روايات

رواية تزوجت اختي الصغيره الفصل الثاني 2 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيره الفصل الثاني 2 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيره البارت الثاني

رواية تزوجت اختي الصغيره الجزء الثاني

تزوجت اختي الصغيره
تزوجت اختي الصغيره

رواية تزوجت اختي الصغيره الحلقة الثانية

كارما / نعم بتقول ايه حضرتك

مازن / بقولك ايه اوعي تفهمني صح

كارما / ههه خفه حضرتك امال قصدك فهمني

مازن/بصي يا كوكي ياحببتي اناهفهمك واكسب فيكي ثواب بس واحنا بره وهاتي ده بقي

كارما / مازن هات بقي مش كل مرة تاخده مني كده اخس عليك

مازن / اللي يحصلني يكسرني هههههههههههه

ادهم بغضب / وبعدين بقي احنا مش هنخلص من شغل العيال ده
وانتي يااستاذة كلي اكلك كله متسبيش حاجه

مازن بسخريه / ناقص تقولها وامسحي بوقك ومتنزليش حاجه علي هدومك
عشان لووسختي هدومك مش هجبلك شوكولا هههه ايه انت بتكلم واحدة في تانيه جامعه علي فكرة

ادهم / بس في نظري لسه عياله ومش مسؤله عن نفسها خلاص

مازن بغضب كبير وهو يقف من علي السفرة وممسك بيد كارما ويقول
مازن/ لا مش خلاص وبعدين انت بتكلمها كده ليه هي عملت ايه
عشان ده كله

ادهم/ يقف أمام مازن ويقول بغضب شديد لطريقه رد مازن ويقول

ادهم /اظن اني انا اخوك الكبير واخوها كمان يعني خايف علي مصلحتها زيك بالظبط وياريت تتكلم بطريقه احسن شويه

وهنا قال الاب
حسين / واظن اني لسه موجود والمفروض يكون في احترام ولو شويه صغيرين

كارما / انا اسفه ياعمو انا السبب

وقالت الادهم
كارما / انا اسف يااده

وقبل أن تتعذر ل ادهم أوقفها مازن وقال

مازن بغضب شديد / لا يا كارما انتي مغلطيش ومش من المفروض انك تتعذري لحد

الاب لفض النزع قال

حسين/ كفايه كده واتفضلوه عشان نفطر

جلس ادهم ولكن مازن قال

مازن / سوري يابابا انا هفطر انا وكارما بره في اي مطعم وبعد كده هوديها الكليه سلا م ياجماعه

حسين / خلاص روح بس متتاخرش عليها وانت راجع

مازن/ امسك يد كارما وغمز بطرف عينه وقال لها يالا كوكي وتسلم ايدك النسكافيه تحفه

كارما / بفرحه بس برضو هشرب منه هههههههههههه

مازن/ وهو يسخر من طريقه أخيه وهو ينظر إلي ادهم قبل أن يرحل

قال بس لما تخلصي طبقك كله عشان ربنا يديكي حسنه

كارما / قد فهمت مازن وقالت بطريقه طفوليه هههههههههههه حاضر يااونكل ميزو

ادهم / كأداة ينفجر من مازن وكارما ولكن عندما نظر له والده ساكت واكمل فطاره وذاهب وهو في قمه غضبه

وصل ادهم شركته وهو في قمه غاضبه وقال السكرتيرة

مني / ابعتلي سالي

مني / حاضر يافندم

وبعد مرور وقت قصير وصلت سالي الي المكتب وهي في قمه أناقتها وتقول

سالي / دومي حبيبي ايه ده كل هذا تأخير واحشتني

ادهم بغضب / اظن اني قولت قبل كده انك تتكلمي عدل طول مااحنافي في شركه

سالي / انا اسفه بس حبيت ادلعك مش اكتر بس انت مالك في ايه
مازن وكارما تاني صح

ادهم / انا خلاص مبقتش عارف مازن ده ايه حكايته ده مش طايق كلمه علي كارما والأني أفهمه الصح من الغلط

سالي بغيرة / اصل بصراحه انت مزودها اوووووووووي كل كلمه والتأنيه صغيرة صغيره ماتسبها تعيش حياتها زي ماهي ماعايزة

مش يمكن بيحبوه بعض

ادهم / هههههههههههه حب ايه يابنتي دي عياله صغيرة ده اكبر منها بخمس سنين بس هو بيحب زي أخته وبيخاف عليها بس اللي مضايقني أن تصرفاتها هي ودلعها الزيادة من بابا وماما ومازن بالذات
مش عجبني

وخايف يقلب لغلط ومينفعش تصلحه فهمتي قصدي

سالي بغيرة اكبر وحاله تختبر ادهم وقالت

سالي / ولا خايف انها تتجوز حد غيرك مثلا

وهنا انفجر ادهم من الضحك وقال

ادهم /ههههههههههههههههههه اه يا قلبي حرام عليكي ياسالي ضحكتني وانا مضايق
مين دي اللي اتجوزها كارما اللي كنت بشيلها وهي عندها سته شهور

وانا عند ي عشر سنين يابنتي ده لو اتجوزت بدري كان زمان عند قدها

لا انا فعلا مهتم بيها عشان هي اختي الصغيره مش اكتر

سالي بخبث ودلع / طب مانا صغيرة عند ي ٢٦سنه وبتحبني اشمعنا بقي مش بتعمل عليا كده

ادهم بجديه / اظن اني قولت قبل كده أن اللي بيني بينك ده شئ عادي وانتي بقي اللي بتحبي تفسريه بشئ تاني انتي حره وبعدين انتي عندك ٢٦ سنه لكن هي عندها عشرين يعني فرق ست سنين

طبعا فرق كبير اووووي هي لسه عياله صغيرة لكن انتي كبيرة وناضجه ومعارفه وكمان بتشغلي مصممه ازياء يعني عارفه يعني ايه مسؤلية لكن هي كبيرها تذاكر وتشرب اللبن قبل ماتنام وشكرا علي كده

فهمتي بقي ولا لسه

سالي باحباط / فهمت ياادهم بس برضو انت بتاعي انا وبس

ادهم / والله انتي حره يابنت الناس انا عرفتك اني مش بتاع جواز وإني بحب شغلي وبس

ويالا بقي عشان نشوف اللي ورانا

وعند مازن وكارما

مازن / خلاص بقي ياكوكي متزعليش انا اخدتلك حقك منه فوكي كده

كارما / هو ليه دايما يعاملني زي مايكون طفله صغيره

مازن / عشان مع حق انتي عطول قاعدة في الا وضه بتذكري وتشربي اللبن وتنام لا وكله كوم واللبس اللي انتي تلبسيه ده كوم تاني خالص

كارما بغضب طفولي / ليه بقي أن شاءالله وفيها لما اذاكر وانجح يعني عمي يصرف علياوفي الاخر أسقط

مازن / وحياة ابوكي بطلي شغل الهبل ده وبعدين دي فلوسك انتي

انا كل سنه بوريكي الحسابات وبعدين انتي من اغني عائلات البلد وفلوس عمي الله يرحمه وبابا مع بعض
يعني دي فلوسك وبطلي شغل الافلام الابيض وأسود دي وخالينا في الجد

انا بقولك ذاكري واطلعي الاوله كمان بس برضو خاليكي ليدي كده

والبسي وخاليك اشيك بنت في مصر مش تذكري وتشربي اللبن وتنامي الساعه تسعه عشان اونكل ادهم مش يزعل مني

كارما / هههههههههههه انا بعمل كده حرام عليك

مازن / اضحكي ياختي هو ده اللي انتي فالحه في ياكارما انا عايزك تتغيري يعني شعرك لبسك المكيك اب بتاعك كلك علي بعضك

اقولك انا هخلي البت نرمين تظبطك

كارما / اه صح هي عمله ايه دي وحشتني اووووي انا بقالي كتير مش بفتح الفيس عشان كده مش عارفه اتكلم معها

مازن / اهي مطلعه عين امي وبتدلع عليا اكمن عارفه اني متنيل وبحبها

كارما / هههههههههههه معلش يابيبي هي البنت كلها كده لازم يتمسكنوه لحد مايتمكنه

مازن بمزح وهي ده كله متمكنتش دي دخلت خد قلبي وسبتني من غير قلب اسكتي عشان هعيط واجيب ناس تعيط معايا اهي اهي

كارما وهي تنظر إلي ساعتها وتقول

كارما / الله يخربيتك اتاخرت علي المحاضره الاولى يالا بسرعه نمشي
مازن بجديه / اه صح ونبي يااوختشي يالا عشان انا كمان اتاخرت علي الشركه

وبعد مرور وقت وصلت كارما الي الكلية تحضر محاراضرتها

وهي ليست لها أي اصدقاء سوي مازن هو كل شئ في حياتها

وبعد أن خلاصت من المحاضرات انتظرت مازن ليلخذها الي البيت

كاعادتها
أما عند مازن

وبعد أن انتهي من شغله ذاهب الي ادهم وتحدث مع في بعض امور الشغل

ونظر في سعاته وقال

مازن / / ياه دي الساعه تلاته يدوب الحق اجيب كارما من الكلية اناهمشي بقي وانت ظبط الحاجات الأخيرة دي ماشي ياادهم

ادهم /ماشي روح انت بس بسرعه عشان ماتقفش لوحدها كتير

عشان مش هتعرف تعمل حاجه لوحدها

مازن بنفذصبر / حاضر وهجبلها شوكولا عشان راحت الكليه من غير ماتعيط حاجه تاني

ادهم / انت بتتريقه عليا يأمازن

مازن/ لا العفو حضرتك الكبير واحنا العيال اللي لازم نسمع الكلام ولاالا هتحبسنا في اوضه الفارين هههههههههههه سلام

ادهم / سلام ياخويا ربنا يهديك يأمازن انت وكارما

مين هيجنن مين (الحلقه الثالثه)

وفي المطبخ كانت ملك بتعمل القهوة ودخلت عليها واحدة

عليها وكانت بتتكلم بطريقة استفزت ملك وكانت بتعامل ملك علي انها
خادمه وطلبت منها انها تلبس زي طقم الخدم عشان تقدم معاهم الطلبات للضيوف الحلفه

ودار الحديث بنهم

٠٠٠٠٠٠٠/انتي يااه

ملك / نعم يااه

٠٠٠٠٠٠/خدي اللبس ده ويالا عشان تقدمي العصير للضيوف

ملك / وانا مالي بااللي انتي بتقولي ده

٠٠٠٠٠٠٠/ انتي ازاي تتكلمي معايا كده انتي عارفه انتي بتكلمي مع مين

ملك / هيكون مين يعني

٠٠٠٠٠/انا بكينام هانم

ملك بسخرية/ وعاوزة ايه يابتنجان هانم

بكينام بعصبية/ انتي ياجربوعه عارفه انتي بتكلمي مين انا لازم اعلمك الادب
وهنا كان أن تصفعها بالقلم علي وجهها ولكن سرعان ما تمسكت بديد واوقفتها عن هذه الصفعه وقالت ملك بكل هدوء

ملك / انا لو مش عامله حساب مريم وفارس بيه انا كنت عارفتك مقامك كويس

انا مش خادمه عندك عشان انتي تؤمري وانا انفذ
انا جايه هنا عشان اعمل ميك اب للعروسه وخلصته وكنت هشرب القهوة وامشي

انا ميهمنيش انتي مين ولا تقدر ي تعملي ايه فيا باختصار شديد انا مش بخاف من حد

ودلوقتي عن اذنك عشان اشرب قهوتي

وامشي يا بتنجان هانم وابقي دوري علي جربوعه تخدم علي ضيوفك
وكلمه أخيرة طظ فيكي

باااااي

وهنا كادت أن تنفجر من شدة غضبها
من هذة الفتاة التي استطاعت أن تقصف جبهتها وان تقف أمامها فهي دائما تفتخر بكينام الاسيوطي من اشهر سيدات المجتمع وهي زوجة

فريد الشامي فهو كان من أكبر رجال الأعمال وكان الجميع يخشاه ولكن كان شخصية محبوبة

وخرجت بكينام من المطبخ وحاولت أن تكون هادئة وفي هذا الوقت

كانت ملك تحاول السيطرة على نفسها وتحاول دائما أن تظهر الابتسامه

وفي مكان آخر وبالتحديد في الشركه عندغسان

غسان / كده كل حاجه بقت تمام ياجماعه وكده حددنا معاد الكولكشن الجديد أن شاءالله بعديوم الخميس يعني بعد بكره أن شاءالله قبل رمضان بيومين كل سنه وانتم طيبين

الجميع وحضرتك طيب

غسان / الاجتماع خلص اتفضلوه

سيف/ ايه ياصاحبي الساعه بقت ٥ايه مش تروح الحفله قربت

غسان / بصراحه مش عايز اروح انامش موافق علي الخطوبه دي بس مش عارف اتكلم عشان مريم عايزه حسام

سيف / طب انت هتفضل كده يعني علي طول ساكت

غسان / قصدك ايه

سيف / قصدي انت هتتجوز أمتي انت عندك ٣٠ سنه حرام عليك نفسك عيش أحلي ايامك دلوقتي

غسان / بصراحه ياسيف لسه ملقتش البنت اللي تخطف قلبي من اول نظرة

سيف بسخرية/ ليه ماهو عندك شاهيناز اخت حسام بصراحه هتموت
عشان بس تبصلها

غسان / لا ياعم أما مش طايق اخوها هروح اتجوزها هي وكمان تحس انها مش مظبوطه علي طول سهر وخروجات وسفر لوحديها

بره مصر بالشهر والشهرين وتقولك اناعايزة اعيش حياتي فين الحياة

اللي من غير رضا ربنا ولا لبسها حاجه صعبه اووووي

يعني بكل المقايس مش نافعني

انا عايز واحدة تكون بتخاف ربنا وتحافظ علي عرضي وشرفي وانا مش موجود

مش واحد يوم ما تزهق تخرج ومتقولش هي كانت فين ولا بتعمل ايه

سيف/ نتكلم في موضوع مريم دلوقتي انت اخوها الكبير وهي معندهاش حد غيرك روح واقف جانبها ومختلوهش يستغل الفرصة

يالا ياغسان يدوب تلحق

غسان / ماشي يا سيف انا مش عارف هفضل اسمع كلامك لاامتي

سيف / لحد لما اشوفك مع عروستك أن شاءالله

وبعد مرور وقت قصير

وصل غسان الي القصر وبعد أن أخذ حمامه هبط الي المطبخ حتي ياخذ شئ يأكله ولكن وجد شئ غريب وكان يحدث نفسه الي أن قاطعته.

غسان / ايه القهوة الجامدة دي انا شكلي مش هاكل وهشرب القهوة علي طول

ملك / هو مفيش حد قالك كده أن اللي ياخد حاجه مش بتاعته يبقي
قليل الادب

غسان / انتي مين انتي ياللي بتتكلمي كده انتي عارفه انا مين

ملك بعصبية/ هو انا كل مكلم حد في ام القصر ده يقولي بتتكلمي مين هتكون مين يعني وبعدين انت عارف انا مين

غسان بغيظ / لا معرفش ومش عايز اعرف واطلعي بقي من دماغي

ملك بعصبية/ دماغ مين ياابودماغ ده اخرك خدام زيك زي بقيت
الخدم اللي هنا

انا بقي ستك ملك صاحبه العروسه فاهم يعني العروسه يعني كل عيش احنسلك
وقالت كلامها الاخير وهي تذهب إلى مريم
جاتك القرف عالم باردة

أما غسان فكان مصدوم من موقف ملك و اخيرا نطق وقال

غسان / ههه ايه ده هو انا اللي اتقالي الكلام ده دي اكيد مجنونه بس مش مشكله انها سابت القهوة عشان اشربها

مريم/ مالك بس يالوكا زعلانه ليه وفين القهوة بتاعتك

ملك بغضب شديد/ خدها الغراب وطار

مريم بعدم فهم/يعني ايه مش فاهمه

ملك / بقولك ايه فوكك مني انا خلصت كل حاجه وانا كدة تمام

انا همشي بقي عايزة حاجة مني

مريم / ملك انا لسه عارفكي انهاردة بس بصراحه حاسه اني بقالي كتير عارفكي

عشان خاطري اقعدي انهاردة وانا هخلي عبده السواق يوصلك ماشي

ملك / بت انتي انا مش عارفه انتي ليه مش بعرف ارفضلك طلب وحاسه اني بتكلم مع امينه اختي حاضر اتفضلي بقي انزلي عشان

شويه وهمشي

مريم / ميرسي ياقمر

وبعد الحلفه

مريم / انا متشكرة اووووي ياملك انا هخرج مع خطيبي وكلنا يعني وانا كلمت عبده السواق يوصلك ماشي

ملك / ماشي انا هظبط حاجتي وانزل علي طول ومبروك مرةتانيه

وعقبال الفرح

مريم/ ميرسي ياحبيبتي سلام بقي

ملك /سلام

أما عند فارس وغسان

غسان / حضرتك عايز حاجه

فارس/ اه يابني انت مش هتيجي معانا

غسان / لا عمي اصل هقابل سيف عشان الكولكشن

فارس / انا عارف انك مش عايز تروح علي العموم انا مش هضغط عليك انا همشي مش عايز حاجه

غسان / شكرا ياعمي

وبعد ذهب الجميع من القصر هبطت ملك من غرفه ليلي بل من القصر
واستقلت السيارة في نفس الوقت اللي استقل غسان وهنا دار الحديث بينهم

غسان / انتي تاني عايزة ايه

ملك / انت تاني مانا عارفه ماهو يوم بيان. من أوله يالا ياعم خلينا

نلحق

غسان / نلحق ايه انزل حالا من العربيه انتي ازاي تركيب كده من غير اذن

ملك / بقولك ايه ياابو كف رقيق وصغير انت اخلص خليني اروح الوقت اتاخر وخد ياسيدي خمسة جنيه اهي عشان متقولش كلت عليا حقي

غسان بعصبية/ انزلي من العربيه بدل متلوميش الانفسك

ملك بعند/ مش نزل ياعبدو واعمل بلقمتك بدل ماقول لمريم هانم ترفدك كل عيش وامشي

غسان بنفذ صبر/ بالله منك انتي باردة ليه انزلي من عربيتي بقي

ملك بتمثيل/ حرام عليكي والله دلوقتي الساعه ١٢ بليل والطريق مقطوع هو انت ايه معندكش اخوات بلاستيك

غسان بسخرية/ لا معنديش بلاستيك عندى حديد بس واتفضلي بقي

انزلي

ملك / هههههههههههه طب بتعرف تقول نكات اهو يالا بقي خليك جدع وانا هشوفك خد خمسه جنيه تاني اهو كده واصلك عشر جنيه

ولا اقولك هات دول وخد عشر سليمة اتفضل يا سيدي مرضي كده ياباه

غسان بستغراب/ وايه بقي أن شاءالله

ملك / دول حق الشاي والحاجه الساقعه ومتخافش مش هقول ليتك مريم

غسان بعصبية/ بصي بقي انا مش عايز ولا عشر ولا عشرين وبطلي راغب وانزلي عشان اتاخرت علي مشواري

ملك بعند / طب والله مش هنزل واهلي مافي خيالك اركبه واصلني الاول

غسان بعند / انتي اللي جبتي لنفسك استحملي بقي

وساق غسان باقصي سرعه عنده وكانت ملك مرعوبة وكانت بتقول

ملك / ليه كده طااااه هو انت بتعمل كده ليه هوانا زعلتك في حاجه

غسان / أيوة عشان تحرمي تركبي مع حد غصب عنه

ملك / طب انا خليتك تشرب القهوة بتاعتي غصب عني كده خالصين

غسان اوقف السيارة مرة واحدة وقال

غسان /اظن انا كده عملت معاكي الصح وزيادة وهنا اتفضلي اركبي اي تاكسي

ملك بحزن عميق وخوف/ فعلا كده الصح وزيادة وعلي العموم شكرا لحضرتك على تعبك

وعن اذنك بقي

وبعد أن هبطت من السيارة قالت

ملك بعصبية/ بس خليك فاكر اني انا احسن منك عشان سبتك شربت القهوة بتاعتي وبكره ربنا يرجعلي حقي منك ومسيرك تحتاجني وانا ارفض زيك كده

غسان بيستفز ملك / مستحيل احتاج لوحدة زيك باااااي هههههههههههه

وبعد أن ذهب غسان كانت ملك مرعوبة من المكان ولكن حاولت تمشي من غير تظهر خوفها ولكن هذا المكان التي تسكن فيه

لا يخلو من المجرمين وتجار المخدرات

وهنا اعترض طريقها بعض الشباب الشاربين المخدرات وكان يحبها واحد منهم يدعي مرعي وقال

مرعي / الله الله يا ملك انتي كنتي فين

ملك / وانت مالك

مرعي / ايه يابت هو حلال بره وتيجي علي ومرعي وتقولي حرام

ملك / حرمت عليك عيشتك يابعيد والمصحف يامرعي لو مبعدت عن طريقي لقتلك

مرعي / يا واد ياخطير لو موتي علي ايدك انا موافق بس تعالىعلي الاول نعقد مع بعض قاعدة العمر وبعد كده موتيني هههه

ملك بنفذصبر/ بقولك ايه شوفت فليم طرقنا في سينما هوينا

مرعي / لا تعالي نشوف سوي

ملك / متغور بقي يا شيخ ربنا يخدك ويريحنا منك

مرعي بعصبية/ كده طب خدي بقي

ملك / ااااه

وفي مكان آخر وبالتحديد عند غسان وبعد رجوع من مشواره ذاهب الي

غرفته ودق هاتفه

غسان/ الو ايه ياسيف

سيف / ايه ياعم مجتش ليه

غسان / معلش ياسيف نتقابل بكره في الشركه اصل حصلت حاجه كده هبقي اقولك عليها بعدين

سيف/ ماشي ياصاحبي سلام مؤقت

وبعد أن أغلق هاتفه تذكر المواقف التي جمعته مع ملك وقال

غسان / يامجنونه بس مختلفه

ياتري ايه اللي هيحصل لملك

ويأتري ده كل اللي جمع غسان مع ملك

ويأتري هتعمل ايه لما تعرف أنه غسان الشامي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت اختي الصغيره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *