رواية أقدار الحب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ريحانة الجنة
رواية أقدار الحب الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ريحانة الجنة
رواية أقدار الحب البارت التاسع والعشرون
رواية أقدار الحب الجزء التاسع والعشرون
رواية أقدار الحب الحلقة التاسعة والعشرون
في صباح احلي واجمل يوم عدي ومر علي تسنيم وأكمل. تسنيم صحيت وابتسمت لما شافت أكمل نايم جنبها قامت قعدت وملست علي شعره وهي مش مصدقة ان خلاص اليوم اللي اتمنته كتييير جه وبقي حقيقة بس هو كان لسة نايم باسته وقامت اخدت حمام وخرجت وحضرتله القهوة والاتشيز كيك وجابتهم وحطت الصنية علي الكمود وقعدت جنبه تلعب في شعره وفي وشه. أكمل صحي وابتسم لما شافها وباس ايديها
أكمل :قطتيتي صاحية ليه وليه مش نايمة في حضني.
تسنيم : مبتسمة. علشان انا طول عمري بصحي قبلك بحب اشوفك وانت لسة صاحي بتبقي امور اويي
أكمل : هههههه لا والله وانا صاحي بس
تسنيم : تؤتؤ. انت في كل حالتك بتبقي جميل
أكمل : اممم طيب وامبارح كانت حالتي عاملة ازاي
تسنيم : هههههههه كنت في اجمل حالاتك يا بايخ
أكمل : بص علي الكمود شاف القهوة والاتشيز كيك. ابتسم وشدها لحضنه ونيمها علي السرير. لسة فاكرة انا قولت انك نسيتي خلاص
تسنيم :مستحيل انسي ابدا. تعرف انا كنت كل يوم بصحي واعمل القهوة والاتشيز كيك علشان اقعد افتكرك لما كنت بتفطر معايا. كمان كنت بعمل القهوة مظبوط زيك مع اني بشربها مانو بس اتعودت عليها علشان اشرب قهوتك .
أكمل : باسها وهو مبتسم. يا قلبي معقول.
تسنيم : اه معقول وكنت كل ماانزل اعمل شوبنج وألاقي حاجة تعجبني ليك كنت اشتريها وابعتهالك علي الشركة واخلي بابا هو اللي يقولك انه جابهالك
أكمل : مش ممكن انتي!!
وانا أقول عمي ليه فجأة كدة كل شوية يجبلي هدايا . اااه يا روح قلبي شوفتي بقي اني كان لازم استناكي مش بس 4سنين ده استناكي العمر كله . بس قوليلي عمي مكنش بيسألك ليه مش بتديهوملي علي طول
تسنيم : طبعا كان بيسأل. بس انا كنت بقوله علشان انا بعيد ومش عايزة أكمل يتعود علي كدة ويقرفني ويصدعني معاه.
أكمل : كدة بتروديهالي علشان قولتها زمان
تسنيم : ههههه اه بس
أكمل : ماشي تعالي بقي لما اردلك الهدايا بتعتك
تسنيم :ههههههههههه ازاي بقي
اكمل: ههههه انا هقولك ازاي تعالي….
تسنيم : بس بقي قوم يالاعلشان تشرب القهوة هتبرد
أكمل : انتي قهوتي يا حبيبتي. وهشربك دلوقتي
تسنيم :هههههه انا علي كدة هخلص منك بسرعة
أكمل : هههههه لا متخفيش انتي عمرك ما تخلصي ولا انا عمري اشبع منك
تسنيم : بجد يا كيمو انت مبسوط يعني مكنتش تتمني ان امبارح تكون دي ليلتنا الاولي
أكمل : طيب ماهي فعلا ليلتنا الاولي . حبيبتي اللي حصل زمان ده كان شوق لهفة. لكن امبارح ده حاجة تانية انا بجد والله كنت حساس اني بلمسك لاول مرة. وعلي فكرة كل مرة هيكون ده احساسي
تسنيم : يا سلام يعني مش هتزهق.
أكمل : تؤتؤ مش هزهق
تسنيم : يعني انا مكبرتش ال4سنين اللي فاته
أكمل : ههههههه اه كبرتي . بس كبيرتي واحلوتي. يا روحي انتي من الستات اللي كل ماتكبر تحلو انا حاسس اصلا انك لحد ما يبقي عندك 50 سنة هتفضلي موزة يا قلبي
تسنيم : بحبك يا كيمو. بحبك خالص
أكمل : لا علي صوتك انا عايز القرية كلها تسمع
تسنيم : ههههههه والله انت مجنون
أكمل: طيب هتعلي صوتك انتي ولا اعلي صوتي انا.
تسنيم : وريني شطارتك
اكمل : كدة طيب اوعي
تسنيم : انت رايح فين
أكمل : داخل البلكونة وهسمع القرية بحالها واقول بحبك يا سمسمة. ودخل البلكونة فعلا
تسنيم :ههههه اه يا مجنون . وجريت وراه
اكمل :في البلكونة وقف وزعق. بحبك يييييا سمسممممممة.
تسنيم:حطت ايديها علي شفايفه. بس يا مجنون هتفضحنا.
أكمل : شالها. خلي الناس كلها تعرف اني بحبك وبموت فيكي.
تسنيم : أكمل نزلني بسرعة انا بالروب حد يشوفني
أكمل : قربها منه أكتر وباسها. انا مش هنزلك انا حخدك جوه واموتك. ودخل الشالية وقفل باب البلكونة…….. 😄😄😄
وبالليل أكمل وتسنيم كانوا نايمين علي البحر والنجوم بتنور السما. وهما حضنين بعض ومشبكين ايديهم في ايد بعض. وعنيهم في عين بعض ومبتسمين واكمل بيسمعها أغنية هادية وجميلة بتوصف اللي في قلبه واللي حاسس بيه (اغنية مش معقول لحماقي )(مش معقول انا ايدي لامسة ايديك خايف اكون يا حبيبي بحلم بيك. ده الي انا فيه مخطرش يوم علي البال. حلم بعيد انا كنت فاكره خيال. عشت ليالي قبلك مش عايز اعرف كام دي سنين كتير وايام محسوبة علي عمري. دلوقتي جنبك هبدأ حياتي معاك ده انا مستحيل انساك يا اللي معاك عمري.مش معقول انا ايدي لامسة ايديك خايف اكون يا حبيبي بحلم بيك. متقوليش وده برده وقت كلام وانا وياك غمض في حضني ونام. سيبني اعيش جنبك بقلبي وروحي. متخليش ثانية في حياتنا تروح. ليالي قبلك مش عايز اعرف كام. دي سنين كتير وايام محسوبة علي عمري. مش معقول )
أكمل : بجد يا سمسمة انتي معايا وانا مش بحلم
تسنيم : باسته من خده. لا يا حبيبي مش بتحلم. احنا خلاص مع بعض ومش هنفترق تاني ابدا
أكمل : اه يا سمسمة لو تعرفي سنين بعدك دي عدت عليا ازاي كنت بموت كل يوم في بعدك. تعرفي انا كنت كل يوم بالليل انط في بلكونة أوضتك وانام فيها علشان اكون في نفس السرير اللي كنتي بتنامي فيه واحس بيكي في كل مكان في الاوضة وافتكر الكام ليلة اللي قضناهم مع بعض في أوضتك زمان فكرة
تسنيم : عمري ما نسيت علي قد ما كان غلط بس كانت احلي واجمل ذكري في حياتي. بس معقول كنت بتعمل كدة. حبيبي انا بجد اسفة اني بعدت عنك
اكمل :اه كنت بعمل كدة. تعرفي كمان الشهر اللي كنتي بتيجي فيه انتي وجني. كنتي مش بتتكلمي معايا الا قليل جدا. وانا كنت بتجنن نفسي اشوفك واشبع منك. كنت بالليل انط من البلكونة وافتحها وافضل قاعد باصص عليكي وانتي نايمة. علشان اشوفك اطول وقت ممكن. كان بيبقي نفسي اروح واخدك في حضني وانام بس مكنتش بقدر.
تسنيم : حضنته اويييي. هو في اتنين بيحبه بعض كدة زينا
اكمل : تؤتؤتؤ مستحيل يكون فيه راجل في الدنيا بيحب واحدة زي ما انا بحبك. ولا واحدة بتحب زي ماانتي بتحبيني احنا حبنا خيال مخلوق لينا احنا وبس
تسنيم : اه يا كيمو كنت واحشني اوي ووحشني الكلام معاك عايزاك تتكلم. اتكلم كتيير لحد ما اشبع منك .
اكمل : لا كفاية كلام كدة. مش لسة سامعة الاغنية بتقول. متقوليش وده برده وقت كلام
تسنيم : هههههههه اومال وقت ايه
أكمل :اممم تعالي علي الشاليه وانا اقولك وشالها ومشي
تسنيم : وبعدين معاك نزلني انا همشي انت خلاص فضحتنا في القرية كلها وكل الناس بتبص علينا
أكمل : هههههه لا مش هنزلك واللي مش عجبه يروح يعمل زي ده لو عرف اصلا……..
وقضي أكمل مع تسنيم اسبوع في السخنة وبعدين سافروا باريس علشان يقضوا شهر العسل اللي كان فعلا شهر وكانوا في منتهي ا?
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أقدار الحب)