رواية صغيرة النمر الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد
رواية صغيرة النمر الفصل الثامن عشر 18 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد
رواية صغيرة النمر البارت الثامن عشر
رواية صغيرة النمر الجزء الثامن عشر
رواية صغيرة النمر الحلقة الثامنة عشر
و ورد طلعت على اوضتها ودخلت خدت شاور وبعدين قعدت علي السرير وشغلت اغنيه راب لشرين والجوكر وشرين كانت بتقول
انا مش خايفه من حاجه اي بعدك ممكن اخسر اي انا مبكتش محتاجه ادوي جرح دست عليه اذتني كتير ولا اذيتك غلطت ازاي وحبتك ااااااااه
وفضلت تسمع كلمات شرين واكنها ليها هي و ورد قالت بدموع: فعلا غلطت ازاي وحبتك يا نمر مع انك اذتني كتير بس انا اهو رجعت وهبقي قويه وهخد حقي ومش هرجع هدوس علي قلبي
________________________________♡
في صباح اليوم التالي
عند وليد و روميساء
روميساء راحت تصحي تالين وتارا
روميساء بأبتسامه: اصحوا يولاد عشان تروحوا الحضانه
تارا قامت بسرعه وراحت الحمام جر و روميساء ضحكت عليها وقالت: هههههههه ده كلو عشان الرحله يا لأيمه هه اصحي انتي كمان يخم نوم انتي يبت
وتالين صحيت بسرعه وقالت: الساعه كام الساعه يمامي مصحتنيش بسرعه ليه
روميساء بغيظ: الساعه 6يروح مامي والرحله الساعه 7ونص يهانم
تالين بسرعه: يالهوي اخرجي من الحمام يا تارا يلا
تارا وهي بتغسل سنانها: لسه بدري يبومه اسكتي
روميساء ضحكت جامد: والله انتم كوارث هروح اعمل الفطار
__________________________________
عند سيلا وفارس
اه صح سيليا معاهم في نفس الحضانه هي وجنه و ورد وهما رايحين الراحله دي مع بعض
نرجع لروايه سيلا راحت تصحي سيليا
سيلا: اصحي يا سيلو يلا الساعه 7 هتروحي امتي بقا
سيليا صحيت بسرعه وجريت علي الحمام
سيلا بضحك: هههههههه مش يهمك غير الرحله وبس يكلبه البحر
وسيليا خرجت من الحمام وطلعت لبسها من الدولاب
سيلا: اهدي يا سيلو لسه الساعه6
سيليا بصدمه وطريقه طفوليه: حرام عليكي يمامي كده تعملي فيا مقلب
سيلا بضحك: معلش يروح مامي عشان تصحي يلا نروح نصحي فارس
سيليا: ماسي يلا
___________________________________
عند ورد
صحيت من النوم ودخلت خدت شاور وبعدين خرجت لبست تيشيرت اسود وبنطلون اسود وكوتش ابيض وفردت شعرها ولبست نظاره شمس وحطت برفان وخرجت وكانت مزه بصراحه
ورد بأبتسامه: صباح العسل عليك ياحبيبي
فهمي بأبتسامه: صباح الجمال علي احلي بنوته تعالي افطري يلا عندك تدريب مع اسر انهارده
ورد بأبتسامه: اه عندي ربنا يستر بقا
فهمي بخوف: ان شاءلله يحبيبتي المهم خدي بالك من نفسك انا خايف من حازم ليخطفك ولا يعمل حاجه
ورد بأبتسامه: مش هيقدر يعمل حاجه وزي مقولتلك بلاش سيف يعرف
فهمي: ماشي يورد بس لو حصل حاجه لقدر الله هبلغ البوليس وهقول لسيف
ورد بصدمه: لا بوليس اي عشان خاطري بلاش مش عاوزه حد يعرف
فهمي بحزن: يعني اسيبك يبنتي كده
ورد: بس يحبيبي لو حصل حاجه لقدر الله روح انت لحازم بس انا مش عاوزه مخلوق يعرف اي حاجه دلوقتي
فهمي: تمام يورد يلا اقعدي افطري
ورد بحزن: انت زعلت منى
فهمي بأبتسامه: عمري مزعل منك يحبيبتي انتي كل حياتي اصلا بس عايزك تخدي بالك من نفسك
ورد بأبتسامه: حاضر
وقعدوا يفطروا
______________________________♡
عند حازم
صحي من النوم ودخلت الحمام خد شاور وبعدين خرجت لبس بدله حلوه اوي عليه وسرح شعرو وحط برفان وبقا مز يجدعان
احم اومال مش النمر 😉
وبعدين نزل ولقه سها قاعده هي ومروان بيفطروا
حازم بأبتسامه: صباح الخير
سها بأبتسامه: صباح النور يحبيبي
مروان: صباح الورد ينمر متشيك كده ورايح علي فين
حازم بضحك: ههههه رايح الشغل يا لمض هتروح المدرسه انهارده
مروان بحزن: اه يعم عندنا امتحان صغير الميس رشا عمله انهارده يبخت سيليا وجنه و ورد وتالين وتارا رايحين راحله انهارده
حازم بضحك: معلش يعم لو قفلت الامتحان ليك عندي خروجه انهارده
مروان بفرحه: اشطا يكبير هقفلو
سها بأبتسامه:طب مش هتخدوني معاكم
مروان بأبتسامه: انتي بتقولي ايه يتيته جايه طبعا
سها بأبتسامه: حبيبي قلب تيته انت يناس
حازم: طيب عن اذنكم انا رايح الشغل سلام
ومشي
سها بتنهد: يلا يمروان كمل اكلك
مروان بأبتسامه: حاضر يتيته
_________________________________
بعد مرور ساعه والكل وصل شغلو
والاطفال راحوا الحضانه ومروان راح المدرسه
في بص المدرسه
سيليا بمزح: ههه انا فرحانه اوي عشان هنروح الرحله دي مع بعض يولاد
جنه بأبتسامه: وانا كمان برضو
ورد بمزح: وانا بقا زحلانه
تالين وتارا بضحك: ليه
ورد بحمحمه: عشان يزيد ومروان مش موجدين معانا
تارا بمزح: بصي يحاجه مروان في مدرسه ربنا يسهلو بقا
تالين: ويزيد الله يسهلو برضو مش معانا في نفس الحضانه
جنه بغيظ: احسن علشان كل اما يشوفني يقعد يقولي يشبر ونص وهو ظرفه اوي
الكل قعد يضحك علي جنه
ورد بضحك: هههههههه قصدك مروان والله ده عسل
جنه بغيظ: عسل اسود
تالين: طيب بس انا جعانه هاكل السندوتش بتاعي
تارا: وانا كمان
جنه: وانا مش جعانه
سيليا: انا عايزة اشرب عصير
ورد بنعس: وانا هنام وارتاح منكم
وفجأء عربيه وقفت قصاد البص وراجل طلع لابس حاجه علي وشه والعيال كلهم صوتوا
___________________________&
عند حازم
وصل الشركه وطلع المكتب
حازم لسكرتيره: اندهيلي مازن وخلي يدخلي
السكرتيره: حاضر يحازم بيه
وحازم دخل وبعد شويه دخل مازن
مازن: اي يبني كنت عايزني في ايه
حازم: اي اخبار الصفقه بتاعت مارك
مازن: ماشيه وبعدين انت هتسافر الغردقة عشان الصفقه دي
حازم بتنهد: ايوه
مازن بأستغراب: اشمعنا يعني انت مكنتش هتسافر
حازم: عادي في ايه
مازن بمزح: تمام هروح مكتبي انا بقي عشان ورايا شغل سمو عليكو ينمر
ومشي
وحازم ابتسم
________________________♡
عند ورد
وصلت عند اسر وبعدين جه ورها علي طول سيف
سيف بأستغراب: حور مكلمتنيش ليه اجي اخدك انهارده
ورد بتنهد: عادي يسيف
سيف بأستغراب: عادي ازاي يعني منا كل يوم اجي اخدك اوصلك
ورد حاولت متتعصبش وقالت بهدوء: خلاص يسيف هبقي اكلمك بكره
سيف: مالك يحور متغيره انهارده ليه
ورد بزهق: اوفف بقا سيف انت عايز تتخانق وخلاص وانا انا زهقانه انهارده بعد اذنك سيبني دلوقتي
ودخلت عند اسر
وحسام كان واقف قريب منهم وابتسم بخبث وهو اصلا كان عايز يتعرف علي ورد
في مكتب اسر
اسر: ادخل
دخلت ورد وقالت بأبتسامه: السلام عليكم ازي حضرتك يفندم
اسر بأبتسامه: وعليكم السلام الحمدلله يحور اظن انك ادربتي في اولي وتانيه صح دلوقتي هدخلي معايا عمليات انتي والفريق اللي معاكي
ورد: تمام يفندم
وبعدين تلفون اسر رن
: الحقي يا اسر
اسر بأستغراب قام وقف: في ايه يمازن
مازن بخوف: العيال اتخطفت
اسر بصدمه: عيال اي
مازن بعصبيه: بنتي اتخطفت هي و ورد بنت مراد وسيليا وتالين وتارا
اسر بصدمه: ينهار اسود انا جاي حالا
وقفل بسرعه
ورد بأستغراب: في ايه يفندم مين اللي اتخطف
اسر بسرعه: بعدين هقولك يحور وانتي وسيف وحسام لازم تجوا معايا دلوقتي عشان الاطفال اللي اتخطفوا دول دي مهمتكم وانا هبقي معاكم
ورد بخوف: ماشي يفندم يلا بينا
واسر خرج هو و ورد وراح قال لحسام وسيف وجم معاهم
عند الشباب والبنات كانوا موجدين في الحضانه
مراد بعصبيه لمديره: العيال اتخطفوا ازاي
مازن بعصبيه: اقسم بالله لو حصلهم حاجه لهنقفلك الحضانه دي
المديرة بخوف: والله معرف اكيد ناس عايزين فلوس عشان كده خطفوا العيال
فارس بعصبيه: اشمعنا عيالنا احنا بذات يعني
حازم بهدوء: احنا لازم نبلغ البوليس
وليد بعصبيه: والله لو العيال حصلهم حاجه هدخلك السجن
روميساء بعيط: انا عايزة بناتي هتلي بناتي يوليد ونبي
تغريد بدموع: ان شاءلله هيرجعوا يروميساء
سيلا بدموع: انا عايزة بنتي هتولي بنتي
وفي اللحظه دي دخل اسر و ورد وسيف وحسام
ورد اتصدمت لما شافت تغريد بتعيط وكمان لما شافت فارس ومراد
اسر بهدوء: متقلقوش يجماعه الولاد ان شاءلله هيرجعوا
ورن تلفون حازم برقم غريب
حازم: الو
: الو يحازم باشا العيال اللي تخصك معانا عايزين عشره مليون جنيه وخد العيال
حازم بعصبيه: انت مين يا******
: من غير غلط يباشا احنا عايزين نخد الفلوس ونديك العيال ومش عايزين ندخل بينا البوليس عشان العيال متتأذيش تمام سلام
وقفل
ورد بسرعه: مين اللي اتصل
حازم بص لمصدر الصوت لقه ورد واتصدم وحاول ميبينش وقال: رقم واحد من اللي خطف الولاد
ورد بسرعه: طيب مليني الرقم
سيف: حور هتقدر توصل لناس دي عند طريق الرقم
حازم بغيظ: تمام الرقم………..
ورد بجديه: تمام العنوان ظهر علي الذبي اس
اسر: برافو عليكي يحور
ورد: تمام انا وسيف وحضرت الملازم حسام وحازم بيه واسر بيه هنروح احنا اما الباقي مش هينفع عشان هيكون في خطر علي الولاد
فارس باعترد: ازاي يعني
مازن بعند: مينفعش طبعا
حازم بعصبيه: مينفعش تجوا احنا هنروح وهنرجع بل العيال لو جتوا معانا هيبقي في خطر علي الولاد
مراد بخبث: حازم معاه حق
اسر بسرعه: يجماعه لو سمحتوا احنا ظباط وبعدين انا هروح بقوه من الشرطه غير الملازمين اللي معايا
وبعد وقت واقفوا انهم يروحوا
وفعلا راحوا ولقوا المكان هناك مهجور
اسر لسيف وحسام: روحوا انتم من النحيه دي
: تمام يفندم
اسر: وانتي يحور روحي من النحيه دي وخدي بالك
ورد: تمام يفندم
و ورد مشيت براحه لقت العيال مربطين
ورد بعصبيه: اه يولاد الكل*ب ربطين عيال صغيره
ولقت حازم جاي ورها
ورد بخضه: في ايه اي اللي جابك ورايا
حازم بهدوء: عادي يلا نخش عشان نجيب الولاد
ورد ببرود: يسلام هي سهله صح
واشتغل ضرب النار
وحازم فضل يضرب نار هو واسر وحسام وسيف
و ورد دخلت تجيب العيال وكان معاها مسدس
ورد فكت العيال وقالت: اجروا اطلعوا بره من الباب ده بسرعه
والعيال طلعوا يجروا بسرعه و ورد قبل متجري حد حط المسدس علي دماغها
ورد فضلت ثابته مكانها ودخل حازم بسرعه
الراجل ببرود: وقفوا ضرب نار وادونا الفلوس والا الحلوه دي هتم*وت
حازم رمه المسدس بتاعو وقال بخوف علي ورد: خلاص ماشي اللي انت عايزه هيتم بس سبها
ورد ببرود: تمام
ورد لفت وقعت المسدس من ايد الراجل وقعدت تضرب في لحد مقطع النفس
حازم بأبتسامه: الله عليك يباشا
ورد بصتلو ببرود بعدين لقت راجل واقف ورا حازم وكان هيضرب نار علي حازم لكن هي جريت بسرعه عليه وخدت الطلقه مكانو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صغيرة النمر)