رواية زوجة مع ايقاف التنفيذ الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم سارة أحمد
رواية زوجة مع ايقاف التنفيذ الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم سارة أحمد
رواية زوجة مع ايقاف التنفيذ البارت الخامس والثلاثون
رواية زوجة مع ايقاف التنفيذ الجزء الخامس والثلاثون
رواية زوجة مع ايقاف التنفيذ الحلقة الخامسة والثلاثون
(بدايه…النهايه)
تتسلل بلقيس من جانب يونس النائم بي عمق
وهناك اثار الدموع علي وجنتيه تتنهد بقليس بحزن وأسي علي حال زوجها
فتقترب منه وتدنو اليه مقربه فمها الي وجهه من الاعلي تقبل عينيه و
وجنتيه ماحيه اثر الدموع مغمضه عينيها لي برهه من الزمن ثم تفتحهما وكانتاه
مشتعلتين غضبا وتوعد فتبتعد عنه بعد ما وضعت
قبله رقيقه علي شفتيه وانسحبت في هدوء
خارجت خارج الغرفه جالسه علي الاريكه التي في بهو الكوخ جاذبه هاتفها
من جيبها الخفي داخل سترتها متفقده الرسائل الوارده من صديقتها لي تتسع عينيها بصدمه حين تقرأ التالي…
(بلقيس امك فردوس هنا في بيت جوزك وابوكي بيخطط لي مصيبه لا فعلا
بداء في تنفذها بعد ما امره يونس بتحرك والخطه هي اعلام سامر بي الا
حصل زمان لي انهار وحكايتها مع صابرينا اختها و وميض وحسن بعته لي سامر كل التسجيلات الا
جمعها يونس لي صابرينا وهي بتخطط ازاي تدمر علاقته بي اختها وفديوا
لي انهار شخصيا قبل ما تموت وانها فضلت الموت علي انها تعيش وهي نسايا
سامر وبنتها وماتت من اثر العذاب الا عذبه سامر لها وفعلا سامر عرف كل
حاجه وجن جنانه لا ده بقي مختل فعلا وامر رجالته بخطف صابرينا
وفعلا صابرينا ملهاش اي اثر ولؤلؤ دلوقتي بتفضح كل الا حصل زمان لي
ابوكي بي ايد عمك عمر وايه الا جاري لي اكرم
وسامح عشان طمعه في امك انتي لازم تجي قبل ما تحصل مجزره بين ابوكي
وعمك وكمان فريد عرف كل الا حصل بينه وبين
روزنا وهو عامل زي البركان وهيدمر روزنا وهي رفضه
تسامحه واسماعيل وثناء في خطر من جنون كامل وحكايته مع لامار وبنته هيام تعالي بسرعه الاحداث مشحونه …
صديقتك المخلصه)
ظلت بلقيس جامده مكانها مما قرأت لكنها سرعان ما استعادت رابطه جأشها
متنهده بي عمق ترمق الهاتف بنظرات متوعده وعينيها تتأجج بي الغضب صائحا بنبره غامضه
بلقيس:كده كله تمام اما احلق الدنيا احسن ما تخرج عن السيطره اما انت يا يونس لك معاي حساب تقيل انا صحيح قلبي
بيتعصر علي دموعك والمك بس لازم اربيك واعقبك علي الا عملته فيه ومش
هسامحك بسهوله علي فرجتك عليه وانا بتألم علي جاهلي بي الا حصل لي بابا
وانت كان في ايدك تشفي وجعي وتمسح دمعتي
حتي لو كان هدفك حمايتي وجعلي قويه وصلبه بس اشوف الحكايه
هترسي علي ايه وبعدين اللعب معاك هيحلو اوي
قالت هذا وهي تبتسم بمكر وعينيها تتوهج بي حماسه
ثم بعدها تنهض متجهه الي خارج الكوخ حتي تتحدث
مع بهير فتقف خلفه مبتسمه ببراءه مصطنعه لكن عينيها تخفي ناويها الخبيثه فتقترب من بهير
الواقف محديقا في الازهار شاردا في امرا ما غير
مدرك لي بلقيس الواقفه خلفه فتنادي عليه بقليس قائله
بلقيس:بهير هو انت معاي ولا سرحان؟
ينتفض بهير فزعا حين تقاطعه بلقيس من شروده لحظه ويدرك بهير ان
بلقيس تقف امامه بكامل وعيها ونشاطها وحيويتها
فترتسم بسمه كبيره علي شفتيه وعينيه ترقص
بسعاده فيقترب منها متأملها بدقه وكاد ان يعانقها فتتراجع بلقيس
خطوتين الي الخلف رامقه اياه بنظره محذره فيقهقه
بهير بسخريه مدركا معني نظرتها تلك فيشعر بي
الحرج والتوتر عابثا بي ازرار قميصه حتي يخفف من توتره قائلا بمرح
بهير:انا عارفه معني النظره دي لو يونس لمحني هيدفني حي ولو سالي
شافتني هتجلدني اسف والله مش قاصدي انا مش مصدق انك ادامي بكل
حيويه يعني اختراع يونس نجح ده هيفرح اوي انا هدخل اصيح
القي بي حديثه هذا مهرولا الي داخل الكوخ لكنه تجمد مكانه حين سمع صياح بلقيس قائله
بلقيس:لا يا بهير يونس مش لازم يعرف اني بخير ؟
يلتفت اليها بهير محديقا بيها بحيره وصدمه فتوضح بلقيس اليه ما تنوي قائله
بلقيس:اسمعني بس لازم يونس يتربي وكمان عشان فيه حاجه لازم تفهمها
يعقد بهير حاجبيه بتساؤل قائلا
بهير:تقصدي ايه؟
تبتسم بلقيس بلطف مقتربه منه قائله
بلقيس:تعالي بس وانا افهمك…
وبدأت بلقيس في شرح كل شئ لي بهير الذي يستمع وبسماته تزداد اتساعلا كلما تعمقت بلقيس في الحديث
💝💝💝💝💝💝
تبكي ثناء بي صمت وهي تنظر الي اسماعيل المتصنم
مكانه من هول ما يسمع من فم ثناء حيث تقول
ثناء: انا حبيتك اوي اوي لا عشقتك كنت بتمني انك
تكوني سندي حبيبي جوزي
تعرف كنت بتخيل شكل
ولادنا بيتنا فستان فرحي حتي الموسيقي اتخيلتها وكله ده كنت بتمني انك تكون معاي فيه بس انت
دبحتي في نفس اليوم الا قررت اتخلي عن كبريائي
وسيطره امي وتهديد كامل قررت اتحمي في حبك في حضنك بس يا خساره كل
حاجه اتنصفت اما شوفتك بعيني في حضن الزفته
لارمار اما الحقير كامل بعت ليه صوره وانت في
حضن الهانم وشكلك كان مستمتع اوي وقتها حسيت بي قلبي بيتحطم مليون
حته كل حته انت بدوس عليها اما الحقير كامل
استهزي بيه وقالي روحي شوفي الراهب في حبك
وهو بيمتع نفسه وبعت ليه العنوان وقتها اتجننت
والدنيا اسودت في عيني بس لقيت فريد في وشي
وقتها كان طوق نجاه ليه وراح معاي العنوان
وشوفتك بي عيني في حضن السنيوره وهي
بتتوجع بمتعه وبتنادي بي اسمك محستش بي نفسي
ووقعت من طولي لولا فريد لحقني وبعدها فوقت لقيت نفسي في اوضتي وفريد ادامي وحكي ليه حكايتك مع السنيوره وانها ام بنتك هيام الا انت
مخلفها منها لما كنتوا متجوزين عرفي لما كنت في اخر سنه في الثانويه
وقتها بس قررت اني لازم اذلك واجرحك واشربك من
نفس كأس الغيره والوجع ومش هرجع في قراري
خصوص لما كامل هددني وفريد دبلته في ايدي وعمرها ما هتطلع منها
القت بي حديثها هذا وركضت خارجه الي بعيدا تاركه اسماعيل متصنما
مكانها من الصدمه والندم لكن قبل يتمالك اسماعيل
ذاته تتسع عينيه بغضب ناري حين يجد كامل امامه ببسمه ساخره ونظره
خبيثه شاهرا المسدس في وجهه مطلقا الرصاص عليه فيسقط اسماعيل غارقا في دمائه فيقهقه كامل بي انتصار هاتفا بي فرحه وتشافي قائلا
كامل:اخيرا خلصت منك يا اسماعيل وثناء هتبقي ملكي
لي يغادر بعدها المكان مبتسما وعينيه تتراقص فرحا بي زهو الانتصار الغادر…
💘💘💘💘💘
يلوج فريد مثل المجنون الي داخل بيته البعيد عن
الانظار عينيه جاحظه علي مصراعيهما حمراء تكاد ان
تغادر موقعها يلهث بشده محاولا التنفس لكنه بفشل
يكاد قلبه ان يتوقف من شده الانفعال عينيه تتجول في المكان بحثا عن روزنا هدرا بي غضب وجنون قائلا
فريد: روزنا انتي فين ؟ وليه مقولتيش علي الا حصل بينا روزنننننا انا هجنن روزنا
ظل يردد اسمها بجنون وهو يجوب باحثا عنها كل البيت لي تتسع عينيه بحده
حين يراها امامه تبكي بهستري متقوقعه علي نفسها تبكي وتصرخ بجنون قائله
روزنا:ابعد عننني حرام عليك لااااا بلاش يا فريد تقرب ابوسك ايدك لااااااا
💭💭💭💭💭
يلوج سامر الي داخل مقبره معتمه تفوح منها رائحه العفن مبتسما بي كل
شر متحدثا بي نبره شيطانيه وعيننا زائغه محديقا صوب صابرينا المرتجفه بي هلع مقتربا منها جاذبا اياها بكل عنفوان هامسا في اذنها
سامر:اهلا بيكي في جحيم سامر…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زوجة مع ايقاف التنفيذ)