روايات

رواية العدأة الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسماعيل موسى

رواية العدأة الفصل الحادي عشر 11 بقلم اسماعيل موسى

رواية العدأة البارت الحادي عشر

رواية العدأة الجزء الحادي عشر

العدأة
العدأة

رواية العدأة الحلقة الحادية عشر

حاولت أكثر من مره ان اسير على خط مستقيم لكن قدمى خانتنى
فتح فهد باب الغرفه، لقى شروق نايمه على الأرض
همس بصوت مرعب طبعا ميته من الجوع؟
لازم تتعلمى تحترمى كلامى وتنفذيه من غير نقاش
فتحت شروق عنيه، الظلم ما كان يرعبها وليس الجوع
الطعام يقدم لها بأستمرار، انت عايز ايه منى؟ انت طلعت وحش اكتر منه سيبنى اروح، انا عايزه اروح
شد فهد كرسى وقعد عليه، انتى مش فاهمه حاجه انتى ماضيه عقد
عارفه العقد فيه ايه؟
شرط جزائى يا حلوه، طبعا متعرفيش يعنى ايه شرط جزائى؟
اقلك انا، يعنى علشان تمشى من هنا هتدفعى فلوس كتير
نص مليون جينه
فتحت شروق بقها بخضه
طبعا عيلتك ووالدك ميقدروش يدفعو المبلغ ده، دلوقتى من سكات تعملى المطلوب منك زى الكل.. به
الباب مفتوح أخرجى نضفى نفسك ولو فكرتى تهربى هسجن والدك، هدخله السجن بقيت حياته
شعرت عن عالمها سحق، كل الاحلام إلى خلقتها لتحلق بها ذبحت، نهضت بجذع وتركت القبو نحو الحمام حيث تنتظرها ايام تعيسه تقضيها مذلوله فى فيلا صقر
____
شعر زرزورة ان روحه تخرج منه عندما لمح رقم صقر على التليفون
مساء الخير يا باشا
عملت ايه يا زفت؟
مفيش ليها أثر يا باشا ومرجعتش القصر، الظاهر اتخطفت
ولا؟ انت هتهزر؟ عارف لو كنت بتلعب بديلك هقتلك!!
همس زرزوره البت حلوه يا باشا مفيش كلام لكنها مش من لونى، ثم انا خدام الفلوس، بما بسمع سيرة الفلوس بنحى رغباتى جانبآ
صرخ صقر، طيب، اتصرف، شوف شوية الصيع بتوعك واعرفلى البت فين
_____
فى اخر الليل انطلق بدر ناحيت البيت المهجور يحمل الطعام والماء
فتح القفل، المره دى دخل وقفل الباب
وسط الضلمه شافته تلا، صرخت انت هتعمل ايه؟
مش هعمل حاجه، كل إلى بعمله فى مصلحتك
انت خطفنى يا حيوان ازاى تكون دى مصلحتى
بلاش غلط همس بدر بضيق
انا هديكى الاختيار يا بت
أخرجى من هنا واضمنلك انك هتعيشى اسود ايام حياتك زى شروق
بره البيت ده فيه كلاب مستنيه تنهش لحمك
___صرخت تلا انت كداب وقذر
اكتفى بدر من التفاهات، قرب من تلا، احكم قبضته من اذنها
هتحترمينى غصب عنك، فاهمه؟
شعرت تلا بالألم والخوف، همست حاضر
زى ما قلتلك الباب مفتوح، اتفضلى أخرجى ومتلوميش غير نفسك
تلا مكدبتش خبر، اخدت بعضها وخرجت، لما وصلت الشارع استغربت ان بدر مش ماشى وراها ولا حاول يمنعها
رجعت بتردد، ممكن تفهمنى بعد اذنك؟
انا سمعت كلام وكان لازم اتصرف، لحد الان معرفش صقر عايز ايه لكن متأكد انه مش ناوى على خير
صقر كان هيحبسك فى الفيلا زى شروق
هى شروق محبوسه فى الفيلا؟
ايوه محبوسه وبتتعامل معامله سيئه جدا، كانو متربصين بيكى ومنتظرين تروحى القصر
كان لازم اتصرف ومكنش قدامى حل تانى
انتى هتفضلى هنا كام يوم لحد ما اشوف اقدر اعمل ايه واوصلك القصر بسلام
فرش بدر الأكل على الأرض وعلى وقع الصمت اكلو مع بعض
تمنى لها بدر ليله سعيده ورحل
______
مضت ايام على شروق عاشتها فى ذل، لم يكن الهرب خيار متاح لما عرفت ان والدها ممكن يدخل السجن
ظلت تعمل فى صمت وتتحمل الإهانات والتحرشات الجسديه
وفى كل مره ترضخ لتهديدات صقر المؤذيه
انها تعلم أن حياتها ستسير على هذا المنوال، رعد لن يفكر ابدا فى انقاذها بعدما رفضته وصرخت فى وشه مش راجعه معاك
تبكى طوال الليل، تلعن غبائها
لكن ما الفائده؟ لا شيء

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العدأة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *