روايات

رواية كبرياء بنت عمي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع

رواية كبرياء بنت عمي الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع

رواية كبرياء بنت عمي البارت الرابع

رواية كبرياء بنت عمي الجزء الرابع

كبرياء بنت عمي
كبرياء بنت عمي

رواية كبرياء بنت عمي الحلقة الرابعة

مشي وسابهم لوحدهم في المكان من غير اي وسيلة مواصلات يرجعوا بيها ولا اي طريقه تساعدهم لانه مفيش حد في المكان كله
يونس خلص جري وقال بصي هدخل اخد دش عرقت جدا وهاجي اساعدك
رضوى ابتسمتلو وهو دخل ياخد دش في بيت المزرعه
رضوى بقت تكمل شغلها بس عنينها جات على مكان العربيه واتفاجأت انها مش موجوده استغربت جدا وبقت تنادي على عمها بس ما كانش موجود بقيت تدور عليه في المكان ملقتهوش ولا لقت العربيه
واتصدمت لما لقيت مكان لاطارات العربيه راجعه من نفس طريق اللي جم بيه
اتسعت عنيها بزهول وجريت بسرعه على بيت المزرعه اول ما دخلت بقت تنادي وتقول يونس الحقني يا يونس
يونس كان في الاوضه طالع من الحمام ومكملش لبس
رضوى شهقت بحرج وبصت بعيد وقالت .. انا انا اسفه.. اسفه دخلت كده اسفه يا لهوي على الكسوف اللي انا فيه
يونس ضحك وقرب منها وقال.. في واحده تتكسف من جوزها
رضوى اتجمدت مكانها من قربه وهو قال.. ليه كنت خايفه كده
رضوى بصت في عيونه ونسيت هي كانت جايه ليه اصلا وقالت.. انا.. انا
ابتسم وقرب وقال.. انتي ايه
رضوى قالت بارتباك.. انا جيت علشان.. كنت.. ممكن تبعد شويه عشان اعرف اتكلم
يونس ضحك وقرب عليها اكتر وضمها وقال ..حابب اعترف لك بحاجه.. انا عارفه ان اللي بعملو معاكي غلط بس مش قادر ابطل افكر فيكي الموضوع زايد عن حده قوي اللحظه اللي احنا فيها دي انا هموت عليها من امبارح انا مرتاح قوي وانتي بين ايديا
رضوى كانت مبسوطه جدا بكلامه و ابتسمت بدموع وقالت يونس عايزه اقولك حاجه
بس كان في دنيا تانيه و قال هو مغمض عينيه بهدوء…اممم قولي كل حاجه.. قولي كل اللي في قلبك.. انا حاسس ان في قلبك حاجات كتير من ساعه ما شوفت نظراتك ليا اول يوم كان نفسي اسالك بتحسي بايه تجاهي اتكلمي متتكسفيش
رضوى قالت بارتباك شديد.. يونس عمي خد العربيه معاه ومشي شكله مش ناوي يرجع
يونس اتسعت عنيه بزهول وبعدها عنه بسرعه وقال انتي بتقولي ايه انت بتهزري صح
رضوى هزت راسها بالرفض وقالت للاسف لا بقول لك مشي وسابنا حتى العربيه اخدها احنا هنرجع ازاي
يونس جذب شعره لورا وقال..وبعدين في الراجل ده..ابه الحركات دي طيب انا هحاول ارن له ده اذا كان في شبكه هنا
رضوى اتنهدت وقعدت وقالت متحاولش مفيش شبكه خالص هنا احنا بنيجي هنا على طول
يونس غمض عنيه وفتحهم بغضب وقال مش طبيعي حركاتنا احنا المصريين تفرس
رضوى بصتلو بضيق وقالت ومالهم المصريين مش احسن من ناس مش من طينطتك ولا تعرف عنهم حاجه
يونس قال…الناس اللي مش من طنتي مش بيعملوا الحركات النص كم دي واصلا الدنيا بسيطه ومش مستاهله العك ده… واحد زائد واحد يساوي اثنين المفروض كل واحد يقول هو عايز ايه بالظبط من غير لف ودوران يعني عندك مثلا جوليا ..هيه الي جات قالتلي انها بتحبني
رضوى بصتلو بزهول وقالت..وانت تحب ان البنت هي اللي تقول لك انها بتحبك
يونس قال بسرعه انا احب ان اي حد عندو مشاعر يعترف بيها ولد بنت مش هتفرق .. اولا لان المشاعر ما بتتخباش اصلا ثانيا بقى عشان لو في حاجه ممكن تتلحق يلحقوها فهمتي قصدي
رضوى قالت بضيق…انا بقى بافضل ان الواحده مترخصش نفسها واذا فيه حد حبتو وحست انو مش بيبادلها نفس المشاعر..فالافضل متقلوش حاجه لان المشاعر مبتطلبش وتصون كرامتها ولو راح واحد يجي عشره
يونس ابتسم وقال..انا بتكلم عن الحب.. الحب اللي هو الانسان اللي راح ما يعوضوش كنوز الدنيا
رضوى لمعت عنيها بالدموع وقالت.. لو الواحده عندها واحد زي كده ولو راح ما تعوضوش كنوز الدنيا بس هو مش عايزها ما تتعبش نفسها معاه.. وتجرب تلاقي شخص تاني حتى لو مش هتحبو بنفس الطريقه بس هيقدرها ويحترمها كده احسن ما تظلم نفسها مع واحد مهما حبيته هتفضل مشاعره لحد ثاني
يونس قرب ومسك ايدها وقال.. مين قالك ان في مشاعر لحد تاني مش يمكن يكون بيرتبط لمجرد الارتباط وبس او لقا واحده مناسبه والسلام
بقلم…زهرة الربيع
رضوى بصتلو باستغراب.. وقالت انت قصدك ايه
يونس اتنهد وقال ابدا كلام عن العامه يعني
يلا خلينا نطلع نلف شويه يمكن نلاقي حد قريب ولا حاجه يساعدنا
رضوى قالت.. بص متتعبش نفسك خالص هنا ما فيش اي حد هو لو عارف ان احنا هنعرف نرجع ما كانش عمل كده من الاساس ..هنبات الليله وخلاص بقى بكره الخدم كده كده جايين وبيجوا بعربيات وتوصلنا
يونس ابتسم بخبث وقال انا وانتي هنبات هنا لوحدنا لحد بكره
رضوى قالت بسرعه و براءه.. اه بقى الليله بس وبكره هيجوا الخدم و…
بس قطت كلامها وقالت بارتباك شديد انت معك حق مش هينفع نبات هنا لوحدنا خالص ولسه هتطلع بس قاطعها لما شدها عليه وقال دي فرصتنا علشان نتكلم انا وانتي في حاجات مهمه لازم نتكلم فيها
رضوى بصت له وقالت حاجات ايه يعني مفيش ما بيني وما بينك اي حاجه تتقال
ولسه هتطلع شدها تاني و بص لعيونها وقال….فيه بنا كتييير يا رضوى كتير قوي وقرب منها وباسها برقه شديده وسند جبيبنه على جبينها وقال…. ممكن تباتي جنبي هنا..هنام بس انا ببقى مرتاح وانتي معايا
رضوى بصتلو بدموع وقالت.. انت عايز مني ايه حرام عليك و نزلت دموعها اللي مش قادره تحبسها اكتر من كده
يونس ابتسم بسعاده من جواه ومسح دموعها وقال ..انتي بتحبيني يا رضوى..صح..انا حسيت بيكي من اول يوم متكدبيش عليا وعلى قلبك
رضوى نزلت دموعها اكتر وقالت ..طيب وافرض ايه الفايده انت فاضل يومين وتمشي… انت هتتجوز وانا مضطره اوافق على اول عريس يتقدملي
يونس اتسعت عنيه بدهشه وقال.. تتجوزي ..تتجوزي ليه
رضوى ابتسمت بالم وسخريه وقالت هو ايه اللي ليه هفضل كده لامتى لازم في الاخر هضطر اوافق على اي عريس
يونس بص لعيونها وقال انا مش هسيبك يا رضوى انا الحقيقه مش عارف ..مش عارف انا عايز منك ايه ومش عارفه انا مهتم بيكي كده ليه..و مشدودلك قوي كده ليه ..بس اللي اعرفه اني بقضي معاكي اسعد ايام حياتي وقلبي بيبقى مرتاح قوي وانتي معايا
رضوى قالت بدموع..طب وجوليا
يونس ابتسم وقال..هيه حاجه وانتي حاجه تانيه خالص..انتي غير اي واحده عرفتها
بقت تبص لعيونه جامد بابتسامه هو قرب وقال..انا محتاجلك يا رضوى.. من ساعه ما شوفتك وانا مهوس بيكي
رضوى ابتسمت وحست بسعاده الدنيا كلها بصت لعيونه وقالت …يعني يعني بتحبني
يونس مكانش متأكد ايه المشاعر دي و حس بتوتر شويه بس قبل ما يفكر قال ..شكلي كده انا حابب قربك قوي.. قوي عايزك يا رضوى عايزك قوي
رضوى نزلت دموعها بسعاده وقالت…و انا كمان بحبك قوي.. قوي يا ابن عمي بحبك يا يونس وما حبتش غيرك في حياتي
يونس ابتسم بسعاده من العشق الواضح اللي في عيونها واتردد شويه بس مقدرش يفكر في اي حاجه في الوقت ده قرب منها بشوق شديد كانها اخر مره يقرب لست في حياته
رضوى كانت مبسوطه جدا بين اديه وممنعتهوش ابدا وغابو سوا في لحظات جميله جمعتهم
في صباح يوم جديد صحي يونس لقاها بين اديه وافتكر كلامه ليها وحبها الي كان واصح في عيونها حس بحزن شديد من نفسه
اتنهد وقام بضيق شديد
رضوى فتحت عنيها لما قام وقالت بابتسامه …صباح الخير
يونس بصلها وابتسم بتردد وقال صباح النور نمتي كويس
رضوى ابتسمت بكسوف وقال اه..نمت حلو
يونس وقال.. ده انت اللي حلو وقمر وطعم قوي
رضوى ضحكت بكسوف وقالت ..بس بقى.. الخدم زمانهم على وصول هروح استحمى ونجهز علشان نمشي
يونس كان حاسس بتوتر رهيب وكان عايز يتكلم معاها وقال رضوى.. انتي بنت عمي و..وغاليه قوي عندي ومش عايز ازعلك..انا مكانش في نيتي اعمل كده ابدا بس مقدرتش امسك نفسي من ساعه ما شوفتك وانا مسيطره علي رغبه قويه اني اكون معاكي…بس مش بالطريقه دي..كنت عايز نعمل كده من غير ما اجرح مشاعرك واقولك اني بحبك ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كبرياء بنت عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *