روايات

رواية أصدقاء للأبد الفصل العاشر 10 بقلم هنا حسين

رواية أصدقاء للأبد الفصل العاشر 10 بقلم هنا حسين

رواية أصدقاء للأبد البارت العاشر

رواية أصدقاء للأبد الجزء العاشر

أصدقاء للأبد
أصدقاء للأبد

رواية أصدقاء للأبد الحلقة العاشرة

مسك ايده وقال بغضب/غلط لما فكرت تغلط مع حد تبعي
سامي/انت مصدق كلامها دي كدابه
معتز/اهدو يا جماعه كل ده على شان حتت بنت
سامي/ما اكيد مروقه عليه
ماجد اتعصب من كلامه ومسكه ضربه بكل غل وغضب اتلمو عليه الناس وبعدهم عن بعض
ماجد بغضب/مافيش بنا شغل من بعد النهارده
وخد حوريه ومشيو ركبو العربية وحوريه عماله تعيط
ماجد بعصبية/ماتسكتي بقا
حوريه بخنقه/نزلني أنا همشي لوحدي
ماجد سايق ومردش عليها
حوريه بصراخ/بقولك نزلني انت مابتسمعش
وقف ماجد العربيه
وقال بغضب ماجد/صوتك ميعلاش عليا فاهمه بعدين مش همك الصفقه اللي بملايين اللي خسرتها بسببك
حوريه بانفعال/بسببي ولا بسبب الناس الشمال اللي بتشتغل معاهم
ماجد مسك نفسه بالعافيه علي شان ميضربهاش وسكتو اللي من صوت بكاء حوريه بص عليها لقيها بتعيط وحاطه ايدها مكان القرصه صعبت عليه وجاب منديل وقرب من وشها وبدء بمسح دموعها وقال بهدوء
ماجد/اهدي خلاص متعيطيش
حوريه سرحت في عيونه العسلي وهو سرح في عيونها الرمادي قرب من شفايفها وقبلها برقه ورومانسيه هي غمضت عيونها واتجاوبت معاه حست بايده بتنزل علي رجليها فاقت علي نفسها وزقته
حوريه بغضب/انت ليه بتستغل ضعفي
ماجد ببرود/ده بيعجبني
حوريه بانفعال/متعملش معايا كده تاني
ماجد/علي اساس ماكنش عاجبك
حوريه ندمت علي ضعفها له
وقالت بحزن/كنت حافظت عليا
ماجد/لو ماحفظتش عليكي ماكنتش دافعت عنك ولا ايه
حوريه بضيق/روحني عاوزه اروح
ماجد/نتعشي الأول وبعدين اروحك
حوريه/لا شكراً مش عاوزه
ماجد/وانا مش بخيرك
وقام بالعربيه وذهب إلي مطعم
اذكروا الله
**************************************
ملاك بزهق/مش كفايه كده شغل أنا تعبت وعازه اروح
ادم/حاضر اخلص الملف ده ونمشي
ملاك/أوف الشغل متعب اوي انت ماتعبتش
ادم اتنهد/أنا أصلا مش ورايا حاجه غير الشغل واتعوت عليه
ملاك صعب عليها وقالت/هو انت مالكش حد
ادم/لا ماليش غير ماجد وقرايبي من بعيد بس ماحدش يعرفني غير في المصلحه
ملاك/ايه نسيتني أنا مش إحنا صحاب
ادم بضحك/دا شرف ليا ان القمر يبقا صاحبي
ملاك بكسوف/طب مش نمشي
ادم/يلا أنا عازمك علي العشا
ملاك/لا ماينفعش روحني لو سمحت
ادم/ملاك ممكن تفكيها شويه انا مش هعملك حاجه أنت امانه معايا ومش إحنا صحاب يلا بينا بقت
ملاك/خلاص ماشي بس متأخرنيش
جمع ادم اشيائه وركبو العربية وذهبو إللي المطعم
اذكروا الله
******************************
ماجد/ممكن تفردي وشك
حوريه/انت شايفه متني
ماجد/يارب صبرني انت بتقولي شكل للبيع
حوريه/مالكش دعوه بيا مش جبتنا نتعشي أطلب العشا عاوزه اروح
ماجد/انا مش هطلب غير لما تضحكي خلي نفسي تتفتح احسن ما انت مبوزه كده
حوريه/عاوزني اضحك وأنا خسرتك ملايين
ماجد/ فداكي يا ستي ممكن اطلب منك طلب
حوريه/امم يعني مش انت المدير إللي تأمر وكل كلامك أوامر
ماجد بضحك/هههه لا يا ستي أنا برا الشركه مش مديرك
حوريه/ههه طب كويس انك بتعرف تضحك كنت فاكره انك مش زينا
ماجد بابتسامة/بلاش تغيري الموضوع طبعاً بعرف اضحك واعمل كل حاجه ها اطلب
حوريه/اتفضل
ماجد/ايه رايك ندي بعض هدنه يعني نبطل نشاكل بعض
حوريه/أنا ماعنديش مانع وبعدين انا مش بشاكل أنت إللي بتتشاكل
ماجد بصدمه/أنا ولا انت اللي ماحدش بيعرف يتكلم معاكي
حوريه/يسلام انت ملاك نازل من السما ما انت دايما تغلط فيا
ماجد/ما أنت إللي بتعصبيني
حوريه ليه إن شاء الله عملت ايه
ماجد/خلاص بقا احنا لسه بنتكلم في الهدنه
حوريه/خلاص تمام
دخلو ادم وملاك المطعم
ملاك/ادم مش دي حوريه ومستر ماجد
بص ادم ماكن مابتبص وقالها
ادم/ايوه هما
وذهبو نحيتهم
ادم/ايه الصدفه دي
ماجد/انتو هنا بتعملو ايه
ادم/جين نتعشي
ملاك/حور وحشتني اوي
حوريه/هههه ما أنا لسه سيباكي من شويه لحقت اوحشك
ملاك/طبعاً
ماجد/اقعدو خلينا نطلب الاكل
قعدو البنات وهما مبسوطين انهم شافو بعض وبدؤ بالاكل باستمتاع وانبساط بعد العشا أخدو البنات يوصلوهم البيت
نزلو وشكروهم ومشيو
ذهبو لغرفتهم كي ينامو وكل واحده بترسم حلم من خيالها وكذالك الشباب
ادم بيفكر ازاي يفاتح ملاك في موضوع الزواج
ماجد بيفكر في الهدنه وانه غلط فيها ولا لا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أصدقاء للأبد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *