روايات

رواية مكتوبة على إسمي الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم ملك ابراهيم

رواية مكتوبة على إسمي الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم ملك ابراهيم

رواية مكتوبة على إسمي البارت الثامن والأربعون

رواية مكتوبة على إسمي الجزء الثامن والأربعون

مكتوبة على إسمي
مكتوبة على إسمي

رواية مكتوبة على إسمي الحلقة الثامنة والأربعون

ميرنا بقلق: بس بابا لو رجع البيت وملقنيش هيزعقلي.. بقولك ايه انا هرجع البيت دلوقتي ونتكلم بعدين.
كوكو مسك ايديها وقالها: تعالي بس ادخلي انا عايزك في موضوع مهم.
ميرنا دخلت معاه بملل وفجأة اتجمدت مكانها لما شافت ميسرة قاعدة على الكنبة عند كوكو وبتتفرج على التلفزيون.
ميرنا اول لما شافتها اتصدمت وجرت عليها وسألتها: طنط ميسرة انتي بتعملي ايه هنا في شقة كوكو!! مش المفروض انك في الفيلا عند عامر دلوقتي ؟
ميسرة بصتلها وقالت: عامر كشفني يا ميرنا.. عرف خطتنا وانا مقدرتش ارجع البيت وجيت ل كوكو وطلبت منه يجيبك هنا عشان نعرف نتكلم.
ميرنا بصت ل كوكو بصدمة وسألته: وانت ليه مقولتليش من الاول ان طنط ميسرة عندك يا كوكو ؟
كوكو أتكلم بطريقته المعتادة وقالها: عشان ميسرة هي اللي طلبت مني كده وبعدين انا مليش دعوة بمشاكلكم دي خلصوا كلام وامشو من هنا انا عايز ارتاح في بيتي بقي.. انا زهقت من عزيز ومراته وبنته!
ودخل كوكو علي غرفته وميرنا بصت ل ميسرة وسألتها: كلمتي بابا عرفتيه يا طنط؟
ردت ميسرة: لا يا ميرنا.. انتي عارفه ان باباكي هيضايق لو عرف ان عامر كشفنا ومش هنقدر ننفذ خطتنا!
ردت ميرنا: صح.. بابا رتب كل حاجة ومش هيسمح ان خطته متكملش.. بس تعرفي يا طنط.. عامر مش غبي برضه عشان يصدق انك خالته او انتي معرفتيش تمثلي دورها صح.. المفروض كنتي تستغلي الشبه الكبير اللي بينكم وتقنعيه انك هي وتكملي خطتنا وتقدري تستدرجي آيات في غياب عامر وتخرجيها معاكي برا الفيلا وبابا كان هيبقى مجهز رجالة يتعاملوا مع الحرس ويخطفوا آيات ويطلبوا من عامر مبلغ كبير ولما ياخدوا الفلوس هيعرفوه ان باباه هو اللي كان خاطف مراته عشان طمعان في فلوسه ووقتها عامر هيكره باباه ويعرف انه طمعان فيه وتلاقيه يرجعلك انتي زي الأول وينسى باباه ده خالص.
عامر خرج من غرفة جانبيه في شقة عامر وقال بسخرية: حقيقي الخطة عظيمة جدا براڨو.
ميرنا اتنفضت من مكانها بصدمة وميرفت بصتلها بغضب.
ميرنا بصتلها بذهول وعامر وقف قدامها وقال: انا سجلت اعترافك بالكامل عن الخطة العظيمة بتاعكم..وهقدم التسجيل ده للنيابة وهتهمك بخطف مراتي وهتقضي عمرك كله في السجن يا ميرنا.
ميرنا بصدمة وهي بتبص ل ميرفت: انا مش فاهمة حاجة.. طنط ميسرة هو في ايه!؟
ردت ميرفت: انا مش ميسرة.. انا ميرفت اختها.
اتكلم عامر: انا استخدمت نفس خدعتكم.. واستغليت الشبه بين خالتي وامي عشان اكشف خطتكم.
ردت ميرنا بصدمة: ازاي.. اخت طنط ميسرة في البيت عندنا.. انا سيباها في البيت قبل ما اخرج مع كوكو….
وسكتت ميرنا بصدمة وبصت ل عامر وقالت: هو كوكو متعاون معاكم هو كمان!!
عامر قعد بثقة وقال: وانتي كمان تقدري تتعاوني معانا وتختاري.. يا اما السجن.. يا اما فلوس كتير وسفر علي حسابي مع كوكو صحبك عشان تخرجوا وتسهروا وتتبسطوا برحتكم.
ميرنا بصتله بصدمة وكوكو خرج من اوضته وقعد جنب ميرنا وقالها: انتي لسه هتفكري يا ميرو.. احنا هناخد فلوس كتير من عامر وهنسافر باريس ونغيظ كل اصحابنا.. تعرفي يا ميرو عامر هيشتريلنا كاميرا جديدة كمان عشان نتصور هناك وهنخرج ونسهر برحتنا وهو اللي هيدفع.
ميرنا بصت ل كوكو بتفكير وعامر اتكلم معاها: ميرنا.. اسمعيني كويس.. انا عارف ان انتي معندكيش هدف تأذيني او تأذي اي حد يخصني وكل هدفك ان يبقى معاكي فلوس وتخرجي مع أصحابك وتعيشي الحياة اللي بتتمنيها وانا هحققلك كل ده في المقابل انك هتبقي معايا انا.
اتكلم كوكو هو كمان معاها: ميرو انتي عارفه ان عزيز هيرفض انك تسافري معايا وهيقولك ان مش معاه فلوس وهتفضلي شحاته زي ما آنتي وكل اصحبنا بيقولوا عليكي فقيرة علي فكرة.
ميرنا بصت ل كوكو بصدمة وهو كمل كلامه بهمس بينه وبينها: لكن عامر هيدفعلنا فلوس كتيير.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مكتوبة على إسمي)

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *