رواية تحت سطوة عينيها الفصل الثالث عشر 13 بقلم سولييه نصار
رواية تحت سطوة عينيها الفصل الثالث عشر 13 بقلم سولييه نصار
رواية تحت سطوة عينيها البارت الثالث عشر
رواية تحت سطوة عينيها الجزء الثالث عشر
رواية تحت سطوة عينيها الحلقة الثالثة عشر
الفصل الثالث عشر(فرصة أخيرة )
معقول بعد اللي عرفتيه بتقولي كده ؟!
قالها مصدوما….
-ايوة ما هو ايه الجديد فاللي قولته يا بني ….انت خو*نت دي حقيقة وانا ر**ميتك برا حياتي وعملت موف اون واتجوزت…انصحك تتجوز انت كمان وتشوف حياتك لانك بجد ممل …عن إذنك بقا لاني أنا وجوزي حابين نرتاح …
ثم أستدارت وعادت إلى السيارة ….
-المرة الجاية اللي هتكون فيها قدامي هقـ**تلك !!!وحاجة كمان مفيش داعي تيجي الشركة تاني باقي فلوسك هتوصلك …
قالها راغب بصوت مـ**يت ثم عاد إلى سيارته …..
….
…..
في الغرفة….
كانت تدور حول نفسها وهي تشعر أنها ها**ئجة …هل يعقل هذا ؟!هل وصل براغب لتلك الدرجة كي ينالها كيف يصل لتلك الدرجة ….شعرت أن. قلبها يؤ**لمها …الأمر أنها اخيرا أصبحت ترى راغب بشكل اخر ولكن الآن صورته الجديدة تلك تلو**ثت بعينيها ….كانت تخـ**تنق بالفعل ….رأته يلج للغرفة ويقترب منها ….
-ابعد …ابعد …
قالتها وهي تصر**خ ثم أمسكت مزهرية وهي تهد**ده قائلة :
-والله ار**مي الفازة عليك واشو**هلك وشك الحلو ده !!
ابتسم بخـ**بث وقال:
-كويس انك معترفة اني وشي حلو …
-انا مبهزرش …
-ولا أنا كمان …حاجة مريحة انك شايفاني حلو …يعني بالله متجوزة واحد حلو وغني ودمه خفيف وبيحبك وبيصلي ومبيشربش سجاير ولا بيبص على اي انثى غيرك….صدقيني مش هتلاقي زييي….
-صحيح …مش هلاقي زيك واحد كد*اب ….مخاد**ع ووا**طي كمان ….
-لسانك يا سلسبيل أنا جوزك عـ**يب …
-أنت لسه شوفت حاجة يا بيه ….ده انا دلوقتي هسمعك اسوأ الإها**نات حاجة كده مسمعتهاش من قبل …
كادت بالفعل أن تنفـ**جر فيه إلا أنه اقترب منها وكتم فمها وهو يقول :
-اياكي تغـ**لطي عيب أنا جوزك ولازم تحترميني …اسمعيني بقا عشان مش هكرر كلامي كتير يا سلسبيل …كل اللي قاله ده كد**ب ….أنا مش ز**قيت عليه سهيلة ولا عمري فكرت العب عليه عشان اخدك منه …بالعكس كنت بمو**ت من الذ**نب وانا شايف اني بحب واحدة مش ملكي …واحدة مخطوبة لحد تاني …حاولت انساكي كتير …صحيح حاولت الفت انتباهك ليا لكن انتِ ر**فضتيني وده خلاني اقر**ف من نفسي اكتر ….بس في اليوم اللي اتأكدت أن بينهم حاجة أنا قولتلك علطول ملعبتش ولا لفيت ولا دورت …دي المرة الوحيدة. اللي كنت اناني فيها …كنت حاسس ان دي فرصة ليا عشان تحسي بحبي ليكي ….
سلسبيل أنا مش وحش …أنا غلطت أيوة صحيح …غلطت لما اتجوزتك وحطيتك في الأمر الواقع ….بس ده من يأ**سي ….كنت حاسس ان حبك هيكون نهايتي ….لدرجة كنت احيانا بفتكر اني مش طبيعي ….متسبنيش يا سلسبيل …
ابتعد قليلا وهو يرى بهو**ت وجهها ومد كفه وهو يقول :
-انا قدامك وبطلب منك لآخر مرة فرصة …اي فرصة نكون سوا فيها …وصدقيني أنا مش هحب غيرك ابدا …هتكوني أنتِ بس اللي في قلبي …موافقة !!!
ابتلعت ريقها لكفه الممتد ….للحظات فكرت أن تمسك تلك الكف …أن تستلم لموجة المشاعر التي ها**جمتها بغتة…شعرت أنها ضعـ***يفة جدا تلك اللحظة …بالفعل كادت أن تسـ**تلم ولكنها أفاقت في آخر لحظة وقالت:
-لا …أنا مش عايزاك …عايزة اتطلق!!!
…….
في منزل سهيلة ….
ولج للمنزل وهو يشعر بالضـ**يق…لقد ضا**عت من يديه للأبد ….لم يعد يرى نظرات العشق بعينيها ….لقد شعر أن تلك النظرات أصبحت موجهه لراغب …راغب الذي سر**ق منه كل شئ …كم ود أن يقـ**تله الآن…
-ها عملت ايه؟!
قالتها سهيلة بفضول وهي تأكل حبات العنب وتنظر إليه بتسلية…ثم ضحكت وأكملت :
-فشـ**لت صح …عيب يا بابا …ده راغب البحيري…يعني محدش يقدر عليه بسهولة ….
تنهدت وهي تقول بشرود؛
-ده عايز تخطيط طويل عشان تكـ**سره ….
-انا عايز اكـ**سره يا سهيلة …عايز اكـ**سره زي ما كـ**سرني…
ابتسمت سهيلة وقالت:
-يبقى تحط ايدك في أيدي واحنا ند*مره …
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تحت سطوة عينيها)