روايات

رواية حكاوي فرح وكريم الفصل التاسع 9 بقلم ندى وائل

رواية حكاوي فرح وكريم الفصل التاسع 9 بقلم ندى وائل

رواية حكاوي فرح وكريم البارت التاسع

رواية حكاوي فرح وكريم الجزء التاسع

حكاوي فرح وكريم
حكاوي فرح وكريم

رواية حكاوي فرح وكريم الحلقة التاسعة

-ايوه حاضر هاجيب كل حاجه واطلع و الله متقلقيش و…إستني كده.
“كنت بتكلم في الفون لحد ما لاقيت حد نايم على الارض وباين عليه بيتألم…قربت منه وكان متعور…”
-يا كابتن حضرتك كويس.
-بتعب وصوت واطي ….امشي متفضليش هنا.
-ايه مش هاينفع اسيبك طب حاول تقوم معايا.
-مش قادر.
-اسند عليا كده بيتي هناك اهو مش بعيد.
“حاولت اقومه معايا لحد ما عرفت والحمدلله بيتي كان قريب واينعم حاسه انه كده غلط بس مش هسيب حد تعبان مرمي في الارض كده..”
-نام هنا.
“بصيت عليه وهو بيرتعش وبينزل عرق انا لحد الان مشعرفه المشكله فين انا شوفت دم ولاني دكتوره مش هسيب الوضع كده…قربت منه ورفعت التيشرت وللاسف لاقيت بطنه مفتوحه بسكينه باين لوهله قلبي وجعني مشعرفه ليه بس المهم نزلت جبت حاجات من الصيدليه وعقمتله الجرح وخيطه وربطه وسبته نايم وخرجت..”
-ده اللي حصل.
-انتي هبله يا فرح واخده واحد معاكِ البيت وانتِ متعرفيهوش اصلا لا وكمان متعور وبطنه مفتوحه انتِ بتهزري.
-اعمل ايه يعني اسيبه نايم في الشارع بينزف.
-في حاجه اسمها اسعاف بوليس اي زفت.
-ساره انا مجاش في بالي ده كله تعبه شدني ومفكرتش في اي حاجه غير اني لازم انقذه.
-هتفضلي ماشيه ورا قلبك كده لحد امتى.
-خلاص يا ساره بقى اللي حصل حصل.
-ماشي يا فرح انا هاقفل دلوقتي وهرن عليكِ بعد شويه وياريت تاخدي بالك من نفسك.
-حاضر باي.
-باي.
” اه بدات اقلق ايوه بس هيعمل ايه واحد تعبان ومتعور…..يوووه بقى ماهو انا كمان ماكنش ينفع اسيب واحد متعور في الشارع يعني اما اروح اشوفه….دخلت لاقيته بيرتعش وجسمه سخن قعدت جمبه وعملت له كمادات لحد ما نمت….”
-يا انسه.
-بنعس….امممم.
-يا انسه فوقي.
-صحيت….ايه….مسحت عيني بايدي….ايه حضرتك صحيت.
-بتعب….ايوه بس انا فين.
-قمت….متقلقش انت في بيتي.
-قام بخضه…ايه فين.
-ايه.
-انا جيت هنا ازاي.
-لاقيتك مرمي على الارض فسندتك وجبتك هنا.
-بصلي بغيظ….مرمي!!.
-احم اقصد واقع وكده.
-رفع التيشرت….انتِ غيرتيلي على الجرح.
-اه كان بينزف احم هو ايه اللي حصل.
-بصلي وسكت…
-امم طب انا هاروح اعمل فطار.
“سبته وخرجت غلطت اما سالت؟! لا لا ماانا لازم اعرف مين اللي في بيتي ده..روحت المطبخ بس سمعت صوته ورايا…”
-هو انتِ عايشه هنا لوحدك.
-بصتله….اه.
-هو انتِ اسمك ايه.
-اسمي فرح وانت.
-كريم وشكرًا ليكِ إنك جبتيني هنا وعالجتيني.
-إبتسمت وبصتله….عفوًا لا شكر على واجب إنت حاسس بايه دلوقتي.
-بتوجعني اكيد يعني قادر اقف بالعافيه.
-امم طب خلاص انت ادخل ارتاح وانا هعمل الفطار واجي اغيرلك عليها.
-ماشي.
-إتفضل تفطر الاول والا اشوفلك الجرح.
-لا شوفيه.
-طيب ارتاح كده.
-ااه.
-بصتله….اسفه.
-غمض عينه….كملي بس.
“انا متضايقه ليه كده هو انا اول مره اغير لحد على جرح…”
-خلصت اهو لو تعبان فخليك مرتاح شويه وبعدها قوم.
-قام بتعب….لا انا تمام اصل بصراحه.
-ايه.
-بص بعيد….جعان.
-إبتسمت وجبت الفطار…..إتفضل.
-شكرًا امم وانتِ مش هتاكلي.
-هاكل بره بالهنا انت.
“سبته وخرجت وانا مبتسمه مشعرفه ليه….باين عليه لطيف بس عاوزه اعرف ايه اللي خلاه يتعور كده…”
-بتعملي ايه.
-ايه عاوز حاجه اجي اساعدك.
-لا انا بس زهقت من الاوضه قولت اطلع شويه ممكن اقعد معاكِ.
-اه إتفضل.
-ايه ده.
-ده مسلسل.
-انتِ من البنات اللي بتتابع كوري واوبا والحاجات دي.
-بصتله بصدمه….ايه ده انت عرفت اوبا والحاجات دي منين.
-إبتسم وبص بعيد….اختي كانت بتابعهم.
-كانت…طب وهي راحت فين.
-الله يرحمها.
-انا اسفه.
-لا مافيش حاجه.
-طب هي اتوفت كده والا بسبب حاجه.
-إتنهد…حكايه طويله.
-تحكي.
-بصلي….هتسمعي.
-هسمع.
-وبس ياستي عشان كده انتي شوفتيني مرمي في الارض متعور وقتها كنت بتخانق معاهم وضربوني وجريوا.
-بحزن….يعني الولاد دول كانوا بيتنمروا عليها لدرجه انها مستحملتش و…إنتحرت.
-ايوه.
-امتي.
-من ٤ شهور.
-وليه جاي دلوقتي تضربهم.
-غصب عني شوفتهم بيهزروا ويضحكوا افتكرتها ومقدرش امسك نفسي.
-بصيت في الارض….الله يرحمها…انت كويس.
-اه كويس شكرًا إنك سمعتي يعني.
-إبتسمت…..عفوًا تحب احول والا تتفرج علي ده.
-لا شكلك متابعاه سيبيه.
“هزيت دماغي وسكتت زعلانه عليه وعلى اخته اينعم معرفهاش بس برضو يعني ازاي يبقي حد سبب في حاجه زي كده وقاعد بيضحك مثلا وبيهزر…ده انا بزعل لو حسيت بس انه في حد زعلان مني وهو ممكن يبقي قاعد بياكل برتقال عادي…الله يرحمها…بصتله…ويشفيه”
-وانتِ قاعده لوحدك هنا ازاي.
-باستغراب….ازاي ازاي.
-يعني بتجيبي فلوس منين وكده.
-اه انا دكتوره عندي العياده بتاعتي.
-اه ما شاء الله دكتوره ايه.
-اطفال.
-خمنت.
-إبتسمت….إشمعنا.
-اصلك شبههم كده حتى ديكور شقتك وحاجاتك كلها وردي وطفوليه اوي.
-لا عادي ده عشان بحبه بس….اممم مش هتنام.
-هنام تصبحي على خير.
-وانت من اهله.
-صباح الخير.
-صباح النور عامل ايه النهارده.
-الحمدلله انا كنت عاوز انزل.
-لا انت تعبان مش هاينفع تتحرك كتير.
-ماهو…
-ايه.
-بص على نفسه….
-عاوز تغير هدومك.
-ايوه فعاوزه انزل اجيب اي هدوم البسها.
-بتفكير….اممم استني.
“دخلت الاوضه وفتحت الدولاب وجبتله تيشرت وبنطلون بتوع اخويه وادتهمله انا اصلا من عدم تركيزي نسيت الموضوع ده…”
-إتفضل.
-بتوع مين.
-اخويا و بكره هبقي انزل انا اجبلك هدوم تانيه.
-شكرًا.
-عفوًا.
-مش جعان.
-انتِ جعانه.
-اه جدًا.
-اممم طب عندك بيض.
-اه ليه.
-تعالي هعملك احلى اومليت كلتيه في حياتك…تعالي إتفرجي بقى على الشيف.
“قمت معاه وانا مبتسمه وقعده بتفرج عليه وهو شكله بيبوظ اصلًا….”
-بضحك….انت بتعمل ايه.
-بس اسكتِ سيبيني اوعي كده.
-يابني بوظته.
-انتِ بتعرفي تعملي هل انتِ بتعرفي يبقى اسكتِ بقى.
“قعدت اتفرج وهو بيبوظ وانا بضحك عليه لحد ما اخلص…”
-يلا عشان تاكلي.
“بصيت للاكل وضحكت…. ”
-خلصت ياعم الشيف.
-اه وقومي كده عشان نطلب دليڤري بلا شيف بلا بتاع بقى.
-ضحكت جامد….هتطلب ايه طيب.
-اطلبي كريب من غير بيض.
-ضحكت…..ماشي.
“فضل قاعد معايا بتاع اسبوع تقريبًا يمكن بقينا انا وهو اصحاب واوي هو اتحسن الحمدلله وبقى بينزل ويروح وييجي….انا مش عاوزاه يمشي!!!….والا لا عادي ماهو لازم يمشي…هو لازم؟! ”
-ايه ده انتِ بتعيطي ليه.
-مسحت دموعي….لا مش بعيط.
-اومال ايه دي في ايه.
-عيطت….البطل مات.
-رفع حاجبه….مين.
-شاورت على التلفزيون….البطل اللي انا بحبه ده.
-قومي من هنا يا فرح.
-ايه.
-وادي التلفزيون اهو قفلته خلاص.
-ايه لسه المسلسل مخلصش.
-مافيش مسلسلات.
-مش ملاحظ انك خدت عليا اوي.
-زقني….لا وقومي اعمليلي قهوه امشي.
-طب ماتزقش طيب.
-إبتسم….هتوحشيني والله.
-بصتله…انت هتمشي.
-بص بعيد….اه يعني انا بقيت احسن وكله بفضلك مابقاش ينفع افضل هنا.
-قربت منه و بصتله…..طب مافيش اي سبب يخليك تفضل.
“بصلي وفضل ساكت شويه وقال…”
-فيه.
-ايه.
-تعالي إنتِ عارفه انا لما بحب حد بعمله قهوه.
-طب انت بتعمل ايه.
-بعمل قهوه.
-لمين.
-ليكِ.
-ايه!!.
-إبتسم….إيه♥.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حكاوي فرح وكريم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *