روايات

رواية خداع العشق الفصل الثامن 8 بقلم عائشة الكيلاني

رواية خداع العشق الفصل الثامن 8 بقلم عائشة الكيلاني

رواية خداع العشق البارت الثامن

رواية خداع العشق الجزء الثامن

خداع العشق
خداع العشق

رواية خداع العشق الحلقة الثامنة

مصطفى واقف مصدوم:ـ سكر
مشى ايديه على شعره:ـ كله بسببي غبي لازم اصلح الى هببته
مصطفى دخل اوضة هنادى كانوا المحاليل في ايديها قعد جانبها و مسك ايديها قبلها:ـ حقك عليا سامحيني ابوس ايدك سامحيني بلاش تسبيني يا هنادي
هنادي بدات تفوق:ـ اه يا دماغي انا فين
مصطفى:ـ انتي فى المستشفى انتي كويسة يا حبيبتي
هنادي بصت له و سحبت ايديها من ايديه:ـ الحمدلله بقيت احسن كتير انا عايزة امشي من هنا
مصطفى:ـ روح اندي الدكتور و جاي
هنادي هزت راسها بهدوء و خرج مصطفى جاه بعد شوية و معاه الدكتور
الدكتور :ـ الحمدلله اتحسنتي شوية كلتي أو شربتي اي خلي السكر يوصل لى خمسمائة
هنادي بكدب:ـ اكلت كتير حقيقي و كترت في السكريات
الدكتور:ـ ممممم طب ياريت تخدي بالك من اكلك لان كدا في خطورة على حياتك و مش معقول كل شوية تخدي انسولين ممكن حياتك تتعرض للخطورة بسببه حاولي تهتمي بصحتك اكتر من كدا المحاليل تخلص و تقدري ترجعي بيتك بالسلامة عن اذنك
هنادي رجعت شعرها لوراء:ـ اتفضل
مصطفى:ـ انا اسف
هنادي بهدوء:ـ مصطفى ياريت تسكوت ارجوك
مصطفى:ـ صدقيني مكنتش في واعيى
هنادي:ـ محصلش حاجه ممكن تسكوت لو سمحت اسكوت الى فيا مكفيني و زيادة
بعد شوية روحوا البيت هنادى نايمة و مغمضة عيونها
مصطفى:ـ انت اي الى جابك
حازم:ـ ماما نامتي
هنادي من رغم التعب قامت و اتعدلت:ـ لا يا حبيبي لسه منمتش اي الى مصحيك لحد دلوقتي
حازم اتجه ليها و قعد مبينهم:ـ مفيش مش جاي ليا نوم قولت اروح اقعد معاكي و تحكيلي قصص
هنادي:ـ دلوقتي تمام نام كدا و انا هحكي بس تنام بسرعة تمام
حازم:ـ تمام
هنادي نامت و حضنت حازم و فضلت تحكي الحكاية مصطفى بيشهدهم بآلام و حزن و نام حازم و هنادي مصطفى اتجه ليهم و حضنهم و نام
تاني يوم الصبح
البت بس انا ممكن اروح في داهية و بعدين مش انتي مراته مش حاسه بغيرة
هنادي بهدوء مرعب:ـ مش شرط علشان مراته احس بغيرة المهم
قاسم و هو داخل:ـ المهم ان توهمي مصطفى ان حصل بينكم حاجة
البت:ـ و بعدين
قاسم:ـ سبي ليا الطالعة الى بعدها
هنادي:ـ انت ازاي تجي هنا انت اتجننت
قاسم:ـ و لم سيدة اعمال محترمة تجي لوحدها زى دى فى مكان قذر زى دا يبقا اي انا الى هبقا في وش المدفع مش انتي
هنادي بغضب:ـ انت
قاسم:ـ نخرج الاول من القذارة دى
قاسم فتح دفتر الشيكات:ـ دا شيك بنص المبالغ نص مليون جنية و لم تخلصي المهم الى اتفاقنا عليه ليكي نص مليون زيهم
هنادي فتحت دفتر الشيكات بتاعها:ـ و دول اتنين مليون جنيه و لم تخلصي المهمة ليكي اتنين مليون زيهم تمام خدى بالك من نفسك و لو كلمة طالعت كدا أو كدا هتشرفي في السجن
و خرجت هنادي من المكان بعد ما لبست النظارة و الطرحة
قاسم:ـ ممكن اعرف الهانم بتهبب اي هنا انتي عايزة تجيبي لنفسك مصيبة مش شايفة المكان عمل ازاي افرد كان البوليس جاه في اى وقت هتعملي اي مش بلبس ولا الاحترام الشرطة مش بتخد بى دا هما ليهم الى عيونهم بيشوفو على كل حال كويس انى رقبتك و جيت في الوقت المناسب
هنادي:ـ انت جدع اوى يا قاسم حقيقي مشوفتش في جدعنتك شكرا
قاسم:ـ احم شكرا على اي يا بت عمتي دا وجبي تعالي نمشي من هنا لانى حاسس اني بتخنق يلا
هنادي بهدوء:ـ يلا
هنادي و قاسم كل واحد ركب عربيته و مشيو بليل
انت مصطفى الاباصيري
مصطفى:ـ أيوة انا خير
الظابط بامر:ـ متشو البيت
مصطفى بعدم فهم:ـ هو في اي
الظابط بهدوء:ـ جلنا بلاغ انك حطت مخدر.ات في بيتك بتجر فيها يعني يلا فتشو البيت ركن ركن سامعين
مصطفى ببعض العصبية:ـ مخدرات اي الى اتجر فيها انا دكتور اد الدنيا مستحيل اشتغل في الارف دا
الظابط ببرود:ـ هنشوف دلوقتي كله هيبان
بعد تفتيش جاه العساكر:ـ لقين الحاجات دى يا فندم
الظابط مسك الحاجة:ـ دا انت معلم بقا خدو على البوكس يلا
هنادي جريت عليه:ـ تخدو مين انتوا اتجننتو هو معملش حاجة هو مظلوم ما تقول حاجة يا مصطفى
مصطفى:ـ والله العظيم ما عملت حاجة اتصرفي يا هنادى
هنادي بتمثيل الحزن:ـ مش هسيبك هجيب المحامي و هجي وراك
و تم القبض على مصطفى في حاجة مش عملها الصحافة كانوا بيصور كل دا
هنادي اتصلت بى المحامي:ـ مش عايزاه يطلع في ساعتها اسبوعين تلاته بالكتير مفهوم عقد الموضوع على اد ما تقدر و لو ينفع تجيبله عشر سنين معنديش مانع سلام
في مكان تاني
مروان:ـ انت اتجننت يا قاسم
قاسم بعصبية:ـ هو لم احمي الى بحبها يبقا اتجننت هو خدها مني خد حبي عمري ليش هو كان زماني معاها
مروان:ـ قصدك الرهينة انت و هو رهنتو عليها و هو كسب الرهان يبقا ملكش دعوة بحياتها بلاش تعمل دور الملاك لاني حافظكم واحد واحد………..
رايكم في قاسم و مامراته

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خداع العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *