روايات

رواية ملكت قلبي الفصل الأول 1 بقلم إيمان أحمد

رواية ملكت قلبي الفصل الأول 1 بقلم إيمان أحمد

رواية ملكت قلبي البارت الأول

رواية ملكت قلبي الجزء الأول

مليكة
مليكة

رواية ملكت قلبي الحلقة الأولى

يعنى ايه اجوزها انا مستحيل اجوز البنت دى يابابا
: وانا قولت هتجوزها وده اخر كلام انت عايز تعمل عملتك مع البنت وبعدين تسيبها
رد بغضب: والله يابابا ملمستها ولا قربت منها
خبط بعكازه على الارض بغضب وقال: كفياك كذب ياولد خليك راجل وصلح عملتلك السو*دة
حميدة: ابوك معاه حق فى كلامه ياأنس انت لازم تجوز البنت اهلها سابوها عندنا امانة لحد مايرجعوا تقوم تعتد*ى عليها ده التربية الل احنا ربناك عليها
أنس: حتى انتى كمان ياماما مصدقة انى ممكن اعمل حاجة زى دى….. طب مفكرتوش فى نورهان خطيبتى ذنبها ايه!
عبد العزيز: انا مش عايز كلام تانى فى الموضوع ده كتب كتابك على شهد الاسبوع الجاي والل بعده هيبقى الفرح
عدى الاسبوع وجه يوم كتب كتاب شهد وأنس الل مكانش طايقاها وبالفعل تم كتب الكتاب
حميدة: خد يابنى مراتك واخرحوا شوية
أنس: نخرج نروح فين ياماما بس
حميدة: شوف مراتك عايزة تروح فين وديها ولا ايه ياشهد يابنتى
شهد برقة: الل تشوفوه ياخالتى
حميدة بلوم: ايه خالتى دى قوليلى ياماما ولا انتى مش بتعتبرينى زى امك!
شهد بخجل: لا طبعا بعتبرك زى ماما
أنس: طيب اسيبكم تكملوا كلامك واروح الشغل
حميدة: شغل ايه دلوقتي ياانس يابنى…. وبعدين ميصحش تسيب مراتك فى اليوم ده وتخرج
بص أنس لشهد على امل انها ترفض بس شهد مكنش ليها اى ردة فعل فااضطر أنس انه يخرج معاها وفضلوا طول الخروجة ساكتين لحد اما أنس قطع الصمت
أنس: ده انتى ايامك الجاية سود*ة معايا ده انا هربيكى من اول وجديد
شهد وهيا بتبص حواليها: انت بتكلمنى انا!
أنس بعصبي*ة: وهو فى حد تالت ماشى معانا ياروح امك
شهد ببرود: الله يسامحك
أنس: اه اعمليلى فيها الشيخة شهد…. بس والله لكون معلمك الادب
شهد: انت ليه بتكره*نى كدة انا عملتلك ايه؟
أنس: انتى هتستعب*طى ياختى
شهد: انا مراتك مش اختك
أنس: صح معاكى حق وانا هخليكى تتندمى انك بقيتى مراتى.. مش دى كانت خطتك
شهد بعدم فهم : خطة ايه انا مش فاهمة تقصد ايه
أنس بسخر*ية: الخطة الل انتى عاملتيها عشان تجوزينى ياهانم
شهد: قصدك ان انت الل اعتد*يت عليا ومش عايز تصلح غلطتك الل عملتها
أنس وهو بيجز على سنانه: انتى عارفة كويس وانا عارف انى مقربتش منك
شهد: لا قربت منى لما كنت سكران وعملت عملتك وبدل ماتندم عايز تحاسبنى انا روح حاسب نفسك الاول
أنس: ومن امتى وانا بشرب يابت الكل*ب
شهد: انا مش هرد عليك طول مانت بتكلمنى كدة
وكانت لسة هتمشى بس أنس شد ايدها بقوة
أنس: الكذب*ة الكبيرة الل انتى كدبتي*ها محدش غيرك هيدفع تمنها ده وعدى ليكى
زقت شهد ايده بقوة وقالت: وانا مستنية اشوف هتعمل ايه ومش خايفة منك لانى على حق
أنس بابتسامة غريبة: يوم الفرح هعرف كل حاجة ياشهد….
مر الاسبوع التانى وخلال الاسبوع كان أنس متجنب الحديث مع شهد اما شهد فكانت خايفة من تهديد أنس ليها وهيا مش فاهمة مغزى كلامه وجه يوم الفرح كان عبد العزيز عاملهم ليلة كبيرة كل البلد حكت عنها أنس قدر يخفى عصبيت*ة خلال الفرح وتعامل مع شهد كأى زوج فرحان بليلة فرحه وده الل كان قالق شهد
خلص الفرح على الخير
عبد العزيز: عايز يابنى ترفع راسنا
أنس بابتسامة وهو بيبص لشهد: طبعا يابابا طبعا
ومسك ايد شهد وطلعوا اوضتهم
أنس وهو بيخل*ع بدلته: يلا ياحلوة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملكت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *