روايات

رواية حافية القدمين الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين علاء الدين

رواية حافية القدمين الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين علاء الدين

رواية حافية القدمين البارت الثالث

رواية حافية القدمين الجزء الثالث

حافية القدمين
حافية القدمين

رواية حافية القدمين الحلقة الثالثة

بارت٣
👑أستغفر الله العظيم واتوب اليه 👑
تاني يوم . صحيت ولبست ترينج رياضي ونزلت تجري شويه. زي ما اتعودت ..
صبا كل تفكيرها ازاي هتعيش جاسم في وجع نفسي. بعد اما سببتله الوجع الجسدي
جاسم خرج من اوضته ووشه كان كله كدمات .. قعد يشرب قهوه ….
ورقيه الشغاله بصتله بصدمه. ازاي جاسم حد يعمل فيه كده ومن واحده كمان. مش اي واحده دي مراته
رجعت صبا من بره. ووشها احمر من الجري.
جاسم اول اما شافها. بصلها: ادخلي يا صبا
صبا: ما انا داخله . دي بيتي وله نسيت
جاسم : منستيش . انتي اللي بعدتي الفتره اللي فاتت
صبا: قصدك هربت من عذابك
جاسم : انا اسف ع كل اللي عملته فيكي
صبا : تؤ. هعمل ايه باسفك .
جاسم : مكفكيش .اللي عملتيه فيا
صبا: انت لسه شوفت حاجه. انا هطلع علي جتك القديم والجديد
جاسم : موافق
صبا رفعت حاجبها باستغراب : معندكش حل تاني.
جاسم : لازم نصلح علاقتنا
صبا: ههههههههههههه . انت دمك بقي خفيف اوي
.
جاسم : صبا انا دورت عليكي كتير . عشان اعتذرلك بس انتي اختفيتي . بعد شهر من الغيبوبه .
صبا: انت السبب في كل حاجه سيئه حصلتلي
جاسم : انا كنت وقتها صغير. ومغصوب علي الجوازه دي
صبا: انا كمان كنت ذيك. كان في الف طريقه غير الضرب والاهانه
جاسم : عارف. انا غلطان.
صبا : انا بكرهك يا جاسم.
جاسم الكلمه هزته من جواه بص في عنيها مش شايف غير الكره فعلا . بس هو عايز يصلح كل اللي حصل زمان
اما صبا فطلعت غرفتها ودخلت الحمام خدت دش دافي وغيرت هدومها . بشميز اسود وبنطلون جينز وعليه هايلز اسود . وصففت شعرها بعنايه. ووضعت القليل من الميكاب خدت شنطتها ونزلت تاني كان هو لابس البدله ونازل .
شافها. واعجب بيها. بقت قويه بمعني الكلمه
جاسم صفر .. وصبا بصتله باحتقار
جاسم : رايحه فين اوصلك
صبا : هه. فين مفتاح عربيتك
جاسم : معايا
صبا: هاتها. عشان مجبتش معايا عربيتي
جاسم : تعالي اشتريلك واحده
صبا : تؤ. هاخد عربيتك. انت مش بتحبها
جاسم افتكر اما كانت بترسم وياخد ادوات الرسم بتاعتها منها عشان هي كانت بتحب الرسم. او لو قرات كتاب كان بردو بياخده يرميه منها. عشان يضايقها وخلاص.
جاسم : خدي المفتاح . بس كنت هجبلك واحده جديده
صبا شدت منه المفتاح : تؤ. بقشش علي نفسك .
جاسم : طيب ممكن توصليني في طريقك
صبا : اممم . ماشي .
جاسم : كتر خيرك
صبا : قلبي ابيض
جاسم: انتي هتقولي.
صبا : عندك اعتراض
جاسم رفع ايده باستسلام. ..
صبا ركبت العربيه وساقت وهو ركب جنبها.
صبا: علي فين
جاسم: علي “”””””. اشتري عربيه
صبا: احسن. اصلي عربيتك هتكسر
جاسم : ايه. وليه بقي
صبا: عشان انت بتحبها
اتنهد وسكت .. ساقت صبا علي محل العربيات.
لسه هتتحرك شافت. كريمان صحبتها . نزلت وسلمت عليها
كريمان : مين
صبا ضحكت : انا صبا يا غبيه
كريمان باستغراب : صبا حسين
صبا: ايوه.
كريمان حضنتها : ايه يا بنتي التغير ده معرفتكيش.
صبا: كبرت بقي
كريمان : كبرتي ايه. قولي احلويتي . ايه الحلوه دي. بقيتي مزه جامده. قوليلي دخلتي جامعه ايه
👈صبا سكتت لان جاسم مخلهاش تكمل تعليمها.
جاسم كان متابع الحوار ولاحظ سكوت صبا. هي افتكرت كل محاولاتها في اقناعه انها تكمل تعليمها . وهو كان بيضربها وترفض .. الاتنين المشاهد بتعدي قدام عينيهم ….
جاسم : صبا. تعالي اختاري معايا العربيه.
كريمان قربت علي صبا بهمس: مين المز ده.
صبا : جوزي
كريمان غمزتلها : ليكي حق تحلوي.
صبا: هه.
كريمان : همشي انا. عشان متتاخريش علي جوزك . وهنتقابل مره تاني.
صبا : اكيد .
كريمان : ده رقمي. كلميني. كتبت كريمان رقمها علي ورقه وادتها لصبا
صبا : اوك .
جاسم في محاوله للكلام مع صبا: حلوه العربيه دي
صبا : انت هتصحبني
جاسم: هصحبك ايه . انت مراتي
صبا: يا راجل لسه فاكر
جاسم : عمري ما نسيت وله هنسي
صبا: انت اقل من انك تكون جوزي . انا بقرف اصلا اما بشوفك
جاسم كلماتها بتقطع فيه. بس دول كلامه هو واهاناته
منطقش
صبا ضحكت باستهزاء. ولبست نضراتها وركبت العربيه ومشيت … جاسم واقف وهو بتبعد
جاسم : هصلح العلاقه. وهنرجع لبعض. عشان خاطر ادهم ابننا ..
👈
صبا راحت المطعم لمقابله صديق جاسم القديم. او عدوه اللدود حاليا.. وهي تناوي تدميره .كما دمرها وقتل ابنها
اللي هو عمران حازم
عمران : صبا. انتي صبا
صبا : اه. اتغيرت اوي كده
عمران : اتغيرت. انتي اتحولتي.
صبا بثقه : لاقوي
عمران : واجمل كمان
صبا : متحولش تعاكس. عشان متندمش
عمران : مفتكرش واحده بجمالك تعمل حاجه
صبا: لا افتكر. انت متعرفش صبا الجديده ممكن تعمل ايه
عمران : احب اعرف
صبا: عمران. انا هنا عشان اتكلم في الشغل.
عمران : اوك . متتعصبيش
صبا: قولتلي هتساعدني في انتقامي من جاسم
عمران : اه. بصي في صفقه جاسم داخل فيها . وانتي لو عرفتي تجيبلي الورق بتاعها . هنخسر جاسم خساره كبيره اوي
صبا: صفقه ايه
عمران : جاسم هياخد صفقه ادويه من شركه دنماركيه . وانا عايز الورق اللي يخص الصفقه دي
صبا : تمام .
عمران : هنتظر تليفونك ومعاكي الورق
صبا : اول اما اعرف مكان الورق هكلمك
عمران : اتفقنا
صبا : هقوم انا
عمران : خليكي قاعده شويه
صبا بصتله بتحذير ومشيت
خرجت صبا من المطعم وركبت عربيتها راحت للنادي.
اتمرنت ملاكمه عشان تهدا شويه بالرغم الضرب اللي ضربته لجاسم لسه مش مرتاحه . هي كسبت جوله لسه بقيت المباره .
تمرنت لحد وقت متاخر واعجب بها مدرب فريق الملاكمه وطلب منها الانضمام الي الفريق النسائي .
صبا: هفكر
المدرب: ياريت توفقي انتي مستواكي رائع
هزت راسها صبا . خرجت من النادي بعد ان ابدلت ثيابها . عادت الي البيت. كانت حاسه بتعب في صدرها بس ضغطت علي نفسها. وصلت البيت.
رقيه : الاكل جاهز يا مدام
صبا : جاسم جه
رقيه : لسه
صبا ؛ هطلع اخد دش وانزل
رقيه : ماشي
طلعت اوضتها و دخلت الحمام خدت دش.
بدلت هدومها ببجامه بيتي شورت وبتفكر هتجيب الورق ازاي لعمران عشان تكمل انتقامها من جاسم .. و من التعب نامت… 😴

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حافية القدمين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *