روايات

رواية حورية الفهد الفصل الأول 1 بقلم رحمة أحمد عبدالهادي

رواية حورية الفهد الفصل الأول 1 بقلم رحمة أحمد عبدالهادي

رواية حورية الفهد البارت الأول

رواية حورية الفهد الجزء الأول

حورية الفهد
حورية الفهد

رواية حورية الفهد الحلقة الأولى

كانت تجلس بطلتنا في هدوء تام ليقطع هدوها رنت فونها»»
حوريه: الوو
المتصل وكانت صديقتها سما..
سما: ايوه يبنتي فينك أنا مستنياكي تحت أنزلي هنتأخر ع الكلية»»
حوريه: حاضر نازلة اهو واغلقت مع صديقتها؛؛
» نتعرف ب بطلتنا ع السريع كده..
حوريه الهواري والدها وولدتها توفوو في حداث حينما كانت تبلغ 5 أعوام عاشت طفولتها في ملجأ وبعد أن كبرت خرجت وأساسه حيتها بنفسها وتشتغل جرسونه في أحد المطاعم لكي توفر مصاريف كليتها تبلغ من العمر 20عام في كلية الهندسة في أخر سنة
تملك عيون خضراء واسعة ذات رموش كثيفة وجميلة شعرها أصفر يصل الي بعد ظهرها بكثير بشرتها بيضاء وجميلة»»»»»»»»»»»
سما صديقة طفولتها وبير اسرارها لأ تملك أصدقاء غيرها فيها لأ تحب الأحتكاك ب الناس كثيرًا…
حوريه: أيي ي سما أحنا سكنين في نفس الشقه يبنتي بتتصلي عليا لي كونتي طلعتي فوق؟!
سما: حوريتي أنتي عرفاني بكسل أقوم أشرب عوزاني اطلع الدور التالت…
نتعرف ب سما ع السريع
صديقه حوريه يعيشون في نفس الشقه مع بعضهم كانو يعيشون مع بعضهما في الملجأ من نفس سن حوريه في نفس الكليه ونفس الفصل لديها عيون عسليه واسعه تمتلك شعر اسود يصل لكتفها قصير قليلا تمتلك بشرة قمحاوية وجميله وتحب حوريه لدرجه الجنون وحوريه كذالك..
_____________________
حوريه: أنتي هتقولي منا عرفاكي يلا بينا ع الكلية يبت
سما: يلا يختي م هو نهارده علينا المهندس احمد بقا
حوريه: يادي المصيبه الطين كونتي فكرتيني يبنتي مكنتش جيت اصلا
سما: سبحان الله كده مش عارفه لي لأ يطاق كده
حوريه: خفي تريقه ع الناس أعوذ بالله مننا
_____________________
وصلو الفتيات إلي الكلية
وكانو لا يطقون البشمهندس احمد لنهم يعلمون نظراته تجاة حوريه وانه معجب بها كثيراً _______________
أنتهياء الفتيات من الكلية وتوجهو إلى المطعم للعمل فهم يعملون لكي يعيشون ويسددون أقصاط الكليه وأيجار الشقه __________
في يوم وتحديدا سوف يتغير مصير حوريه تماما بعد هذا اليوم……..
حوريه بتعب: سما انا هروح البيت قبلك لنو تعبانه وعاوزه أنام معليش
سما: مالك يحبيبتي أنتي كويسه
حوريه: كويسه يروحي بس هروح أرتاح وهبقا فل متقلقيش هستاذن من المدير وهمشي
سما: ماشي يحبيبتي أبقي طمنيني عليكي
حوريه: أستاءن من المدير وسمح لها بذهاب
حوريه: يادي النيلة مفيش تكسي ع وشي الفقر ده
كانت تمشي ودوران راسها يزيد وفجاه كانت سياره مسرعه وكانت هتخبط بيها
حوريه: اعععععععععععععععععععع
وقفت السياره ونزل منها شخص مجهول هنتعرف عليه دلوقتي
الشخص: أنتي كويسه يا أنسه؟!
حوريه وهيا لسه مغمضه عيونها أنا لسه عايشه؟!
الشخص: ايوه متقلقيش ممكن تفتحي وتتأكدي نتي بخير
حوريه: فتحت عيونها ببطء ونظرت اليه
سرح ذالك الشخص في عيونها التي تشبه السماء ونظر اليها بتواهن واضح
حوريه: احم شكرا
الشخص: انا اسف تسمحي اوصلك ل ايي مكان الوقت اتأخر ومفيش تاكسي دلوقتي
حوريه: لا شكرا
نتعرف ب الشخص كفيا بق تشويق
فهد المنشاوي صاحب اكبر شركات المنشاوي
طويل ويتملك شعر ناعم وجميل يتملك عيون رماديه جميله وبشره قمحاويه
معروف ب العصبيه الشديده
وجبروت وجنتل مان في نفسه كده….
بس مش عارفه بقي رقيق لي مع العيون الخضره دي نرجع لقصتنا_________
فهد: يلا بق اركبي باين عليكي تعبانه
حوريه: ماشي
بعد وقت من نظرات فهد لحوريه وخجل حوريه من نظرته لها
حوريه: بس هنا شكرا ليك اووي
فهد: العفو يقمر
حوريه: سلام نزلت واوقفها صوت فهد
فهد: استني بس
حوريه: أفندم
فهد: وصتلك ومعرفتش اسمك معقوله
حوريه: أسمي حوريه
فهد: حوريه ونتي حوريه بجد
حوريه: انكسفت جدا
فهد: انا فهد ود الكرت بتاعي ف ايي وقت لو احتجتي حاجه كلميني
حوريه: شكرا واخدت الكرت
فهد: لحظه ي حوريه
حوريه: نعم
فهد: خلي بالك من نفسك
حوريه: ماشي باي ______________
فهد: ياتره هتعملي فيا ايي تاني يحوريتي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حورية الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *