روايات

رواية أمل الحياة (عشق التميم) الفصل الرابع عشر 14 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية أمل الحياة (عشق التميم) الفصل الرابع عشر 14 بقلم يارا عبدالعزيز

رواية أمل الحياة (عشق التميم) البارت الرابع عشر

رواية أمل الحياة (عشق التميم) الجزء الرابع عشر

أمل الحياة (عشق التميم)
أمل الحياة (عشق التميم)

رواية أمل الحياة (عشق التميم) الحلقة الرابعة عشر

بص لادم اللي كان على السرير بدموع و رجع بص لتيا و اتكلم بلهفه
= ازاي يا تيا انطقيي!
دا ابني و لا انتي سجلتيه باسمي عشان تداري على عملتك و دبستني انا فيه انطقييي يا تيا متسبنيش كدا انا هتجنن من ساعه ما شوفت الاسم
تيا بصتله بسخريه و الم
= لو سمحت انا مش. فاضيلك
ابني تعبان و مش مضطره اني اقف معاك و اثبت نسبه
اللي انت شوفته هو الصح
عايز بقى تصدق أو لا انتي حر
انا دلوقتي ميهمنيش غير ابني و صحته و بس يا دكتور
كملت بصوت متحشرج و دموع
= هتاخد ابني تعمله العمليه يا دكتور و لا هتقولي دا مش ابني و ايه اللي انتي عاملتيه دا و تقسى على طفل لسه عمره سنه و شهور عشان شويه اوهام في دماغك
لو كدا قول عشان ابعت اجيب جراح تاني غيرك أو اخده لمستشفى تانيه
عدي بصلها بحده و كان لسه هيتكلم بس قاطعته الممرضه و هي جايه تاخد ادم غرفه العمليات
اتكلمت تيا بخوف شديد و دموع و هي متجاهله عدي كليا
= براحه عليه ارجوكي
هاتي هاتي و انا اساعدك
بقلمي يارا عبدالعزيز
راحت عند ادم و بدأت تلبسه لبس العمليات ، عدي وقف جانبها و اتكلم بغضب مفرط
= ما انتي متسبنيش كدا
بقولك ايه اللي في الاسم دا!
تيا ببكاء و غضب
= ابنك!
ادم يبقى ابنك خلصنا كدا هتتفضل تشوف ابنك يا دكتور و لا هتعقد تحقق معايا و تضيعه مني زي ما ضيعت كل حاجه حلوه بسببك
بصلها بصدمه كبيره و حاسه ان كل حواسه انشلت
مش قادر يستوعب و لا فاهم اي حاجه
خديت الممرضه ادم لغرفه العمليات على الترولي و تيا و مريم كانوا وراه و تيا كانت واقفه بتترعش بخوف شديد تحت نظرات الصدمه من عدي اللي فاق على صوت الممرضه
= دكتور عدي منتظرين حضرتك
هز راسه بهدوء و مشي معاها ، كان لسه هيدخل الاوضه بس وقفه صوت تيا الباكي
= عدي و الله العظيم ابنك و الله العظيم
ابو.س ايديك ارمي كل حاجه حصلت الشويه دول و خد بالك من ابني انا مش هقدر استحمل يحصله حاجه
ارجوك يا عدي ارجوك
اتكلم بهدوء منافي تماما لكل حاجه جواه
= و تفتكري انا ممكن اعمل اي حاجه تضيعه في اليوم اللي عرفت فيه بوجوده
يمكن انتي تكدبي و عادي اتوقعها منك بس شكله و احساسي بيه اكيد مش هيكدب
قال كلامه و دخل غرفة العمليات تحت نظرات الخوف الشديد من تيا
كان واقف في غرفه العمليات جسده كله بيترعش و برغم صغر العمليه الا انه حاسس انه اصعب من أصعب عمليه عديت عليه حاسس برهبه أول مره نسي كل حاجه انه جراح معروف و انه من اشطر الدكاتره في بلده و على مستوى العالم و كان واقف بضعف و هو بيبص لادم اللي بيجهزوه بخوف شديد و دموع
راح عنده و نزل لمستواه و هو بيبصله بدموع و الم تحت نظرات الاستغراب من كل الموجودين
اتكلمت الممرضه باحترام
= نبدأ يا دكتور
خد نفس عميق و هز راسه بهدوء و بدأ يعمل العمليه بكل حرافيه و هو بيحاول يقوي نفسه
اما تيا برا فكانت اشبه بالمـ.يته من خوفها رايحه جايه قدام الغرفه و بتبصلها بلهفه و منتظره اي حد يخرج منها
مريم راحت عندها و اتكلمت بحزن على حالها
= متخافيش يحبيبتى دي عمليه بسيطه خالص ما انتي دكتورة و عارفه
تيا بدموع
= حاسه اني نسيت كل حاجه درستها اني جاهله لكل حاجه مش قادره اتنفس يخالتو عايزاهم يخرجوا يطمنوني باي طريقه انتي مشفتيش عدي كان مصدوم ازاي
حاسه مش مصدق و خايفه يستغل ابني
معقول يعمل كدا!
معقول انتقامه مني يوصله انه يا.ذي اقرب حد ليه!
مريم بهدوء
= و الله العظيم ما هيحصل انتي بس عشان خايفه لكن عدي دا غير انه ابوه فهو اصلا دكتور و حالف القسم و دا طفل ملوش ذنب في اي حاجه بينكم
ثقي في ربنا يبنتي ابنك بين ايدين ربنا الاقوى من اي حاجه
هزيت راسها بخوف و هي بتدعيله بهمس
الممرضين كانوا لسه هياخدوا ادم ينقلوه غرفه عاديه
مانعهم عدي و اتكلم بحده
= كل واحد على شغله سبوه انا هنقله
بصوله الممرضين باستغراب
ليكمل عدي بغضب مفرط و صوت عالي ارعبهم
= هو انا مش قولتلكوا امشوا ، فضوا الاوضه يلاااااا
الممرضه بخوف
= امه واقفه برا و اكيد هتسألنا عليه
عدي بغضب
= قوليلها لسه هيفوق و نخرجه يلاااا
لمتابعه باقي الروايه اعمل متابعه لصفحه الكاتبه يارا عبدالعزيز بتنزل عندها قبل اي حد
خرجوا بخوف شديد و استغراب ، تيا اول اما شافتهم جريت عليهم و اتكلمت بخوف شديد
= ادم ابني كويس صح
الممرضه ببأبتسامه
= زي الفل متخافيش
اتنهدت براحه كبيره و هي بتاخد نَفسها اللي كان مسحوب بسبب خوفها
أتكلمت بلهفه و هي بتبص لباب الاوضه
= اومال هو فين!
مخرجتهوش ليه عايزه اشوفه
الممرضه بخوف و تلعثم
= ما هو جوا بيفوق هيفوق و نخرجه
تيا بغضب و خوف شديد
= هو هيفوق في العمليات مش المفروض تخرجيه يفوق في اوضته و يكون معايا عادي
هو فيه ايه!
انتي مخرجتيش ابني ليه هو حصله حاجه جوا و مش عايزين تقولوا
دا انا اوديكوا كلكوا في ستين داهيه ما تنطقي مخرجتيش ابني ليه
مريم بدموع
= اهدي يا تيا هم اكيد عارفين شغلهم
تيا بدموع و خوف
= لا يخالتوا فيه حاجه انا واثقه
جريت على باب الاوضه و خبطته عليه بقوه كبيره و اتكلمت ببكاء
= عدي
عدي ابني فين انت بتعمل في ابني ايه
عدي افتح الباب دا و هات ابني انا و الله مش مستحمله عايزه ابني خرجه اطمن عليه
انت عايز منه ايه
الممرضه بحده
= لو سمحتي يا مدام مينفعش كدا احنا دلوقتي بليل و انتي باللي بتعمليه دا بتزعجي مرضى المستشفى
تيا بغضب مفرط و بكاء
= ابعدي عنييي انا عايزه ابني خرجيه من الاوضه دي و الله اروح اشتكيكوا لمدير المستشفى
عدي كان قاعد بيبص لادم بحب كبير و دموع و هو بيحضنه بقوه و بيقـ.بل كل انش في وجههه
= ابني ازاي!
ازاي انا معرفش بوجودك لحد دلوقتي!
ازاي صدقت انك ابني اوي كدا
انا مش فاهم اي حاجه عارف مش عايز اعملك تحليل اثبات نسبك ليا عشان عندي احساس قوي ان كلامها صح مش عايز احطك في الموقف دا مع انك صغير و مش هتفهم بس انا هتقطع عليك
انت ابني صح هي بتتكلم صح
كمل و هو بيبتسم بلهفه و فرحه كبيره
= انت شبهي خالص يبقى اكيد ابني
انت مش شبه اللي كان معاها مستحيل يكون الوش البرئ دا ابن الزبا.له اللي كان معاها أو يكون جاي حر.ام
فاق على صوت تيا اللي دخلت اوضه العمليات و وراها الممرضه اللي بتتكلم بحده
= يا مدام و الله مينفعش اللي بتعمليه دا
تيا بغضب مفرط و بكاء
= اوعي كدا
عدي بصلها بحده و بص للممرضه و اتكلم بأمر
= اخرجي برا انتي
هزيت الممرضه راسها و خرجت من غرفه العمليات
تيا جريت على آدم و حطيت ايديها على راسه بخوف شديد
= يحبيبى هو كويس صح
عدي رد عليا بالله عليك هو كويس طمني انسى كل حاجه في اللحظه دي و جاوبني حتى لو على اساس دكتور من واجبه يطمن أهل المريض على حالته
اتنفس بعمق و اتكلم بحده
= كويس كل حاجه كويسه هخرجه دلوقتي
ممكن تفهمني انا جوايا مليون سؤال و للاسف مفيش غيرك يجاوبني
ازاي!
ابني ازاي!
بقلمي يارا عبدالعزيز
تيا بدموع = انا لما مشيت بعد ما انت طردتني و سافرت لخالتو اسكندريه
كنت رايحلها اشبه بالمـ.يته بمجرد ما وصلت و هي فتحتلي اغمى عليا و جابتلي دكتور و كشف عليا و قالي اني حامل في التاني
مسح على وشه بغضب مفرط
= و مفكرتيش تقوليلي يعني انتي شايفه انه مش من حقي اعرف بوجوده و لا حتى فرحتي بوجوده استكترتيها عليا
تيا بحده و غضب
= انت ايه اول حاجه قولتها لما عرفت
دبستني فيه سجلتيه باسمي و دبستني فيه عشان مش هتعرفي تسجليه بحد غيري
كنت عايزيني اجاي اقولك عشان تقولي نز.ليه دا مش ابني
عشان تد.بحني للمره المليون بسبب ظلمك ليا
اللي انا عاملته هو الصح و انت مكنش ينفع تعرف اصلا
راح عندها و مسك ايديها بقوه كبيره و اتكلم بغضب
= و هو مش من حقي
يعني لما ادخل بيتي الاقي مراتي على سريري مع واحد غيري
المفروض اعمل ايه هاااا اسقفلك و اقولك انتي معملتيش حاجه و لا حتى اصدق انه ابني
همست بصدمه و سخريه
= يعني انت مش مصدق!
عدي بغضب و حده
= مش هينفع امشي ورا احساسي و بس
مفيش منطق و لا عقل بيثبت ان الولد دا ابني بنسبه ميه في الميه
اتكلمت بغضب و بكاء
= اطلع برااااا حياتييي بقى
امشييي ارجع مكان ما كنت عدم وجودك ارحم بكتيررر
انت مكنتش تعرف اي حاجه عنه خليك على نفس الوضع امشي و سابنا احنا مش حِمل ظلمك حرام عليك ربنا عليك و على اللي عمل فيا كدا انا مستحيل اسامحك على كل الالم اللي عشته بسببك و انا واثقه ان اكيد هيجي اليوم اللي هتعرف فيه انك ظالمني
عدي بقسوه و حده
= مش انتي اللي تقرري اقعد أو امشي انتي مراتي و انا لو كنت سايبك فانا سايبك بمزاجي
و بالنسبه لادم فانا هطلب منهم يسحبوا منه عينه عشان هعمل تحليل الحمض النووي
حقي اطمن حقي ازيل من قلبي اي ذره شك في نسبه ليا دا الاحسن ليا و ليه
ابتسمت بالم
= اعمل اللي انت عايزاه مش هجادل معاك معنديش طاقه ليك
دخلت الممرضه و خدوا ادم و تيا خرجت وراه تحت نظرات عدي اللي بدأ يكـ.سر كل حاجه في الاوضه بغضب
اتنفس بغضب مفرط و خرج من غرفه العمليات و دخل اوضه مكتبه
د.فن وشه بين ايديه و هو بيفتكر كل حاجه حصلت و بينهج بقوه كأنه خارج من معركه
في قصر النصراوي
خرجت حياة من الحمام و هي لابسه بيجامه مقفوله و اتكلمت بجمود
= هنزل انام مع فريده
بصلها بدموع و راح عندها و اتكلم بندم
= و الله العظيم من غضبي بسبب اللي قولتيه مقصدش و الله حقك عليا يحياة متزعليش
حياة بجمود
= تصبح على خير يا ريان
كانت لسه هتخرج بس وقف قدامها و قفل الباب و اتكلم بحده
= مش هتروحي في حته الا لما تسامحني على اللي قولته و تتعاملي معايا عادي
حياة و الله العظيم بتقطع على طريقتك دي
من امتى و احنا زعلنا بيطول من بعض بقالنا سنين كتير اوي مع بعض و عمرنا ما زعلنا طول ديما بنتصالح حتى لو الموضوع كبير
حياة ارجوكي انا اسف اسف لاخر عمري حقك عليا
بقلمي يارا عبدالعزيز
اتكلمت بدموع و الم
= قولتلك حقك اللي حصل اكيد مش هتعرف تنساه و تعديه انا غلطت و لازم ادفع تمن غلطتي دي لاخر عمري
ريان انا بجد عايزه ابقى لوحدي سابني يمكن اهدى و انا لوحدي
ضمها ليه بقوه و اتكلم بحنان
= و لما اسيبك لوحدك في عز تعبك و حزنك يبقى انا لازمتي ايه قولتلك قبل كدا ازعلي مني في حضني احنا مرينا بكتير اوي بسبب اننا كانا ديما مع بعض
فضلت تعيط بقوه و اتكلمت بشهقات
= انا واحدة وحشه و غبيه و ضعيفه و استاهل كل اللي حصلي و بيحصلي بس بنتي ليه تدفع التمن
هو انا غلطت في تربيتها!
عشان تطلع نسخه مني في ضعفها
قبـ.ل راسها بحنان و اتكلم بلهفه
= انتي احسن ست و ام في العالم كله و الله العظيم انا ما ببالغ انتي ربيتي التلاته احسن تربيه
بس هي فريده عشان بريئه و بتصدق
صدقت شويه الحنيه اللي شافته منه مش اكتر و شويه و هتنسى تتوجع دلوقتي احسن ما تفضل عمرها كله موجوعه
انا اسفه يحبيبتى متزعليش مني و الله كانوا شويه كلام اهبل قولته في ساعه غضب انا نسيت كل حاجه حصلت انتي اتولدتي اول اما اتجوزتني اللي قبل كدا مكنش و لا هيكون موجود
هزيت راسها بهدوء و هي بتبصله بدموع
اتكلم بالم و هو بيقـ.بل خدها
= لا بلاش النظره دي
طب بصي اتعصبي عليا أضر.بني بس بالله عليكي بلاش النظره دي يحياة
حياه بالم
= اللي انت قولته مش هعرف اعديه غصبن عني للاسف
بس مش هبعد عشان حتى و انا زعلانة منك روحي فيك انا محتاجلك حاسه ان كل حاجه ضدي و ضد ولادي الشر بقى محاوطهم من كل ناحيه و خوفي عليهم بقى اضعاف مش هقدر اواجه كل دا من غيرك
اللي لسه معملش متابعه لصفحه الكاتبه يارا عبدالعزيز يعمل يلااا عشان يوصله الفصل قبل اي حد
همس بحنان و حب
= متخافيش محدش فيهم هيحصله حاجه اما بقى بالنسبه للكلام اللي قولته فتعالي بقى اصالحك عليه
ابتسمت بقله حيلة ليقـ.بل رأسها بحنان و يهمس بعشق
= بعشق ابتسامتك يحياة و كل حاجه فيكي
يا ريت لساني اتقطع قبل ما اقولك اي حاجه من اللي قولتها
اتكلمت بلهفه و خوف
= بعد الشر عليك
فريده كانت قاعده في اوضتها ، حسيت بالعطش فنزلت تشرب مياه من المطبخ
حسيت بحد بيدخل وراها ، بصيت وراها بخوف شديد بس ملاقتش حد
خديت ازازه المياه بسرعه و خوف و هي بتبص في المطبخ بحذر ، كانت لسه هتخرج من المطبخ بس فجأه لاقيت اللي بيشدها لجوا
كانت لسه هتصوت بس فجأه لاقته بيحط ايديه على فمها ووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أمل الحياة (عشق التميم))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *