روايات

رواية الاسد الامبراطور الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية الاسد الامبراطور الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم زهرة اللوتس الجزار

رواية الاسد الامبراطور البارت الثالث والعشرون

رواية الاسد الامبراطور الجزء الثالث والعشرون

الاسد الامبراطور
الاسد الامبراطور

رواية الاسد الامبراطور الحلقة الثالثة والعشرون

في القصر
❤❤❤❤❤
جان اخد سيفه وطعن مالك في جانبه ورمه عل الارض
منة. بصريخ. مااااااالك
جان مسك ايد منة امر الحرس انهم يمسكه هو الفريق وربطهم جانب دايو وجو
وبعدين امر بلتكملت التقوس عشان تبقي شريره ويقدر يجوزها
ملحوظه.(ارماد كلهم اشرار معاد جو ودايو وامريتا وتنزو دول الا خيار بس)
مالك. من كتر الوجع مش قادر يقوم
ونزف دم كتير
جو. جان لا متعملش كدا دي مش امريتا
زين. بغضب وجنون. ابعد ايدك عنها سيبها
ماريا. بعياط. مالك مالك رد عليا
مالك. كان فقد الوعي بسبب الدم ال نزفو
نور. مالك رد حبيبتي هتروح منك
كريم. جان هموتك ابعد عنها
عمر بجنون. محدش هيق.. لك غيري ابعد عنها يا حيوان
كل واحد فيهم كان يكلم جان وهو بيحاول يفك نفسه بس كانوا مربطين بسلاسل من نار وكل مايحولوا انهم يفكو نفسهم السلاسل بتقوي اكتر
كانت التقوس بدات وجان قعد منة وربطها عشان ماتقومهوش بس هيا كانت في عالم تاني
منة. كانت بتعيط وبس وعيونها عل المرمي في الارض وهيا مش عارفه هو ميت ولا حي
مالك. وهو فقد الوعي شاف في حلم ان في اسد جايله وبيقولوا انا قوتك لازم تخرجني عشان نهزم جان
مالك. بس انا مش قادر اخرجك
الاسد. لا تقدر تخرجني
مالك. ازاي
الاسد. بقوة الحب ال جواك افتكر اذا انا ماخرجتش اهلك وصحابك وحبيبتك وكوكبك كله هيدمر
مالك. طيب اعمل ايه
الاسد. اوثق في نفسك انك تقدر ماتخليش الاحباط يسيطر عليك
مالك غمض عيونه وكور ايده لقاه في قوة بتخرج منه
الاسد. مش انا قولتك تقدر
مالك فتح عيونه لقا منة بتحول لشريره والفريق كلهم متربطين
بقا يقوم ويقع تاني ويقوم لحد ماقدر يوقف عل رجليه
الكل كانوا فرحنين انه هو لسا عايش
مالك. جاااااان
دي بتاعتي وصرخ آه
القوة بتاعتو ظهرت عليه وطالع له جناحات سمره وسيف لونه اسود وتاج اسمر عل شعره
وله وشاح بلون الاسود لان قوته قوة دمار
الكل بصدمه من شكله وجان من الصدمه مكنش قادر يتحرك
جان. برعب. انت مين
مالك. الموت
مالك طار ومسك جان ونزل فيه ضرب كان بياخده لفوق وينزلوا تحت الارض كان بيلعب بيه سله
كلهم بقو مركزين مع مالك وجان ونسين التقوس ال شغاله وانها بقت شريره كامله
منة. بشر. ابعد عنو
الكل انصدمو وبلاخص مالك وجان فرح انها بقت شريره
مالك رمه ونزل لها منة انتي
منة اتكلمت. انا امريتا الشريره
مالك بقا يبصلها بصدمه وانه اتاخر وماقدرش ينقذها
جان. امريتا حبيبتي تعالي نكمل جوزنا
منة. يلا
جو. منة ماتعمليش كده حبيبك هو مالك مش جان
الكل كانو بيحولوا انهم يفوقوها بس هيا خلاص بقت شريره
جان مسك ايده وقال لها. هل تقبلين ان تكوني زوجتي واميرة ارماد
مالك. الحرس مسكوه بسلاسل وقيدوا حركتو.
منة ماتقبليش منة انتي حبيتي انا انا حبيبك منة ماتعمليش كده ماتوفقيش
مالك. افتكر حاجه
منة. اقبل بس بشرط
جان بستغراب. اي هو الشرط
منة. اني اكون ملكة ارماد يعني تحول قوتك كلها ليا واني اكون الامره النهايه هنا
جان ببتسمه. طبعا موافق
منة. الاول قبل الموافقه
جان. حاضر وفعلا حول لها قوته كلها وبقت هيا الملكه وجان معدش عندو اي قوة
جان. يلا جلالت الملكه اقبلي
مالك. غني لها اغنيه يا اميرتي لانو عارف انها بتحبها ومابتكون زعلانه منه بيغنيها لها وهيا بتتصلح بيها ومحدش يعرف بيها
جان. مهما عملت مفيش فايده
يلا اقبلي
منة نزلت وراحت لعندو كانوا الحرس بيوقفوها بس هيا منعتهم والحرس نفذوا الامر
جان. امريتا راح فين
منة. حطت ايدها عل وشه ال كان بيجيب دم من حمو السلاسل عليه وشالت السلاسل دي من عليه وامرت الحرس انهم يفكو الباقين وفعلا فكوهم
جان. انتي بتعملي ايه
منة مهتمش لكلامه. وبصت في عيون مالك وهو برضو. وحطت راسها عل راسه. انت كويس
مالك. وهو لسا حاطط راسو علي راسها. وبياخد نفسه. ا اه وانتي كويسه
منة. بدموع. اه جرحك لسا بينزف
مالك. مسح لها دموعها. اهدي انا كويس
جان بجنون ال بيحصل هنا بظبط
امريتا تعالي يلا نكمل جوزنا وراح يمسك ايديها
بس كانت في ايد اسرع منه وكانت هتكسر ايده
ودي كانت ايد مالك
جان اتعصب اكتر. ابعد ايدك عنها
مالك راح واقف في النص بينه هو ومنة. واذا مابعتش هتعمل ايه
منة. جان قوتك كلها معايا
جان. بجنون. ازاي انتي اتحولتي ازاي لسا معاهم
منة. لانك كنت بتحولني كاعقل بس بس انت ماقدرتش تحول قلبي وقلبي هو الفاز في الاخر يعني الحب ال فاز مش الكره ومسكت ايد مالك وانا قلبي وعقلي مع مالك مش معاك
ولا مع اي حد تاني
مالك. ابتسم بحب 😊ومسك ايديها اكتر
جان بجنون. انا مستحيل انهزم وخاد سيفه وطعن بيه نفسه بس مامتش اتحول لشرير تاني غير ال يعرفوه وحجمه كبر اكتر
جان. هدمركم كلكم
جو. استعدوا للمعاركه النهائيه
الوحش دا مش هيهزمه غير الأسد الإمبراطور
وانتو الاتنين سوء اهزموه
مالك. احنا فريق مش اسود بس صح ياشباب
باقيت الفريق. صح يا كابتن
مالك. انا مش الكابتن الكابتن هو جو
جو. انا
منة. اه للولاك محدش فينا كان وصل لقوته
والكل هزوا راسهم بمعني اه
جان حول الحرس بتوعه للوحوش زيو
جو. قوته رجعتلو قوة التنين
وخاله تنزو بعت الحيونات ال بيتحولوا بيها
وكل اتنين خدوا حيوانهم واتحوله وابدات المعاركه كلهم بقو يهزموا الحرس ويضربوا فيهم لحد ماموتوا الحرس وجه معاد جان
جو. جان لاسود بس
مالك رجعتلو قوته ومنة اتحولت زيو بس كان لونها ابيض مش اسود زي مالك
واتحدوا السيوف وكونوا سيف الاسد الإمبراطور وهزموا جان
كانت قوة السيف كبيره جدا ومش عارفين يسطروا عليها راح جو والفريق يسندوا معاهم والسيف دخل في جان كله ودمره
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
اللعنه اخيرا اتفكت وتنزو رجع انسان تاني
وامريتا فاقت من النوم الطويل
تنزو. اول مارجع انسان جري عل الاوضه ال فيها امريتا لقاها صحيت اخيرا
امريتا. جو تنزو فين جو
تنزو. بفرحه. امريتا انتي كويسه
اخيرا اللعنه اتفكت
امريتا بفرحه. تنزو وحضنته لانها بتعتبروا زي اخوها زي ماجو بيعتبروا
امريتا. هو اي ال حصل احكيلي
تنزو. حكا لامريتا كل حاجه
امريتا. يعني جان خلاص مات
تنزو. اه الفريق خلصوا عليه وريحونا من شره
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند الفريق
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
كريم. اخيرا فوزنا هيا وحضن كيارا
بعد وقت حسو بال عاملوه وبعدوا عن بعض
كريم حط ايده عل شعره. انا اسف
كيارا بخجل. عادي
كريم. كيارا انا بحبك ❤
كيارا. فتحت عيونها من الصدمه. ها
كريم. بقولك بحبك ❤اي ال ها وانتي اي
كيارا جريت عل نور وهيا هتموت من الكسوف
❤❤❤❤❤❤❤❤
زين. فوزنا فوزنا يام مازن
حور. مين ام مازن دي ومين مازن دا
زين. انتي ومازن دا ابننا
حور ضربته بلقلم وجريت
زين. استني يابت تعالي نغير الاسم لو مش عجبك
وجري وراها
❤❤❤❤❤❤
نور. انتي كويسه يا ماريا
ماريا. اه وانت كويس
نور. ادام انتي كويسه هكون كويس 😀
ماريا بخجل. انا هروح اطمن علي مالك
وكانت راحه تمشي بس هو مسك ايديها
نور. مالك مين يا اما دا مالك في عالم تاني
وقعدوا يتكلموا لحد ماجات عليهم كيارا وهيا وشها احمر من الكسوف
ووراها كريم
ماريا. مالك ياكيارا مال وشك احمر لي كدا
كيارا حططت ايدها عل وشها
كيارا كانت هتكلم بس سبقها كريم
كريم. نور انا طالب ايد كيارا منك
نور بغباء. لمين
كريم بضيق. لامي هيكون لمين ليا طبعا
نور بخبث. بس انا مش موافق
كريم برفع حاجب. ولله وراح مسك ماريا وقالوا وانا مش موافق علي جوزك من ماريا واخدها ومشي
نور. ولا استني عندك انت واخدها عل فين
❤❤❤❤❤❤❤
منة. حرجك لسا بيوجعك
مالك. شويه
منة. طيب يلا نروح عل المستشفى نشوف الجرح
مالك. اهدي انا كويس وبعدين بغمز. اي الجامدان دا الفستان جامد عليكي وهمس في ودانها. هياكل من عليكي حته عاوزه تتاكلي اكل
منة. عل فكره انت قليل الادب وبعدين احنا في اي ولا ايه واي تتاكلي دي هو انا شكولاته ولا اكل انت شكلك جعان
مالك. انتي هتعزبيني معاكي اوي
منة. اذا كان عاجبك وضحكت
وهو ضحك معاها
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
جو راح لدايو وشافها واطمن عليها ورجعو المقر تاني بس انصدمو

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الاسد الامبراطور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *