رواية ملاك الليل الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك ابراهيم
رواية ملاك الليل الفصل الثاني عشر 12 بقلم ملك ابراهيم
رواية ملاك الليل البارت الثاني عشر
رواية ملاك الليل الجزء الثاني عشر
رواية ملاك الليل الحلقة الثانية عشر
صلوا علي سيدنا محمد 🌺
ليل طلع وشاف حاجه ما حدش يتوقعها غير انه عرف الحقيقه وكمان ملاك طلعت وراه واتصدمت….
ليل بصدمه شديدة…نور
ملاك بصدمه شديدة وهي مش مستوعبه اللي بيحصل… ايه ده انا مش فاهمه حاجه
نور بحزن… سامحيني يا ملاك انا اسفه ان انا ثبت لك في حاجات وحشه كثير بس احسن حاجه في اللي حصل انك اتجوزتي ليل
سماء بصدمه و برده ما كانتش مستوعبه اللي بيحصل… انت ازاي عايشه انا قتلتك بايدي ازاي
نور بضحك على غبائها… حبيبتي انت غبيه قوي عارفه ليه لانك ما اكدتيش كريم انقذني بس انت بصراحه طلعتي غبيه
ملاك بصدمه… طب ازاي ازاي والجثه اللي انا رحت شفتها دي كانت ايه
كريم… انا هحكي لكم على كل حاجه
فلاش باك
كريم بدموع… ما تخافيش يا نور انت هتقومي وتبقي كويسه
نور بوجع…ااااه
كريم بدموع… ما تخافيش انا هنقذك
وكريم شال نور بسرعه ووديها على المستشفى..
كريم بخوف و قلق… خير يا دكتور عامله ايه دلوقتي
الدكتور… الحمد لله عدت مرحله الخطر هي دلوقتي في اوضه عاديه تقدر تدخل تطمن عليها
كريم بسرعه… تمام ماشي يا دكتور شكرا انا داخل
كريم بدموع… نور انت كويسه
نور بوجع… اه الحمد لله احسن شويه بس انت هتعمل ايه
كريم… ما تشغليش بالك انا هتصرف
نور بتفكير… انا عندي خطه بس للاسف اللي هتتاذي فيها هي ملاك بس يا رب ما يحصلش حاجه عشان اعرف انتقم من سماء الكلب دي على اللي عملته
كريم… ايه هي الخطه
نور… انت هتكلم ملاك وتقول لها ان انا عملت حادثه وفي العنوان كذا وشوف اي واحده شبهي تخليها تعمل ميته او اقول لك ممكن انا اعمل
كريم… طب وايه لازمته كده
نور… اسمع اللي بقول لك عليه عشان بعدها هعرف ازاي انتقم من سماء
كريم… تمام
نور وكريم بعد ما خرجوا من المستشفى
نور… يلا يا كريم انت مستني ايه كلمها
كريم… تمام بس انت متاكده من اللي احنا هنعمله ده
نور… ايوه متاكده يلا بس بسرعه قبل ما حد يشوفنا
كريم… ماشي
كريم…الو
ملاك…الو مين معايا
كريم…انا فاعل خير صاحبتك عملت حادثه وفي العنوان…..ده
ملاك بخوف…انت بتقول ايه انا جايه حالا
كريم… اهو يا نور كلمتها ايه الجزء الثاني من الخطه
نور… ان احنا نشوف اي واحده شبهي تعمل الدور ده
كريم… تمام انا عرفت هعمل ايه
باك
كريم… بس ولقيت واحده شبه نور قوي فقلت لها تعمل كده
ملاك… ليه يا نور تعملي كده ليه انا بجد كنت حياتي جحيم ليه تعملي كده
نور بندم… انا لو ما كنتش بحبك ما كنتش عملت كده انا كنت عايزاك تتجوزي ليل بس ما كنتش اعرف ان انت هتتاذي بسببي انا اسفه يا ملاك
سماء بعصبية شديدة وهي بتحط المسدس على راس ملاك..
اه يا ولاد الكلب بقى انتوا تعملوا كل ده بس لا انا مش هروح لوحدي انا هقتلها لك يا ليلي قدام عينك دلوقتي
ليل بعصبية… انت مجنونه انت عايزه تعملي ايه تاني ده انت تحمدي ربنا اصلا ان انا لسه ما عملتلكيش حاجه على اللي انت عملتيه ده انت هتشوفي مني ايام سوداء يا سماء
نور بعصبية… انت ايه يا شيخه انت ما بتندميش على اللي بتعمليه ما تسيبيها في حالها بقى مش كفايه اللي حصل لها بسببك وبسبب تفكيرك عاوزه ايه ثاني ولا كمان كنت عايزه تقتليني لا حلوه بس الحمد لله ان كريم انقذني في الوقت المناسب لكن انت هتترمي في السجن رميه الكلاب ما حدش هيعبرك
ملاك بعصبية بتحاول تقاوم بس ما عرفتش… انت ايه يا شيخه حرام عليك ما تسيبيني بقى انت عاوزه مني ايه ثاني مش كفايه اللي حصل لي بسببك
سماء بعصبية وهي بتتك على المسدس… انا قلت هخلي حياتي الجحيم واخلي حياتك انت كمان يليل جحيم مدام هروح يبقى مش هروح لوحدي هقتلها لك دلوقتي حالا قدام عينك وقبل ما تتكي على المسدس مالك ضربها على دماغها بعصايه وقعت اغمى عليها وملاك جريت على ليل حضنته وهي خايفه ومرعوب.
.. مالك بعصبية ل سماء … الا اختي الا اختي اللي يجي ناحيه اختي ادي له بالجزمه اللي في رجلي مش هتفرق معايا
ليل بحنيه مفرطة وهو بيحضن ملاك وبيطبطب عليها… حبيبتي انت كويسه حصل لك حاجه ما تخافيش انا معاكي
ملاك بدموع… انا عايزه امشي من هنا اطلب البوليس وقبل ما تكمل البوليس دخل ومعاهم حسن و ريتاج…
ليل باستغراب… ايه ده حسن هو انت عرفت مكاننا ازاي
ريتاج جريت على نور وملاك وكانت مصدومه جدا عشان شافت نور..
ريتاج بصدمه شديدة… ملاك هو اللي انا شايفه ده بجد
ملاك وهي بتمسح دموعها…ايوه يا ريتاج نور عايشه
ريتاج بصدمه… عايشه ازاي
نور… لما نخرج من هنا هحكي لك كل حاجه
الظابط للعسكري وهو بيشاور على كريم… هاتوا الواد ده
نور بسرعه… لا لا هو معانا هو كان بيساعدنا هو معانا مش ضدنا
الظابط… تمام سيبوه
كريم… بجد مش عارفه اشكرك ازاي يا نور
نور… ما تشكرنيش انا عملت كده عشان انت ساعدتني ما سبتنيش انا استجدعت معاك زي ما انت استجدعت معايا لاول مره في حياتك
مالك وهو بيبص الملاك اللي كانت نايمه في حضني ليل او بمعنى اصح كان اغمى عليها
مالك… ليل حرك ملاك كده انا حاسس ان هي مش بتتحرك
ليل بخوف على ملاك… ملاك ملاك اغمى عليها
مالك بخوف… انت مستني ايه يلا بسرعه نوديها على المستشفى وانتم كمان يلا
الكل… ماشي يلا
كلهم راحوا على المستشفى عشان يطمنوا على ملاك والبوليس خد سماء على المستشفى وكانوا حاطين عليها حراسه مشدده لحد ما تفوق وياخدوها على السجن
صلوا على النبي ❤️
في مكان اخر عند ريم…
ريم صحيت مفزوعه عشان الراجل اللي رش عليها ميه
ريم بخضه… ايه في ايه
كريمان ببرود… ايه يا حبيبتي انت لسه فاكره تفوقي ها هتسيبي شادي ولا اخليك تسيبيه غصب عنك…
ريم بعصبية و ثقه… قلت لك ده بعدك انا مش هسيب شادي يا كريمان وقلت لك اعملي اللي تعمليه انا مش خايفه منك
كريمان بعصبية… بقى كده شوف شغلك يا رجاله…
ريم بخوف… انتوا هتعملوا ايه
وقبل ما حد يعمل اي حاجه البوليس دخل وكان شادي معاه
ريم بصريخ ودموع… الحقني يا شادي الحقني
وشادي جري على ريم فكها ولبسها جاكيت
شادي خوف على ريم وهو بيحضنها… ما تخافيش انا معاكي ومش هسيبك وبعدين سابها ونزل في الرجاله ضرب اللي كانوا مع كريمان
الظابط و هو بيحوش شادي… كفايه يا شادي بيه احنا هنعمل معاهم الواجب والزياده في القسم
شادي بعصبية… اوعوا سيبوني
ريم بدموع… كفايه يا شادي خلاص عشان خاطرك كفايه
شادي بحنيه وحب بيحضن ريم … حاضر يا حبيبتي عشان خاطرك انت بس يلا عشان نروح واهدي ومش عايزك تفكري في اللي حصل
ريم بدموع… حاضر
وشادي خد ريم وصلها البيت وحكى لعمها على كل اللي حصل اما بقى كريمان والرجاله اللي كانوا معاها فالشرطه قبضت عليهم هم في طريقهم للسجن
في المستشفى
ليل ومالك وكلهم جريوا على الدكتور اول ما خرج
ليل ومالك… خير يا دكتور ملاك مالها
الدكتور… خير ما تقلقوش مدام ملاك حامل والاغماء ده طبيعي بالنسبه لها لانها لسه في اوائل شهور الحمل بس اهم حاجه ما تتحركش كثير وتنام على ضهرها وتتابع معايا عشان الحمل يبقى كويس بس عشان كمان هي عندها انيميا ولازم تلتزم على فيتامينات انا هكتبها لها
احم طبعا بتقولوا ملاك حامل ازاي لما ليل ضربها بلاش حزام في ليله دي حصل اللي حصل وملاك حملت في الوقت ده
ليل بفرحه وصدمه… حاضر يا دكتور هي فات دلوقتي
الدكتور…اه تقدروا تدخلوا وتطمنوا عليها بس بلاش كلام كثير ولا حد يزعلها عشان ده غلط عليها
الكل… تمام يا دكتور
ليل بفرحه… حمد لله على سلامتك يا احلى حاجه في حياتي
ملاك… الله يسلمك هو انا ايه اللي حصل لي
نور و ريتاج مع بعض… لا حاجه بسيطه جدا وهتفرحك
حسن بفرحه… ايوه حاجه بسيطه وكمان في خبر كمان بعد الخبر ده هيبسطكم جدا
ملاك بعدم فهم… ما تقولوا يا جماعه في ايه هو انا حصل لي حاجه وحشه
ريتاج و نور… لا ما تقلقيش دي حاجه حلوه قلنا لك
ليل بفرحه… انت حامل يا روحي
ملاك بصدمه…ايه
ريتاج…ايوه يا حبيبتي زي ما سمعتي الف مبروك
نور بفرحه… هبقى عمتو الحربوقه اخيرا
ليل بفرحه وهزار… مش وقت غلاسه امك يا اختي
نور بهزار… ما تحترم نفسك شويه يا ليل ده انت هتبقى بابا يعني او بابي ههههههههه
ملاك بفرحه عينيها دمعت بس كانت مصدومه… بجد يا جماعه ولا انت بتهزروا
ليل… ايوه يا حبيبتي بجد
ملاك… بس انا لسه صغيرة بس انا فرحانه
ليل… ما تخافيش يا حبيبتي طول فتره حملك انا هلتزن معاكي وهساعدك…
ملاك بفرحه… ماشي
ريتاج ونور…لولولولولولولولولولو
ملاك بهزار.. خلاص يا هبل في ايه
كريم ل نور… بحبك
نور بكسوف… انا ما ليش دعوه بالموضوع ده عندك ليل اهو اتكلم معي
ليل… وانا موافق بس لو زعلتها حسابك معايا هيكون عسير قوي يا كريم
كريم بفرحه… لا ما تقلقش هشيلها في عيوني
حسن.. بالمناسبه السعيده دي يا جدعان انا كاتب كتابي انا ريتاج كمان شهر
الكل… الف مبروك ربنا يتمم لكم بخير
ريتاج…يارب
بعد مرور تسع شهور وشادي وريم نزلوا مصر وقعدوا في فيلا جنب ملاك وليل واتجوزوا
في بيت ليل
كانوا بالليل وملاك وليل كانوا نايمين
ملاك بوجع…ااااه ليل الحقني انا بايني بولد
ليل بنوم… ملاك بطلي هزار انت كل مره تقولي كده وفي الاخر بتهزري نامي بقى
ملاك بصريخ ووجع…ااااااااه
ليل بخضه… في ايه مالك انت بتتكلمي جد
ملاك بوجع… انت شايف ايه الحقني
سعاد وهدير سمعوا صوت ملاك طلعوا جاريه في بيت ليل
سعاد بخضه… في ايه مالك يا ملك يا بنتي بس صوتي كده ليه
ملاك بصريخ… بولد بولد الحقوني
هدير… طب ما تيلا روحوا المستشفى بسرعه
ليل بسرعه…يلا
وكلهم راحوا على المستشفى
ملاك بصريخ ووجع وهي داخله تولد… كلم مالك يا ليل خليه يجي يكلمه خليه يجي خليهم كلهم يجي
ليل بخوف… حاضر
وملاك دخلت تولد وليل كان واقف عمال يقرا قران ويدعي الملاك ان ربنا يقومها بالسلامه وكلم شادي وريم ومالك ونور وكريم
ملحوظه صغيوره… اه صح نور وكريم اتجوزوا وكمان حسن وريتاج اتجوزوا بس مالك لسه🌚
مالك بخوف… ملاك عامله ايه دلوقتي يا ليل
ليل بخوف… صدق الله العظيم ما تقلقش ان شاء الله ربنا يستر
مالك… يارب
ريتاج بخوف… ان شاء الله ربنا يقومها بالسلامه
نور بخوف…يا رب
وبعد مرور الوقت واخيرا الدكتوره خرجت وفي ايده بيبي صغير
الدكتوره… الف مبروك بنوته زي القمر والمدام دلوقتي زي الفل تقدري تدخلوا تطمنوا عليها
الكل بفرحه… تمام
ليل بفرحه… الف الف مبروك يا روحي
ملاك بفرحه… الله يبارك فيك ممكن اشيل بنوتي حبيبتي
ليل وهو بيدي البنت الملاك… خدي يا حبيبتي
نور بهزار… لا والله مش وقت رومانسيه انا فرحانه قوي ان انا بقيت عمتو الحربوقه
ريتاج بضحك… يا بنت اسكتي وانا بقيت طنط
مالك بهزار… وانا بقيت عمو عقبال ما بابا يا رب
حسن بغمز… ان شاء الله يا عم قريب
كريم بهزار… ما تبطلوا شويه بقى يا جدعان ده ملاك حتى لسه والده
ليل… والنبي يا ابني قل لهم لاحسن انا زهقت منهم
سعاد بفرحه… الف الف مبروك يا بنتي
ملاك بفرحه… الله يبارك فيك
هدير بفرحه… هتسميها ايه يا حبيبتي
ملاك هي بتبص الليل… انا قولي لها نختار الاسم
ليل… ايه رايك نبدا بحرف الميم
ملاك… اوكي رايك في ملك
ليل بفرحه… جميل يا روحي
ريتاج ونور و ريم…. الف الف مبروك
ملاك… ما قلنا الله يبارك فيكم
مالك… ممكن اشيل حبيبه عمو ملوكه
ملاك بفرحه… اه يا حبيبي طبعا خد
نور بغيظ و هزار… اشمعنا انا يعني ولا انا عشان عمته الحربوقه
ريتاج… يا بنت بطلي لحسين البنت تقول لك يا حربوقه لما تكبر
ملاك… لا طبعا ما تقدرش ملوكه هتطلع قمر زي مامتها وزي باباها كمان
ليل بفرحه و حب… حبيبتي ربنا يخليكي ليا يا رب
ملاك بفرحه و حب… ويخليك ليا يا قلبي
الكل ما عدا سعاد وهدير… ايه الرومانسيه بتاعتكم الاوفر دي
مالك… يا جدعان رعوا ان في حد هنا لسه ما اتجوزش
شادي… وانت ايه اللي منعك يا اخويا
مالك… ما اعرفش والله لسه ما لقيتش
ريم… ان شاء الله تلاقي قريب وربنا يخلي لك ملوكه يا ملاك
ملاك بابتسامه… يا رب
الفتاه… اسفه معلش دخلت الاوضه غلط
مالك بصدمه و فرحه… ايه ده انت مش انت اليسا
اليسا… ايوه انا حضرتك عرفتني منين اه حضرتك مالك الحسيني
حسن للولاد بصوت واطي… هي دي حبيبه القلب مالك شفه في المطار عجبته
مالك بحب… تتجوزيني انا بقى لي كتير قوي بدور عليك
اليسا بفرحه وكسوف… بس انت ما تعرفنيش هو انا ما عنديش مانع بس تروح تكلم بابايا
مالك… يا سلام من عندي قبل العين دي بحبك
اليسا بكسوف…و انا كمان
الكل قاعد يضحكوا لحد ما جه يوم السبوع بتاع ملك
سعاد بفرحه… يلا سمي الله يا ملاك وابدئي
ملاك بفرحه… بسم الله الاولى بسم الله والثانيه بسم الله
سعاد وهدير هم بيدقوا الهون… اسمعي كلام تيتا سعاد وتيته هدير واسمعي كلام ماما وبابا يا بت
الولاد… الله هو احنا ما لناش نفس ولا ايه
البنات… ايوه واحنا كمان الله
سعاد وهدير… طيب ماشي ما تزعلوش
سعاد… اسمعي الكلام عمتك نور واسمعي كلام عمك مالك واسمعي كلام عمك حسن واسمعي كلام عمك شادي واسمعي الكلام طنط ريم واسمعي كلام طنط ريتاج واسمعي كلام طنط اليسا
ملاك وليل كانوا شايلين ملك وكانوا فرحانين جدا
ليل بعشق… بعشقك يا ملاك الليل
ملاك حب وعشق… وانا بعشقك يا ليل❤️
روايه ملاك الليل
بقلم ملك إبراهيم عبدالجيد
The end 🔚
النهاية 🌚✨
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ملاك الليل)