روايات

رواية عشق الوحوش الفصل السابع 7 بقلم أمل مبروك

رواية عشق الوحوش الفصل السابع 7 بقلم أمل مبروك

رواية عشق الوحوش البارت السابع

رواية عشق الوحوش الجزء السابع

عشق الوحوش
عشق الوحوش

رواية عشق الوحوش الحلقة السابعة

* في شركه المحمدي ” وبالتحديد في مكتب ريهام ”
بتكون قاعده مندمجه في شغلها واثناء شغلها بتسمع خبط على الباب.
ريهام : اتفضل
جاك بحب : صباح العسل وانا بقول الشركه منوره ليه🥰🥰
ريهام باستفزاز : ده نور ربنا والله😒😒 صباح النور جاك باشا
جاك بحب : متشيلي باشا دي خالص وتقولي لي جاك بس هتطلع منك زي العسل 😉😉❤️
ريهام بجديه : اظن انت مديري في الشغل وما ينفعش اقول غير كده واظن احنا اتكلمنا كتير في الموضوع ده مش هيكون في علاقه بيا وبيك غير علاقة الشغل كمدير ليا غير كده مش هيحصل وما تتعبش نفسك كثير ووفر مجهودك لواحده تانيه عشان انا مش زيهم ولا عمري هكون زيهم 😌😌😌
جاك بعصبيه : انت هبله ايه الكلام اللي انتي بتقوليه ده انت عارفه ان انا مش بفكر فيك كده خالص وانت غيرهم كلهم وعارفه كمان ان انا من ساعه ما شفتك بحبك ولو ما كنتش بحبك ما كنتش حاولت معاكي المده دي كلها وارجوكي افهمني انا بقيت بدمن وجودك ومقدرش اتخيل يومي من غيرك وقررت اتسقر في مصر عشان اكون معاكي افهميني بقا 🥺🥺❤️
ريهام بحزن : اسفه جاك باشا مش هقدر احبك عشان لو انت بالذات كسرتني هتكسر منك قوي سامحني وربنا يرزقك ببنت الحلال اللي من نفس مكانتك ومستواك😔😔😔
جاك عصبيه : انتي عبيطه انا عمري ما هقدر احب حد غيرك عشان انا خلاص من ساعه ما شفتك وانا ما بقتش بهتم باي بنت تاني وبقيتي انتي ألي مسيطره على كل كياني و عشان خاطري اديني وادي نفسك فرصه اننا نعرف بعض وتعرفيني وارجوكي مش هتندمي
ريهام بحزن :اسفه جاك باشا مش هقدر وارجوك تفهمني انت من مستوى غير مستوايا وانا موظفه عندك بس مش هينفع😔😔
جاك بتفكير : تمام انتي رافضه انو يكون بينا اي علاقه حب بس انا عندي فكره ايه رأيك تكوني صديقتي
ريهام بتعجب مش فاهمه ليه عايزني اكون صديقتك ليه
جاك :عشان انك تعرفي عني كل حاجه كصديقه وتعرف شخصيتي وتعرفي اني فعلا اتغيرت ولا لا بس بشرط انك لو وقعتي في حبي تيجي انتي بنفسك وتقولي لي😌😌
ريهام : وليه واثق من نفسك اوي اني ممكن اقع في حبك بس تمام موافقه عشان انا عارفه انو ده عمره ماهيحصل 😌😌
جاك : اوكي بتتحديني وانا قبلت التحدي يا بطتي😘😉
ريهام بعصبيه😠😠: ما تقولش بطتي هنشوف مين هيكسب جاك باشا😌😌
جاك وهو بينغشها : ماشي يا بطتي زين في مكتبه
ريهام في سرها : بارد ايوه زين باشا جوه اتفضل
جاك بهزار : عارف يا بطتي يلا باي باي بطتي اشوفك بعد الشغل🤣🤣🤣
وبعدها بتقعد ريهام على مكتبها وهي خلاص هتفرقع من الغيظ 😠😠😠😠
<**********************>
” وبعدها بنروح الجامعه ”
والبنات وهم قاعدين في الكافتيريا بعد ما خلصوا .
سيلا وهي بتبص على ماسه وبتضحك : وربنا ده اللي هياخدك هتكون امه داعياله من قلبها 🤣🤣🤣
ليان انتي هتقولي دي هتكون دعياله في ليله مفترجه🤣🤣🤣
ماسه بغيظ :انتو قاعدين تضحكو عليا ومش همامكم ألي حصل في الصبح ده كان
واحد بارد ومستفز قال يقولي ايه انتي ما تعرفيش انا ابقا مين كان هاين عليا امسكه من شعره البارد بس مشي 😠😠😠
سيلا بضحك : خلاص يا حبيبتي اهدي خلاص والمره الجايه لما تشوفيه متسبهوش غير وانتو الاتنين في قسم الشرطه
ماسه بهدوء : خلاص هديه خلاص هو احنا عندنا محاضرات ثاني
ليان : ايوه عندنا محاضره تاني اخيره محاضرة الدكتور احمد لسه فاضل نصف ساعه
ماسه : تمام لسه فاضل وقت ايوه صح سيلا اسمك سيلا ايه
سيلا : اسمي سيلا سليم المحمدي
ليان وماسه وهم بيبصوا لبعض😳😳: انتي بتهزري بجد سيلا سليم المحمدي اخت زين سليم المحمدي اول ملياردير في الشرق الاوسط اااااااااا بيقومو يصرخو
سيلا بضحك : بااااااس فيه ايه مالكو عادي وبيرجعو ليان وماسه يقعدو
ماسه بدهشه : بس ايه يا بنتي انتي مش عارفه انتي مين انتي اخوكي ملياردير
سيلا : عادي يعني وانتو عارفين اني مش بهتم ابدا بالفلوس
ليان : عارفين بس انتي الي في مستواكي بيكملو جامعتهم برا في بلاد اجنبيه متعجبه
سيلا : انا محبتش اني اسافر واكون وحيده اكتر عشان قبل ما اقابلكم مكنش في حياتي غير زين ولو سافرت هكون وحيده اكتر ومقدرش ابعد عن زين ابدا
ليان وماسه بحب : ربنا يخليكو لبعض حبيبتي
سيلا بحب : يارب حبايبي تسلمولي
ليان : يلا بنات عشان معاد المحاضره وبيقوموا البنات بيدخلوا المحاضره
ملحوظه : ماسه وليان يعرفو زين المحمدي فعلا بس عمرهم ماشافوا شكله عشان زين المحمدي من النوع الي بيكره الصور والصحافه
<***********************>
* في شركه المحمدي وبالتحديد في مكتب زين *
وبيدخل جاك وبيلاقي مراد وفهد قاعدين بيهزروا وزين حاطط ايده على راسه منهم جاك : اهلا بالشباب متجمعين عند النبي يا رب
بيردوا كلهم امين يا رب زين : اتفضل جاك وبيدخل جاك بينضم ليهم
زين : جاك بقدملك فهد اخويا وصديق الطفوله ومتربين مع بعض وله اسهم ايضا في الشركه بس هو ضابط المخابرات العامه
زين : فهد بقدملك جاك صاحب شركه G.K.Eصديقي من ايام الجامعه واكثر من صديق مشتركين مع بعض في شغل كتير.
جاك : اهلا تشرفت بحضرتك
فهد : اهلا بيك شرفت مصر
وبيقعدو فهد وجاك ومراد يحكو مع بعض وبيتعرف فهد اكتر علي جاك وبيكونو اصدقاء .
زين بعد نفاذ صبر : باااااااس دماغي صدعت يلا كل واحد علي شغله
وبيلف لجاك وانت يا أستاذ ورانا مشروع نخلصه وانت يا مراد باشا وارك تصاميم لسه مخلصتهاش وفهد باشا منور الشركه مراد باشا هيأخدك معاها وبصوت عالي يلاااااا كلو علي مكتبه وفي ثانيه بيكون مراد وفهد برا المكتب وجاك قاعد جنب زين علي المكتب بشوفو المشروع
زين بفخر : ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا 😌😌😌
وبيكمل هوه وجاك شغله
<*********************>
* بنروح المستشفي عند أدهم *
بيكون أدهم بدأ شغله وشاف حالاته من المرضي وبيكون وراه حاله محتاجه عمليه
وبيكون بيمر من أمام قسم الأطفال وبيشوف زينه ومن غير ميحس بيدخل وبيسلم عليها .
أدهم : اذيك دكتوره زينه
زينه وهيه بتلفله : اهلا دكتور أدهم الحمد الله تمام وانت ايه اخبارك
أدهم بحب : ديما يارب بخير الحمد الله تمام
أدهم بحرج : هوه حضرتيك خلصتي شغل ومش قصدي حاجه انا بس حابب اعزميك علي الغدأ مش احنا أصدقاء بردو
زينه بحب : طبعا اصدقاء بس اسفه دكتور لسه ورايا شغل لسه مخلصتش
أدهم بفرح : حلو وانا كمان داخل العمليات دلوقتي اخلص وهتكوني انتي خلصتي مش كده
زينه بفرحه : اكيد
أدهم : حلو خلاص نخلص شغل ونتقابل
زينه بإبتسامه : اوك تمام
أدهم : تمام انا هروح باي
زينه : باي
وبيمشي أدهم وبتكمل زينه شغلها وهيه فرحانه هيه مش هتنكر انها من اول ما شافته وهيه معجبه بيه او ممكن تكون حبته من غير متحس بس هيه خايفه ومكسوفه ليكون حب من طرف واحد فقط .
وبيتجهز أدهم وبيدخل العمليات وبتاخد العمليات ساعتين وبيطلع بعد ساعتين بفرح من نجاح العمليه وفرحه اكتر انو فتح مجري حديث مع زينه وانو هيطلع معاها وفي نفس الوقت بتكون زينه خلصت وقاعده في الاستقبال وبتشوف أدهم جي عليها
أدهم : خلصتي
زينه : ايوا
أدهم : يلا وبتطلع هيه وأدهم
في العربيه تحبي تروحي نتغدا فين
زينه بكسوف : اي حته
أدهم بحب : خلاص هوديكي مكان جميل جدا هتحبيه
زينه : اوك
بيقف أدهم بعربيته قدام مطعم منظره روعه جدا هوه بدورين الدور التاني بزجاج بيطل علي البحر وبنزل وبفتح لزينه الباب وبيدخل هوه وهيه المطعم وبيطلعو الدور التاني وبيقعد علي طاوله بعيدها شويه عن الناس وبتطل علي البحر مباشرة
زينه بإنبهار : بجد المطعم شكله تحفه وموقعه جميل وهادي انا اتفتحت نفسي علي الاكل من قبل مشوفه من منظر المطعم انا هاجي معاك هنا علي طول وبتتذكر قالت ايه وبتخجل زينه بكسوف اسفه اقصد انا اجي
أدهم بحب : عادي براحتك ومن عنيا نيجي هنا علي طول
وبعدها بينادي أدهم علي الجرسون وبيطلبو الاكل وبيكونو زي بعض والاكل بيجي وبيبداو اكل اثنا الاكل
زينه بحب : بجد شكرا علي الخروجه الحلوه دي الاكل تحفه
أدهم بضحك : اي خدمه عدي الجمايل 🤣🤣🤣
زينه : بضحك طبعا من عنيا 🤣🤣🤣
وبعد الاكل بيطلبو قهوه واثناء هما بيتكلموا بيجي شخص يعرف زينه
نادر : اهلا اهلا ببنت عمي المحترمه
زينه : وهيه بتقف نادر انت بتعمل ايه هنا
أدهم بجديه : مين حضرتك يا أستاذ
نادر : انا ابن عمها انت الي مين وازي حضرتيك تقعدي مع شخص غريب هيه بقيتي سايبه
زينه بدموع في عينها : انا مسمحش ليك تحكي عن كده انا أشرف منك
نارد: لا والله ماهو باين زينه البريئه الشريفه
هنا ولم يتمالك أدهم عصبيته وبيمسك نادر وبينزل فيه ضرب في وجهه وبطنه كأنه اسد وانقض علي فريسته وزينه زادت في البكاء وبتحاول تبعد أدهم عن نادر عشان ميموتش في ايده وبيمسكه من هدومه ونادر مبقيش فيه حته سليمه بيقولك بصوت هادي وكله عصبيه : بحذرك لو كنت مش عايز تشوف الوجه ده تاني انك تجيب سيرتها بكلمه وحشه تاني عشان المره الجايه هتكون ورا الشمس ومحدش هيعرفلك طريق وبيرميه علي الارض وبيمسك إيد زينه وهيه بتعيط وهوه مش شايف قدامه خالص وبيرقب هوه وهيه السياره بعد سكوت وحاول أدهم يهدى شويه : خلاص متعيطيش وهوه مش هيقدر يقربلك تاني ولا يضايقك بكلمه تاني وبمسح زينه دموعها بطفوله وبيسرح في جمالها وبعدها بيركز في الطريق
أدهم : ممكن اطلب منك طلب
زينه وبتبصله : اتفضل
أدهم : ممكن تديني رقم والدك
زينه بخوف : ليه
أدهم : متخافيش الموضوع ده خلاص خلص بس انا عايزه في موضوع تاني
زينه بفضول: موضوع ايه
أدهم بمشاكسه : هتعرفي بعدين وهاتي الرقم ومبقيش لمضه 🤣🤣🤣
زينه بتكشيرت أطفال : انا مش لمضه انا حابه بس اعرف عايزه في ايه 😠
أدهم بضحك : خلاص انا اسفه فضوليه زينه ممكن الرقم 🤣🤣
زينه : حاضر بتديه الرقم بيوصلها أدهم بيتها عشان وقت عملها خلص في المستشفي وبيرجع هوه المستشفي عشان مطلوب في عمليه ضروري
بنتعرف علي نادر : هوه ابن عم زينه شخص بارد وغلس وبيحب زينه بس هيه مش بتحبه بسبب شخصيته الوحشه وبتحاول تتجنبه ديما هوه طويل مش رياضي جدا بس مش رفيع برضو بشرته بيضه وعيونه بني وشعره اسود عنده 26 سنه وهوه دكتور علاج طبيعي .

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الوحوش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *