبك بحبك اوى
ادهم حضنها و قبل كت..فها عائشة ضربي..ته برجليها في ركبته
ادهم:ـ يا بنت المجنونة
عائشة بعفوية:ـ متخلنيش اقولك المجنونة دى تبقا مين انت كدبت و انا ردتلك كدبك دا كدا خلصين تمام و دلوقتي اطلع برا يا ادهم ياما اصوت و الم ناس عليك و اقول انك بتته..جم عليا
ادهم ابتسم غصب عنه و قبل خدها:ـ تصبحي على خير
خرج من الغرفة و اتجه لكرسي و قعدا عائشة خرجت بغضب و حطت ايديها في خصرها
عائشة:ـ و دا اي دا ان شاء الله قوم نام في مكان تاني مش في اوضي
ادهم:ـ و لو قولت لا
عائشة:ـ هخلعك
ادهم قام بص ليها شالها ضمها له اوى قعد على الكرسي
عائشة بغضب:ـ سبني يا حيوان
ادهم:ـ لسانك هاا مش عايز ازعل منك
عائشة بصت له بعتاب و وجع قالت و هي بتبص في عيونه:ـ هتعمل اي هتضربني زى معملت ولا هتتجوز عليا تانى مانا الحيطة الميلة بتاعتك مش كدا
ادهم قب.ل كف ايديها بحب:ـ حقك علي قلبي يا قلبي انا ظلمتك و جيت عليكى منكرش بس انا ندمت والله العظيم ندمت و عرفت غلطي انا ضحية نفسي بس انا عايز اصلح كل دا ( حضن ايديها بايده) عائشة انا مش عايز ابني يشوف الى انا و اخواتي شوفنا و مرينا بيه
عائشة:ـ سمعك انا مستعدة اسمعك لو فعلا ندمان يبقا تحكي كدبت عليا و على الكل و قولت انك فاقد الذاكرة ليه
ادهم:ـ حاضر يستي
ادهم حك كل حاجة لعائشة كل حاجة من اول خيانة ابوه لمامته لحد اختهم الى من ابوهم
ادهم:ـ بس يا ستي هو دا الى حصل عرفت برضو تانى يوم الى عرفت فيه حقيقة ميس و عمر البت جت و قالت انها اختي و معاها شهادة ميلادها و كل حاجة تثبت انها بنته الى في السر مخبيها طول السنين دى علشان شغلو و سمعته أما امى بقا ف دا جزء من الى حصل لكل واحد فينا بسببها و ادني اهو كنت هخسرك بسببها انا اسف
عائشة حطت راسها على كتفه و اكنها بتستخبة فيه:ـ برضو مش مبرر انك تكدب عليا
ادهم بص ليها بذهول:ـ و بالنسبة لي دا اي علشان اكون فاهم
عائشة بنعس:ـ بالنسبة لي اي اه بالنسبة انى مش فايقة ليك لم نفسك و خلي يومك يعدي على خير و سبني انام ( كملت بأمر) خليك مكانك متتحركش ولا تتنقل هنام هنا اتخمد و سبني انام
عائشة قالت كلامها و نامت و هي مش خايفة اول مرة تنام مطمنة من ساعة الى حصل ادهم ابتسم غصب عنه على لسانها و تصرفاتها حضنها اوى و نام هو كمان نام و هو بيتمني ان حبيبته ترجعله من تاني
” تانى يوم ”
عائشة صحيت قبله حركت ايديها على وشه بابتسامة قبلت خده بحب و قامت راحت التواليت خدت شور و جهزت نفسها و نزلت راحت شغلها
بعد شوية ادهم صحي
ادهم:ـ عائشة عائشة
اتجه لتسريحة قرا الكلام الى مكتوبه على المرايا:ـ مدورش عليا لاني مش صغيرة انا فى شغلي الى مش هتنزل عنه علشانك تنزلت كتير لكن لحد تقيد حريتي استوب يا فاقد الذاكرة.. والله العظيم مجنونة ماشى يا عائشة
“في المصحة”
حياة:ـ ياما ليالي وانت مش معايا انا كنت شايفك معايا ترررر ترر الله الحب حلو اوى يا بنات الحمدلله انى شوفت عمار كنت مغفلة و الا اي عايزة اهرب
ميرنا حطة ايديها على خدها و قعدة بتسمعهم:ـ والله مم
عائشة:ـ كان ضروري تلقينا مهما طولت سنين من قبل الحياة و انا حاسه اني قابلتك زمان بحسسس بأمان حتي وانا تنزل على كفتك دموعي و انت جرحني باوي يا حبيبي بحس بأمان حتي لو بموت بنطق حروف اسمك ترجعلي روحي حبييبييي
ميرنا جن جنونها و ضربت ايديها على المكتب:ـ ما تتلمي يا طنط أنتي و هي و احترمو سنكم دا اي دا واحد لسه منكد عليكى و على اهلك و الا اي ياما ليالي و انتي بقلو فترة منكد على اهلك و عايز ين.تقم منك و الا اي بحس بامان اتنيلو عليكم و على خبيتكم…. متخلونيش اتجنن و اروح احب انا كمان اوعدني يارب ممكن اسال سؤال هو انتي الزاي بتحبي عمار و عيونك بتبقا بتلمع بفرح من رغم ان من شوية كان بيزعق ليكى و مواقف تانية كتير
حياة بابتسامة:ـ عمار مش بس جوزي و ابو ابني عمار دا حب عمري عوض ربنا ليا عن كل حاجة مريت بيها بيزعق بس في نفس الثانية بيطبطب بيتخانق معايا و عصبيته وحشة و في نفس الوقت يصلحني و يهزر بصي هو بنادم مكس بين النكدي و الفرفوش فاهمين حاجه
ميرنا:ـ والله لحد الان بحاول افهمكم مممم و صغيرة على الحب الى رسمت وشها قلب و مطفحني الفراشات اي نظامك علشان متجننش
عائشة بابتسامة:ـ مش مصدقه ان هيبقا عندي طفل من البنادم الى بعشقو
ميرنا بغيظ:ـ ما تلمي نفسك بقا
عائشة:ـ هو انا مصحباه دا جوزي من رغم اننا اتقابلنا في ظروف صعبة بس ادهم الوحيد الى حسيت معاه بأمان بعد بابا و عمر أسوأ حاجة في ادهم اهلو يمكن لو مكنوش موجودين كان زمان حياتنا احلي بجد انا مش عارفه اعمل اي مش عايزة اسيبو لانى بحبو بس كرامتي
ميرنا:ـ طلاقه و اخلص اخل.عيه
حياة:ـ اهدي شوية يا حاجه لان الموضوع الطلاق مش سهل ولا الخ.لع
حياة ضربت على المكتب:ـ هقولك بس اهدي و اسمعي الكلام لاخر
“بليل في بيت اهل ادهم”
عائشة:ـ طلاقني يا ادهم حالا
ادهم :ـ يا حبيبتي بقولك المأذون الله يرحمه
عائشة ربعت ايديها بغيظ:ـ والله ممم طب شوف واحد غيرو
ادهم:ـ متعرفيش اي الى حصل كل المأذين فقدوا الذاكرة متعرفيش اي الحظ دا انا لو عليا نفسي اخلص منك دلوقتي قبل بكرا بس الحظ اعمل اي
عائشة:ـ طب متقولي انتي طالق و طلاقني بالتلاتة احسن و مش لازم مأذون
ادهم:ـ انا اتجوزتك عند مأذون و لم اطلاقك برضو يبقا على ايد مأذون و انزلي عن وداني بقا
ادهم شالها حطها على السرير و غطها:ـ نامي بقا انتي مش بتفصلي ليه نامي يا بنتى ربنا يهديكي
عائشة:ـ حد قالك اني مجنونة ما تشوف كلامك دا اي الارف دا اوف
ادهم بحدة:ـ ناميي يا بت
عائشة لفت وشها الناحية التانية بابتسامة و غمضت عيونها و نامت ادهم بص ليها بغيظ و راح نام على الكرسي
“تانى يوم ”
ادهم صحي ملقش عائشة نزل و هو بيحاول يكلمها فتح الباب
دا بيت ادهم الابياري
ادهم:ـ ايوة هو
حضرتك نادي عليا علشان يمضي على المحضر
ادهم بنفذ صبر مضي:ـ محضر اي دا
حضرتك المدام عائشة الجبالي رفعه عليك قضية خل.ع
ادهم بصدمة و عصبية:ـ هى مفيش غيرها ميرنا زفت هى اكيد لعبت في دماغها هى الى جانت على روحها
طالع اوضة خد المس..دس من غرفة الملابس و نزل و هو بيتوعد لميرنا
يعيني عليكى يا ميرنا يومك مش هيعدي
يا تري ادهم هيعمل أي و عائشة اختفت فين تتوقعو ميرنا ليها ايد في اختفاء عائشة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق بلا حدود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *