روايات

رواية دقات مؤتلفه الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع

رواية دقات مؤتلفه الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الربيع

رواية دقات مؤتلفه البارت الثاني

رواية دقات مؤتلفه الجزء الثاني

دقات مؤتلفه
دقات مؤتلفه

رواية دقات مؤتلفه الحلقة الثانية

_كان قاصد يخلي خطيبها يشوفهم وهيه بين اديه كانت بتضربه وتزقوه وبالفعل دخل رحيم واتصدم بالمنظر قال بصدمه وغضب…حنان
حنان اتفزعت وعصام اصتنع الخضه وبعد بسرعه وقال..ياخبر هو الباب مفتوح ولا ايه
رحيم قال بزهول انتو بتعملو ايه
حنان لسه هترد عصام قال بسرعه…هنكون بنعمل ايه يعني وشد حنان عليه بقوه وقال…تحب نعيد
حنان دفعتو بغضب و بقت تبص لرحيم بدموع وقالت..رحيم انا هشرحلك و
بس رحيم بصلها بغضب رهيب واتقدم عليها وهو هيتجنن ومسكها من شعرها بقوه وبقى يجرجرها معاه
حنان كانت بتتألم وبقت تقول ببكا..ايي .اسمعني ..اسمعني الاول يا رحيم ..رحيم اسمعني ارجوك
بس لسه هيطلع بيها من المكتب عصام مسك ايده وقال بغضب..استنى هنا..سيب البنت ..سيبها بقولك
رحيم بصلو بغضب وعصام بصلو بتحدي وقال..لو عايز تطلع على رجليك سيبها
حنان قالت بغضب وزعيق..وانت مالك انت متدخلش…حسبي الله انت السبب في كل ده
عصام قال باصتناع..ليه ضربتك على ايدك ولا هتعمليهم قدامو لا على فكره ده راجل وفاهم الحركات دي كويس واكيد مش هيتخدع يعني
بقلم…زهرة الربيع
حنان بصتلو بزهول ورحيم شدها بغضب لما سمع كده وهيه اتألمت قوي ودفعتو بكل قوتها وقالت بعصبيه …سبني…انت مصدقه ..الا ماشوفتك ضربتو قلم واحد حتى يا سيد الرجاله..انا يقولك اهوه..الزفت ده قربلي بالعافيه..شيفاك ساكت يعني
رحيم بلع ريقه بصعوبه وبقى يبصلهم بس شدها تاني من شعرها وقال بغضب..انا مش عايز اعرف الي حصل الي شوفتو كفايه انا قولت لابوكي انتي ملكيش شغل محدش سمعني
لسه هيطلع بيها دفعته تاني وقالت ابعد عني ابعد مش عايزه اعرفك مره تانيه
مشيت خطوات بس شدها من شعرها وضربها قلم قوي وقال بغضب انتي عايزه تعملي الحق معاكي بعد اللي شوفته وليكي عين تنطقي وبقى يجرجرها وهي بتصرخ بص عصام مسك ايدها قبل ما ينزل بيها وشدها من بين ايديه ووقف قدامه وبصله بغضب وقال ..انت متخيل انك تيجي شركتي تاخد موظفه بالشكل ده واسكت لك
رحيم قال بغضب.. ما انا ساكت يا باشا..ساكت على الي شوفته بعيني.. الموضوع ده بيني وبين خطيبتي وياريت حضرتك تخليك على جنب انا ما دخلتكش في الموضوع عشان انت تتدخل
حنان بصتلو بزهول و قالت بدموع وغضب ..لا راجل يلا راجل قوي ما شاء الله عليا وعلى بختي اللي زي العسل
رحيم بصلها بغضب وقال حنان امشي معايا من سكات بدل ما هطلع دلوقتي على ابوكي واقول له انا شفت ايه
حنان قالت بغضب وعند.. مش هاجي معاك يا رحيم وقول لابويا اللي تقوله
رحيم بصلها بغضب وقال ..كده طيب يا حنان انا هعرف ازاي احاسبك.. ومشي وهو متعصب جدا
حنان نزلت دموعها بحسره وعصام حط ايده على كتفها وقال ولا تزعلي نفسك قرد وغار فيه غيره كتير
حنان بصت له بغيظ شديد وقالت معاك حق في غيره بالهبل واهي عينه منهم واقفه قدامي
عصام مسكها من دراعها بغضب وقال ..ما تلمي نفسك وتهدي هو انتي عشان مزه وانا ساكتلك تسوقي فيها ..يلا اخلصي مروحين
حنان قالت باستغراب… ايه مروحين دي ..انت بتجمع ليه
قال بابتسامه مستفزه علشان احنا اتنين مروحين انا وانتي
حنان بصتلو بغضب وقالت.. وانا اروح معاك ليه ان شاء الله انا شغلي هنا في المكتب ده اذا فضلت فيه اصلا بعد اللي حصل ده
عصام قرب عليها خطوات وقال هتقعدي ما تقلقيش وبعدين انا قولتلك.. انتي شغلك مش بس المكتب انت شغلك معايا مكان ما انا موجود تكوني موجوده انتي المساعد الخاص بتاعي
حنان بصتلو بزهول شديد وقالت..بس انا يادوبك فراشه هنا مش مساعده ولا اي حاجه
عصام لبس نظارتو وقال بلا مبالاه…انا قررت وانتهى ..يلا ادخلي المكتب هاتيلي مفاتيح العربيه واالفون بتاعي علشان نمشي
حنان قالت بغضب شديد ..انا مش جايه معاك اصلا وشغلانتك دي كلها مش عايزاها
ولسه هتمشي قال بسرعه …طب وبالنسبه لابوكي العيان عادي كده تخسريه شغلته اللي قاعد فيها 25 سنه من اول يوم شغل ليكي… هيقدر يستحمل تروحي تقوليلو انه اترفد
حنان بصت له بدموع وقالت.. ابويا دخلو ايه بكل ده..هو هيخلص اجازته زي ما اتفقت معاه ويرجع شغلو
عصام ابتسم بسخريه وقال.. انا هنا اللي اقرر..ولو مقبلتيش تقعدي لحد ما ابوكي يجي هجيب غيره وينسى يرجع هنا تاني…والكلام خلصان
قال كده ومشي وهو بيبتسم بخبث وحنان وقفت بحيره وحزن شديد واتنهدت ودخلت المكتب جابت له حاجته ونزلت وراه
بعد شويه كانوا سوا في العربيه وعصام بصلها بطرف عينه وقال انتي عندك كام سنه
حنان قالت بغضب مكبوت …وانت مال اهلك
ضحك بخفه وقال.. دي مش اجابة سؤالي .. انتي عارفه ان انا ما حدش بيقدر يكلمني كده ابدا بس انتي حاله خاصه انا ليا نظره في الوحده الي المفرزض استحملها من الي اديها كارت احمر فوري…..يعني بتساهل مع الي تستاهل
حنان بصت له بخنقه وقالت …انا فاهماك كويس ومن اول ما دخلت عندك المكتب وانا فهماك والتفتتله وقالت ولا اي حاجه من اللي في دماغك دي ممكن تحصل تلمس نجوم السماء اقرب لك
عصام ضحك جامد وقال.. انا اللي في دماغي بعمله ومحدش بيقدر يوقفني دي مش اول مره انا مش تلميذ انا بعرف اقدر كل واحده بالطريقه اللي تناسبها وتخليها تيجي برجليها
حنان بصتلو بغضب وقالت.. بطل وسا، خه بقى اوف
عصام ضحك وقال بغمز.. هو فعلا اوف ..واووووف قوي كمان
حنان بصتلو بغضب فقال.. قصدي على الجو الجو اااوف حر خالص
حنان بصت الناحيه التانيه وحطت ايدها على دماغها وفضلت ساكته طول الطريق
بعد شويه وصلوا الفيلا بتاعته عصام دخل وهي دخلت وراه بهدوء و قلق
عصام قعد على الكنبه اول ما دخل واستغرب انها ما انبهرتش بالمكان ابدا وقال.. ايه الفيلا ما عجبتكيش ولا ايه
حنان بصت للمكان بنظره سريعه وقالت… مش بطاله
ضحك جامد وقال..مش بطاله ..اممم هي من بره كده تبان مش بطاله بس من جوه روعه تحبي افرجك عليها
حنان بصت له بغضب وقالت..هو احنا هنا ليه يا باشا انا بعمل ايه هنا ..اذا حضرتك معاك شغل هنا وانا لازم اكون معاك فيه ياريت تقولي عليه..ولو عندك حاجه عايزه تنظفها حاجه عايزه ترتبها مع اني مش خدامه عشان اجي انظف لك البيت وارتبه بس مع ذلك قول الي انت عايزه علشان نخلص
عصام وقف وقال …اقول اللي انا عايزه
حنان ارتبكت وقالت اتفضل قول
عصام قرب اكتر وقال .. انتي عارفه… والي تامري بيه انا جاهز
حنان غمضت عينيها بضيق شديد وفتحتهم وقالت..انا قولت ايه على الطريق
عصام ابتسم وقال.. قولتي نجوم السماء اقرب بس انا مش عايز نجوم السما انا عايزك انتي
حنان نفخت بغيظ وقالت تمام يعني حضرتك مش ناوي تحترم نفسك طيب انا همشي واعمل الي تعمله ورزقي ورزق ابويا على الله
لسه هتمشي ابتسم وقال …انتي عادي كده تزعلي ابوكي العيان اللي ممكن يروح فيها لما تخسريه شغله طب بالنسبه للبيت اللي انتوا قاعدين فيه..انتي ناسيه اني انا اللي امنتهلكم ورا الفيلا.. ايه هتاخديه وتروحي تقعدي في الشارع
حنان بصت له بزهول وقالت يعني ايه…يعني انا لو ما سمعتش كلامك في اللي انت عايزه هترفد ابويامن الشغل وهتمشينا من البيت كمان
عصام ابتسم وقعد على الكنب باريحيه وقال..انا مش شيطان للدرجه دي مش شرط تعملي اللي انا عايزه انا هعرف اوصله بس ما تسيبيش الشغل
حنان بصتلو بخنقه وقالت اذا كده تمام بس لعلمك مش هتستفيد حاجه
عصام وقف وقال…انا مش محتاج رايك ..وطلع على اوضتو وقال وهو طالع … خمس دقائق وتحصليني على فوق عندي مكتبه عايزك توضبيلي الدوسيهات فيها
حنان اتنهدت بغيظ وقالت.. يا رب استر مخبطوش بحاجه اجيب اجله
بعد شويه طلعت وراه وخبطت على الباب وقالت عصام بيه
بس محدش رد عليها لقيت الباب مفتوح فتحتو شويه وناادت تاني وقالت ..عصام بيه
بس برضو مفيش رد…استغربت وقالت ده مات ده ولا ايه ..ولسه هتنادي مره ثانيه اتصدمت لما شدها من ايدها وقفل الباب وقال… يا نعم
حنان بصتله بارتباك وقالت حضرتك.. حضرتك كنت عايزني
عصام قرب اكثر وقال…حد قالك قبل كده ان عيونك يسحروا
حنان قالت بارتباك .. رحيم على طول بيقولي عنيكي زي عيون البقره
عصام اتسعت عينيه بدهشه وقال ..بقره ..واتنهد وقال طيب ما علينا قولتي ايه في اللي عرضتو عليكي وافقي وهنغنغك
بصتلو بغضب ولسه هتمشي شدها عليه وقال انتي فكره نفسك هتغلي عليا يا زباله تنتي طب ايه رأيك مهيبقاش بمزاجك وهجم عليها بقوه
بقت تحاول تبعده وبتزعق فيه بس كان مصر
ضربت رجله برجلها جامد فك ايديه بالم وهيه جريت بسرعه على البلكونه وقالت وهي بتترعش..انا هرمي نفسي من هنا واجيب لك نصيبه
عصام اتصدم وووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دقات مؤتلفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *