روايات

رواية لست من نسلي الفصل العشرون 20 بقلم سوارا

رواية لست من نسلي الفصل العشرون 20 بقلم سوارا

رواية لست من نسلي البارت العشرون

رواية لست من نسلي الجزء العشرون

لست من نسلي
لست من نسلي

رواية لست من نسلي الحلقة العشرون

: وقفوا كتب الكتاب حالاً
ده باينله مرار طافح وانا بحب المرار الطافح !!
عمر بيبص عليه بصدمه وقبل ما يستوعب حاجه بيلاقي نفسه مر..مي في الارض وفوقه نادر ومش حاسس بجسمه ولا قادر يحركه من شده الا*لم
سامح بصدمه : نادر ايه ده اتجننت؟؟… ابعد عنه!!
العروسه ببكاء : ابيه سامح خليه يبعد عنه ايه الهمجيه اللي بيتصرف بيها دي؟!
عمر بصراخ : حد يبعدوا عنييي و اتصلوا بالاسعاف بسرعه!!
ام سامح وهي بتزق سامح : ما تتحرك يا سامح جرالك ايييييييييه؟؟
سامح بيبص عليهم بذهول
ابو سامح بعصبيه وهو بيضر.. به : يا ولد جرالك اييييه ابعدوا عنه!!
سامح بيستوعب وبيبعد نادر عن عمر بعد مجزرة قويه حصلت وبصعوبه اوييي حتى قدر يبعده
ام سامح بجمود للجميع : كتب الكتاب اتأجل كلو برا!!
المعازيم بيروحوا وهما بيتهامسوا باللي حصل
العروسه (سهر) بتقع على الأرض بصدمه من اللي حصل وهي بتعيط بانهيار وبتبص لنادر : دمر.. ت فرحتي بهمجيتك دي حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا رب ما تفرح في حياتك وتنزل عليك المصايب واحده واحده!!
نادر بيبص عليها بزعل وكان لسه هيتكلم
ام سامح بجمود : سامح تعالى ورايا انت واللي جايبه معاك ده واسند اللي مر.. مي هناك!!..ومشيت
سامح وهو بيهمس لنادر ببلاهه : انت عملت ايييه؟؟؟..وعملتها ازاي؟؟؟.. ده انت فر..مته خالص والنظارات بقيت ثابته موقعتش!!
نادر بيبص له بذهول من كلامه لأنه كان متوقع رده فعل تانيه بعدها بيفكر في كلامه
: انا متى بقيت عصبي كده وبعمل مشاكل؟؟.. انا بقيت بواجه مشاكلي لحالي ومش ضعيف الشخصيه زي ما كنت!!
سامح بيرفع عمر بصعوبه من ثقله و بيبص على نادر السرحان وفي دنيا تانيه
: سرحان في ايييييييييه يا ابني تعالى ورايا بسرعه!!.. بيفوق من سرحانه وبيمشي وراهم لحد ما دخلوا الغرفه
كان ماشي وراهم ابو سامح وكان عايز يدخل وراهم الغرفه بس ام سامح قفلت الباب في وشه نادر انصدم واستغرب بس معلقش وقرر يمسك نفسه شويه لحد ما يطلع من هنا وسكت
أم سامح وهي بتبص على نادر بجمود : اييييييه اللي حصل تحت ده ممكن افهم ايه اللي خلاك تضر..به كده بدون سبب؟؟؟
نادر بقوه : مستحيل اكون ضر..بته بدون سبب الشخص ده لقيني في طريق مقطو..ع بعد ما اتر..ميت ومشيت مسافه نص ساعه وقولتله ماشي القاهره وقالي اركب معايا اوصلك ونزلني في حي مشبو*ه وشكله بيخوف وقالي هنا هتلاقي حد يساعدك ومشي وبعدها جاء واحد بيجري من الشرطه حطلي مطو*ه في أيدي واتهمت بجر..يمه بسببه وبعد ده كله من المرمطه والمصايب اطلع من الحبس واقول ماشي يمكن صدفه اكتشف ان مضحوك عليا من البنى آدم ده واني اساساً في الإسكندرية!!
ام سامح بتبص عليه بذهول : يااااه ده كلو يا ابني معقوله.. وبتبص على عمر بحده.. وليه تعمل كده؟؟؟
عمر بتوتر وكدب : كداااب كداااب انا ايه اللي يخليني اعمل كده؟؟
نادر بجمود : انت اللي كداب وانا وسامح عارفين كويس انت عملت كده ليه!!
سامح وهو بيرفع سبابته : ايوووه وهنسجنك كمان!!
ام سامح لسامح بتساؤل : وعمل كده ليه يا ابني.؟
سامح بيهمس لنادر : عمل كده ليه انا مش عارف بس حبيتك وحسيتك صادق ومبحبوش اساساً ومكنتش موافق عليه وانا ضابط وعندي نظره ثاقبه كويس فبأيدك انت
نادر بيبص عليه بصدمه : انت مش عارف ليه بجد و نظره ايه يا ابني امال ظابط ورائد كمان ازاي؟؟؟
سامح بيبص عليه ببلاهه فنادر بيتنهد وبيكمل
: لقيني واحد مش عارف حاجه وغلبان فضحك عليا واخدني على الإسكندرية وعمل جر.. يمته وحب ير.. ميها فيا عشان محدش يشك فيه!!
سامح بعدم فهم : برضو مفهمتش ايه دخله؟؟
نادر بجمود : هوا انت مش ملاحظ؟؟.. حطني في الإسكندرية في الحي المشبو*ه ومشي بعدها جاء واحد واتمسكت في تهمه لطعـ*ـن واحد
سامح ببلاهه: ايوه يعني ايه برضو؟؟؟
نادر بتنهد : انت المطعو*ن يا ابنيييييييييييييي!!
سامح باستيعاب وهو بيدي عمر ا*لم قوي : فعلًا اه يا ابن الكلب كنت عايز تضيعني!!
ام سامح بحده : اييييييه انت طعـ*ـنت ابني اتصلوا بالشرطة حالا !!
عمر وهو مش قادر يقف : اتصلوا بالشرطه حالا بس ابعدوني من ايديكم التقيله دي كلامه صح فعلا
ام سامح بجمود : عملت كده ليييييييه؟؟؟
عمر سكت وهو بيبص عليهم بخوف وجات الشرطه ونقلته على الإسعاف على طول
نادر بحمحمه واحراج : طب لحد هنا وانا همشي بقى
سامح بصدمه : تمشي تمشي فين؟؟؟.. لا يا نادر على الأقل استنى لحد ما اكلم لك حد معرفه بجد في موضوع اهلك
ام سامح بابتسامه لنادر : يعلم الله اني حبيتك خليك معانا شويه.. يومين بس لحد ما يشوف سامح الموضوع اللي بتقولوا عليه عشان خاطري
نادر باحراج : وانا مقدرش اكسـ*ـر بخاطرك يا خالتي بس..
سامح بمقاطعة : مبسش.. ويلا يا ماما كلميهم يعملوا العشاء عشان انا هفتان خالص ومكلتش من الصبح انا ونادر… بعدها بيلتفت لنادر وبيستوعب.. ايه ده؟؟؟… انت بقالك يومين مكلتش!!
ام سامح بصدمه : صح الكلام ده يا ابني؟!
نادر باستيعاب : فعلا مركزتش من كتر المصايب اللي جات واحده ورا التانيه من ما سبت إيطاليا و حطيت رجلي على مصر عشان موضوع اهلي
ام سامح بمرح : هيي بلدنا بتمرمط الواحد للدرجادي؟؟..سامح خد نادر وهاتله هدوم من عندك وغيروا وانزلوا تلاقوا العشاء جاهز.. وبسرعه عشان نادر عندو قصه يحكيهالنا!!
سامح بعدم فهم : قصه اييييه اللي يحكيهالنا هو بيكتب؟؟
نادر بضحكه : قصدها ايه اللي نزلني من إيطاليا وبدايه المصايب و ايه هو موضوع اهلي اللي جاي عشانه؟؟
ام سامح بابتسامه : الله ينور عليك يا ابني.. معلش سامح بيأكل الاندومي ده فبتلاقي دماغه غبيه شويه شويتين
نادر بضحكه وهو بيبص لسامح اللي اتبدلت ملامحه : تقصدي شويتين تلاته!!
الكل بيضحك وأم سامح بتنزل على تحت وسامح بينزل على طول ونادر بيتأخر شويه فوق لأنه كان عايز ياخد شاور بعدها بينزل بيبص عليهم وهما مجتمعين على السفره وبيضحكوا سوا الأم والأب و الولد والبنت
نادر بفرحه : يا ترى هيكون عندي عيله جميله زي دي؟؟؟
سامح بيلاحظ لنادر اللي واقف بعيد بيسحبه وبيقعدوا معاه : اقعد يا ابني بقالك ساعه واقف!!
نادر بيقعد وهو بيبتسم ولكن سرعان ما بتتبدل ابتسامه لما بتقف بنتهم وبتشخط
سهر بعصبيه وحده : انت اييييييه اللي مقعدك هنا؟؟… هوا انت مش اللي الشرطه اخدتك؟؟
ابو سامح بهدوء : الشرطه اخدت عمر!!
سهر بصدمه وانهيار : اييييييه عمر.؟… كله بسببك يا **** ربنا ياخدك يارب يارب ما تشوف الفرحه في طريقك يا حسود يا حقود وحياتك تد.. مر زي ما دمـ
سامح وأمه بزعيق : سهر!!!
نادر وهو بيقف بهدوء وهو ماسك قبضه ايده : انا مش هرد عليكي بحاجه لأنك بنت وعيله كمان بس لو كنتي راجل والله كنت فر.. متك زيه دي تاني مره تقوليلي كلام سـ*ـم ولانك اخت سامح انا بس سايبك و لسانك المتبري منك ده اتعلمي تلميه لو انتي مش عارفه حاجه واكيد مش هضر.. به بدون سبب !!
سهر بحده : انت اللي مش محترم ومعندكش كرامه وقولتها بنفسك دي تاني مره اقولك كلام يعني المفروض تاخد بعضك وتمشي من المره الأولى بس انت ممشتش يبقى ايه معندكش كرامه!!
نادر بضحكه سخريه : شكرا شكرا ليكي اوييييي بجد انتي وريتيني حاجات كانت مخفيه عني وخليتيني اكتشف أن العيله مش زي ما كنت فاكر بالعكس ده بلاء!!… انا هرجع من الحته اللي جيت منها لحد هنا وكفاية!!
ام سامح وهي بتمسكه : يا ابني متمشيش دي عيله زي ما قولت ومش واعيه لكلامها هي مش عارفه انت انقذتها من مجر’م سيبـ
نادر وهو بيسحب ايده بهدوء : لحد هنا وكفايه يا خالتي ارجوكي انا ماشي..انا كنت عايش بسلام والله وحيد وسط ناس في كدبه انهم عيلتي بس والله كانت احلى كدبه!!
سامح بزعل عليه : نادر متمشيش على الأقل خليني اشوف موضوع عيلتك طيب وهستعجلك فيه!!
نادر بحده : مش عايز مش عايز لو دي العيله فمش عايززززها.. وبير..مي نظارات سامح اللي كان لابسها وبيطلع جري على بره
وبيوقف واحد في الشارع
نادر بهدوء وعيونه بتنزل دموع : لو سمحت ممكن تلفونك اعمل مكالمه ضروري!!
الشخص بيبص عليه بشفقه وبيديله. تلفونه
نادر بيشكره وبياخد التلفون وبيضغط على أرقام بتلفون وبيعمل مكالمه
نادر بغصه في حلقه: الوووو ماما ده انا نادر.. ماما انا اكتشفت ان مفيش حد حبني قدك انا راجعلك بس مش معايا حق التذكره احجزيلي
نور بفرحه وبكاء : ابنيييي حالا حالا هحجزلك على أول طياره انت تعالى بس
نادر بهدوء : تمام وبيقفل المكالمه وبيمشي
ام سامح ببكاء وانهيار وهي حاسه انها عايزاه ومش عايزاه يمشي ومش عارفه السبب
: سامحححح الحقووا جيبوووا متسبهوش يمشي!!
سهر بصدمه وبكاء : ماما انتي زعلانه عليه طب وانا؟؟؟
ابو سامح بينصدم من رده فعل مراته : نهررر اهدي ده كلو عشان واحد غريب طب وبنتك؟
نهر ببكاء : سامح قولتلك الحقووا الحقووا سيبني انا!!
سامح كان لسه هيلحقوا بس تلفونه بيرن برقم القسم : الووو ايوه… انت بتقول اييييييه؟؟.. عمر قال ايه؟؟؟…. نادر اخويا الضايع اناااا!!!..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لست من نسلي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *