رواية نسر القمر الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم آلاء الرحمن
رواية نسر القمر البارت التاسع والثلاثون
رواية نسر القمر الجزء التاسع والثلاثون
رواية نسر القمر الحلقة التاسعة والثلاثون
دخل اوووضة النوووم كاانت ريتا سااايحه على الارررض بدمها
نسر شد على ايده بغضب وعررف انه عمرر بززق عليها وكاااان هيخرررج لكن لقي الشرررطه بوووشه
الشررررطي :امسكوووه
نسر بغضب :يمسكوو مين بالضبط
الشرررطي :ايه انت فااااكر انك هتهرررب من عملتك دي بسهوووله
نسرر بغضب :انت مش عاااارف انت بتكلم مين ما تفوووق كدده
الشررطي بصررامه :مين ما كنت تكوون القااانون يطبق عالجميع احنا جالنا بلاغ بأنه في جرريمة قتل هنا والجاااني لسه ما هربش وكوويس اننا لحقناااك قبل ما تهرررب
نسر بغضب جاااامد :قتل ميييين انا جيت لقيتها كددده انت بتهبب ايه بالضبط
الشرررطي بغضب :خدووووه البوووووكس
العسااااكر مسكوووه جاااامد وهووو بيحاااول يفك منهم باااي طرررريقه واخدووا العيناات والبصمااات الي في البيت وحوولةارريتا المشفى وطلبوا التحقيق الجنائي والطب الشررررعي
……………………
عند قمر
صلت فرررضها وهي بتعيييط لكن في صخررره على قلبها مش عااارفه ليه حاااسه انه في حااااجه هتحصل
ضررربت على لانا
لانا :الووو
قمر بقلق :اطلعيلي يا لانا
مفيش شوووية لانا كااانت عندها :في ايه يا قمر مااالك وشك مخطوووف كدده ليه
قمر حطت ايدها على قلبها :نسر فيه حاااجه يا لانا اضررربي عليه ابووووس ايدك
لانا :ما تضرربيله انتي احسن
قمر بدمووع :ارجوووكي يا لانا ارجوووكي
لانا ضررربت على نسر كتير كان تلفووونه مقفووول
لانا باستغرراب :مقفووول
قمرر بدمووع :يا رب ما يكوون عمل حااااجه هو خرررج من هنا متجنن
لانا :هو حصل ايه
قمر قصت عليها كل حاااجه حصلت
لانا :مش يمكن مضلوووم يا قمر مش يمكن كمين زي ما قااال
قمر بدمووع :مش عاارفه مش عاارفه انا خااايفه عااايززه اطمن عليه
لانا :انا هضررب على عمرر
قمر بصدمه :عمررر هوو عاايش،
لانا رفعت حااجبه :بااين الحمل لحس مخك وفعلا لانا ضررربت على عمرر
عمر ضحك ضحكه مستفززه :الوووو
لانا :ازيييك يا عمر عااامل ايه
قمر قالتلها تحط اسبيكر
عمر :تمااام واحشاااني يا بت
لانا :مش وقته ده بقوولك ايه نسر معاااك
عمر بخبث :نسر لا ليه هو مش في البيت
لانا :لا هوو خررج من هنا متعصب وما نعررفش هوو فين
عمر بنذااله :هوو بعد ما خررج من عند ريتا ندم جددا على الي عمله مع اني ياااما حذررته وقولتله مررراتك جووهره لكن هعمل ايه الي فيه داء ما بيبطلووش النسوووان بتجررري بدمه
قمر كااانت دمووعها بتنززل ومصدوومه من كلامه
لانا بصدمه :هوو فعلا كان عند رييتا
عمر بكذب :ايوووه هوو جه هنا بعد ما تخااانق مع قمر وكااان حااالف ليقتل ريييتا لانها بعتت لقمر الصووور وبخضه مصطنعه اوووعى يكوون المجنووون عمل حااااجه لرييتا
قمر حطت ايدها على قلبها ودموووعها بتنزززل جااامد وبتهز رااايها بلأ
عمرر :لانا انتي معااايا
لانا بقلق على قمر من الي سمعته :ايوووه يا عمر معااك ارجووك شووفه فين وطمني انت الووحيد الي تعررف هوو بيرووح فين
عمر باستفزاز اكبر :هيرووح فين يا لانا يا في البااار يا عند وحدده من الزبااله الي يعررفهم
لانا بغضب :ما خلاص يا عمر وقفلت في وشه الفووون
لانا قرربت عليها :ما تصدقيش الي قاااله صدقيني نسر بيحبك ولازيمكن يبص لحد غيرك يا قمر
قمر :ارجوووكي عااايزه افضل لوووحدي
لانا :قمر انتي
قمرر بصررراخ :سيبيني لوووووووحدي
…………………………
عند بدر
كان قااعد في الجنينه مع ميس ضررب فوونه كاان رقم مجهوول
بدر :_ايوووه
نسر :الووو يا بابا انا نسر
بدر :رقم مين ده يا ابني
نسر :مش وقته اسمعني دلوووقت تجيني على مرركز ………… دلوووقت وتجيييب معاااك اكبر محااامي في البلد
بدر وقف بغضب :ليه في ايه
نسر :لما تووصل هتفهم وجيب معاااك صقرر ضرووري
بدر :طيب سلاااام
ميس بخوووف :في ايه
بدر بغضب :نسر بالقسم وبيقوول عاايز المحاااامي ربنا يستر
ميس :يا حبيبي يا بني في ايه
وفعلا بدر خد المحاااامي وصقر وراحله القسم
صقرر اوول مااا شاافه جررري عليه :في ايه يا نسر حصل ايه
العسكرري :لووو سمحتوا ممنووع تقرربوا منه
نسر بغضب :ما تخرررس انت يله لا اعرررفك مقااام دلوووقت
العسكرري بغضب :ده واااجبي وبقوووم فيه
هنا خررج ملازم :ايه الدوووشه دي
بدر قررب منه باحتررام :بدر السيوووفي مع حضررتك
الملازم بااحتررام اكبر :اهلا يا فنددم اشهر مت الناار عالعلم اتفضل
وفعلا دخلوا
المحااامي :ايه الي حصل
نسر قص عليهم كل حاااجه من اوول دخوووله بيت ريتا على شاان الوورق لشرركتها لحد ما راح لقمر ورجعلها
المحااامي :ده اكيييد بفعل فاااعل ومقصوود كمااان ومراااقبك في كل حرركااتك
صقر بغضب :ومييين ليه مصلحه يأذيك
نسر وهو بيجز على سنااانه :عمر
بدر باستغرراب :عمر صاااحبك مستحيل ايه مصلحته من ده
نسر قص عليهم كل حاااجه من بداية مرراقبته لقمر لاعجاابه فيها للصوور والفيديوهات
صقر بغضب :وفي حد عاااقل يسمح لحد يرراقب مرراته
نسر وهو بيشد على ايده :كاااان وقتها اعز من اخووويا
المحاامي :احنا لازم نستنى تقررير المعمل الطبي والطب الشررعي هيقووله ايه والبصمات كله هيبااان
نسر بغضب :يعني ايه انا هفضل هنا
بدر بغضب :اهدا يا زفت على شااان اعررف افكررر هعمل ايه فاااهم
نسر :انا مش هفضل هنا لحظه
بدر بص للمحقق الي قدااامه :ما ينفعش يخررج بكفااله
المحقق :لازم يفضل تلات ايااام على ذمة التحقيق وبعدين لو هيتكفل لو ما اثبتش اي حاااجه عليه ويررراجع من بيته الجلساات
نسر :مستحيييل
صقر :على ما تبااان الحقيقه لاززم تهدا
نسر بغضب :قمر هترووح مني لوو فضلت هنا
بدر بغضب :ما تتوكس بقى قمر ايه دلوووقت اعرررف خررج حااالك من المصيبه دي
نسر :صقر قمرر مررراتي ما تخرررجش من القصر ابدا ابدا فاااهم انت المسؤول قدااامي ولا تسمح لها ترووح لاي مكااان حتى لو بالغصب
بدر 😏:يالله يا صقر
نسر كااان بيتنفس جااامد بغضب حطووه في اوووضه خااصه لووحده
نسر بغضب داااخلي :وربنا لادفنك بااايدي يا عمر
……………………….
رجع بدر وصقر القصر وقصوا عالمووجودين كل حااااجه قاالها نسر
والكل منتظر رد فعل من قمر
لانا بخووف عليها :قمر مش هتقوولي حااااجه
قمر بست لهم بنظررات خاااويه :انا عاااايززه اطلق
صقرر بغضب :ايه الي بتهببيه ده هوو الي جووزها يتسجن تطلب الطلاق
قمر بقهر :الي جوووزها خاااين تطلب الطلااق اووعوا تصدقوا انه كانمع ريتا وهو مش في وعيييه ده كااان بيخررج زمان وبيقوولي انا راايح اخووونك مش اوول مرره لكن انا كنت عبيطه
ريم :قمر حبيبتي اهدي كدده وفكرري بعيالك نسر مظلووم هو بيحبك جدا وده واضح انه كميييين معمووول ليه
قمر كااانت متلخبطه جددا
ميس بغضب :انتو هتترجووها تفشل انجررري من بيتي فعلا انتي ما تستااهليش واحد زي نسر عاايززه واحد من الزباااله الي عندكم بالحاااره
بدر بغضب:ميس ببببببس
ميس بغضب وصرراخ :لاااا مش بس ومش هسكت خلاص انا من البدااااية مش عااايززاها وعاارف ومتأكد انها مش كفؤ لنسر وانت أصرريت نسر يتجووزها واديها باااول موووقف بتتخلا عنه عديمة الرباااية دي
قمر :مرات عمي انا ما اسمحلكيش تغلطي باااهلي
بدر بغضب :ما بس انتي وهي خلاااااص
ميس بغضب وعيااااط مصطنع :على جثتي تبقى هنا بعد الي حصل
قمر بصتلها بصدمه
صقر :ماااما نسر محرررج عليا قمر تخرررج بررا القصر
بدر بغضب :احنا لازم دلوووقت نلاقي حل لنسر وانت بتفكرووا بروحكووا
قمر طلعت تجرري على اوووضتها وضررربت على والدها وقصت عليه كل حااااجه
بدرران :مستحيييل
قمر :ده الي حصل ياا باابا
ابتساام خدت الفووون :وانتي عااامله ايه بنتي
قمر بدموووع :مقهووره اوووي يااا ماااما ومش عارفه اعمل ايه ولا اتصرررف ازاااي
عدي :نسر بيحبك ما تخسريهووش دي اكيييد لعبه معمووله ضدده
قمر بدمووع :انا شفت كل حاااجه وكااان في وووعيه وكلام صاااحبه بيأكد ده
عدي :صدقيني لوو كان صحبه زي ما بتقوولي عمرره ما كان هيقوول الكلام ده
بدران :احنا هنجيلك بكرره الصبح
قمر مسحت دمووعها :ماشي يا باابا
…………………………..
عند نسر
كان في اووضة السجن وبيدخن بغضب جااااامد جه العسكرري وقااله في ليه زياااره لكن اتصدم من الي دخل كااان عمر
عمر بااستفزاااز غمززه :ازاااي السجن يا صاااحبي
نسر انقض عليه لكن عمر كااان الاسررع بتفاااادي الضرربه
نسر بغضب :انت الي عملت كدده
عمر قعد ببروود وهز راااسه باااه مع ضحكه خفيفه
نسر بغضب :هدفنك يا عمررر هدفنك لوو قرربت منها
عمر بلا مباالاه :اسمعني من غييير كتر كلااام انا الوووحيد الي اقدر اخررجك من المووضووع ده زي ما دخلتك فيه
نسرر بغضب :ليه عملت كددده
عمر :هههههههههههههههههههههههههه وقاااام بغضب مسكه من قميييصه فااااكر اختي الي حبتك ونمت معاااها بكل بروود وناااسي اني صااحبك ولما حملت منك رميتها زي الكلبه فااااكر فاااكر ماتت ازاااي هاااه اهوو بقى انا هخللي مررراتك تمووت بنفس الطريقه الي ماتت فيها وفاء فاااكر ازاااي مااتت ماتت بنزززيف من الحمل الي مرضيتوش كنت بتبص في وشي ازاااي وانت بتنااام مع اختي وبتخووني هاااه
نسر ززقه بغضب :انت فاااهم غلط يا غبي اختك ما كاانتش حااااامل مني ولا انا عمررري قرربتلها هي مجرررد طلبت مساااعدتي وانا قولتلك قبل كدده
عمر بمسخرره :عمووما مش فاارقه دلوووقت احنا دلوووقت فيك اخررجك من هنا لكن بشررررط وقاام بص في عنيييه تطلق قمر وتفهمها فعلا انك خنتها ولا هتمووت هنا في
السجن
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نسر القمر)