روايات

رواية لعنة الفراعنة 2 الفصل الأول 1 بقلم رحمة نبيل

رواية لعنة الفراعنة 2 الفصل الأول 1 بقلم رحمة نبيل

رواية لعنة الفراعنة 2 البارت الأول

رواية لعنة الفراعنة 2 الجزء الأول

لعنة الفراعنة 2
لعنة الفراعنة 2

رواية لعنة الفراعنة 2 الحلقة الأولى

كانت ميسره تضحك بصخب وهي تضرب علي كتف ابريس الذي نظر لها بتحذير وهمس لها/ سوف نتحدث عندما نعود لقد كبرتي علي هذه الأفعال يا ميسره
ميسره وهي تتحرك من امامه وتهز كتفها بلا مبالاه / أنا لسه شباب يا ابو الاباريس بعدين أنا عملت ايه بس الله ده هي اللي وقعت لوحدها واتزرعت زرع بصل هو انا جيت جنبها
نظر لها ابريس بسخريه وهو يرفع حاجبه / وبالنسبه لرجلك اللي اتمدت خلتها تتزرع زرع بصل ايه مش من ضمن جسمك
ميسره وهي تبتسم ببراءه / الله يا ابريسي جالي شد عضل وبفرد رجلي قامت هي اتكعبلت فيها ذنبي ده يعني
ضحك ابريس بشده وضمها لعنقه وهو يتحدث / لا أبدا أبدا هي رحله باينه من اولها
ضحكت ميسره بشده وفردت يدها وهي تتحدث / عيد الزواج كما يجب أن يكون
جذبها ابريس واخذها ليسير علي الشط بجانبها وهو يبتسم لرؤية الغروب معها / فعلا عيد الزواج كما يجب أن يكون
ابتسمت ميسره واستندت علي صدره وهي تنظر للغروب معه وهمست / مين كان يصدق اننا نتجوز رغم كل اللي حصل انا لو في يوم كنت حلمت عمر ما كان خيالي هيوصل للحد ده آه يا ابريس الحمدلله انك جانبي مكنتش عارفه هعيش إزاي كنت هموت
ابتسم ابريس وادارها له وامسك وجهها بحنان / مصيرنا اننا دايما مع بعض مهما افترقت الطرق بينا كانت هتيجي محطه تجمعنا عشان يا ميسره انتي ليا انتي شمسي انتي حياتي وعمري ما كنت هقدر اني اعيش من غيرك ثانيه واحدة يا عمري
ابتسمت ميسره وقبلت يده بحنان ونظرت لعينه وهمست / ربنا عوضني يا ابريس عوضني عن كل حزن عيشته زمان عوضني بيك انت وبانه رزقني انا وانت بأربع جواهر اغلي من حياتي كلها
ابتسم ابريس لتذكره لأولاده وهمس لهم وهو يفكر / تفتكري هيعملوا مشاكل في غيابنا
ميسره وهي تتحدث بجديه / لا عيب عليك يابني دول عيالي وتربيتي يعني تتطمن وتحط في بطنك بطيخه صيفي
نظر لها ابريس بسخريه / والنبي ايه بعدين ايه اللي جاب علي بالك اننا نسافر المره دي ما كل مره بنقضي عيد جوازنا معاهم
ميسره وهي تجذب يده وتضحك بمشاكسه / الله يا ابو الاباريس خلينا ناخد فرصتنا بقي بعدين متقلقش انا سيباهم في ايد امينه اكيد كريمه هتاخد بالها منهم وهما أساسا ملايكه حبايب مامي مش هيزعجوا حد

RAHMA NABIL 美心

كريمه بصراخ هز جدران المنزل / مصعببببببببببببببببببببب
ورحمه ابويا لاعلقك يابن ميسره يا كلب
ثم ركضت خلفه بينما مصعب يركض علي الدرج بسرعه كبيره ثم صعد لدرابزين الدرج وانزلق عليه بسرعه وهو يركض للخارج ويضحك بشده علي كريمه التي كانت تنفس النيران منه
بينما كان عدي يقف علي باب المطبخ المجاور للدرج وهو يمسك طبق ملئ بالطعام وينظر لاخيه الذي يركض للخارج بتعجب ثم نظر لكريمة /في إيه يا كرميله ليه معصبه نفسك كده
نظرت له كريمه وكادت تتحدث ولكن توقفت وهي تنظر له بصدمه / حبيبي يا بني انت قمت من علي الاكل جعان
عدي وهو مازال يتناول مابيده/ لا ليه بتقولي كده
كريمه وهي تنظر للطبق بيده / أصل تقريبا حسب ما اتذكر والله اعلم يعني اننا لسه مخلصين اكل من عشر دقايق باين كده
عدي وهو مازال يأكل / ده حقيقي فعلا
كريمه بتشنج / وأما هو حقيقي ايه يابني كميه الاكل دي
نظر عدي للطبق بيده وابتسم بغباء / لا ده بس بنأنأ لحد ما اللحمه تستوي
هزت كريمه رأسها بتفهم ولكن لثواني ثم انتفضت وهي تنظر له بصدمه / لحمه ايه اللي بتتسوي
نظر لها عدي ببراءه/أصل طمطم حبيبه قلبي لقتني هفتان كده وقالتلي علي فكره يا عدي اكلتك علي العشا معجبتنيش فهدخل اعملك تلاته او اربعه كيلو لحمه كده تتقاوي بيهم وانا الصراحه مرضتش اني اكسفها واقولها لا فقولت اتسلي باي حاجه لحد ما تخلص
صرخت كريمه بعدم تصديق / تتسلي وتنأنأ؟؟؟؟ تتسلي بممبار ومحشي كرنب يا مصيبتي أمال لو هتاكل بجد هتعمل ايه هتاكل خروف وايه موضوع هفتان دي يابني البيت بيمر بازمه اقتصاديه ومجاعه والناس هنا بتكمل عشاها نوم بسبب انك مخلص الاكل انا مش فاهمه والله اهلك عايشين إزاي معاك من غير ما حد فيهم يموت من الجوع بعدين تعالي هنا
جذبته وامسكت زراعه / فين؟؟؟ ها فين الاكل ده اللي عمال تلغه ها ايه العضم ده طب حتي اتخن ربع كيلو حسسني اني اكلي مش بيضيع علي الفاضي
جذب عدي يده / سيبي عضمي قصدي دراعي بعدين ده الي انا بتكلم فيه
ثم ابتعد عنها وهو يتحدث بتأثر / ابا الحاج ابريس علي طول بيطلع عيننا في تدريبات وفروسيه وغيره اما الواحد مبقاش بيقدر يقف علي رجله ويرجع الكل يقولي انت بتاكل كتير ليه منا لازم اكل عشان انسي
ثم استدار ونظر لكريمه وجدها تنظر له ببرود فتحدث هو / مصدقاني ولا باين اني بحور.
رفعت كريمة حاجبها فابتسم بغباء / طب عن اذنك هروح اشوف اللحمه استوت ولا لا
ثم ركض من امامها بينما هي ضربت كف علي كف بتعجب / الله يعنيك يا ميسره الا ما فيه واحد شبه التاني واحد بارد وواحد سافل وواحد طفس وواحد متوحد
زفرت بضيق وهي تلتفت فوجدت مصعب ينظر للمطبخ وهو يتحدث باستنكار / متعب آوي عدي ده
هزت كريمه رأسها / فعلا عيل….
ثم صمتت ونظرت لمصعب بغضب / بقي انت يا معفن عايز تغير لبنتي اللبس
مصعب ببراءه / الله يا كرميله مش بمد العون لاخي الإنسان
كادت كريمه تصرخ به ولكن قاطعهم صوت صارم / مصعب
انتصب جسد مصعب وابتلع ريقه ونظر لكريمه / ليه يا كريمه ليه تدخلي سيف بينا ها مش الكلام اخد وعطا
هزت كريمه رأسها بخوف / والله العظيم ما قولت حاجه
عدي وهو يلطم / أمال بينادي ليه احيه احيه
اقترب سيف منهم ونظر لمصعب نظره وكأنه يخترق اعماقه همست له كريمه/ اثبت ياض متعترفش بحاجه
همس لها مصعب / انتي مش شايفه بيبص إزاي ده هياكلني
تحدث سيف ببرود / فين تاج
ضحك مصعب بصخب وهو ينظر لكريمه / الحمدلله مقفشنيش
ضربته كريمه / دلوقتي هيقفشك يا غبي اسكت
صمت مصعب ونظر لسيف وأشار للخارج / كان قاعد تحت شجرة بره مع كتابه يا كبير
ابتسم سيف له ثم رحل مصعب برعب /يالهوي ده حتي ضحكته مرعبه
ضحكت كريمه بشده / تعالي ياض ناكل مع الواد عدي احسن هموت من الجوع
نظر لها مصعب بسخريه وهو يسير خلفها / قال وتقول علي عدي طفس

RAHMA NABIL 美心

خرج سيف وهو يبحث عن أخيه الصغير وعندما رآه ابتسم وتوجه له وجده يحمل احد الكتب التاريخيه باللغه الفرعونيه القديمه ويحاول ان يقرأها ابتسم بحب وجلس بجانبه وجذبه لاحضانه واخذ الكتاب وتحدث بحنان وهو يبعد شعره عن عينه / بتعمل ايه يا تاجي
‏نظر تاج لسيف ببسمه هادئه / بقرأ الكتاب ده
‏ضحك سيف بخفوت وقبل خده المكتنز بشده / وانت عارف تقرأه
‏هز تاج رأسه بعدم معرفه وأشار لاحد الكلمات / معرفتش غير الكلمه دي ( عين الشمس)
‏ انتبهت اذن سيف للكلمه ونظر لها جيدا وابتسم بتعجب/ وانت عرفتها منين
‏نظر له تاج ببسمه بريئة جدا / شفت حاجه في صندوق ماما منقوش عليها كلمات غريبه واللي عرفت اترجمه منه هي كلمه (عين الشمس)
‏هز سيف رأسه بغموض ثم ضم تاج اليه وهو يقبل رأسه بحنان ويغمض عينه وهو يفكر في القادم فحتي الان لم تعطهم القلادة اي اشاره للعوده يبدو أنه لم يحن الوقت بعد لاجتماع عائلته

RAHMA NABIL 美心

كان مصعب يقف علي طاوله المطبخ وهو يغني بتأثر / وانا شعري شاب من العذاب والجراح ابكي علي إللي جاي ولا ابكي علي إللي راح تعبان من جوايا مش عارف ازاي ارتاح حابس الكلام مكتوم مكسور الجناااااح طي….
قاطع غناءه صراخ نيره وهي تقذفه ببذنجان / يا أخي أخرس بقي ابو صوتك ده يخربيتك حاسه ان طبله ودي اتخرمت
نظر له مصعب بغيظ / بقي كده يا نيرو ده انا بقول انك الوحيده اللي فيهم ده حتي نفس البلطجه متوارثه
أشارت نيره لنفسها بصدمه وهي تشهق بينما كريمه ابتعدت بخوف من ملامحها
نيره بصراخ وهي تصعد للطاوله / مين دي ياض اللي بلطجيه هاةغنكق بدل ووالله لاشرحنك
ضحك مصعب وهو يضرب كف بالاخر في حركه شعبيه / اسمعي نفسك وانتي بتتكلمي الأول ده انتي الماده الخام للبلطجة
نظر له نيره بشر فتحدث سامر بضحك / حصل وانا ثمره البلطجه اهو
نظرت له نيره بشر / واد انت مع مين ياض شكلك نسيت الشماعه
ابتلع سامر ريقه وتراجع ونظر بشر لمصعب / واد انت احترم نفسك وأنت بتتكلم عن أشر… قصدي ماما آه ماما
تجاهلهم مصعب وهو ينظر لعدي / ها يا حج عدي فين الاكل جوعت الكل جنبك
عدي بتذمر / لسه بيستوي بعدين ليه محدش قال ان الكل هياكل كنت عملت حسابكم هما يدوبك خمسه كيلو لحمه بس
فتحت كريمه فمها ثم اغلقته مجددا / لا خلاص مش هعلق تآني علي اكله
ضحكت نيره علي كريمه / وحتي لو علقتي هيحصل ايه يعني هيوكلنا لحمه من معاه مثلا
نظر لهم عدي بتذمر وذهب لطمطم التي كانت تقف بجانب البوتجاز وتضحك عليهم همس لهم / طمطم بقولك ايه
نظرت له طمطم / إيه
عدي بهمس / اول ما اللحمه تستوي خبي اربعه كيلو ونص كده وسيبي نص كيلو وقوليلهم انها كشت
طمطم بحاجب مرفوع وسخريه / كشت اربعه كيلو ونص ليه بنسويها في مايه نار ولا إيه
نظر لها عدي بحنق وهمس / خلاص خلاص المهم متتحركيش من قدام البوتجاز عشان محدش ياكل آكتر من نصيبه
ثم همس لنفسه/ كويس اني عملت حسابي وخبيت فراخ من العشا
كانت نيره مازالت تتشاجر مع مصعب / أنا ايه ياض يابن ميسره قول
مصعب وهو يغني وهو يركض بسرعه / انتي بومه بقيتي وحشه بالامانه والحكومه….
لم يكمل كلامه الا وكان يركض خارج المطبخ وخلفه خف نيره التي القته عليه ثواني وسمع الجميع صوت سيف الذي يصرخ بغضب
لطمت نيره برعب / احيييه احيييه جه في هولاكو
اخرجت نيره هاتفها بسرعه واجرت مكالمه / الو حسام الحقني يا حسام و….
ثواني وكان سيف يدخل للمطبخ وهو يحمل مصعب من ثيابه من الخلف بينما مصعب يضم يده لصدره بتذمر ابتسمت نيره حينما علمت ان غضب سيف كان من مصعب وليس لاصابه خفها له
تحدث مصعب بتذمر / ياسيف والله العظيم برستيجي اتمسح بيه ام البلد كلها
ابتسم سيف بسخريه وتركه ثم نظر خلفه لصغيره تاج الذي كان يحتضن كتابه وينظر لهم ببراءه فانحني له وابعد شعره وقبله بحب وتحدث / جعان يا تاج
ابتسم له تاج وهز رأسه فنظر سيف لعدي وتحدث / بتعمل اكل ايه يا عدي
عدي وهو ينظر له بلهفه وبسرعه اخذ يدفع طمطم التي تنظر له بتعجب جانبا / تعالي يا سيد الناس عامل لحمه تستاهل بقك والله اوعي كده يا طمطم ياختي
تحدثت طمطم بتعجب/مش انت اللي قلتلي متحركش من هنا
نظر لها عدي بصدمه/ اشششش سيف يسمعك ويعلقنا علي باب المطبخ والله يعملها ده غبي وأيده طايشه
ثم فرك رقبته / اسألي مجرب دي ايدي عامله زي الخرسانه والله
ضحكت طمطم بشده
في نفس الوقت الذي دخل به جاسر وحسام ومعهم صلاح ومراد
ابتسم جاسر وهو ينظر حوله سرعان ما اختفت بسمته /هي فين نسرين
كريمه وهي تأكل من المخلل امامها / بتشوف معتز عشان كان بيعيط
هز جاسر رأسه وصعد لغرفه زوجته فوجدها تحمل صغيرها الجميل الذي رزقهم الله به مؤخرا بعد ابنه الكبير احمد صاحب ال١٥ عاما فهو في عمر سيف ابن ابريس رغم ان ابريس تزوج بميسره قبل الجميع ولكن اراده الله أن يتأخر حمل ميسره لتلد ابنها البكر مع ابنه الكبير ولحقت ابنها الكبير بعدي ثم مصعب وبعد سنتين رزقها الله بالصغير الملاك تاج
اقترب منها جاسر وضمها بحنان فنظرت له وابتسمت بحب بينما هو قبل اعلي رأسها بعشق فبعد ان تزوجها انتقل لهنا مع اخيه بعد أن جعل فرع اسوان هو الفرع الرئيسي لشركاته ولا يخلو الأمر من التنقل بين القاهره وهنا ولكن كله يهون ليري فقط بسمه من عائلته ولكي لا يحرم أولاده من العائله
في الأسفل كانت ماتزال الحرب مشتعله بين مصعب ونيره
كان حسام يمسك نيره بشده وهو يمنعها من قتل مصعب الذي يتحدث ببرود وهو لايدرك ان من امامه ما هي إلا مسجله خطر من الدرجه الاولي
ضحكت كريمه بسخريه / قسما بالله الكبار هيرجعوا من الحج يلاقوا البيت متساوي بالأرض او والع والأخت ميسره باعته عيالها عشان تروح تقضي شهر عسل بعد ١٦ سنه جواز
ثم ارتشفت عصير ببرود / يلا مفيش في ايدينا حاجه غير اننا نتفرج ونشوف هتنتهي علي إيه

RAHMA NABIL 美心

نظر ابريس لميسره التي تنظر من نافذه غرفتهم في الفندق بشرود ذهب ووقف خلفها وتحدث وهو يهمس في اذنها بحنان / مابها شمسي يبدو انها منطفئه
استدارت له ميسره ونظرت له بصمت فتعجب هو صمتها هذا تنهدت ميسره ومدت يدها وامسكت وجهه وابتسمت وتحدثت بعشق يكاد يفيض من قلبها / بفكر ياتري لو مكنتش وافقت علي المشروع او اني كسلت اروح اسوان واعمله وطنشت وده كان شئ عادي عندي يعني مش مشكله طب لو كنت روحت ومشوفت العين دي ولا دخلت المقبره ياتري كان هيحصل ايه؟؟
صمتت وهي تنظر لعينه بتفكير ولمعه دموع في عينها / كنت هفضل وحيده دايما كنت هفضل عايشه لوحدي دايما يا ابريس كنت هموت وحيده كنت…
وضع ابريس يده علي فمها / اششش ليه بتقولي الكلام ده دلوقتي يا ميسره ها اللي حصل ده كان مقدر ومكتوب انه يحصل وبأي طريقه حتي لو زي ماقولتي كنتي رفضتي المشروع برضو كنتي هتيجي واقابلك وعملتي بلاوي كتير زي ما عملتي وكنتي أخدتي قلبي بنفس الطريقه وكنت خلتيني اعشقك آكتر واكتر وكنتي خلتيني اسيب الدنيا كلها واجي وراكي لان ببساطه انتي تستحقي كده واكتر ميسره انتي شمسي ونوري بدونك هعيش في ظلام كبير ميسره خليكي دايما واثقه ان كل اللي حصل ده كان هيحصل لو مهما جري تستحقي تعيشي بكل السعاده تستحقي كل شئ يا شمسي
امسك ابريس يدها ووضعها علي قلبه الذي يخفق بشده بسبب قربها / اسمعي ضربات قلبي انها تصرخ مطالبه بقربك اذا ابتعدتي ولو لثانيه واحده يظل يصرخ بألم مطالبا بكي لذا ارأفي بحالته يا شمسي وابقي بجانبه قويه ومناضله كما اعتدتك كوني ميسره المشاكسه والمجنونه لا تدعي الماضي يتخلل حياتك لقد انتهي هذا الماضي والان محن معا…. انا.. وانتي….. والفرسان الاربعه
ابتسمت ميسره وتحدث بعشق / وقريبا جدا سيعود الفرسان لساحه المعركه يا ابريس
ابتسم ابريس بشوف شديد لعائلته وضم ميسره بعشق ونظر للقمر المكتمل خلفها والذي يعيد له ذكرياته / نعم قريبا جدا يا شمسي قريبا جدا

RAHMA NABIL 美心

في الصباح كان الجميع يجلس علي الطاوله ويتناولون الإفطار في جو من المرح والمشاكسه ثواني وانضم لهم احمد (ابن نسرين وجاسر) ذهب احمد وجلس بجانب سيف الذي ابتسم له فتحدث احمد ببسمه / إيه رأيك نخلص ونروح نلعب كوره
هز سيف رأسه برفض / مش هينفع يا احمد للأسف لان لازم ادرب اخواتي في غياب بابا ممكن نخليها وقت تاني
ابتسم احمد بتفهم وتحدث / تمام يبقي هجيب العيال ونتفرج عليكم
ابتسم له سيف وهز رأسه بينما استدار احمد ووقع نظره عليها الصغيره المزعجه المشاكسه ابنه خالته كريمه ( فاطمة) تحدث بغيظ / بطلي رغي يا فاطمه
نظرت له فاطمه وأخرجت لسانها / ملكش دعوه بيا انا مش بكلمك انا بكلم عدي صح يا عدي
نظر لها عدي وهز رأسه ببرود وعاد لطعامه بينما غضب احمد من حديثها فهي دائما ما تهتم لعدي وحديث عدي فقط ولا ترغب في التحدث معه
اقترب مصعب من أحمد وهمس له / القموره حلقتلك
نظر له احمد بغضب فضحك مصعب وغمز له فهو اكثر من يعرف فاطمه رغم مغازلته لها ليستفز كريمه الا انها اخته فقط لا أكثر ولا أقل ولكن هو أكثر من يعلم انها ورغم سنها الصغير الا انها تفضل البقاء مع عدي ومتعلقه بعدي بدرجه كبيره رغم البرود الذي يظهره عدي لها فعدي بارد نوعا ما مع الفتيات حسنا إخوته جميعهم كذلك ولكن هو لا يمكنه ان يري فتاه حزينه فنقطه ضعفه هي حزن الفتيات ابتسم مصعب علي افكاره ونظر لاخواته الثلاثه وهمس / مش وش نعمه يا معفنين
ثم ضحك بصخب
بينما تحدث سيف ببرود وهو يأكل / خلص اكل وحصلني ورا البيت يا مصعب عشان انهارده هتواجهني انا
انفجر عدي وهو يأكل بالضحك علي ملامح مصعب التي شحبت بشده وهو يكاد يختنق / مكنتش اتوقع النهايه دي
بينما تاج ابتسم بحماس ونهض سريعا وهو يهتف / هروح اجيب الكاميرا بسرعه عشان اصور
مد مصعب يده بهدف ضربه ولكن لم يلحق فشتمه / فرحان فيا يا كلب يا تاج والله وطلعلك صوت يا معفن طب والله لاعلقك
ضحك عدي بشده وهو ينظر بتسليه لمصعب / متقلقش يا مصعب يا قلبي مش هتحس آوي عندك انا مثلا مقضتش في السرير غير تلات ايام من بعد آخر مواجهه
ابتلع مصعب ريقه / ياريت تيجي علي تلات ايام يا خويا
تحدث محمد(ابن طمطم) باسف شديد ودموع تأثر / هتموت يا مصعب
نظر له مصعب وهو يكاد يبكي ثم قال وهو يضرب علي قدمه / شكلها كده يا حماده آه يا حبيبي يا مصعب يا صغير علي الموت اللي قهرني اني لسه متجوزتش ولا شوفت الدنيا يا خويا
ربت محمد علي كتفه بحزن / متخافش والله قلبي حاسس انها بس هتكون عاهه مستديمه بإذن الله مش هتوصل للموت
دخلت نيره ومعها سامر وابنتها الصغيره (شروق)
نيره / ها الكلام علي إيه يا ملوك المشاكل
تحدثت كريمه ببرود وهي تأكل / مفيش جديد يعني هو بس سيف هيفرم الواد السافل مصعب
نيره وهي ترفع يدها / يا جبار يامنتقم اخيرا لا ده انا هحضر المواجهه بنفسي
نظر لها مصعب بغضب / إيه يا نيره الشماته دي يا شيخه اعتبريني سامر
سامر بمزاح / بعد الشر يا خويا
ضحك عدي بشده وهو يجذب مصعب / يلا عشان نخلص بسرعه
امسك مصعب في طاوله الطعام / لا مش عايز قوله مصعب تعبان اقولك قوله مصعب مات بس بلاش سيف بالله عليك بلاش سيف
سمع مصعب صوت سيف ينادي / يلا يا مصعب
ضحكت نيره وركضت للحديقه الخلفيه بسرعه ومعها الجميع وخلفهم عدي يسحب مصعب نظر مصعب وجد سيف يقف في منتصف الحديقه وتاج يقف بعيدا في زاويه تمكنه من التصوير جيدا والباقي جلسوا أرضا علي شكل مربع بينما أعطت نيره ابنتها الصغيره صاحبه العامين لكريمه / امسكي أبت خليني اغطي المجزره دي
سمع الجميع صوت الشباب حيث جاء كلا من حسام وجاسر وقابلو صلاح ومراد في الخارج
مراد لطمطم / هو المنتخب هيلعب في بيتنا ولا إيه
طمطم وهي توزع علي الجميع تسالي ثم جلست وتحدثت وهي تأكل لب / لا ده سيف هيطحن مصعب
جلس صلاح بسرعه بجانب كريمه وجذب من يدها بعض اللب / دي هتبقي مجزره يا شقيق
ضحك صلاح وجلس بينما اتجه جاسر وجذب معتز صاحب العالمين من يد والدته وقبله من خده بعمق فضحك بصخب وجلس جاسر وجذب حسام الذي نظر لحماس نيره بتعجب بينما فاطمه الصغير نظرت لعدي وتحدثت / عدي هو ابيه سيف هيعمل ايه في مصعب
عدي وهو يخرج كيس شيبسي عملاق / ولا حاجه يا بطوط بس ابيه سيف هيعيد تشكيل هيئه مصعب
ابتسمت فاطمه بغباء وتابعت مع الجميع مايحدث وبدأت المعركه مع صوت تعليق نيره
نيره / سيداتي آنساتي سادتي مرحبا بكم في لقاء جديد من برنامجكم الجميل والاسبوعي ضحايا الجزار وهنا سيداتي نوصف الوضع بالضبط هنلاقي في نص الحديقه سيف واقف وقصاده مصعب فلو انت من ناحيه البيت هتلاقي ضهر سيف في وشك اما لو انت قاعد في ناحيه عشه الفراخ بتاعه ام كريمه فهنلاقي الرؤيه جايبه زاويه حلوه اوي للمعركه
صرخت نيره بسرعه / وهنا تبدأ المعركه باشاره سيف لمصعب بالبدء فنجد مصعب يقترب من سيف ولسه يدوبك بنقول بسم الله ونلاقي مصعب مفروش في الأرض قوم يا خويا قوم يا ضنايا
نهض مصعب ونظر لسيف وتحدث / باشا بلاش وشي الله يكرمك
ابتسم سيف بسخريه وفي الثانيه التاليه كان مصعب يسقط أرضا مجددا وهكذا توالت لكمات سيف علي مصعب وهو يتحدث بضعف / هو كله ضرب مفيش شتيمه
ضحك سيف بخفوت وانحني وهمس / اتعود دايما متقنعش نفسك انك خسران الحرب من قبل ما تدخلها
نظر له مصعب بتعجب فتحدث سيف ببسمه / اول ماقولت ليك انك هتواجهني خوفت وقعدت تقول هخسر وهموت وغيره حتي لو هزار بلاش تقنع نفسك ان الشخص اللي قدامك هيهزمك لا اتوقع انك انت اللي هتهزمه شجع نفسك بنفسك فهمتني يا مصعب
ابتسم مصعب بشده وفي الثانيه التاليه كان سيف يفترش الأرض بعدما جذبه مصعب بشده نهض مصعب ورفع يده عاليا بفرحه
نيره بسخريه / يا خويا اتلهي ده كان واخدك غسيل ومكوه ولسه فاكر تعمله حاجه
اخرج عدي هاتفه وقام بتشغيل اغنيه ( والله وعملوها الرجاله) ومصعب يرقص بحركات مضحكه
ولكن لم يكمل رقص حتي وجد نفسه ساقط أرضا وهو يتأوه بشده فنظر وجد سيف يطل عليه بجسده كله ويتحدث بجديه / اوعي تفترض نهايه المعركه وتحتفل بناء علي كده واوعي اوعي مره تدي ضهرك لعدوك يا مصعب كفايه عليك دروس انهارده
ثم ابتسم وتركه وخرج بينما ضحك تاج بشده علي مصعب وتحدث / هروح أحمله علي اللاب وابعته لبابا
همس مصعب بألم / ياواااااطي
اقترب سامر من مصعب وتحدث / مصعب لو مت ينفع اخد الهيد فون بتاعك ولا هيبقي فيه مشكله
نظر له مصعب بغيظ وهو يتأوه / يا حقييييييير
ضحكت نيره وصفقت بابتهاج بيننا صفرت كريمه بفرحه / خلو آوي كمان مره كمان مره
مصعب وهو ينظر لهم بشر / تحس ان واحد يهودي وقع في وسطهم فرحانين ومزقطتين آوي حسبي الله ونعم الوكيل في الظالم آآآآآآه يا ظهري يا اما

⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
*عاوزه تخش روام روايات علي 📌واتس خش علي الينك كده 💞🥀*
‏*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-
*روايات ابو تولين👧*
~روايات جامده ممتعه 🥰~
“`اي روايه عاوزها هتلاقيه علي
الجروب 🤍💞“`⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️

نظر سيف لأحمد ثم تحدث ببسمه / اتكلم عشان متموتش وانت كاتم الكلام كده
احمد وهو يتحدث بجديه / انت ليه شديد آوي كده مع اخواتك يعني بتدربهم وممكن ينجرحوا عادي وانت حتي مش بتسأل هما كويسين ولا لا ليه قاسي معاهم كده
نظر له سيف لمده طويله ثم أعاد نظره امامه وصمت ولم يجيب فابتسم احمد بسخريه اكيد لن يجيبه فسيف اذا لم يعجبه الكلام لا يعيره اي انتباه ويتجاهله تماما زفر احمد بضيق وتركه وذهب وهو يستنكر جموده وقسوته هذه سيف أصبح جزار قولا وفعلا لا يهتم لاحد ولا يحب احد هذا ما تأكد منه الان بينما سيف نظر لذهابه بملامح جامده وهمس / مش هتفهمني يا احمد فالأفضل اني اكون قاسي علي اني اشرح كل شئ ليك
تنهد ثم نهض ودخل للمنزل ولكن أثناء ذلك قابل عدي الذي تزعجه فاطمه تحدث سيف / عدي فين مصعب
عدي وهو ينظر له ببسمه / كريمه اخدته تعالجه متقلقش هو كويس ده ما اخدش الضرب اللي اخدته انا في آخر مواجهه معاك
هز سيف رأسه ببرود ثم صعد لغرفتهم المشتركه وجد كريمه تخرج مع طمطم فتحدث بخفوت / هو كويس صح
ابتسمت كريمه / آه هو كويس بس نام شويه يلا هنزل انا اخلص شغلتي ورايا أبت يا طمطم ونادي نسرين ونيره
نظر سيف لهم وهم يرحلون ثم دخل غرفه أخيه واقترب من فراشهم المشترك هم الاربعه وابتسم بحنان وهو يبعد شعره عن جبينه لتظهر جروحه ثم اقترب وقبل جروحه بحنان شديد وهمس / اسف يا مصعب اسف بس لازم من دلوقتي تكبروا وانتم قادرين تقفوا في وش اي حد مش حابب أبدا اشوفكم ضعاف ولا ان حد يستقوي عليكم أبدا عايزكم حتي اقوي مني ومن بابا
خلع سيف حذائه وصعد للفراش وضم مصعب له واخذ يربت علي شعره بحنان شديد وهو يبتسم بحنان ووجع لوجع اخيه بل صغيره الذي بمثابه ابن له هو مضطر لهذا اكيد سيعلم هذا عندما يكبر يجب أن ينشأ إخوته علي القوه وليس التجبر يجب أن يعلموا معني ان تكون قوي وليس ان تكون متجبر
بينما كان عدي يقف هو وتاج علي الباب ببسمه فهم جميعا حتي مصعب يعلمون مقدار حب سيف لهم فسيف يعتبر ثلاثتهم أبناءه يعشقهم اكثر من نفسه يفضلهم علي نفسه في كل شئ حتي ان سيف تحدث لعدي في يوم من الايام وأخبره انه يتمني ان يفوز أحدهم بالمنافسه التي ستقوم لأجل العرش وليس هو،،،، يتمني ان يكون احد إخوته هو الفائز وقتها سيكون هو أكثر من سعيد عندما يري نصر اخوته بعينه وقتها فقط سيشعر انه أدي رسالته الجميع من حولهم يري سيف البارد الغير مبالي المرعب والغاضب والجزار كما يقولون ولكن لا أحد يري سيف الحنون والمحب والعاشق لاخوته لا أحد يري سيف كما يراه هو واخوته هم جميعا بلا استثناء يعلمون من هو سيف جيدا لذا هم مدينون له بكل شئ وصلوا اليه
سمع عدي صوت سيف الذي ينظر له ببسمه / تعالي يا عدي انت وتاج
ابتسم تاج بحب وركض لسيف الذي رفعه بجانبه وقبل رأسه ونظر لعدي ومد يده / تعالي
ذهب له عدي فابتسم سيف وضم اليه تاج اكثر ليفسح له مكان فتسطح بجانبهم عدي وهو يضمهم بحب / لا بس ياكبير انت كنت طيب انهارده مع مصعب
ضحك سيف بخفوت / مصعب لسه صغير يا عدي وانت الاكبر فبشد عليك انت اكتر
سمع الجميع صوت مصعب وهو يغلق عينه / شالله يخليلك عيالك يا خويا
ضحك الجميع بشده وضمهم سيف وهمس لهم بتردد وكلمات احمد تتردد في رأسه / هو انتم شايفين اني وحش وقاسي و….
منعه مصعب من إكمال حديثه وهو ينهض وينظر له بتعجب / مين ده اللي قاسي ووحش يا سيف انت ده انت احن واحد فينا كلنا حتي احن من الواد السهتان تاج
نظر له تاج بتذمر ثم نظر لسيف /سيف هو أنا سهتان
سيف ببسمه حنونه وهو يقبل خده المكتنز / لا ياقلبي انت مش سهتان
ابتسم تاج بفرحه ثم تسآل بتعجب / هو يعني إيه سهتان
انفجر الجميع ضحكة بينما سيف يضحك بصخب وهو يقول / والله يابني ما عرف اسأل اخوك السافل ده
ضحك عدي علي حديث سيف اكثر
كاد مصعب يجيب لولا صوت هاتف سيف الذي قاطعهم رفع سيف جسده قليلا ليخرج هاتفه ثم تحدث ببسمه/ دي مكامله فيديو من بابا
عدي بلهفه / افتح بسرعه
فتح سيف المكالمه فوجد ميسره تصرخ بمرحها المعتاد / سيييفو وحشتني يا وحش
ضحك سيف علي والدته / وانتم آكتر والله يا ميسرتي هتيجوا أمتي
وجد سيف والده يأخذ الهاتف من ميسره ويهتف بجمود مخيف / اسمعك تقول ميسرتي دي تاني وهكدرك ماشي
ضحك سيف بشده فوالده دائما ما يتذمر من مغازلتهم لوالدته
ابعدته ميسره بحنق / اوعي كده ياعم هشوف العيال
ثم نظرت للهاتف بتعجب /إيه ده ماشاء الله متجمعين عند النبي ياشباب
ضحك مصعب ومد جسده الهاتف / شايفه يا ميسره الجزار اللي انتي مخلفاه عمل فيا ايه شوه وشي الجميل
نظرت ميسره لوجه مصعب لثواني ثم انفجرت في الضحك / احيه ايه ده يخربيتك انت عملت ايه ياض في اخوك
سيف ببراءه / كنا بنتمرن بس يا ميسو
زمجر ابريس بشده وهو يتحدث بحنق / هو أنا مش بطيق واحد بس يشاركني فيها…… يجي اربعه يشاركوني فيها
ضحك الجميع فتحدثت ميسره وهي تستند علي صدر ابريس / عاملين ايه يا قلبي بتاكلوا كويس
كاد عدي يجيب فاشارت ميسره بيدها / انت مش محتاجه اطمن علي اكلك يا عدي يا قلبي
ضم عدي شفتيه بتذمر / دايما ظالمني ده انا حتي كنت هشتكي ليكي من قله الاكل هنا مجوعني يا ميسره مبقتش باكل غير سبع تمن مرات بس
ضحك ابريس بشده وهمس لميسره / فكريني احط قفل علي التلاجه لما نرجع عشان كده هعلن افلاسي قريب
مصعب بحماس / الا قولي يا ابو الاباريس اخبار المزز عندك ايه
نظر له ابريس وخز رأسه بيأس ثم تحدث لميسره / طب والله ست ما كان في ربع سفالة ابنك وانتي عمالة تقولي طالع لاخوك
ميسره وهي تغمز له / ياراجل ده لولا الملامه كان اخوك بأس البت ننوسه قدامنا ده مشفش بتعريفه تربيه
ضحك مصعب بشده / شوقتوني اشوفه والله ها يابابا مردتش عليا
ابريس بتعجب / ارد علي إيه بس
مصعب بعيون متلهفه / اخبار البكيني ايه عندك
صرخت ميسره بصدمه ونظرا لابريس / تقريبا والله اعلم العيب مننا مش من جينات اخوك هو احنا كنا فين والواد ده بيتربي
تحدث مصعب دون أن ينتبه لحديث والدته / آه صحيح يا ميسو عشان بس تكوني عارفه مني مش من بره انا اتخانقت مع كريمه عشان لما تشتكي مني بس تدافعي عن ابنك ضناكي
ميسره بتعجب/ عملت ايه يا ضنايا
مصعب بتمسكن وبراءه / والله يا ميسره ما عملتش حاجه دي هي بس بطه اندلق العصير علي لبسها وكنت بساعدها بس
ميسره بتأثر / ياحبيب ماما يا مظلوم عملت ايه يا ضنايا
مصعب بخبث / كنت هغيرلها اللبس
صرخت ميسره وهي تكاد تخرج له من الهاتف / ياض يا سافل تغيرلها ايه حيوان
مصعب ببراءه / شوفتي اديكي ظلمتيني انتي كمان وانا اللي بقولك عشان تدافعي عني انا بس كان قصدي اغيرلها كوبايه العصير بدل اللي وقعت
ميسره بحاحب مرفوع / علي ماما ياض
مصعب وهو يهز رأسه / لازم تصدقيني لأنك امي العزيزه
ضحكت ميسره وهي تهز رأسها بيأس / حمدي الوزير المستقبلي
ضحك ابريس علي ابنه المشاغب ونظر لتاج وتحدث بحنان / تاجي حبيبي عامل ايه ياقلبي ومش بتتكلم ليه
تاج ببسمه وهدوء انا كويس يابابا متقلقش عليا انا كبير دلوقتي وباخد بالي من نفسي
ابتسم ابريس بحنان / اكيد ياقلب بابا انت كبير
تحدث سيف بجديه / حضرتك يابابا مقرر هترجع أمتي
تحدث ابريس ببسمه وهو يضم ميسره اليه اكثر /كنت متصل عشان كده و…..
صمت ابريس والجميع وهم يسمعون صوت صراخ يصم الاذان و……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لعنة الفراعنة 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *