روايات

رواية تزوجت اختي الصغيره الفصل الخامس 5 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيره الفصل الخامس 5 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيره البارت الخامس

رواية تزوجت اختي الصغيره الجزء الخامس

تزوجت اختي الصغيره
تزوجت اختي الصغيره

رواية تزوجت اختي الصغيره الحلقة الخامسة

كارما / انا جبتلكم حاجه نفسك فيها من زمان ياتري ايه
مازن / اه النضارة السوده اللي شوفتها في المول والبت الموزه جات اخدتها صح
كارما /ههه خفه لا غلط هو ده كل اللي همك البت صحيح كلكم ونظرت الي ادهم وقالت كلكم صنف واحد
مازن مغير مجري الحديث طب خلاص بقي ياكوكي متزعليش انا آسف قولي جبتي ايه
كارما / تاااا
وفجأة أخرجت الساعه وقالت
كارما/ ودي الهديه الأولي
مازن فرح جدا بالساعه عشان كان نفسه فيها وكل ما يروح يسال مش يلاقيها
وقال
مازن / يابنت الايه ياجميله جبتيها ازاي ده انا بقالي شهرين مش لقيها
كارما بفخر وتقول أنا كارما الزيني فاهم يعني ايه يعني بااشارةمني
جيب لبن العصفور يابيبي
مازن بمزح / ونبي ياكارما تبطلي الحركات دي عشان انا اللي معلمك
كارما بغضب طفولي/ بقي ياسي زومي ماشي طب انا زعلانه منك
وهنا كان يتابع هذا الحديث وقال
ادهم /طب وانا هديتي فين ولا انا ماليش حاجه
كارما بفرحه طفوليه/سوري مش عملت حسابك بس انا ممكن اديك بوكيه الورد ده بعد اذنك يازومي
مازن بفرحه لفرحه كارما / ماشي رغم أن كل سنه انا وانتي بنحتفل بس عشان عندنا ضيف ماشي
ادهم وهو لا يدرك ماذا يقول
ادهم انا هاخد ده السنه دي لكن السنه الجايه تعملي حسابك في هديه
كارما بفرحه كبيره جدا اكيد طبعا اتفضل
وهنا قال مازن
مازن / انتي يابت جبتي ايه تاني انا خد هديه واحدة
كارما/ ها اه ثواني
وفجأة قالت وادي الهديه ياسيدي
مازن/ لا قلبي هيقف من الفرحه مش قادر جيتار بتلعبي علي الوتر الحساس اه
كارما /هههههههههههه والله ماشي طب يالا سمعني اغنيه بقي
مازن/ انا هغني اغنيه ليكي انتي أن شاءالله يوم ماعريسك يجي وياخدك مني هغنيها وانا برقص معاكي
ادهم / ياخدها منك علي أساس اني انا وابوك ايه مش موجودين
كارما هههههههههههه لا بعد الشر بس انا متفقه مع عمو اني هتزف مع مازن وهو اللي هيوصلني لعريسي
ادهم / طب وانا
كارما ومازن انت ايه
ادهم / يعني ايه دوري في الليله دي
مازن وهو يقصد كلامه قال
مازن / انت العريس طبعا
ادهم وكارما ونظره لبعض وقالوه نعم
مازن / هههههههههههه بهزار يارمضان ايه ياعم وبعدين دي كوكي مزه جامده يعني انت الخسران لومخدتهش
ونظرا إليه ادهم وقال وبعدين
مازن خلاص بهزار
أما كارما ردت رد فجئت بيه مازن وادهم
كارما / ومين قال اني عايزة اتجوزك انا لسه قدامي المشوار طويل
ليه دارستي وبعدكده شغلي وكادت أن تكمل حديثها قاطعها ادهم وقال
ادهم / شغل ايه ياام شغل ده انتي لسه عياله صغيرة
كارما / كانت لسه هتنفجر وكادت أن تتحدث ولكن قاطعها صوت مازن وهو يقول
مازن / خلاص ياجماعه سبونا من النقاش ده وتعالوه نغني يالا انا هغني اغنيه اختي حبيبتي
مازن / الفرحه اللي انا حاسس بيها مش قادر اقولها ولا احكيها اختي حبيبتي وضي عيوني لعريسها بيدي اوديها
من يوم ما وعينا علي الدنيا مفرقناش بعضنا ولالو ثانيه اختي حبيبتي وضي عيوني بايدي لعريسها اوديها
اوعي تنسي ان انا حضنك سرك اوخوكي سندك ضهرك او اي تخافي من اي حد اجيلك لو ضيقك
كارما / كانت بتسمع الاغنيه وهي عيونها بتدمع ولحظ ده ادهم
وكان أول مرة يتكشف أن كارما كبرت بجد بس لسه برضه مش قادر يصدق الكلام ده
ولكن فجأة بعد أن انتهي من أغنيته قالت كارما
كارما / ياااااااااارب يخليك ليا واشوفك احلي عريس في الدنيا كلها
مازن/ قلبي انتي ياكوكي وتعالي بقي نرقص قومي وشغل اغنيه
عمرو دياب حبيبي ولاعلي باله وكان قاصد بيها ادهم وكارما فهمت
الكلام ده الاغنيه بتقول
حبيبي ولاعلي باله شوقي اليه ولاشغال بالي انادي عليه وليالي كتير افكر فيه واحن إليه ولاداري كفايه انه بقاله ليله ويوم علي طول في خيالي ومفيش نوم وليالي كتير افكر فيه واحن إليه ولا داري عيونه فيها كلام في ليل خلاب ماناقلبي غرام في احلي عذاب ولا داري
وليالي كتير افكر فيه واحن إليه ولاداري
وكان مازن بيقول لكارما
مازن/ جدعه يابت كوكي والله عجبتني اووووي كده حلو اوووووووووي اعملي حسابك انك هتروحي الحفله الخميس الجاي ومفيش اي اعترض مفهوم
كارما / بس ليه انت عارف انا مليش في الحفلات
مازن / لا خلاص بقي ليكي فيها عشان هتكوني من اشهر المصممين في مصر
مازن وقف وقالها هحكيلك بس يفضل سر لحد يوم الخميس الجاي ماشي
كارما / ماشي بس قول بقي
مازن/ قص عليها كل شي حدث
وفجأة صراخت صرخه كبيرة جعلت اهم مجرد أمانا رآها وهي تتعلق
في راقبه مازن فقد اشتعلت النار ولكن لا يعرف لماذا ماالذي حدث له
أما عند مازن وكارما فقال مازن
مازن / بس بقي يامجنونه خاليكي بالك انا مقولتش حاجه لاادهم عشان ميوقعكيش زي الهبله
وحاجه كمان عايزك قمر كل اللي يشوفك يقول دي عروسه
كارما / ايوه بس ده بكره الاربعاء وانا ملحتقش احضر نفسي
مازن / ملكيش دعوة انتي خلاص
كارما / ماشي ويالا بقي عشان عايزة انام مش قادره
مازن هههههههههههه طب ياختي يالا
وتأني يوم اتجمعوه الابطال علي السفرة ماعدا كارما
ولحظ عدم وجودها ادهم وقال
ادهم / امال فين كارما
نظرالجميع الي ادهم وحاولوه أن يتفهموه ماالذي قاله حقا انه يسال عنها ولكن قاطع افكارهم صوت ادهم
ادهم/ في ايه ياجماعه هو انا قولت حاجه غلط
مازن / لاابد بس اصلا اتفجئنا مش اكتر علي العموم هي فوق وشكلها لسه نايمه عشان شوفتها قبل مانزل لقيتها نايمه
ادهم بغيظ / وهو انت بتتدخل الاوضه ولاايه
مازن / لا طبعا بس انا خبط عليها وهي مردتش فيعرف انها نايمه من كده لان لو وارها حاجه هي اللي بتصحني عشان كده سبتها نايمه
ادهم / اه طب ماشي برضو مش هتقول مين اللي البنت صحابة الرسومات
حسين وهو يعرف كل شئ ولكن وعد كارما ومازن علي أن لايقول شي هو ومنيرة قال حسين
حسين / رسومات ايه
ادهم /قص عليه كل شئ حدث
حسين / خلاص كلها بكره ونعرفها كلنا
ادهم / هو حضرتك هتيجي
حسين / اه احنا كلنا نروح
وهنا نزلت كارما وقالت وانا كمان
ادهم /نعم خير ايه انتي تقعدي لحد الحفله ماتخلص ونيجي
كارما / وماشربش بالمرة اللبن واغسل سناني قبل مانام
حسين بخبث / خلاص بقي ياكارما اسمعي الكلام
كارما / بس ياعمو
مازن / خلاص بقي ياكوكي متزعليش وانا هجبلك وانا جاي شوكولا
كارما / هههههههههههه عشان خاطرك انت بس يازومي
وبعد خروج ادهم قالت كارما
كارما هههههههههههه اما وريتك ياادهم مبقاش انا كارماالزيني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت اختي الصغيره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *