رواية بنت الشيطان الفصل الرابع والسبعون 74 بقلم رحمة نبيل
رواية بنت الشيطان الفصل الرابع والسبعون 74 بقلم رحمة نبيل
رواية بنت الشيطان البارت الرابع والسبعون
رواية بنت الشيطان الجزء الرابع والسبعون
رواية بنت الشيطان الحلقة الرابعة والسبعون
استيقظ زياد من نومه وهو يتثائب ببسمه سعيده جدا ولما لا واليوم وبعد عناء طويل استطاع اخذ اجازه له
نهض زياد ودخل للحمام وهو يرقص بفرحه وبعد دقائق خرج وهو يلف المنشفه ويتحدث بسعاده / هكذا تكون الاجازات
ثم ارتدي ثيابه وخرج وجد المنزل هادئ فاتجه لغرفه إياد وجده نائم فايقظه وهو يهمس / ببلاوي يا ببلاوي
ثم ضربه علي كتفه / انت يازفت انت اصحي
نهض إياد بفزع وضرب زياد دون وعي ويصرخ / في إيه يا غبي انت
زياد بمزاح / الله في إيه ياببلاوي شوفت عفريت ولا إيه
نظر له إياد بملل / اطلع واقفل الباب يازياد
زياد وهو يجلس بجانبه ويجذب الغطاء عليه ثم يتسطح بجواره ويتحدث بجديه / انهارده اجازه
اياد وهو ينام / الف مبروك
زياد وهو يجذبه / يابني اصحي بقي عندي فكره حلوه اوي نعملها بمناسبه اليوم الجميل ده
ضحك إياد بسخريه / اتحفني
زياد ببسمه وهو يغمز له/ مش دلوقتي نفطر الاول انا وانت بعدين اقولك
نظر له إياد بعين وهو يغمض الاخري / هي دانه صحيت ولا إيه
زياد وهو يهز رأسه / لا مفيش غيرنا
اياد وهو يضربه بقدمه / ولما هو محدش صحي بتصحيني ليه ومين اللي هيعملنا فطار
زياد وهو ينهض بألم / يا غشيم انت يا حيوان قوم انا هعمل فطار
نهض إياد ونهض وهو يبتسم له بسخريه ويتجه للحمام /آيوه هناكل ايه المره دي اومليت بالهباب ولا برتقال بالملح لا لا استني متقولش هتفطرنا جبنه وزيتون زي كل مره صح
زياد وهو يتجه للخارج بتذمر / كالعاده بتستهين بقدراتي بس انا هوريك يا اياد خلص وحصلني قال جبنه وزيتون قال ده انا هبهرك
ضحك إياد بشده وذهب ليستعد
بينما هبط إياد للاسفل وارتدي مريول المطبخ وينظر حوله ثم اخذ يتنقل في المطبخ وهو بجهز مكونات طبخته العظيمه كما يقول
دخل عليه إياد وهو ينظر له ثم ضحك علي شكله وهو يرتدي مريول المطبخ / إيه يا شيف ياتري هنفطر ايه.
نظر له زياد ثم تحدث بمزاح / ورقه وقلم واكتبي يا ست الكل معانا هنا ماشروم وبيض وسوسيس و….
كان يتحدث ويشرح الاكله بينما ملامح إياد يظهر عليها التقزز الشديد من كلامه
وبعد مرور نصف ساعه كان فيهم زياد يتكلم ويتكلم بينما إياد كان يغفو بجانبه
صرخ زياد باياد ففزع ونهض / إيه ولعت في المطبخ
زياد ببسمه وهو يتجه للفرن / لا بس الفرن صفر يعني الاكله اتعملت استعد بقي عشان تدوق….
صكت وهو يري شكل الطعام ورائحتة / احم احم استعد عشان تدوق جبنه بالزيتون في حياتك كلها مدوقتهاش آه والله ليث امبارح جاب شويه جبن تستاهل بقك يا جدع
نظر له اياد لدقائق ثم افجر ضاحكا وهو يضرب كف بكف / عوضي عليك يارب
ثم دفعه /اوعي ياض من قدامي كده خلينا نشوف اي حاجه ناكلها
تنحنح زياد / علي فكره الاكله جميلة اوي بس انت اللي ملكش ذوق فقولت مش هضيع تعبي ومجهودي عليك
انا هوديهم للي يقدرهم جهز اي حاجه لحد ماروح اديهم لسيد هو سكره
ضحك إياد بشده / بزمتك سيد هياكل الحجات دي يابني والله ياكلك انت
ضحك زياد / خلاص هشوف اي واحد من اللي جوا يقدر فني اكيد فيهم حد عنده ذوق
اياد بضحكه صاخبه / عارف لو حد اكلهم منك يبقي تعالي تف علي وشي
خرح زياد وهو يتمتم بتذمر علي حديثه بينما هو ذهب الثلاجه واخذ يحضر اي شئ يصلح للإفطار
في منزل أسد كانت ديما تتحرك بهياج وهي تنفخ بضيق / كانت ناقصه هي عيله خنيقه
ضحكت ريما بشده / خلاص يا حبيبتي من ساعه ما عرفتي انهم جايين وانتي بتاكلي في نفسك
نظرت لها ديما بملل شديد / أنا مش بطيق العيله دي أبدا خاصا البت الملزقه سونيا
ثم قالت وهي تقلدها / اووووه ديما ياي التيشيرت ده موضته قديمه آوي ييعععععع الشوز ده بيئه آوي يااااه انتي لسه بتلبسي من البناطيل دي
ثم صرخت بغضب / بتحسسني انها من حواري لندن المعفنه بتاعه جمصه الله يرحم أصلها بنت المقشفه
ضحكت ريما بشده عليها ولم تفق سوي علي نداء ناري / ريما ديما تعالوا ساعدوني يلا بسرعه عشان اونكل سلامه والعيله بتاعته جايين
نهضت ريما وهي تتحدث لديما / يلا قبل ما ناري هانم تطلع فينا علي قعدتنا دي
نظرت لها ديما بملل شديد وجدت والدها يهبط من الأعلي
نظرت له بتعجب وهو يزفر بضيق / مالك اخلود بس وشك مقلوب علي الصبح
خالد بملل/ أصل بيني وبينك مش طايق ام الزياره دي ابوهم راجل سمج كده هو وابنه واحفاده واحد واحد
ضحكت ديما بشده عليه ثم همست وكأنه سر خطير / إيه رأيك نفلسع منهم
نظر لها خالد ببسمه / اشطا بس هنروح فين وازاي هنفلسع أساسا
ضحكت ديما / أصل النهارده زياد عازمنا عندهم بمناسبه انه اخد اجازه
ضحك خالد / اشطا آوي بس إزاي.
ديما بخبث / أنا اقولك إزاي
عاد زياد للمنزل بعدما تخلص من الطعام الذي صنعه وجد إياد يجلس علي السفره وهو يأكل ويضع امامه عصير برتقال ومربي وجبنه وتوست ويأكل بكل برود اقترب منه زياد وجلس معه واخذ يأكل بشهيه كبيره وهو يتحدث بفم ممتلئ / أنا عزمت الكل انهارده
نظر له إياد بتعجب / عزمت الكل ليه فيه مناسبه
زياد بضحكه / قال يعني مش بنتجتمع غير في المناسبات يابني احنا كل يوم عند حد عموما يعني انا عزمتهم وهيجوا علي الضهر كده
هز إياد رأسه ثم نظر له /صحيح كنت بتقول عايزني في حاجه هي ايه
ترك زياد موب العصير الخاص به ونظر له بحماس / بص هو عشان كده أساسا انا عازمهم وخصوصا تالا وديما
نظر له إياد بعيون حاده / وانت عايز ايه من تالا
زياد بسخريه / شوف الواد يعني ما اخدتش بالك اني قولت ديما وشبطت في تالا
زفر إياد ليهدأ / طب خلاص قول كنت عايز تقول ايه
زياد بخبث / نبدل
إياد بعدم فهم / نبدل؟؟؟؟؟ نبدل ايه؟؟؟؟
زياد وهو يبتسم بتسليه / نبدل انا وانت
اعتدل إياد في جلسته / مش فاهم وضح كده
زياد بتوضيح / يعني انا وانت نبدل بين الشخصيات انت تبقي زياد وانا ابقي إياد
ضحك إياد بشده ونظر له وجد ملامحه جاده / انت بتتكلم جد
هز زياد رأسه / أمال بهزر يابني عايز اتسلي الله
إياد بحنق / تقوم تتسلي كده
زياد وهو يضحك / يا عم هنضحك والله بعدين يابني حابب اشوف اذا كانوا عارفين الفرق بينا ولا لا طب تقدر تقولي بيفرقونا إزاي
إياد بتفكير / طريقه اللبس وطريقه الكلام
زياد وهو يريح ظهره بخبث / يبقي البس لبسك وتلبس لبسي واتكلم كلامك وتتكلم كلامي بسيطه
اقترب منه إياد بتفكير / بس هو إنت هتعرف تتكلم زي
زياد وهو ينظر له باستعلاء / عيب عليك يابني اعرف طبعا المهم انت تعرف تكون زياد ليث
ضحك إياد بشده وهو يتحدث / اكيد هعرف
زياد بفضول / هتعمل ايه
إياد وهو ينهض ويركض وهو يضحك / همشي اقولهم عايز ابوس البت اللي كاتب كتابي عليها.
صرخ زياد ور يركض خلفه / يا كلب يا اياد عارف لو قربت من البت ديما هنفخك
ضحك إياد بشده ثم دخل غرفته / تعالي خد لبس من عندي عجبتني اللعبه آوي
ضحك زياد وانطلق لغرفته واحضر تيشرت ابيض بنصف كم وبنطال قماش من اللون الاسود
وذهب لغرفه إياد ونظر له وهو عاري من الأعلي ثم أشار له/ بقولك ايه انا فيه عضله زايده عندي حاول بقي تداريها
ضحك إياد بشده وضرب كتفه / اخلص اخلص قبل ما اللي هنا يصحوا وياخدوا بالهم خصوصا ابوك
ضحك زياد واخذ يتجهز ليقوموا بما خطط له
استيقظ مالك علي الشمس التي تنعكس من السقف الزجاجي فبحث بجانبه علي جهاز التحكم وهو لايريد التحرك حتي لا تسيقظ نور مد يده خلفه فوجده فامسكه وأغلق الزجاج ثم تنهد بعشق وهو ينظر لنور كم من سنين مرت عليهم كم مواقف واجهها كم من مشاكل عاقتهم ولكن رغم كل ذلك ها هي بين احضانه ها هو يتنفس نفس هوائها ضمها له مالك بشده ثم نهض وهو يحملها بحنان شديد ويقبل جبهتها ويضعها علي الفراش بكل رقه كأنه يخشي جرحها ثم يأخذ ثيابه ويدخل للحمام وبعد دقائق يخرج يجدها مازالت نائمه ليبتسم ويأخذ هاتفه ويخرج ليحهز لهم الفطور ولكنه حينما دخل للمطبخ وجد رحمه تقف تعد الفطور بكل همه ابتسم عليها مالك ثم اقترب منها وهو يربت علي رأسها بحنان / صباح الخير يا رحوم صاحيه بدري ليه
ابتسمت رحمه له ثم امسكت يدها وقبلتها / قولت اصحي بدري اجهز الفطار يابابا عشان زمان نور تعبانه من إمبارح بعد التجمع
ابتسم مالك بشده وحنان لها ثم ذهب وامسك يجهز معها الفطور ولكن سمع رنين هاتفه فاجاب وهو يري رقم اياد / آيوه يا اياد
تحدث إياد / آيوه يا مالك اخبارك ايه ياقائدنا يا محترم يا فندم
كرمش مالك ملامحه بتعجب علي حديث إياد بينما علي الجانب الاخر ضرب إياد زياد وهو يتحدث بهمس / بقي انا بتكلم كده يا اهبل انت
زياد والذي كان يدعي انه إياد /الله يابني منت بتحترم مالك آوي فلازم أعظمه كده
جلس إياد بتعب / ربي لا أسألك رد القضاء
تحدث مالك وقد خرج من دهشته / آيوه يا ااياد فيه حاجه
زياد /لا أبدا يا سعاتك انا بس كنت بس حابب اعزمك عندنا انهارده بما انها اجازه وكده سعاتك
كان مالك لا يفهم تصرفات إياد فتحدث / امممممممم تمام يا ااياد ولما اجي تبقي اشوف حكايه سعاتك حضرتك دي.
زياد بضحكه غريبه / اشطايا بوص مستنينك
ابتسم مالك / تمام يا اياد
ثم اغلق معه
بينما إياد ضرب زياد بحده علي كتفه / يا غبي هو أنا بتكلم كده ناقص تضربله تعظيم سلام بعد ما تكلمه
ضحك زياد بشده / الله يابني كنت بهزر بص هتشوف لما الكل يجي واقلدك ده انا هبهرك
إياد وهو ينظر له بسخريه / يا خوفي يا خويا
صعد مالك لغرفته وجد نور تخرج من الحمام ثم اقتربت منه وقابلته علي خده / صباح السعاده يامالك.
ابتسم مالك ثم وضع الصينيه علي الطاوله وضمها وهو يبتسم / صباح السكر ياقلب مالك يلا عشان نفطر
نظرت نور الطاوله وابتسم ثم اتجهت لها معه واخذوا يأكلون فتحدث مالك / زياد اتصل انهارده يعزمنا عندهم
نور بتعجب / زياد! ؟؟؟ وده ليه
مالك وهو يضحك بخفوت / هو مش زياد آوي
نظرت نور بتعجب له / مش فاهمه
مالك بضحك / هتفهمي لما نروح هناك
هزت نور رأسها وأكملت الطعام ثم تحدثت بدلال / مالك
رفع مالك نظره لها / عيونه
نور ببسمه / احم الخزين خلص يامالك
ضحك مالك ثم هز رأسه / حاضر واحنا راجعين من عند ليث فكريني اجبلك.
هزت نور رأسها بساعده مثل الأطفال ثم صمتت قليلا / مالك
مالك ببسمه / عيونه.
نور ببسمه اكبر / هنروح للمزرعه انتي عايزه اشوفها من جوا
ابتسم مالك / بإذن الله قريب اخد أجازه ونقضي هناك اسبوع اتفقنا
هزت رأسها بحب ثم صمتت دقائق /مالك
نظر لها مالك وهو يضحك بيأس عليها / نعم يا نور
نور ببسمه / بحبك
مالك وهو يقترب منها ويقبل خدها بحنان / ومالك بيعشقك يا قلبي
ضحكت نور ضحكه سلبت قلب مالك الذي تحدث / لا ده إحنا نروح المزرعه دلوقتي بقي
ضحكت نور اكثر وهي تغمز آه بعشق فضمها وهو يقبل رأسها
بينما عند ديما كانت تنظر لتلك السونيا بقرف
تحدثت سونيا / وانتي بقي يا ديما لسه زي ما انتي متعلقه بقريبك ده اسمه ايه
ديما بقرف /اسمه المقدم زياد ليث جايكوب ياقمر وتقوليها وانتي واقفه وبتدي تعظيم سلام
تحدثت سونيا بسخريه /وده ليه أن شاء الله ده حتي ظابط كل حياته جد وناشف كده وأكيد ميعرفش ريحه الرومانسيه
ثواني وكان خالد وريما ينفجرون ضحك ومعهم أسد الذي لم يتمالك نفسه وهو يتخيل زياد كما تتحدث
ريما وهي تسقط أرضا من الضحك / زيااااااد ناااااشف هههههههههه ملوش في الرومانسيه ههههههههه وهو أساسا مشفش ثانيه تربيه نههههههههههههه
نظرت لهم ديما بتذمر / بت اتعدلي زيزو قلبي شديد آوي لعلمك
تحدثت سونيا بتعجب / هو أنا قولت ايه غلط
دينا وهي تنهض بملل / ولا حاجه انا هروح لزياد عشان عازمني يا ناري
نظر لها خالد / يا واطيه متفقناش علي كده
ديما بملل وهي تأخذ حقيبتها / لا مؤاخذه يا خالد اصلي حسيت كأني هرجع كده
نهضت ريما وهي تتحدث / يلا انا هاجي معاكي
ابتسمت سونيا وهي تنهض / هو ينفع يا طنط ناري اروح معاها عشان انا هحس بالملل لوحدي هنا
نظرت ديما لوالدتها ان ترفض ولكن وافقت ناري بحرج / اكيد يا حبيبتي اتفضلي خديها معاكي يا ديما
نظرت لهم ديما بشر ثم ذهبت وهي تسمع ضحكه خالد / ربنا معاك يا فالنتينو
خرجت ديما وصعدت لسيارتها ومعها ريما وسونيا التي اخذت كعادتها تنتقد السياره وموديلها القديم جدا
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
*عاوزه تخش روام روايات علي 📌واتس خش علي الينك كده 💞🥀*
*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-
*روايات ابو تولين👧*
~روايات جامده ممتعه 🥰~
“`اي روايه عاوزها هتلاقيه علي
الجروب 🤍💞“`⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
بينما عند زياد واياد
كان إياد يرتدي ثياب زياد وهو يسير بطريقه مضحكه جدا
هبط إياد وهو ينظر اليه بقرف / يا أخي اتعدل بقي هتشوه سمعتي الله يحرقك
ضحك زياد / ولد اتكلم عدل وانت بتكلم المقدم إياد ليث
إياد بضحكه / عيوني ياباشا. ثم تركه وذهب ليفتح الباب وجد مالك ونور
دخل مالك وهو يربت علي كتفه / اخبارك يا اياد
نظر زياد واياد لبعضهم بصدمه
فتحدث مالك ببرود وهو يسير نجاه ليث الذي يهبط من الدرج / ده انا بابا يالا
ضحك زياد وهو يضرب يد علي يد / مش سهل جدك ده صايع والله
إياد بضحكه / من غير ولا كلمه قفشنا
زياد وهو يكاد يقفل الباب / يابني ده مالك ال…..
قاطع كلماته ديما التي دفعت الباب ونظرت له لدقائق ثم سارت تجاه إياد ومسكته وتحدثت بخفوت وبسمه / وحشتني
نظر إياد لزياد بخبث ثم تحدث بضحكه / وانتي اكتر بقولك ايه تعالي معايا يلا
ضحكت ديما بشده وذهبت معه وكاد زياد يلحقه لولا سماعه لصوت حازم وهو يتحدث معه بود / اخبارك يا اياد أمال فين للحيوان اخوك
زياد بتوعد في نفسه / ماشي يا خازم الكلب انا حيوان
ثم أشار له بهدوء لكي يدخل فوجد إياد يجلس مع ديما وبجانبه جلس حازم ومليكه
ثواني وكانت سونيا تدخل بكل خيلاء وتكبر
تحدث زياد وهو يصفر / اوووه مزه في منزلنا اخر مزه دخلت البيت ده طلعت محروقه
ضحك إياد بشده
بينما حازم تحدث بتعجب / إياد بقي اسود من زياد والله
جلست سونيا ووضعت قدم على قدم وهي تبتسم وتنظر بحقد لزياد واياد / هو خطيبك واحد منهم
ديما وهي تضم زراع اياد / آه يا ختي زياد خطيبي
هزت سونيا رأسها بحقد وهي تنظر لزياد / والأستاذ برضو مرتبط
دخلت تالا مثل الشعله / آه يا ملونه انتي مرتبط
نظرت لها سونيا بقرف
خرج ليث من المكتب ونادي / زياد
نهض زياد واياد وهم يتحدثون / نعم
نظر لهم ليث بخبث وهو يرفع حاجبه / إيه يا اياد يا حبيبي انا بنادي زياد انت دخلك ايه
عاد زياد للخلف وهو ينظر لأياد / لا اصل هو أصل
……
قاطعهم مالك من الخلف وهو يتحدث بخبث / أصل يا اياد يا حبيبي اخوك بقاله فتره خاطب وكده فكنت بفكر نعمل فرحه
نهض زياد بفرحه / وحيات امك يا مالك
نظر الجميع له بتعجب…….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بنت الشيطان)