روايات

رواية عشقت مطلقة وأولادها الفصل الثامن عشر 18 بقلم مارلي إيهاب

رواية عشقت مطلقة وأولادها الفصل الثامن عشر 18 بقلم مارلي إيهاب

رواية عشقت مطلقة وأولادها البارت الثامن عشر

رواية عشقت مطلقة وأولادها الجزء الثامن عشر

عشقت مطلقة وأولادها
عشقت مطلقة وأولادها

رواية عشقت مطلقة وأولادها الحلقة الثامنة عشر

في المستشفى كان يقف القناوي القلق يقتله يشعر بالمسؤوليه الشديدة تجاها انها ابنته و ابنه صاحب عمره التي اوصي عليها قبل مماته لا يعلم اذا حدث شئ لها ماذا سوف يحدث في اولادها هو ليس واصي عليهم حتي يقدر ان يحميهم من والدهم المفتري ولكن اذا شمس معه سوف يقف امامهم بدون خوف او قلق
بعد مرور اربع ساعات خرج الطبيب بتعب و هو ينزع الكمامة من علي وجهه
القناوي اقترب بقلق
طمني يا دكتور
الطبيب بابتسامة
متقلقش يا حج هي الحمدلله كويسة بس محتاحة راحة تامة تامة يا حج يعني متتحركش من علي السرير لمدة لا تقل عن شهرين و تنتظم علي العلاج اللي هكتبه علشان تروق كدة و نضمن ان المرض ده ميرجعش تاني
القناوي بقبق
متقلقش كل اللي هتقولي عليه هنفذه طيب اقدر اشوفها دلوقتي
الطبيب بابتسامة
لا هي لسه خارجة من العمليات هندخلها العناية اربعة وعشرين علشان نطمن علي حالتها اكتر و بعدين هتتنقل اوضة عادية و تقدر تشوفها زي ما تحب
القناوي بقلق
شكرا يا دكتور
الطبيب بابتسامة
شكرا علي ايه يا حج لا شكر علي واجب بعد اذنكم
راجح اقترب منه بهدوء
اهدي بقي يا عمي انت من ساعتها واقف علي رجلك و كدة حرام اقعد بقي و ارتاح هو خلاص قالك انها كويسة ياريت ترتاح شوية
القناوي اتنهد براحة
الحمدلله يا ولدي كنت هموت من قلقي عليها. متعرفش دي بنت اعز صديق عندي كنت باجي مصر مخصوص علشان خاطره ربنا يرحمه و يغفرله
راجح بابتسامة
يارب يا عمي طيب انت ناوي تعمل ايه بعد ما تقوم بالسلامة هتفضل قاعد في القاهرة
القناوي بابتسامة
لا طبعا هاخدها هي و عيالها الصعيد و هتقعد عندي معززة مكرمة
راجح بهدوء
بس يعني و سلطان
القناوي بهدوء
ماله سلطان هو خلاص طلقها هو علشان طلقها انا هرميها علشان خاطر ولدي دا انا هجيب خدامة واتنين ليها عشان ياخدوا بالهم منها و يراعوها لغاية ما يجيلها نصيبها و الراجل اللي بجد يستحقها و هجوزهاله بنفسي
راجح بهدوء
اللي تشوفه يا عمي هروح اشتري اكل ليك انت و العيال حرام يفضلوا كدة من غير اكل
القناوي بابتسامة
ماشي ولدي
غادر راجح المشفي اما القناوي دخل الغرفة وراي الثلاث اطفال نايمين و متخدرين بسبب المخدر الذي اعطاه لهم الدكتور بسبب صراخهم من فراق حضن والدتهم جلس بجانبهم حتي اتي راجح بعد نصف ساعة و هو معاه الاكل
راجح بهدوء
انادي الدكتور يجي يصحيهم بقي
القناوي بهدوء
تمام
غادر راجح الغرفة و ذهب الي غرفة الدكتور ليأتي لافاقتهم وبعد قليل ذهب معاهم الدكتور واعطاهم ثلاث حقن وقال
عشر دقايق و هيفوقوا متقلقوش
القناوي
شكرا يا دكتور
الدكتور ابتسم له وغادر بهدوء وفعلا بعد عشر دقايق ابتدأ الاطفال يفوقوا واول من بدات بالبكاء كانت همس تبقي بقوة
راجح اقترب منها بقلق
مالك يا حبيبتي بتعيطي كدة ليه
همس بصراخ
انا عايزه ماما
القناوي بحزن
اهدي يا همس يا حبيبتي ماما نايمة في الاوضه اللي جانبنا يا همس تعبانة و لو شافتك كدة هتتعب اكتر انتي رايدة ماما تتعب
همس ببكاء
انا عايزه ماما
حملها راجح علي يده وقال بابتسامة
انتي ايه اللي مزعلك. بقي يبقي معاكي عمو راجح و تعيطي كدة ازعل ولله
همس وهي تضع راسها علي كتفه ببكاء
انا عايزه ماما
راجح بابتسامة
ياستي كلها بكرة و هتشوفي ماما زي ما انتي رايدة و بعدين لو عايزة ماما تخف بسرعة بطلي عياط و خليكي بنت كبيرة و عقله كدة علشان اخواتك مش انتي اختهم الكبيرة ولا عايزهم يعيطوا زيك. كدة يا همس و ماما تزعل و انا ازعل و عمي يزعل.
همس بدموع
لا خلاص مش هعيط بس هشوف ماما بكرة اكيد
راجح بابتسامة
اكيد يلا بقي تعالي ناكل
همس بدموع
مش عايزه
راجح بهدوء
كدة هزعل تاني يا همس و انا مش عايز ازعل دا انا جايب ليك سندوتشات حلوة و شاورما و سوري و كل حاجه يلا بقي علشان خاطري و امسحي دموعك دي
همس مسحت يديها بضهر يديها ببراءة واخذها راجح للتربيزة وقعدها علي الكنبة بجانب اخواتها التي يهدئهم القناوي وبدا في اخراج الطعام و اعطاهم السندوتشات و اصر عليهم ان ياكلوا
القناوي بضيق
ايه الاكل اللي انت جايبه ده يا خايب طب هما بياكلوا الاكل ده احنا بقي
راجح بمشاكسة
ودي تفوتني يا حج جايب ممبار و محشي علشان ترم عضمك و فراخ لا متحملش هم احنا مش بناكل من الاكل ده يلا هجيب الكيس بتاعنا
ضحك القناوي
هات يا خويا
ذهب راحج الي التربيزة الاخري وامسك شنطة التي يوجد بيها الطعام الخاص بيهم ثم خرجهم الي التربيزة وبدا في الطعام هو و القناوي
/////
في بيت ريان اتي من العمل وراي زهرة تجلس و تبكي
ريان بهدوء
في ايه تاني يا زهرة بتعيطي ليه
زهرة بدموع
طلقني يا ريان انا مش رايده اعيش وياك
ريان وضع شنطته علي الكنبة بهدوء وقال ببرود
ليه
زهرة بدموع
هو ايه اللي ليه انا مش رايدة اعيش وياك طلقني
ضحك ريان بقوة وقال
طب مش اتجوزك الاول وبعدين ابقي اطلقك علشان علي الاقل ابقي اتجوزتك
زهرة بعصبية
انا مش رايدك بكرهك انت و ابوك و امك. العقربة مش رايده اعيش وياك بكرهكم كلكم
ريان اقترب منها بغضب
اسمعي بقي لما اقولك انا استحملتك بما فيه الكفاية بس خلاص بقي جبت اخري طلاق مفيش و قصاد الطلاق بقي اتجوزك الاول و بعدين افكر. اطلقك ولا لاء
زهرة بغضب
رايد تاخد حقك الشرعي خده المهم تطلقني انا ماريداش اعيش وياك ايه معندكش كرامة ولا دم انا مستعدة اعمل اي حاجة علشان خاطر اطلق منك مستعدة استحملك ساعة و اعسر علي نفسي شوال لمون المهم بعدها تطلقني لان مستحيل استحملك بعدها
فجاة شعرت بصفعة ساخنة نزلت علي وجنتها ونظرات الصدمة علي ملامحه
ريان بغل
مش بعيد عليكي تبعي نفسك علشان خاطر اللي رايده ما انتي عملتيها قبل سابق يا زهرة مش جديدة عليكي يعني دا انتي حتي خبره فيها اقسم بالله ما هطلقك و هخليكي كدة كيف البيت الوقف لا منه متجوزه ولا منه مطلقة يا زهرة و هخليكي تقولي حقي. برقبتي و هتجوز عليكي بدل الواحدة تلاته و هربيكي يا بت عمي غوري من خلقتي ما طايقش اشوف خلقتك
زهرة نظرت له بصدمة و دموع ثم غادرت الي الغرفة التي تجلس بها اما هو جلس علي الكنبة وعيونه دمعت بقهر
ليه كدة ليه بتجرحي فيا كدة انا عملت فيكي ايه حرام عيكي حرام
……..
في السعودية كان يجلس مهران و هو يجلس مع احدي السيدات في الشقة التي يعمل بيها
سارة بابتسامة
بس بجد يا مهران انت ممتاز جدا متوقعتش انك بالشطارة دي انت خليت الشقة زي الفل و الدهانات اللي استعملتها جميلة جدا بصراحة
ثم وضعت يديها علي كف يده وقالت باعجاب واضح في عيونها
بس خسارة شغله المحارة دي لواحد زيك انت اللي زيك محتاج يشتغل رجل اعمال مهندس دكتور مش محار وبعدين دي شغلتها ملاليم يا مهران يعني انت متغرب علشان تاخد ملاليم
مهران سحب يده بهدوء
رضي يا هانم
سارة بخبث
ولو عرضت عليك تبقي السواق الخاص بيا و هديلك في الشهر اربعين الف جنية
مهران نظر لها بصدمة
ليه
سارة بخبث
يمكن علشان مش عايزه اضيعك من ايدي يا مهران انت شاطر في كل حاجه واعتقد انك كنت شغال سواق قبل ما تشتغل في المحارة
مهران بهدوء
بس يعني
سارة بخبث
دي عرض ما يترفضش يا مهران فكر كويس و ادي معاك رقمي ابقي كلمني وقولي رايك بس متتأخرش عليا في الرد اصلا انا بدور علي سواق
مهران بتوتر
ان شاء الله يا هانم
سارة بابتسامة
طيب انا هسيبك بقي دلوقتي و هبقي اعدي عليك و هكلم اسطي سيد علشان اديله حساب الشقة
مهران بهدوء
تمام يا هانم
غادرت سارة المكان و كان مهران يفكر في عرضها
\/////////////
في السرايا تجلس فاطمة في غرفتها لا تخرج منها بسبب فرحة التي تخلق الاسباب لتجعل ابنها يغضب ويعنفها بسبب زوجته
فاطمة بدموع
بقي ابني يعمل فيا كدة بعد كل اللي عملته ليه هو واخوه يبعني علشان مراته بيزعق ليا علشان الشيطانة دي ليه ليه يا ابني تكسرني كدة و انت يا قناوي بقالي اسبوع بتصل بيك مش هاين عليك تتصل تشوف في اية هقول ايه طول عمرك قاسي و ما بيهمكش الا نفسك بس و جاي عليا
ثم قست عينيها وقالت بغل
بس انا مش هسمح لبنت الخدامة دي مش هسمح اللي حصل زمان يتكرر استحالة حتي لو وصلت اني اقتلها و اخلص منها هعملها مش بنت الفرطوس دي اللي هتعمل راسها براس فاطمة الشناوي وبكره تندم على اليوم اللي دخلت فيه السرايا دي وعليهم اللي فكرت تبعد ولدي عني فيه وتكرهوا فيا يانا يا انت يا فرحه
انا في اوضه فرحه كانت لابسه قميص نوم احمر عريان جدا قربت من سلطان وقالت بخبث
بقول لك ايه يا سلطان انت هتعمل ايه ويا ابوك بصراحه انا قلقانه قوي وخايفه لا يطردنا من هنا وما نلاقيش مكان نروح
سلطان وهو يقبل عنقها ويقربها منه قال
هو ده وقته برده نتكلم في الحاجات دي يا فرحه بعدين نتكلم في الموضوع ده
فرحه بخبث وهي تضع يديها خلف راسه
بس يا حبيبي انا عندي فكره حلوه هتخلينا ضامنين قعدنا في السرايا دي وكمان تضمن حقك وان ما حدش يقدر يقرب منك وصل ولا يتكلم معاك نص كلمه وتبقى صاحب السرايا دي كمان
سلطان التهم شفتيها بين شفتيه يمنعها من الحديث
ولكن هي ابعدته وقالت بضيق
ما تركز معايا يا سلطان
سلطان بعد بخنقه وقال
مالك انت ومال الموضوع ده ما تريحي دماغك ابويا مش هيطردني ولا حاجه
فرحه بخبث
انت خابر زين ابوك وانه قلبه قاسي وانه استحاله يسمى عليك بعد ما يعرف انك اتجوز وخصوصا انه كان واقف اسمعني يا سلطان انت خابر زين ان ابوك اول ما يرجع من البندر ويعرف انك اتجوزت اول حاجه هيعملها ان هو يطردك من السرايا وكمان الشركه ومش بعيد كل حاجه يكتبها لريان كعقاب ليك على اللي عملته
سلطان بقلق
ابويا استحال يظلمني اكده انت مخابراش حاجه
يا فرحه
فرحه بخبث
انت اللي ما خابرش حاجه يا سلطان وطيب زياده عن اللزوم وبتدي للناس ثقه عمياء انا قلتلك قبل سابق اخوك اول ما يعرف ان ابوك طردك هيجي هنا ويحاول يبين ان هو الصالح وان ما فيش احسن مني وده غير كمان انه ممكن يكرهه فيك علشان خاطر يخليه يكتب كل حاجه ليه وهو مرتاح ضميره اسمعني يا سلطان انا عندي فكره لو عملناها ساعتها بقى انت هتبقى الكل في الكل اي نعم هتبقى حاجات بسيطه بس هتقدر تثبت حقك وما حدش يقدر ابدا يخرجك من السرايا ده انت كمان السرايا دي هتبقى بتاعتك
سلطان بقلق
فكره ايه دي
فرحه بنبره شيطانيه
هاقول لك يا حبيبي وبعدين ابقى ادعي لي
في القسم كان واقف المحامي مع ايمن
ايمن بعصبيه
ما تتكلم بقى لك خمس دقائق واقف ساكت ومش عايز تتكلم ليه ايه ايه اللي حصل طمني وقول لي انا هخرج من هنا امتى انا خلاص تعبت وما بقتش قادر استحمل
المحامي بتوتر
بصراحه يا ايمن بيه في خبرين اسوء من بعض هما مش خبرين هم ثلاثه و و
ايمن بعصبيه
ما تخلص قول لي في ايه بالضبط انت هتنقطني ولا ايه ما تخلص
المحامي بخوف
بصراحه امبارح في واحد هاجم على المدام بتاعه حضرتك في البيت اللي مخطوف فيه الولاد واخذ الاولاد منها في واحد قال للمدام ان احسن ليك انك تفضل محبوس علشان لو خرجت مش هيسموا عليك اسمه راجح الدهشوري اكبر رجل اعمال في الصعيد ده غير كمان انه ليه شركات بره مصر ومعروف جدا
ثاني خبر بقى
شركه حضرتك ولعت النهارده الصبح وما بقاش فيها اي حاجه سليمه واللي عرفناه ان استاذ راجح الدهشوري هو اللي عمل كده وبيقول لك ادي اخره الطمع انت كنت طمعان في شركه شمس علشان تكبر شركتك اديني ولعت لك فيها عشان ما تحملش همها ثاني
اما بقى ثالث خبر حضرتك خروجك من هنا مستحيل في واحد اسمه القناوي اللي هو جالك هنا قبل كده وده يبقى رجل اعمال كبير في الصعيد وبرده ليه اسمه وسمعته فسن سكاكينه عليك وكمان كلم حد من الداخليه ووصى عليك جامد غير ده كله بقى بعد ما شركتك ولعت اكتشفوا في المخازن ان في مخدرات عندك والمكان كله اتشمع وطبعا بعد ما لقوا كميه المخدرات دي كلها خروجك من السجن صعب جدا
ايمن قعد على الكرسي وهو مصدوم
ايمن بصدمه
يعني ايه يعننيييييييييي ايه انا هفضل محبوس هنا تبقى مجنون انت هتتصرف وتشوف لي صرفه واخرج من هنا وبعدين راجح ده مين كمان هي ايه
مشالي مع كل الرجاله كلهم بيدافعوا عنها وبعدين مخدرات ايه اللي بتقول عليه انا ما اعرفش حاجه
المحامي بخوف
يا فندم راجح ده يبقى تبع القناوي يبقى ابن اخوه
ايمن بغل
اقسم بالله ما هسيبهم كلهم وهعرفهم مين هو ايمن
المحامي
حضرتك بقى تعمل اللي تعمله انا ملف قضيتك اتنازلت عنها انا ما بدخلش قواضي خسرانه اما حضرتك بقى قضيتك خسرانه ولا متاكد من كده
ايمن بعصبيه
يعني انت جاي تبعني دلوقتي انت بتقول يا مجنون انت انت لازم تكمل في القضيه لازم تخرجني من هنا انا دفع لك شيء وشويات
المحامي
والله يا فندم ده بقى ما يخصنيش انا قلت لحضرتك انا مش هقدر اكمل في القضيه دي شوف محامي غيري بعد اذنك
وفعلا مشي المحامي وايمن كان قاعد على الكرسي مصدوم ومش عارف يعمل ايه دخل الظابط وقال ببرود
طبعا المحامي عرفك ان احنا لقينا مخدرات في الشركه بتاعتك وهنبدا تحقيق دلوقتي علشان نشوف بقى المخدرات دي كانت بتعمل ايه في شركتك وبتاعه مين
ايمن بخوف
المخدرات دي مش بتاعتي ايوه مش بتاعتي تلاقيها بتاعه حد من العمال وما لقاش مكان يخبيها فيها فراح جابها في شركتي
الظابط ببرود
ما احنا هنعرف برده اصل احنا فرصنا الكاميرات وهنعرف اذا كانت بتاعه العمال ولا بتاعتك
ايمن بعصبيه
مش الاول تجيبوا لي حقي من الراجل ايه اللي حرق شركتي ودمر شقي عمري كله حرام والله اللي بيحصل لي ده
الظابط ضحك
عايز تاخد حقك من مين من راجح الدهشوري طب شوف حد على قدك
ايمن بصدمه
يعني انتم عارفين ان راجح هو اللي عمل كده
الظابط ببرود
ايوه عارفين
ايمن بصدمه
امال ما قبضتوش عليه ليه
الظابط ضحك بقوه وقال له ببرود
بقى عايزنا نقبض على راجح الدهشور يا راجل قول كلام غير ده انت عارف ده مين علشان تقول نقبض عليه ده اكبر رجل في مصر وفي بعض الدول الاجنبيه وفي ناس كتير سنداه اذا كان جوه مصر ولا بره مصر وبعدين هيخرج نفسه من الشعره من العجينه اصل مش حته الورقه اللي هو سايبها لك هي اللي اديني هو ممكن يقول لك اي حد كتبها هو لازم يكون هو يعني وخصوصا بقى ان هو اصلا ما كانش موجود ساعه حدوث الجريمه
ايمن بصدمه
يعني ايه انا حقي ضايع
الظابط ببرود
اعتبره كده بقى واسمعني كويس انت هتتحاسب على كم جريمه وشغلك كده هتاخد اعدام قريب اول حاجه جريمه شروع في قتل وثاني حاجه بقى جريمه ابتزاز خطفت عيالك عشان تبتز طليقتك شمس بالتنازل عن المحضر وبالتنازل عن شركتها ادي الثاني الثالث بقى يا حلو قضيه اتجار بالمخدرات وكده بقى اعدام يعني اعدام او مؤدب يعني 25 سنه سجن
ايمن بدموع
انا ما اعرفش حاجه عن المخدرات دي واقسم بالله ما اعرف حاجه عنها
الظابط ببرود
قولوا للحرامي احلف
ايمن بدموع
والله يا باشا ما اعرف المخدرات دي بتاعه ايه انا ما بتاجرش في المخدرات
الظابط
بقول لك ايه يا ايمن بلاش لف ودوران عليا انا بالذات خلينا نخلص بقى علشان انا اتخنقت قل لي مين اللي بيبعث لك المخدرات دي وبتعينها في مخازن الشركه ومين المسؤول عن توزيعها
ايمن وهو يشعر بالخطر الشديد ويشعر ان اي حرف سوف يطلع منه سوف يحاسب عليه قال برعب
انا ما اعرفش حاجه والله ما اعرف حاجه انا مظلوم
الظابط بضيق
بقول لك ايه انا طالع عين اهل من الصبح مش ناقصاك هي اتكلم بقى وخلصني انت كده كده مقبوض عليك شروع في قتل يعني محبوس محبوس اخلص بقى وبلاش تلف وتدور علي
ايمن عيط بنهيار
ما اعرفش حاجه اقسم بالله ما اعرفش حاجه عن المخدرات دي والله
الظابط ببرود
يعني انت مش عايز تتكلم بالذوق تمام قوي يا عسكري
دخل العسكري وادى التحيه العسكريه
الظابط ببرود
خدوه على الحبس الانفرادي وظبطوه وبعدين ابقوا هاته تاني
العسكري
امرك يا باشا
ايمن صرخ فيهم وقال
ما حدش فيكم يجي جنبي قلت لك مظلوم انت ما بتفهمش ولا ايه
الظابط ببرود
حلو قوي كده يا ايمن ادي قضيه رابعه بتغلط في ظابط اثناء تاديه عمل
ايمن بدموع
حرام عليك بطلوا تظلموني المخدرات دي مش بتاعتي
الظابط ببرود
ما انا عارف خده يا ابني يلا
العسكري شده جامد وايمن كان بيصرخ انه مظلوم وانه ما عملش حاجه ولكن حطوه في الحبس الانفرادي ودخل مع العسكري ده اثنين كمان وبداوا ضرب في ايمن
بعد اسبوع في المستشفى
كان القناوي قاعد مع شمس وبيقول لها
اسمعي الكلام يا شمس وبلاش معانده معايا انت خابره زين ان انا مش هسيبك هنا لحالك
شمس بهدوء
يا اونكل اسمعني دلوقتي ما فيش اي خطر علي ايمن اصلا محبوس لكن انا مش هقدر اجي الصعيد تاني ولا هقعد في بيت حد انا هقعد هنا في بيتي وهشوف شغل بابا الله يرحمه
القناوي
مش هتقعدي في بيت حد ده انا بقيت حد خلاص اخص عليك والله مش مصدق اللي بسمعه منك
شمس بحزن
يا اونكل اقسم بالله ما اقصد ازعلك ولا اقصد انا بتكلم بعفويه انا مش هقدر اروح البيت وخصوصا سلطان قاعد هناك واكيد مش هتخرج ابنك من البيت علشان اقعد انا و
القناوي بحده
لا اطرده علشانك وهو يقعد في الشارع وانت في السرايا
شمس بحزن
انا مش هقبل بكده مش هقبل انه يتطرد من بيته علشان خاطري انا يا علشان خاطري افهمني ما يصحش انا وطليقي نقعد في مكان واحد
القناوي بحده
انت مش خايفه على ولادك يا شمس انت خابره زين ان ايمن قادر يبعت اي حد ياخد منك العيال ولا يعمل لك اي حاجه وانت واحده لسه خارجه من العمليات وتعبانه ولازم لك راحه تامه فاهمه يعني ايه راحه تامه مش خايفه على العيال اللي اتخطفوا يوم واحد ورجعوا متبهدلين حرام عليك ما توجعيش في قلبي انا راجل تعبان ومش حمل اللي انت بتعمليه ده
بالنسبه لشركه ابوكي الله يرحمه ما تحمليش همها انا هصفي الشركه هنا وهفتح فرع في الصعيد وتقدري تشتغلي زي ما انت رايده بعد ما تقومي بالسلامه لكن تبقي قدام عيني مش بيني وبينك 12 ساعه
شمس بحزن
بس انا كده هخسر عملاء كثير
القناوي
لا ناس كتير ولا حاجه كل العملاء اللي بيتعملوا معاكي في الشركة هنا بنفسي هتواصل معاهم و هعرفهم انك نقلتي فرع الشركة
شمس بدموع
طيب انا موافقة ان انا اجي الصعيد بس مش هقعد في السرايا عايزه اقعد بعيد عن سلطان تماماً و ميكنش بينا اي تواصل
القناوي بهدوء
لا يا شمس انتي هتبقي تحت عيني و مفيش حديت تاني في الموضوع ده
شمس بدموع
يا اونكل لو سمحت
القناوي بحدة
قولتلك مفيش كلام بعد كلامي يا شمس انتي هتجي. معايا علشان اهتم بيكي و اخد بالي منك انتي و وولادك
شمس بدموع
اللي تشوفه يا اونكل
القناوي
صدقيني انا بعمل كدة لمصلحتك
شمس بدموع
عارفة انا بجد مش عارفة اشكرك. ازاي علي واقفتك جنبي هيفضل جميل في رقبتي مش هنسها ابدا
القناوي بابتسامة
بقي بتشكري ابوكي هزعل منك يا شمس يلا ارتاحي. بقي كفاية كلام لغاية كدة
شمس هزت راسها بتعب ووضعت راسها علي المخده حتي يأتي ليها سلطان النوم
هل ريان فعلا هيتجوز علي زهرة ولا كان مجرد كلام في وقت غضب
وهل زهرة بطريقتها دي هتخسر ريان
ايه اللي فرح هتعمله علشان محدش يقدر يطلعهم من السرايا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت مطلقة وأولادها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *