روايات

رواية تزوجت اختي الصغيره الفصل الثامن 8 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيره الفصل الثامن 8 بقلم هدى زايد

رواية تزوجت اختي الصغيره البارت الثامن

رواية تزوجت اختي الصغيره الجزء الثامن

تزوجت اختي الصغيره
تزوجت اختي الصغيره

رواية تزوجت اختي الصغيره الحلقة الثامنة

وفي صباح يوم جديد وكانت الفرحه لاتسع كارما وبعد مامازن عرف كل اللي حصل
قاله أنه لازم تحضرفي الشركه اليومين دول التصميمات بتاعتها عايزين تظبيط
وكمان مازن عايز يتأكد من اعجاب ادهم لكارما
وخرجوا بعد ادهم ووصلوه الشركه وكانت كارما خايفه اوووووووووي من رد فعل ادهم
وكارما كانت في مكتب مازن قاعدة بتلعب علي اللاب توب
وفجأة دخل
ادهم /مازن هو ملف اللي في رسومات كارما
وقبل أن يكمل كلامه اتفجا بوجود كارما وقال
ادهم / كارما انتي ايه اللي جابك هنا
كارما بخوف اصل اصل انا كنت عايزة
مازن / كارما كانت جايه عشان في تعديلات في الرسومات بتاعتها وكمان بتدرب عشان الكليه كمان كام يوم هتفتح
ادهم / اه ماشي الاجتماع هيكون عندك عشان انا مش فاضي ماشي
اهم الجماعه واصله
وبعد دخول المصممين قام واحد بالسلام علي كارما وقال لها
مؤمن / اهلا انسه كارما انا مبسوط اووووي أن هشتغل معاكي انتي جميله وزوقك رائع جدا
مازن كان بيرقب ادهم اللي كان شويه وهيطلع نار من كل حته وفي الاخر قال ادهم وعمل شي لم يتوقعه مازن وكارما ولكن كانو في غاية السعادة
ادهم / طب ياجماعه بالتوفيق للجميع واسبيكم انا بقي وامسك بيد
كارما يالا عشان في شويه حاجات كده عايزك تظبتيهم
وبعد أن دخلوه مكتب ادهم وبعد أن رأت سالي كارما وهي بيد ادهم جان جنونها
أما عند كارما وادهم
كارما/ ممكن اعرف ليه مش حضرت الاجتماع
ادهم وهو يعمل في اوراق أمامه عشان زي مانتي شايفه عندي شغل تاني
كارما / لا انا بتكلم عني انا مش الرسومات محتاجه تظبط
ادهم / اه فعلا محتاجه تظبط
كارما بنفذ صبر/ طب ليه مخلتنيش انا اقعد مع مؤمن واعملهم بدل مانا قاعدة قاعدة العوانس دي
ادهم ساب اللي في ايده وأتكلم وهو بيجز علي اسنانه وهو حضرتك عايزة تقعدي مع مؤمن ياتبقي القعده قاعدة عوانس
كارما / لا بس انا كنت عايزة اخلصها وبصراحة كده انا هموت من الجوع فكنت عايزة اخلص عشان زومي ياخدني يغدني في الكافيه بتاع الشركه
ادهم / تعالي انا وانتي نخلص الرسومات وبعد كده نخرج نتغدي
كارما بفرحه طفوليه/ بجد ونبي ماشي
وبعد مرور ساعات طويلة من العمل واكتشف ادهم أن فعلا كارما مش هي الطفله اللي كان بيخاف عليها
ادهم مع كارما بينسي الدنيا واللي فيها وبيحب يتكلم اوووووووووي معاها
ودلوقتي جه معاد المفاجأة الحلوة اللي مستنيها بقاله كتير اووووي
وهي سافريه الي تركيا واتفق مع مازن أن هياخد كارما مفاجاه
ويوم السافر دخل ادهم علي كارما وهي نائمه وحط جنبها
وردة حمراء ورقه صغير ة مكتوب عليها
صباح الخير علي اجمل عيون ياريت تحضري نفسك عشان هنسافر النهاردة
كارما مكنتش مصدقه عينيها هو ده ادهم اللي كان كل حاجه ممنوعه وسالت نفسها سؤال ياتري هو بيعمل كده ليه عطف ولا
طب ايه سر الاهتمام ده يمكن يكون حب ولا
لحد ما دخل مازن وشاف الحاجات دي كان مبسوط اووووي عشان كارما
بتحقق اللي نفسها في وقالها سيبي كل الافكار الوحشه دي
وان ادهم اكيد مش هيلعب بيها وأكد مازن إنه هو شاف الحب في عيونه
واللي بيحب عمره مابياذي ابدا
ادهم راح الشركه عشان يظبط شغل قبل مايسافر وهناك قابل سالي ودار الحديث بنهم
سالي / ادهم انت جيت متاخر وامبارح بكلم مردتش عليا
هو في ايه
ادهم / ابدا بس اصلي مسافر
سالي / بجد طب انا هجهز نفسي علي طول
ادهم / ليه هو انتي راح فين
سالي / معاك
ادهم / مش هينفع
سالي / ليه ما انا كل سنه بروح معاك الحفله دي ايه الجديد
ادهم / الجديد ياستي أن السنه دي تصميمات كارما هي اللي اتعملت
عشان كده هي اللي هتسافر
سالي بستغراب / طب وانت تسافر معاها ليه متخلي مازن هو اللي يسافر معاها
ادهم / عشان انا هتفق مع كذا شركه هناك علي قماش فهمتي وبعدين انتي زعلانه ليه انا اسافر ولامازن
سالي بخبث / لا ابدا انا بس استغربت شويه باهتمامك الزائد لكارما بس يعني من فترة صغيرة كنت بتقول عليها
ادهم قاطعها وقال
ادهم / كنت غلطان ياستي وبعدين ماالاطفال بيطلع منهم المعجزات
ثم أكمل بابتسامه ظاهرة كارما مش طفله دي دماغها اكبر منها وكمان شكلها الحلو
سالي بصدمه وذهول/ انت بتقول ايه هو وقعت ولا ايه
ادهم بيهرب من سالي انتي. فظيعه علي فكرة أنا نمشي عشان الحق الطيارة سلام
سالي بعد ما ادهم خرج قالت لا النظرة ولمعت العين دي انا عارفه اني كويس وانا متعبش واعمل قرد عشان اعجب وفي الاخر تيجي هي المده علي الجهاز اصبري عليا يا كارما
أما عند ادهم واصل القصر وكان الكل في الانتظار وخصوصاً كارما
_____________________

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تزوجت اختي الصغيره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *