روايات

رواية حوريتي الصغيرة الفصل الخامس 5 بقلم أمونة

رواية حوريتي الصغيرة الفصل الخامس 5 بقلم أمونة

رواية حوريتي الصغيرة البارت الخامس

رواية حوريتي الصغيرة الجزء الخامس

حوريتي الصغيرة
حوريتي الصغيرة

رواية حوريتي الصغيرة الحلقة الخامسة

اقترب منها ورفع وجهها وبص لحور وبدون تردد حضنها وهو حاسس انه محتاج الحضن ده وقد ايه حور بنسباله اكتر من بنت عمه!
حور بدلته الحضن وهي مش حاسه بنفسها كل الا محتاجه هو حد يبقى جنبها وادهم ديماً معاملته ليها مش اكتر من اخت وديماً قاسي عليها
لا تعرف تلك الصغيرة انه يحترق قلبه عليها في كل لحظه بدونها امتلكت قلبه وحطمت حصونه والآن ماذ هستفعلي بي ايها العنيده
حور كانت حضنه ادهم وهي الدموع في عينيها ومش قادره تبعد
ادهم بحنيه:حقك عليا انا عارف اني قاسي معاكي في المعامله بس انا والله بعمل كل ده عشانك انا عايزك تكوني أميره قدام العالم كله عايز لم امشي في الشارع يقولو اني عندي بنت عم مفيش زيها في الدنيا انتي بنسبالي اكتر من انك تكوني اختي او بنت عمي لا ي حور انتي حب.**
حور خرجت من حضنه واستغربت طريقة كلامه معهاا بس متنكرش أنها اول مره حست بأمان
حور:انا ايه كمل كلامك انا لو فعلا مهمه عندك مكنتش تعمل فيا كده وتوجعني بطريقه دي انت وحش شوف ايدي عملت فيها ايه
مدت أيديها ل ادهم وهي متصنعه الحزن
ادهم قرب عليها ومسك كف أيدها وقبله برقه وحب
حور با انتصار:وشعري الا شدتني منه جامد وكنت هتقلعو في ايدك وكنت هبقى قرعه واقعد في قربيزك
ادهم في نفسه:ما انتي كده كده قاعده وعلي قلبي كمان
مسك راسها قبله وهمس جنب اذنها
انا كده صالحتك اهو اظن جا دورك بقى عشان نكون متصالحين!
حور بتكبر:اممم اوك انا أسفه اتفضل بقي تقدر تخرج وانا مش زعلانه
ادهم: والله يعني انا اجيلك الاوضه واصالحك وابوس ايدك ودماغك وفي لاخر تقولي كده
ده انا لو حد شفني هتفضح بسببك
حور:ايوه يعني منا قولت آسفه اعمل ايه تاني ابوسك من خدك عشان حضرتك متزعلش يعني_
ادهم: يا ريت والله قصدي يعني وفيها ايه انا ابن عمك وعادي يعني
حور: الله الله افهم من كده ان حضرت الظابط ممكن يتباس من اي واحده عادي
ادهم بتكبر.. وايه يعني دول كل يوم بيبقى عليا كده يبنتي بس انا إلا محترم طبعاً ومش هقبل بكده
حور بغيظ:طيب غور بقي من وشي عشان انت بني ادم مستفز
ادهم بضحكه خفيفه: وانتي مجنونه ودماغك طقه بس انا مش هطلع من هناا غير لم اتصالح وبطريقة الا انا عاوزها
حور:ونت واثق من نفسك وانت بتتكلم لي كده
ادهم وهو بيحاول يخليها لطيفه وحنينه!
عشان عارف ان عمرك ما هتزعليني عشان انتي طيوبه وقلبك كبير
حور بظره طفليه:ايوه حثل بس كمان انت اوعدني انك مش هتعمل كده تاني
ادهم:طيب صالحيني لاول وبعدها نتفق إتفاق
حور تمام ماشي وقربت علي ادهم وقفت جنبه وفرق الطول بينهم كبير
ادهم بضحكه:مش عارف انتي هتفضلي كده ولا ايه يبنتي اطولي شويه
حور: لا يا اخوي انا كده حلوه مش لازم ابقى طول الحيطه عشان ابقى حلوه اقصر انت شويه بس خلي الواحد يعرف يتكلم معاك!
ادهم سرح في طريقه كلامها وبدون وعي قرب عليها وحور شافته بيقرب كانت بترجع لوراء وهو بيقرب اكتر لحد ما لزقت في الحيطه وادهم حاوطها وحط أيدو علي الحيطه وحصرها
حور بارتباك:ايه ىى.يا عم فيه ايه مالك قربت لي كده
ادهم بتوهان:انتي عايزه مني ايه
حور :وانا هعوز ايه منك انا مكلمتكش
ادهم :ده انتي جننتيني مش كلمتني بس الله يخرب.يتك
حور:طيب عاوز ايه
ادهم: عاوز بوسه
حور بشهقه:ينهار اسو.د انت قليل الأدب وساف.ل وانا هقول لبابا
ادهم بضحكه:هتقوليلو ايه بقى اني كنت عايز ابوسك!
حور وقلبها بيدق بسرعه: الله يخربيتك ابعد عني انا مش عارفه اخد نفسي
ادهم:تؤ تؤ البوسه لاول
حور: يا ابني عيب كده والله ابعد عني
ادهم:متحاوليش برضو هاخد البوسه ويريحي نفسك مش هسيبك غير لم اخدها!
حور بضيق شديد:طيب بس تسبني بعدها وتخرج
ادهم بغمزه: مع انه هيبقي صعب بس عيوني
حور قربت من خده الأيمن وقبلته بكل حنيه
ادهم كان في عالم تاني اول مره يجرب قربها منه بطريقة دي
حور:ها ممكن تبعد بقي اظن عملت الا عليا!
ادهم بتوهان وحب:انا مش عاوز البوسه هناا
حور بعدم فهم:امال ايه يعني عايزها فين
ادهم:هناا وشاور علي شفايفو
حور بدهشة من جرائته:انت قليل الأد.ب ومش محترم وانا غلطانه اني وثقة فيك ابعد عني بقى احسنلك”
ادهم بدون مقدمات حسابها من خصرها وجذبها نحو وبدون وعي اخدها في قبله رقيقه كلها حب وعشق واشتياق
بعد عنها لم حس انها محتاجه تنفس الهواء
حور: وكانت ما زالت علي وضعها
انت ازي تعمل كده انت حق.ير وانا بكرهك يا ادهم
ادهم تاركها واتجاه نحو الباب
وانا بحبك يا قلب ادهم)
قال جملته الاخيره وخرج وقفل الباب وراء
ادهم اخد مفاتيحه وخرج من الشقه وهو مبسوط جدا
عند حور كانت في حالة صدمه من الا سمعته
هو قال ايه هو قال بحبك ولا بيتهيالي حطت ايدها على قلبها الا بيدق بسرعه وحسة بارهاق شديد اتجهت إلى الحمام وهي مش مستوعبه الا حصل
بعد وقت كانت حور اخدت شاور وغيرت ملابسها وراحت في نوم عميق
وادهم اخد شاور وخرج خلص بعض الأوراق التي تخص شغله
واتجاه نحو السرير وهو في غاية السعاده!
*♥️🫂إذا كان الحب قدر فأنت قدري وإذا كان اختيار🫀 فأنت اختياري ♥️*

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حوريتي الصغيرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *