روايات

رواية هوس سارة 2 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة 2 الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة 2 البارت التاسع والعشرون

رواية هوس سارة 2 الجزء التاسع والعشرون

هوس سارة 2
هوس سارة 2

رواية هوس سارة 2 الحلقة التاسعة والعشرون

علي السفره الكل قاعدين بيفطرو
مازن منزلش عينيه من علي شهد
وهنا هيام اخدت بالها حبيبي معلش خد فارس عبال ماجيب مايه من المطبخ
شهد بحزن بصت لفارس كان زمان ابني عايش معايا دلوقتي بس حرامتيني منو واديكي عايشه عادي ومفيش اي حاجه مضيقكي وعينيها دمعت
سليم: حبيبتي انت كويسه في ايه
شهد مسحت دموعها لامفيش ياروحي انا شبعت عن اذنكم
وقامت
طلعت الجنينه
سيرين بصتلها بحزن وفنفسها قالت انا فاهمكي ياشهد اكيد مفتقده ابنك وقلبك مقهور عليه
سليم قام من مكانو عشان يشوف شهد
ف الجنينه
شهد واقفه علي جمب بتعيط
سليم جاه من وراها وقرب منها في ايه ياشهد انت بتعيطي ليه
شهد: بحزن افتكرت ابني ياسليم كان المفروض يكون ف حضني دلوقتي هيا عايشه مبسوطه وانا اللي بتألم
سليم باستغراب باصص لشهد هيا مين مين دي اللي مبسوطه
شهد: بتوتر اقصد يعني الست اللي قتل*ت ابني اكيد خرجت من السجن وكملت حياتها عادي
سليم اخد شهد ف حضنو طيب اهدي ياحبيبتي اهدي وبغيظ انا بس لو اعرف مين دول اللي حرموكي من ابنك وخرجها من حضنو ومسك وشها بين ايديه قوليلي ياشهد هما موجودين فين واوعدك هجيبلك حقك انتي وابنك
شهد بتوتر باصه لسليم وعينيها مليانه دموع انا عايزه امشي من هنا المكان دا مش عجبني
سليم: حاضر اللي يرايحك هنمشي بكره
شهد هزت رأسها بماشي
انا هطلع اغسل وشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف اوضه هاجر واقفه مع هيام ف الاوضه بيتكلمو
هاجر: شوفتي دموعها اكيد غيرناه
اول ما مازن اخد منك الولد عيطت
هيام: هيا ممكن تكون بتحب مازن لسه صح
هاجر برفع حاجب باصه لهيام بصراحه انا بقول انها مش راجعه تحب هيا اتجوزت وكملت عادي وبقت حد تاني كلياً راجعه قويه انا بقول انا راجعه تنتقم
وهنا كانت شهد رايحه لاوضتها
وكانت ماشيه من جمب اوضه هاجر
وسمعتهم بيتكلمو عن انتقام واقفت مكانها عشان تسمع بيتكلمو عن ايه
هيام: بخوف تقصدي انها جايه تنتقم مني عشان ابنها
هاجر باصلها اه ومش انت لوحدك انا كمام كنت مشتركه معاكي ف الجريمه اكيد مش هتسبني انا كمان ف حالي
اه محدش عرف اني كنت متورطه معاكي ف قت*ل ابنها
بس عندي احساس رهيب انها عارفه حاجه عني
وهنا شهد سمعت الكلام وانهارت خالص
هيام: شششش سامعه ايه الصوت دا في حد برا
وجريت علي الباب
هاجربصت لهيام بخوف في حد
هيام واقفه علي الباب هزت رأسها بلا
عند شهد دخلت اوضتها وقفلت الباب وقعدت علي الارض وكانت منهاره جداً وفضل الكلام اللي سمعتو يتقرر ف دماغها
لا لا ابني وحطت ايديها علي بطنها ابني هما الاتنين اتفقوا يق*تلو ابني
وفضلت تعيط بقهر انا مقدرتش احميك منهم
وهنا سليم دخل الاوضه وبذهول ايه دا انتي لسه بتعيطي
قومي قومي انت قاعده علي الارض ليه وقومها من الارض
شهد: بعياط عايزه امشي من هنا دلوقتي انا مش عايزه افضل هنا ثانيه كمان
سليم: باستغراب انتي في حد ضيقك من الموجودين
شهد: بانهيار قت*لولي ابني ياسليم قت*لو
سليم اخدها ف حضنو معلش ياحبيبتي خلاص عدا علي اللي حصل ده سنه ايه اللي فكرك بيه دلوقتي
شهد: بعياط هيا هيا كمان مش هيام لوحدها
سليم:باستغراب هيا مين ومين هيام
شهد: بانهيار مازن مازن اللي كنت متجوزاه وهيام مراتو هيا اللي قت*لت ابني وهاجر ساعدتها
سليم باصص لشهد بصدمه مازن مين
شهد: مازن صحبك صحبك انا عايزه امشي
سليم بذهول باصص لشهد لا لا مازن انتي بتقولي ايه
شهد فضلت تعيط وراحت قعدت عند طرف السرير
سليم: مقولتيش ليه كل دا ليه فضلتي ساكته
شهد: انا نفسي اتفجئت لما جبتني هنا وطلع مازن نفسو صحبك اللي بتحبو حتي انك بتثق فيه لدرجه انك حكتلو عن حالتي بعد اللي حصلي بسببهم
سليم بدموع قرب مش شهد انا اسف بسببي انا افتكرتي كل اللي كنتي بتحولي تهربي منو
بجد انا سامحيني ياشهد بس اوعدك اني مش هسيبهم ف حالهم هاخد حقك انتي وابنك اه مازن صحبي بس انت اهم واغلي حاجه عندي
شهد: بعياط مكنتش اعرف ان هاجر ساعدتها طيب هيا بتكرهني انا ابني زنبو ايه
سليم: بغيظ لازم تدخل السجن ومش هرتاح غير لما مازن يطلق مراتو كل حاجه مريت بيها لازم يمرو بيها ويحسو احساسك
بعد مرور كام ساعه
سيرين واقفه مع شهد ف الصالون
انا اخدت بالي انك اضيقتي لما مازن اخد فارس من هيام انتي لسه بتحبي مازن
شهد: دا مستحيل طبعاً مازن مين دا اللي احبو انا عندي راجل مفيش زيو هو حبيبي وجوزي وسند وصحبي وكل حاجه
بس كل الموضوع اني افتكرت ابني
سيرين: بحزن ياقلبي ان شاء الله ربنا يعوضك
وهنا شهد شافت مازن ومعاه فارس راحت عنده واخدت منو الولد وفضلت تبوس وتحضن فيه
مازن واقف باصص لشهد وحاسس بذنب تجها وانو بسببو هو وهيام شهد مرت باسواء ايام حياتها
وهنا هيام نازله علي السلم شافت شهد ماسكه ابنها جريت عليها وبخوف شدت منها الولد
انتي انتي عايزه ايه من ابني
شهد: بإبتسامة مش عايزه حاجه منو بس كنت عايزه احضنو انا معنديش ولاد يعني اممم كنت عايزه احس احساس الامومه
هيام: بغضب ااا دا ابني انا ملكيش دعوة بيه
شهد: مانتي اللي حرامتيني من ابني
وهنا مازن عينيه دمعت ومشا
شهد قربت من هيام وبصوت واطي انت اخدتي مني الولد دلوقتي بس فكرك هتنقذيه مني كل مرا انا هاخدو مقابل ابني انتي فاهمه وهخلي مازن يطلقك وارجعلو ابنك هيقولي انا ياماما وهيعرف انك قاتله وانت فاكره اني مش عارفه السر اللي بينك وبين هاجر وضحكت وكملت كلامها بلو تقدري تحمي ابنك مني احميه وبعدت عنها وبصتلها ف عينيها ومشت
هيام حضنت ابنها لا لا محدش هياخدك مني
وفضلت تكلم نفسها
وهنا تيجي هاجر
انتي بتعملي ايه انتي اتجننتي بتكلمي نفسك
هيام: بخوف وجيبنها بقا بيصب عرق بصوت متقطع ش شهد شهد عارفه انك
هاجر: اني ايه
هيام: بعياط شهد هددتني وهتاخد ابني مني
هاجر: انتي بتقولي ايه فاهميني بالراحة
وهنا كانت شهد واقفه بعيد وباصلهم وفنفسها قالت انا مستحيل أاذي طفل هو ملوش ذنب بس اوعدك اني هخليكي تتجنني وتعترفي علي هاجر لازم اخد حق ابني منكم
سليم: انا معاكي مش هسيبك ابدا
شهد: بحبك
سليم: وانا بحبك اكتر
بعد ساعتين
ف اوضه هيام قاعده مع ابنها ومتوتره اوي وبتفكر ف كلام شهد
الباب خبط
هيام قامت فتحت نعم
هاله: انزلي كلمي مدام هاجر عايزكي تحت
هيام: اممم طيب خليكي مع الولد خلي بالك منو كويس ونزلت
وهنا شهد دخلت الاوضه شكرا ياطنط هاله روحي انتي وراحت اخدت الولد وطلعت من الاوضه
تــــــــحت
ساره: اومال فين زياد
سيرين: مع سيف فوق قاعدين سوا ف الاوضه
ساره: اممم هطلع اشوفو
هيام: تعرفي ماما هاجر فين
سيرين: لا بس مش ف البيت هيا خرجت من شويه
هيام:باستغراب نعم
سيرين: في حاجه ولا ايه
هيام: بقلق هااا لا مفيش وجريت علي اوضتها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف مكتب مازن قاعد مع سليم
دخلت شهد ومعاه فارس
سليم: بإبتسامة الظاهر كدا انك اخدتي علي فارس بسرعه
شهد: اه عسول اوي
ابني كان هيبقي اكبر منو شويه ااااقصد
سليم: معلش ياقلبي
تعالي تعالي اقعدي هنا امممم عندك مانع انها تقعد معانا ف المكتب
مازن: لا لا ابدا اتفضلي
شهد دخلت واقعدت وفضلت تلعب مع فارس
وبعد شويه
سليم: ايه دا سامعين في صوت جاي من براا
مازن: باستغراب اه صح دا صوت هيام هيا بتصرخ كدا ليه وطلع برا
وهنا شهد قامت من مكانها وبأبتسامه بصت لسليم وخرجو سوا وهيا شايله فارس
هيام: بصوت عالي فارس فارس كان ف الاوضه بس ملقتوش قولت لهاله تفضل معاه بس
وهنا شهد تقاطع كلامها وبأبتسامه باصلها ف عينيها ابنك معايا متخفيش
هيام جريت علي شهد انتي اخدتي ابني ليه هااا انتي عايزه منو ايه ايكي تلمسي ابني تاني انتي فاهمه
وهنا سليم بصوت مليانه غضب في ايه يامازن مراتك بتكلم شهد كدا ليه هيامراتي سرقت ابنك
مازن: لا لا هيا متقصدش حقك عليا
اممم اعتذاري منها يا هيام
هيام باصه لمازن بغيظ هاا اعتذر منها دا مستحيل انا مغلطش
شهد: لا لا مش لازم وقربت من هيام حضنتها وهمست ف ودانها عايزك تعتذري مني جوزك بيحبني انا هيسيبك
وابنك اخدتو من غير متحسي يعني اممم خلي بالك منو اكتر من كده
وهنا هيام تصرخ ابعدي عني وتزق شهد لبعيد
مازن: بغضب في ايه يا هيام انتي مجنونه
هيام: انا برضو انتي بتقولي انا في ايه اسأل نفسك انت عايز ايه بالظبط
شهدبدموع قربت من سليم حبيبي يلا نمشي من هنا احنا مينفعش نفضل هنا اكتر من كدا مرات دكتور مازن مضيقه من وجودي
سليم: مازن اه بصراحه معاملتها لشهد مش كويسه عادي احنا ممكن نمشي لو هنعملك مشاكل
مازن: لا لا مشاكل ايه
وهنا هيام بغضب خليهم يمشوا يفضلو ليه
مازن بغضب اخرسي بقا وضرب هيام كف
هيام: بغيظ انتي بتضربني عشانها وتبص لشهد تلاقيها مبتسمه
شهد: ايه دا لا لا ليه تضربها وقربت من هيام وغمزتلها معلش ياقلبي حقك عليا
وهنا هيام بغضب اخدت ابنها وطلعت فوق
ساره نازله علي السلم في ايه ليه صوتكم عالي كدا
مازن: انا اسفه ياسليم اممم آسف يامدام شهد
سليم: لا ليه تعتذر بالعكس المفروض احنا اللي نعتذرلك علي اللي حصل
المهم اطلع دلوقتي شوف مراتك
مازن هز رأسو بماشي وطلع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس سارة 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *