روايات

رواية ارهقتني عيونها الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورا كرم

رواية ارهقتني عيونها الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورا كرم

رواية ارهقتني عيونها البارت الخامس عشر

رواية ارهقتني عيونها الجزء الخامس عشر

ارهقتني عيونها
ارهقتني عيونها

رواية ارهقتني عيونها الحلقة الخامسة عشر

في صباح اليوم التالي مع اشاعه الشمس المشرقة استيقظ فريد حتي يجد ريتال غارقه في النوم بين أحضانه، ابتسم عندما رائها وأخذ يتأمل ملامحه الجميله الرقيقه وهو ينظر لها بعشق كان ينظر إلي وجهها ساطع البياض أنفها الحاد وجنتيها المحمره منتفخه كا الاطفال وشفتها الذي تشبه الكريز وشعرها المبعثرة علي وجهها وعلي كامل جسدها بعشوائيه شعر أنه يره حوريه بحر ليبتسم لها بعشق ويمل عليه و
يطبع قبله رقيقه علي خدها ،وهو يحرك أنفه بمشاغبه عليها بحنان وهو يبعد خصلاتها الشارده عن وجهها
استيقظ ريتال علي اسر لمسته لها لتتحدث بنوم=خلاص بقا يا مايا انت بترخمي عليا لي
ضحك فريد عليها وأخذ يدغدها بنماله علي وجهها بمشاغبه
استيقظ ريتال وهي تعبوس بشكل طفولي جدا
=مش قولتك…..
ولكن تفاجاءت بأنها بين احضن فريد كانت تظن انها بمجرد حلم ولكنها حقا بين يدها
ووجدت فريد يضحك عليها=هههههه انتي مش بتحلمي،مالك يا بنتي اتسمرتي لي كده.
ريتال بصدمه من قربه الشديد منها ابتعدت عنه بخجل مفرط حتي احمرت وجنتيها بلطف اخذت تنظر تحت الغطاء وجدت نفسها عاريه نظرة له بخجل =اوعاااا يكون الي البالي انا وانت
فريد وهو يهز رائسه بالإجابة ويبتسم بعشق=اممممم حصل
ريتال وهي تعبتعد عنه بخجل شديد ولا تعرف ماذا تقول، تفاجاء فريد من بعدها اقترب منها وطبع قبله علي وجنتيها بحب=انتي بتبعدي لي هو انتي زعلانه من الي حصل انبارح يعني مكونتش عايزاني
ريتال بخجل وارتباك وهي ترجع خصله شارده من شعرها خلف أذنها =لا بس انا…..يعني
فريد بتفاهم أبتسم بحب =اممم انتي مكسوفه اقترب منها وحوط خصرها بيديه ووضع رائسها علي صدره العاري ،وهو يستنشقها=مش عايزك تتكسفي مني ابدا انا دلوقتي جوزاك يعني حلالك يعني الي هيبقا ابو ولادك وانتي كل حاجه ليا بحبك بحبك اوووي يا ريتال
شعرت ريتال بخجل شديد من لمسته الجريئه له ولكن ابتسمت بعشق وشعرت بخجل شديد ودفنت وجهها بخجل في عنقه وكأنها تختبئ من شي ما احتضانها إليه بحب وبعد قليلا من الوقت حتي شعر بأنه استوعبت هي فين ابتعد عنها برافق مبتسم=يلا قومي خواشي الحمام استحمي
ريتال كانت ستقف ولكن تذكرت بأنها عاريه تكلمت بخجل واحمر وجنتيها بلطف=لا قوم انت الاول وانا هخوش بعدك
اقترب فريد منها بنشاغبه وقال=وانتي مكسوفه مني انا شوفت كل حاجه خلاص .
شعرت ريتال بخجل شديد من جرائته=لا لا قوم انت الاول
فريد بابتسامه ذادت من وسامته مال علي وجهه وطبع قبله رقيقه علي خديها وهو يبتعد وقف وهو يقول =ماشي يست
و دخل الي الحمام
كانت ريتال تختبئ تحت الغطاء حتي تأكدت بأنه قد دخل بالفعل ووقفت ريتال وارتديت ملابسها الموضوعه علي الارض وهي تشعور بالخجل ولكن ابتسمت بفرحه بعدها حتي
انتبهت ريتال الي قمصيه علي الارض لتميل علي الارض امسكته وظلت تستنشقه بعشق ولم تنتبه لمن خرج من الحمام ،وهو يلفف المنشفه حول خصره وعاري الصدر اقترب منها ببطء وجلس بجانبها وطبع قبل علي عنقها بعشق وقال=طب متحضنني انا احسن حضني احسن من القميص علي فكره
تفجاءت ريتال به بجانبها شعرت بخجل شديد =اي ده لا انت كونت بطبقو
فريد وهو يبعد خصلته الشارده عن وجهها وهو يبتسم بحب= بجد …
ريتال بخجل هزت راسها بالإجابة=اممممم
حتي حوط خصرها بيديه واليد الآخر وضعها علي صدره العاري وهو يقربها منُه وطبع عدت قبلات متفرقه علي عنقها بعشق وعمق
شعرت ريتال بخجل شديد لكن استسلمت بالكامل و تاهت في بحر عشقه الذي
اغرقها، ابتعد عنها قليلا والتقط شفتها في قبله رقيقه وسند جبينه علي جبنها بعشق وقال=انا معرفش انتي عمالتي فيا اي ،انا طول عمري بشوف بنات وبتعرف علي بنات بعدد شعر راسي ولا واحده قدرت تجبني الارض غيراك احلا احساس حستو معاكي يا ريتال انتي قدرتي تملوكي قلبي وعقلي وروحي قدرتي تتمالكيني بعيونك دي بحبك يا ريتال بعشقك مش بحبك بس ،اكمل وهو يدفن وجهه في عنقها ويستنشقها بحب =متبعديش عني ابدا يا ريتال مهما حصل اعرفي اني احارب الدنيا كلها عشانك
ابتسمت ريتال بحب وهي تحتضنه وقالت=وانا كمان يا فريد بحبك اوووي
ابتعدت عنه بمرح قائله= لازم اقولك علي حاجه، وتذكرت نفسها ضحكت بطريقه طفوليه جدا=ههههههه انت مش هتصدقني انا كونت بعمل اي ،طب انت عارف اني اعرفك من بدري
تعجب فريد منها وهو يبتسم بعشق=اي ده بجد
ريتال بابتسامه حب هزت راسها بالاجابه=امممم واللهي انا كونت ديما بشوف صورك علي النت وكده يعني فريد الالفي عمل ده فريد الالفي سافر هنا فريد الالفي …
كونت ديما بجيب اخبارك وابحث عنك يعني زي اي بنت كونت معجبه بشخصيتك وكرزمتك ،كونت ديما بقول يا يا رب لو ترزقوني بواحد زي ده ،بس مش بتاع بنات زيو
ضحك فريد برتباك=اي ده انتي كونتي بتشوفي الصور دي
ريتال بعبوس طفولي وغيره وضحه= أااااه كونت بشفهم كلهم بس خلاص لازم تعرف اني عمري مسمحلك تعمل كده تاني
ابتسم فريد بعشق لها وعلي غيرتها الذي أظهرتها بلطف=كملي واي تاني
أكملت ريتال بحب=كونت ديما بخبي صوراك عشان محدش يشوفها معجبه بقا ،ولما خبطتني بالعربيه مكونتش مصدقه نفسي انو انت فريد الالفي طلع قدامي كانت صدمه ،مشيت من صدمتي مكونتش مصدقه انك ممكن تطلع قدامي اصلا ، بس يعني انا كونت زعلانه اوووي اليوم ده بسبب الي حصلي ،
اكلمت بحب=بس انت جيت غيرت حياتي ،اول مشوفتك تأتي استغرابت قولت اكيد مش معقوله ازي ده حصل يعني اني اشوفك مرتين وكمان تمشي ورايا حاجه غريبه،لما دخلت بيتك حسيت بحاجه غريبه حسيت بدافئ وأنو ديما بابك ومامتك بيتكلمو اني غيرتك بجد حسيت بحاجه كبير بتزيد جويا يوم عن يوم مكونتش اعرف اني بعشقك ومكونتش أعراف انو اعجابي شديد ده ممكن يتحول لعشق كبير كونت. في يوم وليله هاجي اقولك بس سبتها للوقت
فريد وهو يستمع لها بحب ومازال يحاوط خصرها بيديه تحدث بتعجب=مكونتش اعرف كل ده يعني انتي كونتي تعرفني طوال الموده دي يعني كونت اجي اعترفلك واخلص بقا بدال مانا شلت كل ده في قلبي بس ،خوفٱ خوفت تكوني مش بتحبني ومش عايزني
اقتربت منه ريتال بخجل وهي تهمس بجانب شفايفه=انا مستحيل اكون مش عايزك انا بجد بعشقك يا فريد
لم يتحمل فريد قربها شعر بنار داخله ورغبه بها التقطه شفتها وأخذ يقبلها بعشق وعنف وكأنه ينتقم من شافتها لانها أبعدته عنها كل هذه الموده ولم تعترف له بحبها ولكن كانت ريتال غارقه ،حتي فاق علي صوت الباب فكان أحد الخدم يخبط
الخادم بحترام=فريد بيه اتفضل الفطار
شعر فريد بضيق=وقتو ده
ابتسمت ريتال وذهبت الي الحمام هاربه منه بخجل مفرط وفتحه فريد الباب بعد ارتداء سيبه …ماشي شكرا اغلق الباب
ودخلت ريتال الاستحمام
فريد بمشاغبه=عايزني اساعدك ي حبيبتي
ريتال بابتسامه=لا شكرا
وبعد قليل خرجت من الحمام وهي ترتدي قميص بلون العنابي كان مغري جدا وذهبت له بدلال ،واقترب منه وكان خصلات شعرها مبلاله منسدلها علي ظهرها
رائها فريد وهو لا يصدق ما يره انبهر من جمالها اقترب بصدمه =اي يبنتي يبنتي عايزه تعمل فيا اي حملها فريد وأخذ يدور بها الغرفه انزالها فريد أمامه وهو ينظر لها براغبه
كانت ريتال تقف أمامه وهي دايخه وهي تضحك= ههههه يلهوي دواختني يا فريد
فجاء شعرت بانفاسه وهو يقترب منها ويحاوط خصرها ويقبل عنقها بعشق وتملك حتي صعد علي شفتها بحب وهو يلتقطها في قبله رقيقه وعميقه، ابتعد عنها بصعوبه وأمسك يدها وقال بحب =تعالي نفطر مع بعض
ابتسمت ريتال بخجل وذهبت معه .لياكل
_________________★
في غرفه مايا كانت تجلس تتحدث في الهاتف مع ابراهيم =حبيبي عامل اي
ابراهيم بحب=الحمد لله يا روحي انتي عامله اي انا مش مصدق نفسي انك خلاص بقتي خطبتي وكمان شهرين هتبقي مراتي مش مصدق خالص ..وكمان فريد والي عملو انبارح بجد فجائني جدا
مايا بضحك=ههههه اااه انا اخويا فريد كده ديما مليان مفجاءت
ابراهيم بابتسامه=هو فين دلوقتي
مايا=لسه في اوضتهم مطلعوش من انبارح
ابراهيم بضحك= هههه يبختك يبن المحظوظه
مايا بعدم فهم=ده لي
ابراهيم بابتسامه ومكر=اي ….لا لا ملكيش دعوه انتي بالحاجات دي افهمك انا لي يبختو لما نبقا تحت سقف واحد
شعرت مايا بخجل شديد عندما فهمت=أااااه يبنال الذينه بطل الات ادب يا ابراهيم
ابراهيم بضحك=هو انا قولت حاجه انتي مش سالكه ههههه
مايا بخجل=اممم طيب طلعت انا الي مش سالكه ماشي …انا هقفل دلوقتي هنزال أفطر مع بابا عشان عمال ينده عليا …وابقا اكلمك تاني
ابراهيم بحب=ماشي يا روحي هتوحشيني
مايا بحب=وانت كمان
___________________★
علي الطاوله كانت تجلس سهير بسعاده ومعها عثمان يقبل يدها بعشق=هفضل طول عمري بحبك
سهير بعشق =وانا كمان يا روحي
دخلت مايا ببطء وهي تحتضن امها بمكر=بتعملو اي يا ولاد
سهير بضحك=هههههه مش بنعمل حاجه، صباح الخير يا روحي
مايا بابتسامه=صباح النور علي احلا عيون
اتنهد عثمان بعمق وتحدث بابتسامه=انا عاوز اقولكم حاجه ممكن تصدمكم شويا لكن الاكيد انها هتفرحكم
سهير بستغراب وقلق =خير يا عثمان في اي
عثمان بتنهيد عميق=تعرفي ريتال طلعت بنت مين يا سهير
سهير بتعجب هي مايا=لا بنت مين
عثمان بابتسامه=طلعت بنت طها الهواري ، صحبي الوحيد جوز اسماء اختك
سهير بصدمه وامتلئت عينها بدموع الفرحه=اي ازي ده وعرفت ازي أنها بنتها
مايا بتعجب شديد=ثاوني بس مين طها الهواري ده ومين اسماء وتعريفها منين يا ماما
سهير بدموع الفرحه=اسماء تبقا اختي يا مايا
مايا بصدمه شديده=اي
في هذه اللحظه نزالت ريتال هي وفريد وهو يمسك يدها بعشق ذهب إليهم وهو ويجلس معهم
فريد بابتسامه=صباح الخير
الجميع بذهول وعم ينظرون لريتال =صباح النور ،وقفت سهير وهي تنظر إلي ريتال بدموع وحب تعجبت ريتال منها وقالت
=مالك يا طنط بتعيطي لي
تعجب فريد وهو يره ولدته تضم ريتال بحب وتقبلها بشتياق
فريد وهو ينظر لولده=مالها يا بابا في اي مالها يا مايا
عثمان وهو ينظر لها بحب ودموع=مكونتش اعرف انو ممكن ربنا ممكن يخلينا نتصادف بيكي ابدا
تعجب ريتال وهي تنظر لهم بعدم فهم=في اي يا عمو في اي يا طنط سهير بتعيطي لي طيب
انا مش فاهمه حاجه
سهير امسك يدها واجلستها بجانبها تحت نظرات فريد المتعجبه=ريتال انتي بنت اسماء
ريتال بتعجب كيف عرفت اسم ولدتيها=ااااه يا طنط هو انتي عرفتي اسم ماما منين
عثمان بحب وهو يربط علي ظهرها بحنان=ابوكي كان اعز اصدقائي …واسماء كانت اخت سهير يا ريتال اسماء كانت هي السبب اني اتعرف انا وسهير ونتجوز …لأنها كانت اختها
ريتال بتعجب وعينها امتلئت بدموع من الصدمه=اي يعني انتي تبقي خالتي …
نظرت إلي عثمان بدموع= وانت…
حتي تجمعت الذكريات بينها وبين والدها=
ااااه صح عثمان الالفي ديما بابا كان بيجيب سرتك وكان بيتاثر جدا لما يفتكرك وكان
ااااه وانتي يا طنط سهير بردو …انا ازي مجمعتش انا كونت ديما بسمعهم بيتكلمو عنكم
مع اني كونت صغيره جدا بس لسه فكره كويس
دمعت عيون سهير بشتياق الي اختها تحدثت بحزن شديد والم=هي اسماء ماتت أمتي وازي
ريتال بحزن ودموع=ماما ماتت وانا عندي عشر سنين جالها سرطان في الدم …وهي مقلتش لبابا علي مرضها عشان ميزعلش ويشيل همها ،ماتت فجاءه ، لدرجه صدمتني انا وبابا منها ،وبابا فضل فتره بيرعاني بعد ماما مامتت وبعدين اتجوز عشاني الست الي اسمها سحر ،وهي ديما كانت بتكرهني لان بابا كان ديما بيشوف فيا ماما الله يرحمها كانت بتغير مني ،وبعد ما بابا مات عيشتني اسود ايام عمري ضيعت مني طفولتي علي حاجات مش سني وكانت عايزه تجوزني بالعافيه وتبعني لواحد عندو اربعين سنه وانا بنت لسه عنده 16سنه ،عشان كده مترددتش لما فريد جبني معه القصر معني مكونتش اعرف ان عمو عثمان هو صاحب بابا وانك اني خالتو سهير اخت ماما بس انا مش عارفه انا اي حصل بينك وبين بابا لي سبتو بعض بدال انتو بتحبهم كده
سهير بدموع وحزن=انا ومامتك كانا مع بعض في كل حاجه لحد متعرفنا علي طه وعثمان انا حبيت عثمان و بابكي كمان حب مامتك جدا لدرجه متتوصفش ،لحد مقرار في يوم عثمان وطها يعملو بززنس مع بعض ويعالو من نفسهم ولأن عثمان مكنش محتاج ،ادخل ولدو لانو كان فاكر انو طها داخل علي طمع والد عثمان رفض الموضوع ده ،سعتها حس ولدك قد اي هو قوليل اتخانق هو عثمان بدون اي سبب مع أن عثمان مقلوش حاجه وكان مستعد يبداءو بشغل بس ولد عثمان قالو هحرمك من كل حاجه لو انت كملت في الموضوع الفاشل ده ،مشي طه لما حس انو ممكن يحرم صحبو من كل حاجه حس انها هتبقا انانيه منو مشي بدون كلام ولا حتي خبر ومعه اسماء اختي فضلنا ندور عليهم ،بس ملقنهمش لحد مجتلنا اخبار أنهم عايشين في اسكندريه …عثمان نقل شغلو و حياتو وانا
والاولاد، وجينا هنا عشان نشوفهم بس معرفناش عنهم حاجه ابدا ، بس عارفه ياريتال لما شوفتك اول مره حسيتك شبه حد اعرف بس متخيلتش انك تطلعي بنت اختي
ريتال بدموع وهي تحتضنها بحب=علي العموم الي حصل حصل وده كلو حصل بتدبير ربنا ….وانا مبسوطه جدا اني طلع ليا أهل وانو كمان قدارت اتعرف عليكم صحيح صدفه غريبه بس دي احلا صدفه ممكن تحصلي
حس فريد بفرحه كبيره لما عرف انو ريتال تبقا بنت خالتو دمعت عينه من غير ميحس هو من الالم الي عشيتو من قبلو مع مرات ابوها ، ابتسم فريد وحاول أخرجهم من الحزن= المهم بقا يا جماعه الي حصل حصل المهم انتو لسه بخير واهو مع اني مصدوم بس فرحان جدا انو في اخيرا قرابه بتربطني بريتال ،وأنها بنت خالتو اسماء الله يرحمها ،يلا بقا نقوم كده وبركولانه داحنا لسه متجوزين حتي
نظر إلي ريتال بحب وهي تمسح دموعها
تحدث فريد بحب وهو يمد له يده=هاتي ايدك كده بوصي انا عارف اني عائلتي اصلا عيله فقر بتحب النكد المهم انتي تبقي كويسه يلا اضحكي يلا
ضحكت ريتال بحب من وسط دموعها علي فريد =هههههه اهو ضحكت بجد شكرا يا فريد
احتضانها فريد بدون وعي امام الجميع وهو يستنشقها بعشق
مايا بمكر=اوووعااااا يا فريد يا جامد بوسها بقا
شعرت ريتال بخجل شديد ابتعد عنها وهو يتجه الي مايا ببطء
=الا يا مايا يا حبيبتي انتي لي بتحبي تفصليني ديما هاااا هاااا اخذ يدغدغها بحب
ضحكت ريتال عليهم وعلي مشغبتهم
وكانت سهير وعثمان ينظرون لهم بفرحه كبيره
مايا وهي تشغل بعض من الموسيقى=يا جماعه احنا عندنا عروسين هنا في البيت يعني لازم نرقص ونفرح مش نقعود ونعيط …يلا .
كانت ترقص مايا بجنون وهي تمسك يد فريد وجذبت ريتال فجاءه من يدها يلا يلا يلا ارقص يا هبي في ليلتك المهببه
ضحكت ريتال بصوت عالي علي كلمتها=هههههههه اي ده
نظر لها فريد ببعض الغيره قد يسمعها أحد =خلاص بقا اقفلو الاغاني دي …تعالي يا ريتال عايز. اديكي حاجه
مايا بمرح وغمزه=اي يا عم مكفكش الحاجات الي ادتهالها تديها تاني
كان فريد سيركض خلفها ..ولكن توقف عندما هربت من أمامها ….
اخذ فريد ريتال من يدها وذهب الي غرفتهم
قام يحتضنها بشده حوطته ريتال بعشق ودموع
ابتعد عنها برفق وهو يحاوط خصرها وبيد الاخر امسح دموعها = خلاص بقا بطلي عياكط دي حاجه تفرح مش تزعل دي احلا صدفه حصلتلي في حياتي يوم مشوفتك..
ريتال بخجل شديد وابتسامه=وانا كمان يا فريد احلا صدفه حصلتلي اني اكون معاك
احتضنها بعشق وهو يدفن وجهه في عنقها ويحوطها =بحبك يا روحي
ريتال بحب وهي تحوط ضهره العريض=وانا كمان يا روحي
ابتعد عنها فريد ببطء بابتسامه قائلٱ=استني ثاوني
تعجبت ريتال وهي تره يذهب الي الكومود يخرج منه علبه زرقاء صغيره
ذهب فريد أمامها ونظره له بحب فتح العلبه لتندصم ريتال بخاتم الماس شديد الجمال ورقيق جدا
خلع فريد الخاتم ووضعه في يدها بحب وابتسامه =كونت عايز ادهولك قبل كده بس حسيت انو هو ده الوقت المناسب
اخذ يدها وهو يقبلها بعشق ويستنشقها
قائلا =بحبك…ووووو)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ارهقتني عيونها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *